schooltas
dinsdag 5 februari 2013 om 12:23
dinsdag 5 februari 2013 om 12:33
Ik ben niet zo'n Eastpackfan. De rits van die van mijn zoon heeft het al twee keer begeven omdat er veel te veel "trek" op staat omdat dat ding zo vreselijk vol gestouwd moet worden om al zijn boeken voor die dag mee te krijgen.
Hij heeft als reserve een grote, goedkope rugtas van de Kijkshop(hij moest toch wat als de Eastpack bij de schoenmaker stond) met een flap met clip die de druk van de rits af haalt. Niet moeders hipste, maar dat interesseert hem niet zo.
Hij heeft als reserve een grote, goedkope rugtas van de Kijkshop(hij moest toch wat als de Eastpack bij de schoenmaker stond) met een flap met clip die de druk van de rits af haalt. Niet moeders hipste, maar dat interesseert hem niet zo.
dinsdag 5 februari 2013 om 12:41
Gewoon een goede rugtas? Als je een tas neemt met een laptopvak, dan kan je de rest van je spullen kwijt in het vak dat er voor zit (je agenda, notitieblok en ringband). Voor portemonnee is er altijd wel een apart vakje. Ik heb er een van Ellehammer en neem ongeveer hetzelfde als jij opnoemt mee naar mijn werk.
dinsdag 5 februari 2013 om 13:01
quote:Lughnasadh schreef op 05 februari 2013 @ 12:33:
Ik ben niet zo'n Eastpackfan. De rits van die van mijn zoon heeft het al twee keer begeven omdat er veel te veel "trek" op staat omdat dat ding zo vreselijk vol gestouwd moet worden om al zijn boeken voor die dag mee te krijgen.Het lijkt me dan eerder dat de tas gewoon te klein is. Dat heeft verder niks te maken met de kwaliteit van Eastpack. Geen wonder dat een rits het begeeft als de tas te vol gestouwd wordt.
Ik ben niet zo'n Eastpackfan. De rits van die van mijn zoon heeft het al twee keer begeven omdat er veel te veel "trek" op staat omdat dat ding zo vreselijk vol gestouwd moet worden om al zijn boeken voor die dag mee te krijgen.Het lijkt me dan eerder dat de tas gewoon te klein is. Dat heeft verder niks te maken met de kwaliteit van Eastpack. Geen wonder dat een rits het begeeft als de tas te vol gestouwd wordt.
dinsdag 5 februari 2013 om 13:07
quote:SuperGoomba schreef op 05 februari 2013 @ 13:01:
[...]
Het lijkt me dan eerder dat de tas gewoon te klein is. Dat heeft verder niks te maken met de kwaliteit van Eastpack. Geen wonder dat een rits het begeeft als de tas te vol gestouwd wordt.
Hij is niet zozeer te vol, maar te zwaar. En een groter model is er niet. Hij zal die boeken toch mee moeten krijgen.
En merkwaardig genoeg hebben verschillende klasgenoten precies hetzelfde probleem met dezelfde tas.
[...]
Het lijkt me dan eerder dat de tas gewoon te klein is. Dat heeft verder niks te maken met de kwaliteit van Eastpack. Geen wonder dat een rits het begeeft als de tas te vol gestouwd wordt.
Hij is niet zozeer te vol, maar te zwaar. En een groter model is er niet. Hij zal die boeken toch mee moeten krijgen.
En merkwaardig genoeg hebben verschillende klasgenoten precies hetzelfde probleem met dezelfde tas.
dinsdag 5 februari 2013 om 13:50
Ik heb pas bij Ikea mooie rugtassen gezien (productnaam: Upptacka, artikelnummer: 602.139.99). Ze waren er in diverse kleuren (donkergrijs, oranje, blauw, roze). Binnenin zaten diverse vakken, o.a. een laptopvak, vakjes voor sleutels/geld/pennen/enz. Aan de buitenkant kon je ook nog een waterfles kwijt. De rits kon je volgens mij ook op slot doen door er een slotje doorheen te doen. Hij kost 24,95, maar als je een Ikea Family pasje hebt (is gratis), dan is hij 19,95.[img]http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/60213999[/img]
anoniem_21219 wijzigde dit bericht op 05-02-2013 14:03
Reden: Extra info erbij
Reden: Extra info erbij
% gewijzigd
dinsdag 5 februari 2013 om 14:12
Je hebt ook grotere modellen van Eastpak dan de 'klassieke'.
Er is een speciaal vak voor een laptop (mijne 17 inch). En er kan gemakkelijk nog boeken of een ringband bij.
De tas heeft meerdere vakken en heb geen probleem met de ritsen.
Vind het een heel fijne tas en heb met deze tas geen last van mijn rug/schouders.
Er is een speciaal vak voor een laptop (mijne 17 inch). En er kan gemakkelijk nog boeken of een ringband bij.
De tas heeft meerdere vakken en heb geen probleem met de ritsen.
Vind het een heel fijne tas en heb met deze tas geen last van mijn rug/schouders.
dinsdag 5 februari 2013 om 14:29
Eastpack ging bij mij bij de bodem stuk op de hoekjes. Dat slijt snel als je hem veel op de grond hebt staan is mijn ervaring. Ik heb dat met Dakine een stuk minder. En ik vind de "features" beter van hun. Zo heb ik een tas met een waterdicht vak (eigenlijk voor wetsuits bedoeld). Heel handig met zwemmen bijvoordeeld of als je naar het strand bent geweest. En voorop zit een kleiner vak dat als koelvak dient. Hierin vervoer ik dus vaak ijs als ik dat bij de supermarkt koop of tijdens een tripje naar een pretpark of strand ofzo doe ik daar koude pakjes drinken in. Blijft heerlijk koel! Ook zitten er aan de buitenkant 2 zakjes waar je flesjes drinken in kwijt kan en een klein vakje bovenop wat heet zacht gestoffeerd is, zodat je je zonnebril erin kan doen zonder dat er krassen op komen.
En qua prijs zijn ze ook nog goedkoper dan eastpak. Mijn tas was 65 euro en als ik iets vergelijkbaars opzoek van eastpak ben ik 95 euro kwijt. En die heeft dan gewoon wat standaard vakjes, niks speciaals.
En qua prijs zijn ze ook nog goedkoper dan eastpak. Mijn tas was 65 euro en als ik iets vergelijkbaars opzoek van eastpak ben ik 95 euro kwijt. En die heeft dan gewoon wat standaard vakjes, niks speciaals.