Mode & Beauty alle pijlers

Shoe- issue

24-07-2009 13:40 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Shoe-issue (probeer het vooral eens 10 keer heel snel achter elkaar te zeggen.. )

Net in de uitverkoop een paar hooggehakte schoenen zien staan, laatste paar, mijn maat, van 90 naar 25 euro! Mooi leer, stevige hak en precies het goede kleurtje voor een jurkje dat ik pas gekocht heb.

Nu ben ik niet zo'n hakken expert, en heb ik een dringende vraag! (dringend, want anders is zo vast iemand anders me voor die ze wegkaapt..)

Het zijn open-tenen schoentjes, met aan de achterkant alleen een bandje met een gesp. Ze zitten verder prima, goede steun aan de voorkant en wiebelen niet, maar als ik meer dan tien stappen zet, schuift de achterkant een beetje naar links of rechts onder mijn hiel weg. Ook als ik het gespje wat strakker aanspan..

Is er geen oplossing voor dit euvel dat ik als hakken-onnozel niet ken? Iets van een onzichtbaar anti-slip zooltje onder de hiel, of is het gewoon een kwestie van niet passend?

Hullup!
Kan je "the magic tip" niet geven.. Maar denk je niet dat je ze gewoon kunt kopen, er is voor alles al wel wat verzonnen? :D (hmm, dit is gewoon een verkapt: hoe KUN je ze nou laten staan )
Dan is de zool te slap. Ik heb ook wel eens zulk soort schoenen in de uitverkoop gekocht. Zonde van de ¤25 achteraf.
Bedoel je dat je voet los komt, dus dat je voet iets meer naar links of rechts terug komt na je stap? Dat heb ik ook een beetje met schoenen met open hiel, niet echt veel last van, maar geen lange stukken op gaan lopen.

Als het echt zo is dat je schoen schuift op de hak (dus je voet blijft op zelfde plaats, maar de hak beweegt) dan is die hak idd te slap. Dat is wel raar bij nieuwe schoenen, meestal krijgen mijn schoenen dat pas na een jaar of 2, maar dat loopt heel erg vervelend!
Mja als de schoen oorspronkelijk 90 euries kost, is het wel een kwaliteitsschoen en kun je hem voor die 25 euro niet laten liggen! Aan de andere kant, als je nu al weet dat je er moeilijk op loopt...

Ik heb zelf ook zulke schoenen en 'wiebel' ook wel wat. Maar ik vind het niet storend (loop ook altijd op hakken en ben het gewend )

Advies: kopen!

Echt een buil kun je je er niet aan vallen en wie weet valt het schuiven mee of leer je er beter op lopen.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ja, precies zoals MissMD het zegt, m'n voet komt een beetje los van de zool bij een stap, en dan komt mijn voet dus een beetje meer links of rechts aan uiteindelijk.

De hak zelf beweest niet, en de zool is hard, en het riempje span ik strak aan..begrijp er dus niets van..

Misschien scheve voeten?

En Naomi.. ik weet het... maar het is zo zonde om ze te kopen om ze alleen maar uit te stallen in de kast..

Misschien op een plankje in de woonkamer?
Nou, als Iris zegt dat ik ze moet kopen.. Ik heb nu al alles goedgepraat in mijn hoofd om ze toch even snel te halen na deze aanmoedigingen!

Maar niemand een idee hoe het komt en hoe ik het kan verhelpen?
quote:maia schreef op 24 juli 2009 @ 13:58:

Ja, precies zoals MissMD het zegt, m'n voet komt een beetje los van de zool bij een stap, en dan komt mijn voet dus een beetje meer links of rechts aan uiteindelijk.

De hak zelf beweest niet, en de zool is hard, en het riempje span ik strak aan..begrijp er dus niets van..Je zegt zelf dat je niet gewend bent om op hakken te lopen. Lijkt me dus een kwestie van wennen. Snel naar de winkel zou ik zeggen!
hihihi, je hebt nooit teveel schoenen he?

Is de hak dan eigenlijk gewoon niet te smal en te hoog voor je?

Dat je wiebelt en dus niet stabiel staat en bij het lopen je verkeerd terecht komt op de schoen?

Kun je helaas niet veel aan doen denk ik, ja meer oefenen met lopen op hakken....
Ok, als het een kwestie van wennen kan zijn... Ze zijn misschien een cm of 9, maar heb andere schoenen van de zelfde hoogte waar ik prima op loop. Geen open schoenen, dus misschien is dat nog wat meer wennen.

Bedankt voor het advies dat ik preciès wilde horen

Nu toevallig nog een tip over hoe ik ze kan combineren?

Het is dèze kleur

http://www.kurtgeiger.com ... h-pink-courts-classic.jpg

in ongeveer dìt model:

http://images.smarter.com ... n%20Toe%20High%20Heel.jpg

Mijn dank is groot!!
Er bestaan van die anti-slip zooltjes die je onder je hiel kan doen, gewoon bij de schoenmaker. Dan blijft je hiel plakken :D
Jeuj, zoiets zocht ik! Dank je, Luxepaardje!

Ok, ik ben bìjna om!
Oh Maia wat een leuke schoen!!

Ja combineren kan met vanalles... Leuk met legging/tuniek maar zo'n schoen staat ook sexy onder een jeans.

Tip: koop een armband of hemdje of zoiets in dezelfde kleur(teint) als de schoen (zeker met zo'n opvallende kleur). Altijd makkelijk om te combineren.

@luzepaardje.

Hak van de schoen is open, lijkt me niet zo mooi staan dan toch?
Ah, dank je! Nog even en ik word een hakken-meisje!

Mm, ja, misschien zou het wel een beetje zichtbaar zijn. Doorzichtige anti-slip zooltjes misschien..
Geen idee of die bestaan... maar als het ook maar een beetje zichtbaar is, dan zou ik het niet doen. Gewoon eerst thuis oefenen met lopen
quote:maia schreef op 24 juli 2009 @ 13:58:

En Naomi.. ik weet het... maar het is zo zonde om ze te kopen om ze alleen maar uit te stallen in de kast..

Misschien op een plankje in de woonkamer?

Kijk! Dat is de instelling..

En gezien de plaatjes, leuk! Ze zouden niet misstaan op een plankje haha..

(maar toch leuk dat er nog een magic, plak-plaatjes-tip kwam )
Ik had vorig jaar ook heel leuke schoenen gekocht maar pas dit jaar gedragen, haha, kon steeds niets vinden qua kleding in de kleur van de schoenen. Wel peep-toe en achter dicht trouwens.

Nu dit jaar de kleding erbij en bleken ze aan de hoge kant. Afhankelijk van het soort hak/hoek t.o.v. de schoen etc. kan de schoenmaker er vaak wel net iets afhalen, bij mij was dat 1 cm. Het mooie beeld van de schoen bleef, maar ze lopen nu net iets comfortabeler. Voor jou misschien ook een optie als het 'inlopen' tegenvalt?

Maar eh, wel kopen, mooie schoen en mooie prijs en idd nooit schoenen teveel!
Bedankt voor de tips en aanmoedigingen allemaal!

Ik ben om en ga ze nu snel halen! Mochten er nog andere tips zijn over hoe ze te combineren, graag!

Goede tip trouwens, Iris, over een hemdje of armband. Dan kan ik er ook iets in een hele andere kleur bij dragen, maar dat het toch ergens op slaat om roze schoenen te hebben!

En thee..stiekem vind ik hakken vooral mooi als ze zo hoog zijn. Dus ik denk dat ik niet moet zeuren, veel moet lopen en gewoon hard moet oefenen! Maar bedankt voor de tip!
Hup, naar de winkel en halen die schoenen!

en ach, ik heb zoveel schoenen die eigenlijk op een plankje in de woonkamer kunnen, zooo mooi zijn ze, maar waar ik eigenlijk niet op kan lopen, maar wordt nog altijd blij als ik in de kast kijk! (en die waren een stukkie duurder dan 25,-!!!)

Je hebt idd doorzichtige dingen die je in je schoenen kan leggen, maar die zijn volgens mij voor onder je voetbed, dat je niet van die moeie en pijnlijke voeten krijgt.
Hup! ga die schoenen halen en snel een foto maken voor ons!
Ik zeg Kopen! Je kunt bij de schoenenzaak een siliconen kussentje kopen dat je in de schoen plakt onder de bal van de voet. Schuiven kan dan niet meer. En misschien hebben ze ook nog wel een andere oplossing. Kopen, en dan gaan vragen. Lukt het uiteindelijk niet (is haast onmogelijk, er zijn heel veel oplossingen) dan kun je ze altijd nog op marktplaats zetten.

Snel naar de stad.
quote:maia schreef op 24 juli 2009 @ 15:21:

Bedankt voor de tips en aanmoedigingen allemaal!

Ik ben om en ga ze nu snel halen! Mochten er nog andere tips zijn over hoe ze te combineren, graag!

Goede tip trouwens, Iris, over een hemdje of armband. Dan kan ik er ook iets in een hele andere kleur bij dragen, maar dat het toch ergens op slaat om roze schoenen te hebben!

En thee..stiekem vind ik hakken vooral mooi als ze zo hoog zijn. Dus ik denk dat ik niet moet zeuren, veel moet lopen en gewoon hard moet oefenen! Maar bedankt voor de tip!

Enne, waren ze er nog?

Ik had het vorige week met een schatje van een tasje. Was echt een droomtasje, maar ik twijfelde weer eens. Past het wel bij mijn schoenen/kleren etc. Dacht ik de volgende dag dat tasje te gaan kopen na een nachtje erover te hebben geslapen en toen kwam ik in de winkel: weg tasje. Shit. Dat is dan zo balen. En ze hadden er ook geen meer en komen ook niet meer binnen. Tja, dat heb je als je in zo'n geval niet meteen koopt.
Ik schaam me nu een beetje na het openen van een topic, maar..ik heb ze toch niet gekocht

Ik ben teruggegaan gistermiddag met de insteek om ze gelijk te kopen, het meisje vroeg of ik ze niet nog even wilde passen en dat wilde ik wel. Ik legde haar het schuif-probleem voor, en zij adviseerde ook een anti-slip zooltje. Ze had er nog wel een paar achter liggen, want ze verkochten ze ook, dus ik kon het gelijk even proberen. Maar het maakte dus echt geen verschil, eigenlijk gelijk als ik ze aantrek zitten ze een beetje scheef op de voet. Volgens de verkoopster zit mijn voet er gewoon niet goed in, en na een paar minuten had ik al eeb rode, rauwe achterkant van het bandje dat ik achterlijk stevig had aangetrokken om maar niet te wiebelen.

Conclusie..ze passen me gewoon niet goed! Verdorie! En kopen en des noods doorverkopen op Marktplaats werkt niet goed want ik woon in Italië, en hier is er behalve Ebay niet echt zoiets populairs als Marktplaats...

Dus..om mezelf te troosten...heb ik een paar slippertjes gekocht, een paar bruine pumps en een paar hooggehakte sandaaltjes waar ik gisteravond de hele avond zonder pijn of moeite op gelopen heb!

Ik zag toevallig nog een vrouw voorbij lopen op sandalen met hoge hakken waarbij haar hiel ook zo half op de zool stond, en ik vond het toch een lelijk gezicht. Ben dus blij met de keuze..

Hoe dan ook, bedankt voor de tips en adviezen,dames! Het advies: 'schoenen heb je nooit genoeg' heb ik in ieder geval wel opgevolgd
Gelukkig heb je uiteindelijk je eigen gevoel gevolgd! Je hebt nu in ieder geval iets anders leuks
Hahah Maia wat grappig! Klinkt inderdaad pijnlijk als je het zo beschrijft.

En eigenlijk moet ik een voorbeeld aan jou nemen, want ik heb behoorlijk wat zit-schoenen in de kast thuis. Schoenen die zooo leuk staan in de winkel, maar in de praktijk niet zo lekker zitten en die je dan dus niet aantrekt (ondanks dat ik goed op hakken kan lopen...). pffffft.

Maar je hebt gelukkig wel andere schoenen gekocht! Toch nog geslaagd!

Oh en leuk zeg in Italie wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven