Mode & Beauty alle pijlers

roodharigen topic

16-01-2012 17:45 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic over mode, uiterlijk etc voor de redheads. Leek me we leuk.

Ik ben wel benieuwd hoe andere roodharigen zich kleden.

Dragen jullie vaak herfstkleuren of trekken jullie er niets van aan?

wie wordt er juist wel bruin?

Hebben jullie wel eens roze aan?

Hou je van apart?
Ha, leuk, voor gingers :-). Ik ga meeschrijven en lezen. Ben zelf ook roodharig, koperkleur zeg maar.

@Molly74: ik vind de suggesties die jij in de groep gooit niet slecht haha! Want ja, als ik naar mezelf kijk...tja.... ik ben geen kattekop of snibberig iemand, best wel lief eigenlijk en ik mijd zoveel mogelijk ruzie of woordenwisselingen.... maar ik ben wel nogal opvliegend en kan snel kwaad worden om niks zeg maar . Ook weer zo voorbij dan hoor haha. Denk eerlijk gezegd wel dat roodharigen nogal gepassioneerd zijn.

Vroeger werd ik nooit bruin maar alleen kreeftenrood. In de loop der jaren is dat wel veranderd. Nu (rond 30) word ik langzaam bruin, vooral goed onder zonnebank.

Qua kleding ik draag geen pastelkleuren, word ik erg bleek van. Wel legergroen, knalrose, wit, grijs. Nooit zwart, maakt me erg bleek.

Merk wel dat mij rode haar in de loop van de jaren soms vaal wordt. Hebben jullie dat ook? Begreep dat dat met roodgeverfd haar ook is?!
Meld hier nog iemand! Ben roodharig, temperament vol zoals ik het maar noem Word niet bruin alleen me sproeten, die elke zomer omhoog komen poppen zoals ik het maar noem. Qua kleding draag ik gewoon waar ik zin in heb met uitzondering van rood en paars en oranje.
bruin worden deed ik ook nooit... gelijk verbranden.... maar....

vorige zomer de tuin verbouwd... veel gebukt in de tuin... en nu heb ik nog steeds... een bruine streep over mn rug ... blijkbaar kan ik dus wel bruin worden alleen een beetje jammer dan dat het 1 streep is... ik ga voor de zebralook volgende zomer!
Jaren geleden ben ik weleens op vakantie geweest naar een ver land. Iets teveel in het zwembad met veel chloor gelegen. Eind resultaat blond haar voor een heel jaar!
@wasdroger: ja, idd, temperamentvol DAT is het woord :-)!

Mijn sproeten komen in de zon wel omhoog maar de laatste jaren minder. Als in onder de zonnebank ga (meestal maar 7 minuten) dan is het echt whaaa schrikken als ik mezelf dan in de spiegel bekijk: wat een sproetenkop haha! Dat trekt wel binnen een kwartier weer goed weg moet ik zeggen.
Hier ook een rooie!

Ik vind niet van mezelf dat ik snibbig of kattig ben, ben wel heel koppig en bijdehand maar of dat nou met mijn haarkleur te maken heeft..

Ik word ook nooit bruin, verbrand ontzettend snel. Met de sproeten valt het wel mee, alleen in mijn gezicht als ik veel in de zon kom.

Overigens schijnt Midas Dekkers helemaal wild te zijn van een rode haarkleur, hij heeft er zelfs een boekje over geschreven : Rood. Denk dat ik het maar eens ga lezen want ben wel benieuwd wat er in staat ;)
Ik ben rossig. Kleurenanalyse gedaan, geen bruin en groenlingen maar juist veel rod, roze, paars, blauw.

Ik word nauwelijks bruin n de zomer maar heb ook weinig sproeten.
Hier nog een red-head. Ik ben een lente-typje, en draag veel frisse, heldere kleuren. Ook wel bepaalde rose tinten. Lichtblauw, groen, koraal-rood en warme bruintinten staan erg goed.
O ja, ik moest laatst eens een kleine operatie ondergaan, en de chirurg keek toen even onder mijn operatiemutsje naar mijn haarkleur. Ik dacht: wat doet dat er nou toe? Maar hij vertelde dat in zijn ervaring roodharigen eerder en meer bloeden dan niet-roodharigen dus dat hij daarme dan rekening zou houden. Tja.... of het waar is?!
Voor de andere roodharigen: Zouden jullie daten/verkering hebben met een roodharige? Ik absouluut niet vind de mannelijke vorm niet echt aantrekkelijk. Terwijl er toch een hoop mannen zijn de speciaal zoeken naar een roodharige vrouw.
Yep, donkerrood hier! Roze kan ik heel goed hebben, maar dan moet het wel felroze zijn en geen pastelkleur. Sowieso doen pastelkleuren niet echt veel voor me. Ik heb niet echt een bleke huid maar wordt ook niet echt bruin. Heb trouwens ook weinig sproeten.

Kleuren die me heel goed staan zijn mosgroen, okergeel, alle kleuren blauw, paars, grijs, zwart, wit. Eigenlijk alles wel, zolang het maar in het warme spectrum zit. Bruin draag ik nooit.

Ik ben rood geboren, maar het is wel donkerder geworden naarmate ik ouder werd. Helaas wordt het ook wel eens vaal, vooral in de zomer...

Roodharige jongens, mwa... hangt een beetje van het type zelf af! Kort haar vind ik niet mooi bij roodharigen.
Ik ben geverfd roodharig! Donker rood/bruin weliswaar

Op mijn profiel staan een aantal foto's. Ik draag alle kleuren behalve roze omdat ik dat lelijk vind
Rose34 Dat zou waar kunnen zijn. Wat ik wel weet is dat roodharige meer dingen moeten hebben tegen de pijn van bijvoorbeeld de tandarts. Ik verzin het niet hoor ooit een onderzoek over gelezen en ook zelf meegemaakt.
Al 20 jaar rood uit een tubetje en ik vind het helemaal top! Mensen vragen me wel eens of ik een echte rooie ben . . . .

Veel plezier met dit topic . . . . . . .
quote:molly74 schreef op 16 januari 2012 @ 17:58:

Mefs, jij rood? Haha, ik had een ander beeld.

Sorcha: dat weet ik dus niet, wat die karaktertrek is, haha. Maar ik weet wel dat ik altijd bots met roodharigen in mijn omgeving. Dus ik wilde nou juist van 'jullie' weten wat jullie gemene deler is.

Ik gooi zelf even een suggestie in de groep (ontkennen mag, haha): in mijn beleving zijn roodharigen kattekoppen, snibbig, sneren gevend, etc. Zoiets? Nee man, ik ben echt vet leuk en een hyperactieve grapjas. Ik kan juist met veel mensen door een deur!
En ik kan erg slecht rozetinten hebben. Wel knalblauw, donkerblauw, grijs, zwart, wit maar geen paars oid.

Ik word vreselijk bruin dankzij de zonnebank en een tubetje. Ook heb ik een lichaam vol sproeten.
quote:wasdroger schreef op 16 januari 2012 @ 18:55:

Voor de andere roodharigen: Zouden jullie daten/verkering hebben met een roodharige? Ik absouluut niet vind de mannelijke vorm niet echt aantrekkelijk. Terwijl er toch een hoop mannen zijn de speciaal zoeken naar een roodharige vrouw.Nope... Nooit een aantrekkelijke rooie mijnheer ontmoet.
Hier nog een roodharige, geverfd dat wel. Een felle koperachtige kleur rood meestal. Ik draag graag zwart, gecombineerd met een gekleurd hemdje, bijv. okergeel vind ik erg mooi staan, maar ook poeder-achtig roze. Andere donkere kleuren draag ik ook wel (zoals donkergrijs), maar dat is meer om het zwart af en toe eens af te wisselen, ik vind andere donkere kleuren niet heel erg mooi. Petrol en mosgroen (eigenlijk heel veel tinten groen wel) vind ik ook erg mooi, maar dan meer als accentkleur, niet een heel shirt of zo.

Meestal draag ik ook effen dingen sinds ik rood haar heb (voorheen blond), vind ik nu mooier staan.

Eigenlijk dus heel saai als ik het zo terug lees...

Kleuren die ik echt niet vind staan zijn bijv. turqoise (mijn man zoekt steevast iets in zo'n kleur voor me uit als we gaan winkelen), en andere felle kleuren, felroze inderdaad. Wit draag ik ook liever niet, maar dat vind ik ook niet zo mooi afkleden.

Misschien leuk om ook tips uit te wisselen over het mooi houden van je (geverfde) rode haar? Ik zag laatst bij de DA een speciaal iets om je kleur intens te houden tussen verfbeurten door. Weet niet of iemand dat kent? Stond geloof ik onderaan bij de shampoo's.

Heb nu een rode cremespoeling, maar die is iets te rood, moet meer koper-achtig zijn. Heb ook kleurschuim om tussendoor de kleur een beetje op te halen.
Dat Hennaspul bij De Tuinen doet het em wel. Is een soort kleurshampoo.
Wat een leuk topic!

Ik ben geboren met pikzwart haar, dat werd eerst blond en is nu koper. Niet echt fel rood (al had ik dat jaren wel, met henna), maar ook zeker niet blond. En inderdaad een lichte huid vol sproeten!

Ik draag veel zwart (lekker makkelijk ) en verder tegenwoordig juist wel felle kleuren als groen, fuchsia, turquoise. Vroeger veel meer aardetinten. Pastel en wit draag ik echt nooit, wordt ik heeeeel bleek in.

Ik vind trouwens de kleur kleding die bij iemand past ook erg afhankelijk van de kleur ogen. Een roodharige met bruine ogen kan heel andere kleuren dragen dan eentje met blauwe ogen.

Wat ik trouwens prachtig vind zijn kinderen van één roodharige ouder en één donkere ouder: Roestkleurige krulletjes en een lichtbruine huid met sproeten, geweldig!!!
Mijn haar is (volgens de kapper) goudblond, maar ben al mijn hele leven gewoon een "rooie"genoemd. Het begint nu wat valer te worden maar mijn kapper verft het in precies mijn natuurlijke kleur, zodat er weer een mooie rood/gouden gloed over zit.

Herkenbaar is het temperamentvol zijn en ik heb ook vrij veel sproetjes als ik maar even in de zon zit.

Gek genoeg word ik wel lekker bruin, kleuren die ik draag zijn zwart, wit, blauw, groen en soms ook creme en zelfs rood.

Bruin en pastel zelden.

Herkenbaar is ook het niet tot niet goed werken van verdoving, zowel bij de tandarts als bij een operatie.

En inderdaad ik vind mannen met rood haar niet aantrekkelijk.
Hey wat grappig! Hier ook n rooie. Ik draag bijna iedere kleur, behalve rood en geel. Ik heb een lichte huid met sproetjes en sinds de laatste 2 zomers word ik zelfs een beetje bruin. Mijn gezicht lijkt dan altijd heel bruin, maar die is dan bijna 1 grote sproet. Mijn zoon van 4 heeft overigens ook rood haar.
Ah, rood draag ik trouwens inderdaad ook niet. Vind het 'vloeken' bij m'n haar vaak.

Mijn zoontje was vlak na de bevalling ook een beetje rossig. Trekt nu steeds meer bij naar goudblond. Wel jammer, z'n naam betekent eigenlijk 'kleine rode jongen'.
Ik ben een rooie! Altijd kastanjerood geweest. heb heel veel familie met rood haar in alle mogelijke tinten. Ben een kruising tussen een lente en herfsttype en draag veel felle kleuren. Een knappe rode man heb ik trouwens nooit ontmoet.
Ik ben ook roodharig. Toen ik geboren werd viel het mijn moeder op dat ik prachtige koperkleurige haartjes had in de herfstzon. Dat heeft ze me vaak verteld toen ik op de basisschool gepest werd met mijn rode haren. Ik heb mijn haarkleur altijd mooi gevonden, ondanks het pesten.

Ik heb veel bruine, zwarte en (mos)groene kleding. Maar ook wel knalrood en felblauw. Geen wit, creme, geel of pastel.

Een hele akelige bijkomstigheid van mijn rode haar is dat ze afgelopen mei een melanoom bij mij gevonden hebben, een hele agressieve vorm van huidkanker. Omdat de halve familie roodharig is en ze al veel melanomen gevonden hebben bij familieleden, zit het waarschijnlijk in ook onze genen. Gelukkig had ik geen uitzaaiingen en hebben ze het goed weg kunnen halen. Maar ik moet nu tien jaar lang onder controle blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven