Mode & Beauty alle pijlers

Roaccutane ervaringen

12-06-2009 08:47 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!

Ik begin volgende week voor het eerst met het slikken van roaccutane 1x per dag 20 mg. voor mijn acné. Ik vind dit enorm spannend, omdat de bijwerkingen er niet om liegen! Ik heb hieronder wat vragen voor mede- roaccutane forumgenoten.

-Wie heeft er ook roaccutane geslikt, hoeveel mg. en hoelang?

-Wat waren jouw ervaringen hiermee?

-Is de acné voorgoed weggebleven na 1 kuur of moest je meerdere kuren ondergaan?

-Welke producten gebruikte je om je gezicht schoon te maken/te verzorgen?

Alvast bedankt!

Betty
Dag 4: misschien verbeeld ik me het, maar mijn lippen lijken ietsjes droger te worden. Verder nog niets veranderd aan de huid van mijn gezicht. Niet minder puistjes en ook niet meer.
Vandaag precies een week aan de Roa. Mijn lippen zijn inmiddels sterk uitgedroogd en gebarsten, verder meen ik te merken dat mijn huis ietsje droger wordt, maar dat kan ik nog niet echt met zekerheid zeggen. Er zijn geen nieuwe puistjes bijgekomen. Hopelijk omsingel ik de alom gehate "out break" van puistjes!
Dag 8: Vandaag opgestaan met droge plekken rond mijn mond en kin; het schilvert. Verder hele droge lippen, dus ik ben constant aan het smeren met Aquaphor. Verder gelukkig geen bijwerkingen.
ben zelf nu met de vierde dag bezig. heb nog geen last van droge lippen.

zou wel komen denk ik

zit nu op 30 mg.
Hoi Betty!

Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat!

Ik las je berichten... toch wel fijn dat je aan de Roa gaat nu.

Ik ben al jaren aan het kwakkelen, telkens weer een nieuwe antibiotica kuur... Nu wil ik zwanger worden, dus de eerste 2 jaar ws. geen Roa voor mij...

Maar ik ben al 30 en zit nog steeds onder de puisten! Echt zo erg! Het is ook weer erger geworden, omdat ik stopte met de AB ivm kinderwens... Nu durf ik bijna niet de straat op. Sommige dingen vermijd ik echt!

Ik baal er zo van!

Maar na een baby wil ik ook aan de Roa, mijn man heeft het enorm geholpen, maar hij kreeg het toen hij 18 was of zo! Ik ben al 12 jaar verder!

Nou, ik hoop dat het je helpt!!!!

Succes!
ben nu met de vijfde dag bezig. ik heb nog geen last van droge lippen vind beetje apart.

nog maar even afwachten wat het nu gaat doen.

gelukkig niet erg veel last van een outbreak.

hoorde dat veel mensen daar wel last van hebben als ze beginnen.

is het normaal dat je pas op latere dagen last hebt van droge lippen ?
Hay!

Nou, ik zal weer even een update plaatsen. Ik ben nu precies 1 maand bezig met het slikken van Roaccutane (inmiddels verhoogt naar 30mg. per dag) en ik heb nu eindelijk het idee dat het zijn vruchten begint af te werpen. Ik had na 1,5 week last van de outbreak (extra veel acne doordat eerst alle onderhuidse troep eruit moet, eer je een perzikhuidje krijgt) en deze is nu langzaamaan aan het wegtrekken, gelukkig! Ik merk echt dat de structuur van mijn huis enorm aan het verbeteren is; niet meer vet en heel egaal. Verder heb ik nog altijd last van gezwollen en droge lippen, maar dit is prima te "handelen" met een vette lippencreme. Ik was 's ochtends en 's avonds mijn gezicht met cetaphil (en non-vette lotion van de apotheek). Kortom, ik ben zeer tevreden!
Hoi, ik heb ook een Roaccutane kuur gedaan en ik ben net iets van anderhalve maand klaar met mijn eerste roa kuur. Ik heb het ongeveer een half jaar geslikt, 30mg per dag.

Ik ben zo blij dat ik eraan begonnen ben. Op dit moment heb ik (op wat rode vlekjes na) nergens last van! Ik heb zeker al maanden geen nieuwe meer gekregen. Ook nu ik gestopt ben heb ik nog nergens last van. Ik ben er wel bang voor, ik droom er zelfs over dat het terug komt haha. Maar tot nu toe ben ik erg blij met mijn huid en zo blij dat ik dit na jaren lang van alles geprobeerd te hebben toch gedaan heb.

@Bettyy, hoe gaat het nu met jou? Gaat het nog steeds de goede kant op?

@Jorgeo, Ik kreeg ook pas veel later wat last van droge lippen. Ik geruikte voor de roa kuur ook al vaak vaseline/labello enz. dus ik heb het idee dat het niet eens aan de roa lag. Je hoeft je geen zorgen te maken denk ik. Misschien komen de bijwerkingen nog of heb jij gewoon weinig last van de bijwerkingen. (ik heb mijn hele kuur nergens last van gehad op wat droge plekjes hier en daar na) Succes ermee!
@Bluecandy: wat fijn voor je dat die puistjes niet (lijken) terug te keren! Dat is ook echt mijn allergrootste wens. Hopelijk houdt het stand. Ik ben heel tevreden over de stand van zaken; mijn huid wordt iedere dag egaler en minder vet. De structuur is echt enorm verbeterd en mijn porieen zijn geminimaliseerd! Zo gaaf. Ben zo benieuwd hoe mijn huid er over een maand uitziet. Ik denk dan écht dat ik 0,0 puist in het vizier heb!!!!
ik ben nu iets meer dan 3 week bezig

ik heb niet veel last van bijwerkingen op droge huid en droge lippen na. ik moet over een week naar de dokter en dan hoor ik hoe het verder gaat. verder prikkelt de creme die ik er op smeer.

heeft er iemand nog een tip voor een goede dag/creme?

hoop dat ik over een maand ofzo een groot verschil ga zien

bluecandy

hoop voor je dat ze nie meer terug komen

succes
@ jorgeo: de creme en huidreiniger die ik gebruik komen van de apotheek en zijn speciaal voor een gevoelige huid- veroorzaakt door medicatie. Ze komen van het merk Cetaphil. Heerlijk spul.
cetaphil hebben ze niet bij mijn apotheek ik heb nu dermolin gekocht. voel nu wel oke aan toch bedankt. ga vandaag of morgen afspraak maken bij de huisarts. zie net dat die op vakantie is en nu moet ik naar een andere huisart toe. hoop dat die niet moeilijk gaat doen ofzo
ben nu iets van anderhalf maand bezig

gaat allemaal wel oke maar de laaatste dagen is het mooi weer geweest.

nu heb ik het gevoel dat het er net weer zo uit ziet als in het begin.

iemand ook ervaring met de zon of dit weer bij trek of dat het zo blijf.

ga vandaag maar met dit mooie weer niet naar buiten heb mijn lesje wel geleerd:P

hoge zonne factor ga vandaag ook niet doen want dat vind mijn huid ook niet al te fijn
Hoi Bettyyy,

Ik log bijna nooit in maar voor jou toch maar even:

Roaccutane is het ENIGE middel dat bij mij ooit geholpen heeft tegen mijn pukkels, en ik heb werkelijk alles wat er de afgelopen 15 jaar tegen pukkels op de markt is gekomen geprobeerd. Het duurt wel even voordat de bijwerkingen beginnen, bij mij gewrichtspijn (bleef paar weken) en idd droge lippen en neus. Voor mij is roa een geweldig medicijn: ik heb geen pukkels en ze blijven na een kuur ook minimaal een jaar weg. Heb wel meerdere kuren nodig gehad.

Ben zo blij, ik kan nu in de spiegel kijken en juichen.

Zou iedereen die psychisch last heeft van pukkels voor 100% roa aanraden, ik wil soms zelfs op straat mensen aanspreken en ze de tip geven als ik zie dat ze pukkels hebben (doe ik niet hoor) maar het leven zonder één pukkel is briljant voor mensen die gewend zijn pukkels te hebben.

Mijn lifesaver!

(en nee, het is geen onschuldig middel, zeker niet! gaan ook veel doemverhalen de wereld over, maar voor mij heeft het mijn kwaliteit van leven enorm verhoogd)

Ik hoop dat bij jou hetzelfde gebeurt.

Goed smeren met purol ofzo op je lippen!
Hoi Allemaal!

Ik vraag me af of dit forum nog actief is, leest iemand dit nog?

Ik ben gisteravond begonnen met roaccutane, slik twee pillen per keer: 1 van 10mg en 1 van 20mg.

Merk er, uiteraard, nog niks van en heb met dit weer sowieso droge lippen!

Als puber had ik last van puistjes, vooral op mijn voorhoofd. Ik heb het altijd erg goed verzorgd met goede (tevens dure) producten. Ik kwakkelde wat door, zoals veel pubers, maar het is nooit helemaal over gegaan. Vanaf mijn 19e kreeg ik echt de zogenaamde "break outs". Ik ben toen een periode naar Yvonne Austin schoonheidsinstituut geweest, dit hielp érg goed. Na anderhalf jaar, en om de twee week 80 euro lichter, hield dat ook een keer op... Het ging heeel lang goed, tot ik een halfjaar geleden ineens een enorme uitbraak kreeg! Ik zat er onder. Het gekke was dat het vooral op m'n kin zat, waar ik nog nooit eerder een pukkeltje had gehad.. Ik vond het vreselijk, ben erg ijdel van mezelf, en heb me nog NOOIT zo lelijk gevoeld!! Ben toen voor het eerst naar de dermatoloog geweest, eigenlijk omdat ik goede berichten las over roaccutane en hier meteen mee wilde beginnen. Heb toen een antibiotica (minocycline) gekregen. Toen de dermatoloog de kamer uit liep viel ik mijn vriend huilend in z'n armen. Alsof ze niet naar me luisterde: WAT ik ook probeer, alles helpt tot op zekere hoogte, maar het komt toch weer terug!

Maar goed, 3 maanden verder en de pukkels waren eigenlijk zo goed als weg. Als ik nu wat foundation op doe (olie-vrij!!!!) zie je er bijna niks van. Toch ben ik met roaccutane begonnen, omdat ik weet dat het anders terug komt en ik wil geen enkel risico meer nemen.

Welke ervaringen hebben jullie met minocycline?? En Betty, hoe is het met jou afgelopen? Al/nog pukkelvrij??

Ik gebruik trouwens veel producten van Dermalogica, hier werd ik mee behandeld bij Yvonne Austin en ik ben er helemaal weg van!! Let erop dat er in je producten géén alcohol en/of paraffine zit!!!

Liefs Birgit
@ Birgit;

Ik heb eerst ook minocycline geslikt voor 4 maanden, maar dit hielp nauwelijks. Althans, het verminderde wel, maar na stoppen kwam het gewoon weer terug. (Vroeger gehad voor acné, maar ik heb het nu weer geslikt voor acné rosacea.)

Ben nu (voor de rosacea dus) aan de roaccutane, ik ben nu 2 1/2 maand bezig en heb bijna 3000 mg binnen. Ik begon met 30 mg per dag, heb toen een tijdje 40 mg geprobeerd maar vanwege roodheid in mijn gezicht (wat funest is als je rosacea hebt) ben ik sinds een paar dagen weer terug gegaan naar 30 mg.

Succes met je kuur!
Hallo,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik erg blij ben dat er mensen zijn die hun ervaringen hier op internet willen zetten.

Alleen merk ik dat degene die het heeft gestart, niet meer schrijft...jammer...ik ben wel benieuwd namelijk.

Ik ben sinds 10 dagen begonnen met Roaccutane. Twee jaar geleden heb ik het ook gebruikt, maar voor drie maanden. Toen had mijn dermatoloog mij verteld dat je het max. 6 maanden mocht gebruiken en ze adviseerde mij eerst 3 maanden te gebruiken. En dat had ik gedaan. Toen gebruikte ik natuurlijk ook de Diane 35 tegelijkertijd, dus na een jaar ongeveer stopje ik weer met de Diane 35, half jaar later merkte ik dat mijn puistjes/acne verminderd was maar wel terugkwam. Dus heb ik paar weken geleden besloten om advies te vragen bij de Dermatoloog (ondertussen verhuisd dus andere Dermatoloog). Deze Dermatoloog heeft voor mij aan de hand van mijn gewicht berekend hoelang ik ROA moest gebruiken zodat het echt effect had. Ik ben 67 kilo, dus met 30 mg per dag, zou ik het 8 maanden moeten gebruiken....

Ik weet de bijwerkingen, heb er ervaring mee. Ik had erg last van droge lippen, jeuk aan de huid en voorderest kan ik me niet meer herrineren. En nu de 10e dag van gebruik, heb ik dus weer droge lippen, super droge ogen (heel irritant) en rood ook! Wat me ook is opgevallen is dat ik laatste 3 dagen superveel slaap heb...:)

Maar goed, ik hoop dat er nog andere mensen hun ervaringen kunnen delen hier.
Hallo,

Mijn advies is begin er NIET aan!

Ik had al een tijdje last van acne, ben bij dokter begonnen en doorgegaan naar de dermatoloog. De dokter kreer ik allerlij zalfjes wat niet werkte, dus doorverwezen naar de dermatoloog.

Bij de dermatoloog kreeg ik ook cremes en zalfjes wat ook neit werkte dus hebben ze mij minocicline(pillen) gegeven. Deze pillen moest ik samen met differin gel en er eryacne gebruiken.

Dit had een klein beetje effect, maar ik was er niet tevreden mee, de acnee bij mij was niet super erg, maar het viel toch wel goed op en zelf word je er erg onzeker van.

De dermatoloog vertelde mij over een "wondermiddel" dat roaccutane heette, ik wilde hier graag mee starten maar aangezien ik nog niet uitgegroeid was een half jaar mee gewacht.

Ik ben iets voor mijn 18e toch maar begonnen met roaccutane, ik kreeg 60mg per dag. Ik was gewaarschuwd voor de bijwerkingen, maar dat had ik er natuurlijk wel voor over.

Ze vertelde mij dat de 75% van de mensen die het gebruikte, voorgoed van zijn acne af zou zijn(dit klonk natuurlijk erg leuk).

Na een paar weken begon mijn gezicht er alleen maar slechter uit te zien, hier hadden ze mij wel voor gewaarschuwd maar ik wist niet dat het zo erg zou zijn.

Een maand na de start van roaccutane terug naar de dermatoloog voor bloedonderzoek en controle afspraak.

Deze vertelde mij dat ik over 1 a 2 maanden resultaat zou moeten zien, ik wilde doorgaan met de behandeling in de hoop dat het dan over 1 maand beter zou gaan.

Buiten huis kwam ik niet meer, ik schaamde me dood voor mijn gezicht. Ik werd er erg depressief van, maar ik had het er wel voor over.

Na iets van 4 maanden ben ik op een lagere dosis overgegaan omdat ik last had van duizeligheid en ernstige vermoeidheid, ben van 60mg/dag naar 30mg/dag gegaan.

Dit waren de ergste 5 maanden van mijn leven, 5 maanden als een kluizenaar geleeft. Het ergste is dat deze periode net viel tijdens mijn eindexamen en de zomervakantie. Eindexamen havo ben ik gezakt(ging met goede punten mijn examen in maar op het examen zelf er slechte punten gehaald mede dankzij de acnee), en de zomervakantie was ook geen plezier.

In de zomervakantie heb ik mijn rijbewijs in 10 dagen gehaald en een auto gekocht. Helemaal trots op mijn auto ben ik alleen langs mijn 3 beste vrienden geweest, de andere durfde ik niet langs vanwege mijn gezicht(om over vrouwen maar niet te beginnen). Met mijn overige vrienden heb ik sinds de roaccutane kuur ook vrijwel geen contact meer mee,al begin ik nu met steeds meer mensen weer contact te krijgen.

Als ik had geweten dat ik in zo'n isolement terecht zou komen had ik wel 2 keer nagedacht voordat ik aan de roaccutane begon.

Na de 4 a 5e maand eindelijk resultaat!!!!, het begon EINDELIJK wat minder te worden en sindsdien eigenlijk geen nieuwe pukkels meer gekregen. Het duurt alleen ernom lang voordat al de rode plekken en oude pukkels weg zijn getrokken tijdends deze behandeling. Nu ben ik 7 a 8 maanden bezig en mijn gezicht ziet er goed uit! Ik ben er echt tevreden mee!, zelf vertrouwen is stuk beter, ik ga weer dingen doen met mijn vrienden, veel sociale contacten weer.

Over een maand stop ik met de roaccutane, nu slik ik de laatste maand 20mg/dag, en moet differin gel en eryacne smeren. Nu krijg ik te horen dat de acne waarschijnlijk gewoon terug komt, daarom moet ik de differin gel en eryacne vast gaan smeren. Ik hoop echt dat de acne niet terug komt.

De 75% kans dat je er voorgoed af ben na de roaccutane kuur heeft puur met leeftijd te maken heb ik begrepen. Omdat de kuut best lang duurt is er een kans dat je er na de kuur vanaf bent doordat je uit de pubertijd bent, en helpt de roaccutane ook iets mee.

Als ik van te voren had geweten dat ik door zo'n hel moest gaan zou ik er nooit aan begonnen zijn, het gaat nou zo'n 2 a 3 maanden goed, en daar ben ik erg blij mee, maar zoveel zou ik er niet voor over hebben gehad. Zeker niet als ik nu te horen krijg dat de kanst groot is dat het gewoon weer terug komt, wel in mindere mate, maar het komt terug.

Ik adviseer jullie dan ook goed na te denken voor je aan deze kuur begint, en ik zou bijna zeggen begin er niet aan.

Je mag ook nog geen alcohol drinken, droge ogen, droge lippen, bloedneus, depressief, erg traag herstellende huid, verergering van de acne in begin, en zo heb ik nog veel meer bijwerkingen gehad.

Nu ben ik over een maand klaar met de kuur en kom niet meer terug bij de dermatoloog. De differin gel en eryacne die ik nu moet blijven gebruiken heb ik eerder al gehad en werken niet.

Ik heb op tv gezien over acne kliniek vital veldhoven, volgende week heb ik hier een gesprek. Hier heb ik veel goede reviews over gelezen, dit wil ik nu uitproberen omdat ik in de dermatoloog geen vertrouwen meer heb. Deze kliniek werkt van "binnen" uit, en niet alleen met creme zoals de dermatoloog nu wil.

Wanneer deze behandeling werkt laat ik het wel weten.
quote:DesertRose84 schreef op 18 februari 2010 @ 14:47:

Ik weet de bijwerkingen, heb er ervaring mee. Ik had erg last van droge lippen, jeuk aan de huid en voorderest kan ik me niet meer herrineren. En nu de 10e dag van gebruik, heb ik dus weer droge lippen, super droge ogen (heel irritant) en rood ook! Wat me ook is opgevallen is dat ik laatste 3 dagen superveel slaap heb...:)

Bedoel je dat je rode ogen hebt of bedoel je dat je gezicht rood is?
@ TOM;

Nou, dat is wel heel kort door de bocht om te zeggen 'begin er niet aan'. De meeste mensen die roaccutane overwegen hebben de ernstige vorm van acné en gaan echt niet over één nacht ijs. Bovendien zijn er ook gevallen bekend waarbij mensen helemaal niet zoveel klachten hebben. Ikzelf heb wel een aantal klachten, zoals roodheid in het gezicht en een droge huid en droge lippen, maar er valt prima mee te leven. Dat jij door de uitbraak in een isolement terecht bent gekomen wil niet zeggen dat dit bij iedereen zo is, hoor!

Het feit dat de kuur zo lang is omdat je dan daarna uit de pubertijd zou zijn is volstrekte onzin en het heeft dan ook niets met leeftijd te maken. Je moet gewoon die 120 mg per kg lichaamsgewicht binnen krijgen dan heeft de roa het meeste effect. Ook NA de pubertijd (ik ben zo'n geval) zijn er genoeg mensen die acné hebben.

En raar dat je derma differin en eryacne heeft voorgeschreven terwijl je nog aan de roa bent. Je mag nl. helemaal geen andere medicijnen naast de roa gebruiken... En dan vraag ik me ook nog af waarom jij en je derma ervan overtuigd zijn dat de acné terugkomt. Echt raar, want roa is echt een paardemiddel wat zelfs in de meest ernstige gevallen goed werkt. Wacht nou eerst maar eens even af.
Als ik alles hier lees, word ik eerlijk gezegd een beetje bang...

Moet vandaag starten met een kuur, maar ik heb maar 10mg voorgeschreven gekregen, wat erg weinig is, de meeste krijgen hier 20 of 30gr? Daarbij moet ik binnen een maand weer naar de dermatoloog en bloed test doen, plus dat ik op diezelfde dag ook naar de estheticien moet, die mn huid langs buiten grondig gaat behandelen, daar lees ik bij niemand anders hier iets van?

Ben ook bang dat het erna weer gaat terugkomen, neem sowieso niet graag medicijnen en als het dan niets uithaalt.... Langs de andere kant heb ik al zoveel gebruikt, en het laatste jaar is mijn acne heel erg geworden, met grote ontstekingen die niet meer helemaal weggaan. Zoals hier ook al vermeld is, beinvloed dat je sociale leven ernorm.

Ik hoop dat het bij mij wel helpt, en dat ik niet te erge bijverschijnselen krijg!
quote:nachtpoppetje schreef op 24 februari 2010 @ 17:22:

Als ik alles hier lees, word ik eerlijk gezegd een beetje bang...

Moet vandaag starten met een kuur, maar ik heb maar 10mg voorgeschreven gekregen, wat erg weinig is, de meeste krijgen hier 20 of 30gr? Daarbij moet ik binnen een maand weer naar de dermatoloog en bloed test doen, plus dat ik op diezelfde dag ook naar de estheticien moet, die mn huid langs buiten grondig gaat behandelen, daar lees ik bij niemand anders hier iets van?

Ben ook bang dat het erna weer gaat terugkomen, neem sowieso niet graag medicijnen en als het dan niets uithaalt.... Langs de andere kant heb ik al zoveel gebruikt, en het laatste jaar is mijn acne heel erg geworden, met grote ontstekingen die niet meer helemaal weggaan. Zoals hier ook al vermeld is, beinvloed dat je sociale leven ernorm.

Ik hoop dat het bij mij wel helpt, en dat ik niet te erge bijverschijnselen krijg!

10 mg is inderdaad wel erg weinig, maar waarschijnlijk wil de derma eerst kijken hoe je erop reageert. Als alles goed gaat zal je dosering wel omhoog gaan denk ik. Ook ik moest voordat ik begon aan de kuur bloed prikken en toen na een maand. Vervolgens nu om de 2 maanden.

Roaccutane is best een heftig middel met veel bijwerkingen, maar het is echt een heel goed medicijn wat in bijna alle gevallen heel effectief is, juist ook voor ernstige acné. De kans dat het bij jou niet werkt is maar heel klein. Ik zou alleen als alles goed gaat en je bloedwaardes in orde zijn toch vragen of je niet omhoog mag gaan met de dosering, want hoe hoger de dosering hoe effectiever deze is. Meestal wordt een halve mg per kilo lichaamsgewicht als startdosis aangehouden. Als je dus 60 kilo weegt zou je 30 mg per dag moeten slikken.

Succes met je kuur!
Hier een up-date:

Ben sinds een week of 2 weer aan de Roaccutane. Na 4 maanden mocht ik stoppen van de dermatoloog, omdat mijn huid er zo goed uit zag: egaal en vetvrij. Maar ongeveer een maand later merkte ik weer dat mijn huid wat vetter werd en er kleine puistjes terugkwamen. Ben toen weer naar de Dermatoloog gestapt en die heeft me weer 3 maanden Roaccutane voorgeschreven. Dan heb ik ook het juiste aantal mg. per kg. lichaamsgewicht binnen. De terugkeer kwam dus klaarblijkelijk doordat ik niet genoeg Roa had binnengekregen. Nu ben ik weer puistvrij, maar zet nog 2.5 maand door met het spul! Hopelijk ben ik er dan voorgoed vanaf!
@Tom,

Het klopt dat het maar ongeveer bij 75-80% van de mensen helpt, sommige lichamen reageren er minder op. Dat had ik ook gehoord van mijn dermatoloog, maar is de moeite waard om te proberen. Ik heb ook zoveel middeltjes gebruikt, dit kon er wel bij bij mij. Maar goed, jij hebt ook echt een zware dosis gekregen hoor, 60 mg. Ik ben nu begonnen met 30 mg en ik wil echt niet veel hogerop dan dit. Dan ga ik maar iets langer door met slikken, dan zo sterk de bijwerkingen.

En oja, laat maar weten over die acne kliniek...!!

@nachtpoppetje,

Bij ieder dermatoloog is het ook anders, toen ik de ROA dus een aantal jaren geleden voor het eerst had gebruikt (maar gestopt na 3 mnd), was ik ook begonnen met 20 volgens mij en daarna steeds hoger. En ik heb nu ook netals jij van mijn dermatoloog geadviseerd gekregen om naast de kuur af en toe een behandeling te nemen bij een schoonheidsspecialist/huidtherapeut die in het ziekenhuis zelf werkt. Ik heb deze behandeling nog niet gehad, maar ik heb 12 maart een afspraak. Ik laat het wel weten, als ik denk dat het geen extra effect heeft, zal ik dat ook niet bij doen...Mijn zorgverzekering vergoedt maar 180 euro per jaar voor ACNE alleen, dus moet even zien.

Ik ben er de afgelopen tijd achtergekomen bij mijn vriendenkring, dat een vriendin en haar zusje ROA hebben gebruikt die zijn nu af van hun acne/puistjes. Die vriendin was toen 50 kg en heeft 7 mnd ofzo gebruikt en ze heeft geen last meer en haar zusje ook. En haar broer heeft het ook gebruikt, dus zij zijn een voorbeeld van dat het wel heeft ge werkt.

Ik heb ook een ander v riendin, zij had echt ERNSTIGE ACNE, overal in haar gezicht van die hele grote (geenpuistjes) maar echt acne. En nu is ze er helemaal van af, maar zij heeft een soort van laserbehandeling gehad vij de dermatoloog zei ze. Toen ik dat bij mijn dermatoloog vroeg zei die dat ik niet ernstig genoeg had om zo'n laser behandeling te nemen....dus??? maar goed ik zal wel aan die vriendin vragen ...maakt me wel nieuwsgierig.

Ok, ik gebruik nu dus 20 dagen ROA van 30 mg.

Bijwerkingen: snel moe, als ik slaap slaap ik als een dooie wel lekker eigen, maar op mijn heb ik dus ook soms dat ik echt een dutje wi doen haha. Ik had vandaag een dagje vrij en ik ben net een half uur wakker Ik heb nog steeds droge lippen, maar wil er echt van afblijven, want ik heb soms de neiging om de velletjes eraf te bijten. Wat de droge ogen betreft, heb ik ook nog, ik heb oogdruppels van VSM gekocht en die doe gebruik ik wanneer ik last van heb en voordat ik ga slapen. Mijn huid wordt snel rood, ik merk ook dat als ik ergens krab dat het dan gevoelig is over mijn hele lichaam, maar dat is niet ernstig. Voorderest droge neus, ik probeer elke ochtend en avond voordat ik ga slapen mijn neus goed schoon te snuiten met WATER! niet met zakoekjes, want dat gaat zeer doen na een tijdje.

En ik probeer gewoon zoveel mogelijk water te drinken, fruit te eten, zodat mijn lichaam niet uitdroogt. Ik merk dus ook als ik even te weinig water heb gedronken, gelijk mijn ogen droger worden en mijn keel ook. dus veel water drinken!

Voorderest heb ik geen last van depressie, ik probeer het ook te vermijden, omdat ik weet dat het dan door de ROA komt.

Ik probeer de tijd waarin ik ROA gebruik, zo gemakellijk mogelijk te maken voor mezelf, omdat ik weet hoe het is.

Misschien dat de bijwerkingen nog niet merkbaar zijn omdat ik pas drie weken slik, maar hopelijk wordt het niet erger dan dit :S

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn (lange) verhaal. Ik vind het ook fijn om lotgenoten hierover te spreken

En oja nog iets, mijn vriend merkt de laatste tijd dat hij ook droge lippen heeft....en dat komt waarschijnlijk omdat we zoenen etc. dan krijgt hij ook slijm binnen, dat ga ik ook aan mijn dermo vragen.

VEel succes allemaal
mijn ex en een vriend van mij heeft hebben het beide geslikt.

mijn ex had alleen last van ontzettende drogen huid en droge lippen.

die vriend werd echt enorm depri en moest er daardoor mee stoppen.

bij hun alle 2 is de acne vele male minder geworden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven