Mode & Beauty alle pijlers

Schoenen verven

31-03-2011 09:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn trouwschoenen verven. Ze zijn van stof. Nu vroeg ik me af of julllie ervaring hebben in het zelf verven. Ik weet dat je bij bruidszaken dit kan laten doen maar ik vind dat vrij duur ( 60 euro). Misschien vind ik hier wat tips?
Dan heb ik ook nog een vraag als mensen dit toch lezen;-). Kun je leren schoenen ook verven?
Welke kleur wil je ze verven?

Zwart zou je best zelf kunnen proberen.
quote:Punkiedunkie schreef op 31 maart 2011 @ 09:59:

Dan heb ik ook nog een vraag als mensen dit toch lezen;-). Kun je leren schoenen ook verven?

Ja, dat kan. Ik heb het nooit zelf gedaan wel eens door de schoenmaker laten doen. Je kunt het ook zelf. Op youtube kun je tips en adviezen vinden in filmpjes.

Bijvoorbeeld deze:

filmpje leren schoenen verven
Ik heb nepleren laarzen nu in het rood geverfd, en een keer in het roze Gewoon met zijdeglans verf hahah!
Leren schoenen kun je prima verven. Bij de schoenmaker kun je verf hiervoor kopen. De schoenmaker kan je ook adviseren.

Stoffen schoen wordt denk ik een ander verhaal. Kleding kun je kleuren, of dat met schoenen ook werkt durf ik niet te zeggen.
Beide kun je denk ik kleuren. Leren schoenen heb ik zelf wel eens gedaan. Bij de schoenmaker toen een potje soort van inkt met een sponsje gekocht. De schoenen zijn wel van groen naar zwart gegaan, dus dat is wel makkelijker.

Bij de Etos kun je Dylon textiel verf kopen, dit doe je normaal in de wasmachine met kleding. Maar kan denk ik ook prima in een teiltje warm water met je schoenen.

Succes!
Ik heb mijn witte trouwschoenen (leer) beige laten verven. Maar als je ze stoot komt er toch weer het wit onder, dat is wel jammer.
Ik heb een keer leren schoenen gekocht waar ik ook de verf afstootte. Ik heb toen in de winkel een potje schoensmeer gekregen met advies om een week elke dag in te smeren en goed te poetsen. Dat heeft bij mij geholpen. Het ging helemaal in het leer zitten. Was wel een goede kwaliteit en glad leer. Weet niet of het bij alle soorten zo goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven