Mode & Beauty alle pijlers

Shirts van bamboe

23-06-2013 12:00 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb een vraagje: al jaren transpireer ik vrij veel. Alle deo's en middeltjes zijn ondertussen wel geprobeerd maar ze werken na een tijdje niet meer.

Op zoek naar een andere oplossing heb ik een t-shirt van merino-wol gekocht en dat werkt heel goed! Met zo'n shirt ruik ik helemaal niets na een lange dag werken. Helaas zijn deze t-shirts flink aan de prijs (denk: 60 euro voor een shirtje).

Nu las ik laatst iets over shirts van bamboe, en dat deze dezelfde anti-geur werking zouden hebben maar ik kan maar weinig over vinden. Heeft een van jullie ervaring met deze shirts? Minder zweetplekken en geurtjes? Tell me!
Ik heb een jurkje van bamboe. Het lijkt net hele fijne wol, maar kriebelt niet en zit heerlijk. Transpiratiegeur komt vaak door synthetische kleding en die draag ik nooit.
Deodorant werkt tegen de geur. Je kunt ook anti-transpirant kopen. Odorex dry lotion in een flesje, 's avonds voor het naar bed gaan je oksels mee deppen en laten opdrogen. Twee keer per week gebruiken.

En verder niet te veel synthetische dingen dragen. Ik had een tijdje opvliegers en dan transpireerde ik heel erg. Dat is gelukkig over

Maar odorex helpt echt.
quote:single-lady schreef op 23 juni 2013 @ 13:01:

Deodorant werkt tegen de geur. Je kunt ook anti-transpirant kopen. Odorex dry lotion in een flesje, 's avonds voor het naar bed gaan je oksels mee deppen en laten opdrogen. Twee keer per week gebruiken.

En verder niet te veel synthetische dingen dragen. Ik had een tijdje opvliegers en dan transpireerde ik heel erg. Dat is gelukkig over

Maar odorex helpt echt.

Dat heb ik dus allemaal al geprobeerd Odorex werkt wel redelijk maar vind ik heel erg heftig. Doordat ik met dat spul echt helemaal niet meer zweet, moet ik mijn warmte op een andere manier kwijt, resultaat: rode kop e.d.

Maar toch bedankt!

Jij ook bedankt Emma! Klinkt goed! Ik 'ruik' helaas ook in shirtjes van katoen
Single lady hoezo odorex werkt echt? Ieder mens is anders hoor?

Bij mij werkt het ook echt niet odorex, syneo, therme, hidrofugal, sanex, rexona antitranspirant die van de nieuwe reclame waar je aan draait en er spul uit komt, odaban, het werkt niet en de meeste leuke shirtjes zijn van polyesther, of katoen en daar is het altijd goed / snel zichtbaar in.. Heel ongemakkelijk voelt dat plakkende oksels..

Ik zit er aan te denken om botox te laten spuiten, heb al genoeg middeltjes van huis arts ook gekregen, wat helaas ook niet werkt.. :(

Geen idee alleen of botox daarvoor vergoed word.
Zalando heeft betaalbare wollen shirtjes. En misschien heeft deze webwinkel wat? http://www.littleshoparou ... 18230-2/wollen-ondergoed/
Miss green (online met een streepje ertussen) heeft shirts met bamboe en katoen, misschien is dat iets?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Even up...

Ik ga binnenkort op fietsvakantie en kan dus maar weinig bagage meenemen en niet zo vaak kleren wassen. Bamboekleding lijkt me ideaal, als het klopt dat je er niet zo erg in zweet/je dat zweet niet zo ruikt.

Iemand nog ervaringen hiermee? Droogt bamboekleding bv ook snel (of in elk geval sneller dan katoen?)
het is wat het is
Ook heel fijn zijn shirts van Merino wol. Mijn man heeft er een week lang (zonder douchen) mee door de bergen gewandeld en nog rook het shirt niet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Excuus. geurde het shirt niet, het heeft natuurlijk geen neus.
quote:Belle73 schreef op 01 augustus 2013 @ 14:22:

Excuus. geurde het shirt niet, het heeft natuurlijk geen neus.

Ok, Merinowol, ga ik dat eens opzoeken. Bij wol denk ik meteen dat het vast heel erg warme kleding is, maar dat zal wel niet?
het is wat het is
Merino wol ziet er niet uit als wol, bij bijvoorbeeld Bever en Decathlon worden merino shirts verkocht.
Heel erg duur, maar heel erg fijn zijn de shirts van Icebreaker. Een Ijslands merk volgens mij. Te koop bij Bever enzo. Ze zijn van wol. Dunner of dikker. Wol gaat niet zo snel ruiken ..
... droeg het 2 weken onafgebroken in Nepal en niemand is flauwgevallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven