Mode & Beauty alle pijlers

Rode lippenstift

16-05-2021 16:58 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prachtig vind ik het andere staan rode lippenstift! Wil dat ook gaan dragen. Normaal zou je er een paar testen maar gezien de Corona kan dat nu niet.

Jullie tips voor een mooie rode lippenstift?!
Dit zijn mijn favorieten:

https://www.chanel.com/nl/make-up/p/160 ... ppenstift/

En dan de Pirate.

En van deze:

https://www.chanel.com/nl/make-up/p/165 ... ppenstift/

Timeless.
Alle reacties Link kopieren
Weet je of je rode lippenstift überhaupt zal gaan dragen? Welke tint rood je het beste zal staan?
Ik zou beginnen met een of twee tinten rood te kiezen van een heel goedkoop merk, Essence of Catrice ofzo. Dan kun je voor weinig geld kijken of de kleur je überhaupt bevalt. Dan zit je in ieder geval niet met een dure Chanel die je nooit draagt omdat je de kleur toch niet zo mooi vindt staan.
Wat is de kleur en ondertoon van je huid?
Ik heb bijv een bleke huid, heel licht, met een blauwe ondertoon. Mij staan rode lippenstiften met maar het geringste oranje erin heel lelijk. Meer bordeauxrood juist mooi.
Nyx soft mat lipcream in de kleur Amsterdam
Mac ruby woo
Mac russian red
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
16-05-2021 17:06
Wat is de kleur en ondertoon van je huid?
Ik heb bijv een bleke huid, heel licht, met een blauwe ondertoon. Mij staan rode lippenstiften met maar het geringste oranje erin heel lelijk. Meer bordeauxrood juist mooi.
Kan je een voorbeeld noemen die jou mooi staan?
Yes kijk eerst of je een warm type bent of een koud kleurtype. Ik ben koud en bij mij staan oranje bruinige ondertonen bij een lippenstift vreselijk lelijk. Mijn rode moeten meer naar het paars/roze zijn.
Klinkt zo heel gek maar als je 10 rode lippenstiften naast elkaar legt zie je het verschil tussen warm en koud.

Daarnaast zou ik ook kijken of het bij je mond past. Sommige mensen zijn het wellicht met me oneens, maar ik vind zelf dat niet iedereen dit moet doen. Je brengt hiermee alle aandacht naar je mond. Als je scheve of gele tanden hebt bijvoorbeeld zou ik het persoonlijk niet aanraden. Als je trots bent op je mond juist wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me laten adviseren als je voor een duur merk gaat of experimenteren met een goedkopere van de drogist. Behalve naar de ondertoon kun je ook kijken naar de finish. Wil je glanzend of mat, wil je dekkend of juist wat meer doorschijnend?
Frietmetmayo schreef:
16-05-2021 17:30
Kan je een voorbeeld noemen die jou mooi staan?
Ruby woo van mac heeft een blauwe ondertoon
Hogwarts schreef:
16-05-2021 17:33
Ruby woo van mac heeft een blauwe ondertoon
Door mij genoemde ook. Oranje erin kan ik echt niet hebben.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 16-05-2021 17:35
1.94% gewijzigd
Je test toch nooit op je lippen zelf maar gewoon op je hand?
Loekie12345 schreef:
16-05-2021 17:32
Yes kijk eerst of je een warm type bent of een koud kleurtype. Ik ben koud en bij mij staan oranje bruinige ondertonen bij een lippenstift vreselijk lelijk. Mijn rode moeten meer naar het paars/roze zijn.
Klinkt zo heel gek maar als je 10 rode lippenstiften naast elkaar legt zie je het verschil tussen warm en koud.

Daarnaast zou ik ook kijken of het bij je mond past. Sommige mensen zijn het wellicht met me oneens, maar ik vind zelf dat niet iedereen dit moet doen. Je brengt hiermee alle aandacht naar je mond. Als je scheve of gele tanden hebt bijvoorbeeld zou ik het persoonlijk niet aanraden. Als je trots bent op je mond juist wel!

Ik ben het inderdaad totaal met je oneens. Ik vind het zelfs een belachelijke opmerking. Laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen. Je kunt ook trots zijn op je mond met gele tanden of scheve tanden hoor.
Hogwarts schreef:
16-05-2021 17:36
Ik ben het inderdaad totaal met je oneens. Ik vind het zelfs een belachelijke opmerking. Laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen. Je kunt ook trots zijn op je mond met gele tanden of scheve tanden hoor.
Juist ja. What's next? Geen oorbellen want flaporen? Geen oogschaduw want teveel ooglid? Geen neuspiercing want scheve neus?
Alle reacties Link kopieren
Hier kan je virtueel testen https://www.maybelline.nl/lip-make-up/l ... l-lipstick
Alle reacties Link kopieren
Hier ook van van channel pirate en ruby woo van Mac,
Star3 schreef:
16-05-2021 17:42
Juist ja. What's next? Geen oorbellen want flaporen? Geen oogschaduw want teveel ooglid? Geen neuspiercing want scheve neus?
Nou ja ieder mag het zelf weten natuurlijk! Zelf zou ik altijd accent leggen op positieve kanten en iets minder op dingen waar ik zelf minder tevreden mee ben. Zo doen ook veel mensen dat met kleding. Als je een smalle taille hebt, leg je daar de nadruk op en bij een appelfiguur juist niet. Zo kun je het - als je dat wilt - ook met make up aanpakken.
Loekie12345 schreef:
16-05-2021 17:49
Nou ja ieder mag het zelf weten natuurlijk! Zelf zou ik altijd accent leggen op positieve kanten en iets minder op dingen waar ik zelf minder tevreden mee ben. Zo doen ook veel mensen dat met kleding. Als je een smalle taille hebt, leg je daar de nadruk op en bij een appelfiguur juist niet. Zo kun je het - als je dat wilt - ook met make up aanpakken.
Hou het dan ook gewoon bij jezelf in plaats van dit te schrijven:

maar ik vind zelf dat niet iedereen dit moet doen. Je brengt hiermee alle aandacht naar je mond. Als je scheve of gele tanden hebt bijvoorbeeld zou ik het persoonlijk niet aanraden.
Loekie12345 schreef:
16-05-2021 17:49
Nou ja ieder mag het zelf weten natuurlijk! Zelf zou ik altijd accent leggen op positieve kanten en iets minder op dingen waar ik zelf minder tevreden mee ben. Zo doen ook veel mensen dat met kleding. Als je een smalle taille hebt, leg je daar de nadruk op en bij een appelfiguur juist niet. Zo kun je het - als je dat wilt - ook met make up aanpakken.
Ok dan ga ik jouw opmerking vanaf nu ook negeren (accent verleggen van jouw kut opmerking naar rode lippenstiften)
Ik heb een hele witte huid met koele ondertoon. Durfde tot een paar jaar terug geen lipppenstift te dragen. Ineens ging de knop om en kreeg ik schijt en nu draag ik allerlei verschillende kleuren lippenstift. Ook rode met oranje/bruine ondertoon zoals mac chili of charlotte tilbury walk of no shame.
Alle reacties Link kopieren
Hogwarts schreef:
16-05-2021 17:55
Ok dan ga ik jouw opmerking vanaf nu ook negeren (accent verleggen van jouw kut opmerking naar rode lippenstiften)
Nou, je vat het nu wel heel zwaar op hoor.
ClumsyNinja schreef:
16-05-2021 17:35
Je test toch nooit op je lippen zelf maar gewoon op je hand?
Bij de makeupmerken in warenhuizen doen ze het normaal gesproken wel bij je op, nadat ze het eerst gedesinfecteerd hebben natuurlijk. Bij de Etos doe je dat niet nee.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
16-05-2021 18:00
Bij de makeupmerken in warenhuizen doen ze het normaal gesproken wel bij je op, nadat ze het eerst gedesinfecteerd hebben natuurlijk. Bij de Etos doe je dat niet nee.
Ik vraag me af of ze dat nu met Corona nog steeds doen? Lijkt me onhygiënisch. Ik hield de lippenstift altijd naast mijn mond, dan zie je het al aardig goed. Ik deed vroeger alleen knalrode lippenstift op als ik uitging, voor overdag vind ik het te heftig. Ik heb wel geleerd dat je tanden geliger lijken met een oranje rode lippenstift. En nu heb ik dunnere lippen gekregen en doe ik het niet meer op. Ik heb altijd Chanel de fijnste gevonden, die ruikt ook lekker en is half mat.
Jufjoke schreef:
16-05-2021 18:00
Nou, je vat het nu wel heel zwaar op hoor.
Nou inderdaad hè? Wat voelen mensen zich gigantisch persoonlijk aangevallen door een make up tip :rofl:

Anyway TO, je vroeg om tips, die van mij heb je gehad. En zoals met elk advies van anonieme mensen op internet zou ik zeggen ‘doe er vooral mee wat je zelf wilt’!!
Vivamensje schreef:
16-05-2021 18:15
Ik vraag me af of ze dat nu met Corona nog steeds doen? Lijkt me onhygiënisch. Ik hield de lippenstift altijd naast mijn mond, dan zie je het al aardig goed. Ik deed vroeger alleen knalrode lippenstift op als ik uitging, voor overdag vind ik het te heftig. Ik heb wel geleerd dat je tanden geliger lijken met een oranje rode lippenstift. En nu heb ik dunnere lippen gekregen en doe ik het niet meer op. Ik heb altijd Chanel de fijnste gevonden, die ruikt ook lekker en is half mat.
Dat doen ze nu dus niet, nee.

Normaal gesproken desinfecteren ze de lipstick met alcohol, schrapen er een klein beetje vanaf op een metalen plaatje, en brengen het dan met schone kwast aan bij de klant. De kwast gaat nooit van mond terug op lipstick.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
16-05-2021 17:49
Nou ja ieder mag het zelf weten natuurlijk! Zelf zou ik altijd accent leggen op positieve kanten en iets minder op dingen waar ik zelf minder tevreden mee ben. Zo doen ook veel mensen dat met kleding. Als je een smalle taille hebt, leg je daar de nadruk op en bij een appelfiguur juist niet. Zo kun je het - als je dat wilt - ook met make up aanpakken.
Dat is het verschil tussen make up dragen in de hoop dat anderen je/het mooi vinden en make up dragen die je zelf mooi vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven