Mode & Beauty alle pijlers

scheren

04-05-2016 19:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
vroeger nooit last van sinds een paar weken wel.

Gisteren avond oksels geschoren met Venus mesjes van action en scheergel en nu is het iedere dag geiriteert en kleurt het donkerder ipv gewoon mooie oksels. ook al gelijk donkere stoppels terwijl ik alle jaren licht was.

ik vind het ontzettend lelijk nu zo is het ook bij bikinilijn.

ik heb sudocrem olie body lotion geprobeerd maar het word met de dag erger en met de zomer op komst wil ik wel mooiere oksels hebben en het liefste ook langer dan 12 uur gladde oksels

iemand tips
Niet scheren maar brazilian wax. Baby huidje of laseren.
quote:Ttass28 schreef op 04 mei 2016 @ 19:21:

Niet scheren maar brazilian wax. Baby huidje of laseren.is dat niet onwijs pijnlijk op je bikini lijn?
Ververs je je mesjes wel regelmatig?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik ga Googlen wil niet dat je dan ook weer moet wachten tot het langer is gegroeid voor je het weg kan halen want na 2 3 dagen is het lang en blijft anders zo plakkerig met zweten.
Ik scheer met douche gel, van scheer gel krijg ik onder echt pijn en jeuk. Zit volgens mij menthol in, als of ik het in de fik heb gezet...
quote:Monatala schreef op 04 mei 2016 @ 19:24:

Ververs je je mesjes wel regelmatig?ja !
quote:strikjemetstippels schreef op 04 mei 2016 @ 19:25:

Ik scheer met douche gel, van scheer gel krijg ik onder echt pijn en jeuk. Zit volgens mij menthol in, als of ik het in de fik heb gezet...geen last van gelukkig. Alleen de bultjes en stoppels na nog geen dag verder en ziet er ook niet mooi uit nu. zo'n geïrriteerde huid.
Ik had niet gedacht (want vreselijk au!) dat ik het ooit zou durven, maar sinds een half jaar onthaar ik mijn oksels met hetzelfde epileerapparaat dat ik voor mijn benen gebruik. Als je het wilt proberen moet je het doen met haartjes die zo'n 5 mm lang zijn en van te voren een 24-uurs deo gebruiken, zodat je arme velletje een paar uur rust heeft. De eerste drie keer deden ontzettend pijn, maar nu is het een kwestie van bijhouden en in een paar tellen gebeurd en ik hoef het maar eens in de twee weken te doen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Ik gebruik nar het scheren altijd 'na het ontharen verzachtende lotion' van de etos.. is niet zo duur en vind het erg prettig, voelt ook niet heel vet aan ofzo en ruikt ook nog best wel lekker. heb sindsdien nooit meer last van bultjes :-)
quote:zwitsal_nijntje schreef op 04 mei 2016 @ 19:27:

[...]

geen last van gelukkig. Alleen de bultjes en stoppels na nog geen dag verder en ziet er ook niet mooi uit nu. zo'n geïrriteerde huid.Ik heb zinkzalf van Zwitsal, misschien proberen tegen de irritatie? Wat voor baby's goed is, is ook voor mij goed
Epileren. Geen nare plekken, geen donkere huid en het blijft langer weg. En je huid voelt veel zachter, als een babyhuidje.
En gebruik er wel een duurdere scheerschuim bij... die van de action kreeg ik helemaal rooie benen van
Ik scheer ook met douchegel of met van die mesjes met zo'n scheergel kussentje. Van scheerschuim krijg ik irritaties
quote:fayanna schreef op 04 mei 2016 @ 19:28:

Ik had niet gedacht (want vreselijk au!) dat ik het ooit zou durven, maar sinds een half jaar onthaar ik mijn oksels met hetzelfde epileerapparaat dat ik voor mijn benen gebruik. Als je het wilt proberen moet je het doen met haartjes die zo'n 5 mm lang zijn en van te voren een 24-uurs deo gebruiken, zodat je arme velletje een paar uur rust heeft. De eerste drie keer deden ontzettend pijn, maar nu is het een kwestie van bijhouden en in een paar tellen gebeurd en ik hoef het maar eens in de twee weken te doen.Ik heb een epilator speciaal voor gevoelige gebieden zoals oksels en bikinilijn, die vind ik nog fijner dan mijn benenepilator.
quote:S0LEIL schreef op 04 mei 2016 @ 19:31:

[...]

Ik heb een epilator speciaal voor gevoelige gebieden zoals oksels en bikinilijn, die vind ik nog fijner dan mijn benenepilator.Welke is dat? En dat doet dan minder zeer?
quote:fayanna schreef op 04 mei 2016 @ 19:28:

Ik had niet gedacht (want vreselijk au!) dat ik het ooit zou durven, maar sinds een half jaar onthaar ik mijn oksels met hetzelfde epileerapparaat dat ik voor mijn benen gebruik. Als je het wilt proberen moet je het doen met haartjes die zo'n 5 mm lang zijn en van te voren een 24-uurs deo gebruiken, zodat je arme velletje een paar uur rust heeft. De eerste drie keer deden ontzettend pijn, maar nu is het een kwestie van bijhouden en in een paar tellen gebeurd en ik hoef het maar eens in de twee weken te doen.

nou dat is het probleem ik zweet veel en spuiten echt wel zo'n 4 keer per dag Deo anders zweet lucht helaas en dan niet dus dat lukt me niet.

Maar dan zit je alsnog met haartjes die je ziet omdat je moet wachten tot ze 5mm zijn?!
quote:strikjemetstippels schreef op 04 mei 2016 @ 19:29:

[...]

Ik heb zinkzalf van Zwitsal, misschien proberen tegen de irritatie? Wat voor baby's goed is, is ook voor mij goed

zit zinkzalf niet ook in sudocrem of had ik het verkeerd. Ja Zwitsal eens kijken wat ik er nog van heb

scheergel van Venus gilet ook volgens mij in ieder geval geen goedkope
quote:S0LEIL schreef op 04 mei 2016 @ 19:31:

[...]

Ik heb een epilator speciaal voor gevoelige gebieden zoals oksels en bikinilijn, die vind ik nog fijner dan mijn benenepilator.ook benieuwd welke welke dat is een uitkomst dan
Ik scheer met olijfolie, werkt perfect
Probeer eens een (antitranspirant) roller deo die je maar 1-2 keer per dag hoeft te gebruiken ipv een spuitbus. Vind ik zelf al een heel stuk fijner aanvoelen en niet zo prikken. En niet iedere dag scheren om je huid wat rust te geven.

Ik heb bij mijn oksels eigenlijk nooit last van bultjes. Scheer om de dag met een mesje (waar ik al een jaar mee doe ) en wat zeepsop.

Mijn bikinilijn is een ander verhaal; daar heb ik het scheren met een mesje ook opgegeven.
Suiker wax. Kan je zelf thuis maken. Zonder chemische toevoegen en werkt net zo goed. Je hebt alleen suiker, citroensap en water nodig. Ik gebruik het onder mijn oksels de haartjes komen dunner terug en de haargroei is heel wat minder geworden
quote:strikjemetstippels schreef op 04 mei 2016 @ 19:34:

[...]

Welke is dat? En dat doet dan minder zeer?https://m.bol.com/nl/p/ph ... msdelen/9200000026078427/

Nee ik vind het niet pijnlijk. Hooguit de eerste keer een beetje irritant, maar meer niet.

En ik heb geen last meer van bultjes op puisten. En de huid wordt superglad en zacht. Het kost alleen wat meer tijd dan scheren.
Mesjes gebruiken met die stukken zeep erom heen, zoals Intuition van Wilkinson.

Wil nooit meer anders!
4x per dag deo is ook niet goed voor je oksels. Koop een goede deo, die je maar 1x per dag nodig hebt. Spuitfles vind ik sowieso niet goed werken. Dove hersteld mijn oksels goed. Rexona heeft ook een goede, duurdere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven