Mode & Beauty alle pijlers

Satijnen kussensloop fijn?

15-06-2021 22:56 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er vrouwen die op een satijnen kussensloop slapen?

En is dit fijn?

Alvast bedankt.
Zijde en satijn heb ik beiden. Het echte zijde is duurder maar vind ik niet eens fijner. Satijn achtige slopen blijven namelijk kouder. En het gaat me verder vooral om de gladheid. Ik slaap er al jaren op en neem er ook echt een paar mee als ik ergens logeer want een normaal kussensloop wil ik zelfs voor een nachtje niet op liggen. Mijn haar is vooral veel gladder door het zijde en satijn. Het schijnt ook beter te zijn voor de huid.
Nee, niet fijn. Wist je trouwens dat satijn een manier van weven is en geen materiaalsoort? Ik dacht dat satijn altijd een soort zijde is. Maar satijn kan van zijde zijn, van katoen, maar ook van polyester. Het is iig ontzettend glad en daarmee glijd mijn kussen makkelijk weg onder mijn gezicht. Ik vind het tegenvallen (zijdesatijn).
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 15-06-2021 23:09
1.82% gewijzigd
Sjulia schreef:
15-06-2021 23:02
Zijde en satijn heb ik beiden. Het echte zijde is duurder maar vind ik niet eens fijner. Satijn achtige slopen blijven namelijk kouder. En het gaat me verder vooral om de gladheid. Ik slaap er al jaren op en neem er ook echt een paar mee als ik ergens logeer want een normaal kussensloop wil ik zelfs voor een nachtje niet op liggen. Mijn haar is vooral veel gladder door het zijde en satijn. Het schijnt ook beter te zijn voor de huid.
Alleen zijde is beter, want in zijde kunnen zich minder makkelijk bacterien nestelen. Dus als je met satijnen kussens vooral de positieve effecten wilt hebben, dan moet je kiezen voor zijde. Helaas vind ik dat dus voor geen meter liggen. Een ander alternatief waar ik ook voor te porren ben, is katoen satijn. Katoen ademt en neemt vocht op. En met de satijn weeftechniek is het een mooie zachte stof (niet zo glad als zijde). Ik zou ver weg proberen te blijven van polyester satijn.
diyer schreef:
15-06-2021 23:05
Alleen zijde is beter, want in zijde kunnen zich minder makkelijk bacterien nestelen. Dus als je met satijnen kussens vooral de positieve effecten wilt hebben, dan moet je kiezen voor zijde. Helaas vind ik dat dus voor geen meter liggen.
Ja, ik merk qua huid gewoon geen verschil tussen echt zijde of niet. Voor mijn haar wel en dan wint gewoon het gladste stofje. Ik vind het verder wel goed liggen, het is lekker fris. Ik glij niet van het kussen af oid.
Is polyester satijn niet goed?
Ik heb krullen, dan scheelt het wel echt. Toch slaap ik meestal op katoen.
Zo glad. Bijna glibberig. Daar glijdt mijn hoofd dus vanaf. Verder ook best zweterig want het neemt niet zo snel vocht op.
Ik heb mijn beddengoed het liefste zo stug mogelijk. Heerlijk :-)
Echt zijde is een gek goedje ja. Glibberig, boter, alsof het vloeibaar is.
linnylow schreef:
15-06-2021 23:10
Is polyester satijn niet goed?

Net zo goed als een polyester bloesje of shirt. Zweterig.
Ik hou er niet van.
Saivash schreef:
15-06-2021 23:17
Zo glad. Bijna glibberig. Daar glijdt mijn hoofd dus vanaf. Verder ook best zweterig want het neemt niet zo snel vocht op.
Ik heb mijn beddengoed het liefste zo stug mogelijk. Heerlijk :-)
Ik ook, liefst zo stug dat het kraakt.
Tiana_76 schreef:
15-06-2021 23:28
Ik ook, liefst zo stug dat het kraakt.
Juist. Het stugste is het wanneer het net verschoond is. Daarna nog een nachtje of drie en daarna wordt het weer gladder :cry:
Ik slaap op zo'n 'beautypillow', van satijn. Ik had van de winter nogal last van mijn huid en daarnaast heb ik krullen, dus zou zowel voor huid als voor haar beter zijn.

Ik ben er niet ontevreden over maar ook niet supertevreden dat het een wereld van verschil is. Het gladde glibberige moet je fijn vinden, dat moet je echt zelf bepalen.
diyer schreef:
15-06-2021 23:03
Nee, niet fijn. Wist je trouwens dat satijn een manier van weven is en geen materiaalsoort? Ik dacht dat satijn altijd een soort zijde is. Maar satijn kan van zijde zijn, van katoen, maar ook van polyester. Het is iig ontzettend glad en daarmee glijd mijn kussen makkelijk weg onder mijn gezicht. Ik vind het tegenvallen (zijdesatijn).
Dit. Het hangt van het materiaal af. Satijn van natuurlijke materialen (zijde, katoen) voelt heel anders dan van synthetische materialen.
Satijn van synthetische materialen is voor mij sowieso een no go. Alsof je huishoudfolie aantrekt of er op ligt. Brrr.
Zijdesatijn is ook een kreet, dat wil nog niet zeggen dat het zijde is. Check het label. Echte zijde heeft de eigenschap behaaglijk te zijn als het koud is en koel te voelen als het warm is.

Katoen satijn vind ik wel erg fijn en luxe voelen. Satijn van echte zijde heb ik als beddengoed nooit gevoeld, is ook behoorlijk duur lijkt me.
Ik zweer bij katoen satijn of zijde.
Glad en zweterig herken ik totaal
niet; is waarschijnlijk bij synthetische stof
Katoensatijn vind ik wel fijn maar ik kan niet zeggen dat ik dat nou zoveel fijner vind dan gewoon katoen. Het is wel zachter.

Heb ook een keer op een satijnen kussen geslapen en dat vond ik te glibberig, zweterig waardoor het niet lekker ligt. En ik kwijl soms in m'n slaap, ook niet handig als je wakker wordt omdat je nattigheid voelt. :$
Voor kussenslopen vind ik percale katoen het lekkerst. Glad, maar wel stevig. Voelt koel.
ik vind van niet; mij te koel-glibberig maar anderen zullen het een luxe gevoel vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ze ook voor mijn krullen.
Una noche loca
Waarom overweeg jij ze dan TO?
Una noche loca

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven