Mode & Beauty alle pijlers

Satijnen kussensloop, welke?

31-01-2022 09:03 28 berichten
Ik ben op zoek naar een satijnen kussensloop om mijn haar wat meer in toom te houden in de nacht. Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer door het vele aanbod en wil ik ook niet alleen betalen voor een merknaam.

Welke hebben jullie, en waar hebben jullie deze gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er heel veel. Van gewoon satijn naar echt zijde. En ik vind satijn fijner. Zijde is namelijk wel echt zacht maar niet zo super glad als satijn, ondanks dat die kwaliteit minder is.

Het maakt niet uit welke je koopt, zolang het maar echt glad is. Ik heb ook lang een Kruidvat slaapjurkje van satijn om mijn kussen gedaan.
Bedankt voor je reactie! Ik las online dat ondanks dat satijn een manier van weven is, synthetische vezels niet zo goed zijn voor je huid. Ik zag ze ook bij de action liggen voor een prikkie maar door dat artikel durfde ik dat niet aan.
Zijde is wel beter voor de huid ja. Maar mijn haar is na een paar dagen op zijde meteen minder glad.
Ik heb satijnen slopen die soms bij de kruidvat te koop zijn heel fijn
Overigens is zijde vs gewoon katoen alsnog een wereld van verschil voor je haar.
Maar van wat voor materiaal is jullie satijnen kussensloop dan? Het hoeft voor mij niet per sé zijde te zijn namelijk.

Ik heb echter een paar katoensatijnen en die doet het niet voor me.
Ik heb een satijnen kussensloop van het merk Beautypillow, die heb ik al jaren. Hij is ook zo droog als je hem wast dus aan een heb ik voldoende.
Ik gebruik hem alleen niet meer zo vaak de laatste tijd want mijn nieuwe kussen is iets kleiner en zit dan niet meer lekker in die hoes. Ben er verder wel tevreden over.
Ik lees op hun site dat: Vele BN’ers slapen al op een Beauty Pillow: Gordon, Angela Groothuizen, Chantal Janzen, Quinty Trustfull, Anouk Smulders, Mika van Leeuwen, Mari van der Ven, Anita Witzier, Winston Post, Kim Feenstra, Monique Smit, Victoria Koblenko, Isa Hoes en vele anderen!

Nou als zelfs Winston Post erop slaapt dan moet het wel goed zijn ;)
*LaDolceVita* schreef:
31-01-2022 10:52
Ik heb een satijnen kussensloop van het merk Beautypillow, die heb ik al jaren. Hij is ook zo droog als je hem wast dus aan een heb ik voldoende.
Ik gebruik hem alleen niet meer zo vaak de laatste tijd want mijn nieuwe kussen is iets kleiner en zit dan niet meer lekker in die hoes. Ben er verder wel tevreden over.
Ik lees op hun site dat: Vele BN’ers slapen al op een Beauty Pillow: Gordon, Angela Groothuizen, Chantal Janzen, Quinty Trustfull, Anouk Smulders, Mika van Leeuwen, Mari van der Ven, Anita Witzier, Winston Post, Kim Feenstra, Monique Smit, Victoria Koblenko, Isa Hoes en vele anderen!

Nou als zelfs Winston Post erop slaapt dan moet het wel goed zijn ;)
Bedankt voor je reactie. Ik heb op de site gekeken maar ik zie nergens de samenstelling van deze kussenslopen. Ik vind het veel geld als het 100% polyester is, want dan zouden die van de action ook gewoon moeten voldoen denk ik.
Kees— schreef:
31-01-2022 10:55
Bedankt voor je reactie. Ik heb op de site gekeken maar ik zie nergens de samenstelling van deze kussenslopen. Ik vind het veel geld als het 100% polyester is, want dan zouden die van de action ook gewoon moeten voldoen denk ik.
Ik heb nog even gekeken of er een labeltje in de sloop zit waarin het opstaat maar dit is niet het geval. Het kan best poleyester zijn dan hoor, anders geven ze het wel duidelijk aan denk ik.
Ik heb hem 10 jaar geleden ofzo gekocht. Een paar jaar terug heb ik ze eens bij de Kruidvat gekocht, die waren vergelijkbaar alleen iets dunner qua stof dan die van Beautypillow. Ik vond ze daarom wel wat minder fijn maar, ik zou die van de Action gewoon eerst eens proberen als ik jou was.
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig dus heb nog even verder gezocht. Dit staat op de site van John Beerens:

Het grootste verschil van satijnen kussenslopen zit vaak in het satijn zelf. Satijn kan gemaakt zijn van katoen, polyester, viscose, zijde of een menging daarvan. De zware kwaliteit satijn van Beauty Pillow is van geheel andere kwaliteit dan bijvoorbeeld katoensatijn dat veelal wordt gebruikt voor beddengoed. Het katoen heeft een absorberende werking en het satijn zorgt voor de glans. Er zijn ook satijnen kussenslopen in omloop waarop een coating is aangebracht. Deze coating is echter uitwasbaar en de stof die na de wasbeurten overblijft heeft niet meer de eigenschappen die kenmerkend zijn voor het satijn van Beauty Pillow.

https://www.johnbeerens.com/beauty-pill ... gLJu_D_BwE
Ik vind het altijd wat zeggen dat ze wel met veel bekende namen strooien maar niet schrijven wat de samenstelling is. Of ben ik dan te achterdochtig? :proud:
Ik heb deze:

https://www.wehkamp.nl/beauty-pillow-an ... lsrc=aw.ds

Ik slaap op mijn zij, maar eigenlijk is het een kruising tussen zij- en buikligging. Mijn gezicht ligt dus echt wel redelijk geplet tegen mijn kussen. Deze sloop zorgt echt voor minder slaapvouwen en kreukels in mijn huid, en het zorgt voor minder rommelige wimpers. Voor mijn haar maakt het niet veel uit, omdat ik sowieso dun haar heb. Maar haar, huid en wimpers hebben dus veel minder met wrijving te maken. Ik vind het ideaal.
Oh. Ik ben alweer hartstikke mosterd, zie ik nu.
Maar ook hier goede ervaringen met Beauty pillow dus.
Ik vond het trouwens wel even wennen in het begin. Het is erg glad materiaal en ik had in het begin het gevoel dat ik van mijn kussen af gleed, omdat ik vaak op het randje van het kussen lig.
Maar ik was er vrij snel aan gewend en gebruik ze nu eigenlijk altijd. Ik heb er twee, dat is genoeg.
Sjulia schreef:
31-01-2022 09:18
Ik heb er heel veel. Van gewoon satijn naar echt zijde. En ik vind satijn fijner. Zijde is namelijk wel echt zacht maar niet zo super glad als satijn, ondanks dat die kwaliteit minder is.

Het maakt niet uit welke je koopt, zolang het maar echt glad is. Ik heb ook lang een Kruidvat slaapjurkje van satijn om mijn kussen gedaan.
Ja, precies. Het gaat niet zozeer om het specifieke materiaal, maar meer om het gladde oppervlak, dat daardoor wrijving vermindert.
Kees— schreef:
31-01-2022 10:55
satijn is de weeftechniek
https://nl.wikipedia.org/wiki/Satijn

je hebt het in allerlei soorten
Ik heb ook de sloop van Kruidvat. Al jaren dus ook al vaak uitgewassen, overigens niet tussen spijkerbroeken en andere harde materialen. Misschien dat dat niet zo heel verstandig is.

Veel beter voor mijn haar maar bovendien voor mijn huid. Geen plooi of rimpel die eindelijk aan het einde van de ochtend een keer weg is. Heb trouwens nog wel eens langer dan een halve dag met een plooi gelopen maar allemaal verleden tijd.

Voor die paar euro kun je het proberen toch.
Volgens mij zijn al die satijnen slopen die je vind als je googelt gemaakt van polyester, maar alleen al om hoe zijde wordt gemaakt zou ik dat zelf niet kopen, dus daar zou ik me niet druk om maken. Ik denk dat er wel verschil zit in de kwaliteit van de verschillende slopen, misschien wel obv de hoeveelheid draden (is een gokje hoor), maar ongetwijfeld ook in de marketing. Ik zou gewoon wat onafhankelijke reviews zoeken van een sloop. En ook of je m op 60 graden kunt wassen bv, dat zou ik wel een voorwaarde vinden voor beddengoed.

Ik ben wel benieuwd of je echt minder rimpels en gebroken haren ervan krijgt. Mijn lange haar zit sowieso al in een losse knot, want met los haar slapen is drama, dus ik weet niet hoeveel meerwaarde het dan nog heeft.
Ik slaap ook met mijn haar in een knot maar de haren aan de zijkanten van je hoofd breken eerder af op stug katoen.
Daar kreeg ik vroeger ook altijd de pluis. Van die afgebroken baby dons haren.
Ik vond die kussenslopen van Kruidvat wel een stuk warmer dan die van beautypillow, ik heb die daarom op den duur ook weggegooid.
Dus dat zou dan te maken kunnen hebben dat die van Kruidvat van polyester zijn en die van BP van katoen.
Ik lees online toch dat die van het merk Beautypillow ook van 100% polyester zijn.
Ik denk dat je in jouw geval dan het beste voor echt zijde kan gaan, ik zie op bol wel wat slopen waarbij staat katoen-satijn. Maar zou maar zo kunnen dat ook daar polyester inzit als je het label bekijkt.

De gladdere stofjes hebben meestal polyester.
Sjulia schreef:
01-02-2022 08:06
Ik denk dat je in jouw geval dan het beste voor echt zijde kan gaan, ik zie op bol wel wat slopen waarbij staat katoen-satijn. Maar zou maar zo kunnen dat ook daar polyester inzit als je het label bekijkt.

De gladdere stofjes hebben meestal polyester.
zijde is niet bepaald diervriendelijk
Oh ik heb niet echt wat tegen polyester, al zweet het wel sneller dan natuurlijke materialen, en schijnt het wat slechter te zijn voor de huid (maar waarom lees ik dan weer nergens). Maar ik vind het prijsverschil zo lastig te duiden. Ik heb geen zin om alleen maar voor ‘het merk’ te betalen namelijk :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven