Mode & Beauty alle pijlers

Skincare, skincare en nog meer skincare....

20-04-2020 23:24 2519 berichten
Hi ladies,

Sinds een jaar hou ik me bezig met skincare. Opeens (voor mijn gevoel dan :rofl: )waren ze er, pigmentvlekken (en de rimpels :-o ) op mn gezicht...ik ergerde me er dood aan dus besloot ze aan te pakken.
Ik ging me verdiepen in de wereled van skincare, het begon met jetske ultee, waarna het kor 10 stappen plan volgde en nu kan ik niet meer ophouden met het kijken naar youtubers als hyram, james welsh, mixed make up, gothamista, dr davin lim etc.
Mijn badkamerkastje staat dan ook vol met diverse skincare producten... :hihi:
Zijn er nog meer skincare junkies zoals ik? Ik zou het leuk vinden om met jullie over skincare te babbelen, wat is jullie routine bijvoorbeeld of zijn er producten die jullie kunnen aanraden?

Ik heb een droog tot normale huid, heb last van pigmentvlekken (door overmatig zonnen toen ik 20er was en aziatische genen), puistjes rond menstruatie periode, beginnen lachrimpels en beetje milia onder mn ogen.

Huidige routine:
Am:
-gezicht wassen met water
- jetse ultee toner
-novaexpert vit c of it's skin vit c serum
-the ordinary buffet serum of paulas choice peptide booster of cosrx galactomyces essence
-jetske moisturizer
-jetske spf 30 suncare

Pm 1:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleamsjng balm
-cerave reinigingscreme
-jetske ultee toner
-filorga ha essence
-the ordinary alpha arbutin
-the ordinary niacinamide + zinc of paula choice niacinamide booster
-the ordinary rose hip oil of the ordinary nmf + ha

Pm 2:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-ivy aia tonic
-jetske ultee exfoliater
-the ordinary ha 2%+b5 of filorga ha essence
-cosrx centalla ampoule
-the ordinary rose hip oil

Pm 3:
-Neighbourhood botanicals face off oil to milk cleanser of pixie cleansing balm
-cerave reinigingscreme
-pixie retinol tonic
-the ordinary retinoid 2% emulsion
-cosxr snail essence
-paulas choice resist anti aging creme

Mijn avond routine afwisselend en tevens gebruik regelmatig een sheet mask (direct na schoonmaken) of sleeping mask na moisturizer (favoriet is van tony moly cat mask).

Zoals ik het nu beschrijf lijkt het alsof ik zeeen van tijd heb maar dat is zeker niet zo.
Als de (2) kids eenmaal in bed liggen, neem ik een half uur de tjjd voor mezelf (mijn avond skincare routine)..heerlijk

En jullie?

Sorry voor de lange post :-o :-$
Alle reacties Link kopieren
Geen rimpeltje meer te bekennen hoor :lol:
ch86 schreef:
23-07-2020 09:48
Hoi allemaal,

ik kom ook even meeschrijven. Ik ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen met Jetske Ultee. Kom veel goede reviews tegen, maar vind het erg duur.

En zag op de website dat de cleanser in beginsel niet is bedoeld om make up er af te halen, maar puur om je huid te reinigen. Maar hoe haal je dan je make up er af? Zag volgens mij geen alternatief product.

Ben benieuwd!

Welke producten overweeg je te gebruiken? Dan kan ik wat gerichter antwoord geven. Ik heb wel ervaring met veel van haar producten en ik ben er zeer tevreden over. Ik vind het alleen veel te duur, dus ik gebruik inmiddels andere producten.

Wat betreft haar cleanser; die is erg fijn, want heel mild. Maar ik vind het gewoon veel te duur! Ik gebruik nu een cleanser van Dr. van der Hoog, de non-allergene. Die is ook heel mild en er zitten geen irriterende/schadelijke stoffen in. Ik gebruik ook waterproof mascara, en in mijn ervaring is er niet één cleanser die dat er goed afkrijgt. Ik haal dus eerst met een olie en wattenschijfje mijn oog make-up eraf, en vervolgens mijn hele gezicht met de cleanser.
Alle reacties Link kopieren
Dat dure spul is echt niet nodig.
Ik heb net de No Brainerset van The Ordinairy aangeschaft. Doet mijn huid erg goed en is niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Op welke site kan je The Ordinary bestellen???
Douglas is het nog steeds niet leverbaar .
mabelle schreef:
25-07-2020 01:55
Op welke site kan je The Ordinary bestellen???
Douglas is het nog steeds niet leverbaar .
Op de Deciem website zelf. Weet niet of ze alles in voorraad hebben. Ik heb het een keer via hun website gekocht en dat ging prima.
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
25-07-2020 02:16
Op de Deciem website zelf. Weet niet of ze alles in voorraad hebben. Ik heb het een keer via hun website gekocht en dat ging prima.
Ik ook. Prima ervaring mee. Asos heeft ook the ordinary, maar niet het hele assortiment.
Wauw, wat een uitgebreide routine! Ik volg dit topic even. Zelf heb ik een extreem droge en gevoelige huid. Momenteel gebruik ik de vitamine E lijn van The Body Shop. Werkt voor mij.
La Roche Posay werkte voor mij helaas niet! Wie heeft er nog tips voor producten die een extreem droge & gevoelige huid echt kunnen herstellen?
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
25-07-2020 10:10
La Roche Posay werkte voor mij helaas niet! Wie heeft er nog tips voor producten die een extreem droge & gevoelige huid echt kunnen herstellen?
Misschien Eucerin? Die met urea? Urea is sowieso heel geschikt voor een droge, gevoelige huid. Let er vooral op dat je een crème neemt met glycerine, eventueel hyaluronzuur en eventueel dus urea. Als je dat even hebt laten intrekken, dan zou je er een paar druppels olie overheen kunnen aanbrengen. Dat werkt bij mij goed, maar mijn huid is meestal niet zo droog. Als dat een keer wel zo is, doe ik het op die manier. Ik gebruik daarvoor de Virgin Marula olie van the ordinary. Die is echt voor de droge huid, normaal gesproken te voedend voor mij.

(De olie zou ik alleen in de avond gebruiken)

Wat ook goed werkt, voor een keer, niet voor dagelijks: een goede moisturizer opbrengen, in laten trekken en er een heel dun laagje vaseline overheen doen. Dat houdt alle vocht in je huid, niets kan ontsnappen en de volgende dag is je huid soepel en gehydrateerd. Maar dan moet je wel tegen het gevoel van vaseline kunnen. Het voelt niet echt lekker aan en trekt ook niet in, dus daar moet je tegen kunnen. En echt superdun smeren. Zelf vind ik olie wel fijner, maar als je verder niets in huis hebt, is het de moeite van het proberen waard.
Wel echt alleen voor de erg droge huid!
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
25-07-2020 10:10
La Roche Posay werkte voor mij helaas niet! Wie heeft er nog tips voor producten die een extreem droge & gevoelige huid echt kunnen herstellen?
toevallig proefjes gekregen van huidtherapeut, bij mij lijkt het wel te werken.
het liefst gebruik eco producten, in la Roche zitten ingrediënten waar ik niet helemaal blij van wordt. maar ben echt zoekende elke Crème lijkt uitslag te geven dus ik denk dat ik deze ga aanschaffen.
ook ga ik vanaf nu elke maand naar de huidtherapeute en in het najaar laat ik mijn acne littekens laseren.
kosten vielen mij mee.
als het enigszins werkt laat ik een maar maanden mijn hele gezicht laseren.
Jufjoke schreef:
25-07-2020 10:19
Misschien Eucerin? Die met urea? Urea is sowieso heel geschikt voor een droge, gevoelige huid. Let er vooral op dat je een crème neemt met glycerine, eventueel hyaluronzuur en eventueel dus urea. Als je dat even hebt laten intrekken, dan zou je er een paar druppels olie overheen kunnen aanbrengen. Dat werkt bij mij goed, maar mijn huid is meestal niet zo droog. Als dat een keer wel zo is, doe ik het op die manier. Ik gebruik daarvoor de Virgin Marula olie van the ordinary. Die is echt voor de droge huid, normaal gesproken te voedend voor mij.

(De olie zou ik alleen in de avond gebruiken)

Wat ook goed werkt, voor een keer, niet voor dagelijks: een goede moisturizer opbrengen, in laten trekken en er een heel dun laagje vaseline overheen doen. Dat houdt alle vocht in je huid, niets kan ontsnappen en de volgende dag is je huid soepel en gehydrateerd. Maar dan moet je wel tegen het gevoel van vaseline kunnen. Het voelt niet echt lekker aan en trekt ook niet in, dus daar moet je tegen kunnen. En echt superdun smeren. Zelf vind ik olie wel fijner, maar als je verder niets in huis hebt, is het de moeite van het proberen waard.
Wel echt alleen voor de erg droge huid!
Bedankt, ik ga dit binnenkort uitproberen! :)
elize_ schreef:
25-07-2020 10:31
toevallig proefjes gekregen van huidtherapeut, bij mij lijkt het wel te werken. het liefst gebruik eco producten, in la Roche zitten ingrediënten waar ik niet helemaal blij van wordt. maar ben echt zoekende elke Crème lijkt uitslag te geven dus ik denk dat ik deze ga aanschaffen.
ook ga ik vanaf nu elke maand naar de huidtherapeute en in het najaar laat ik mijn acne littekens laseren. kosten vielen mij mee. als het enigszins werkt laat ik een maar maanden mijn hele gezicht laseren.
De huidtherapeut waar ik geweest ben, adviseerde mij dus La Roche Posay. Wat averechts werkte helaas.

Binnenkort ga ik misschien een andere huidtherapeut proberen. Vind het erg belangrijk en heb al zóveel geprobeerd. Producten van de Tuinen en The Body Shop werken fijn, maar ze herstellen de droogheid en gevoeligheid niet. Alleen als ik het net gebruikt heb. Andere producten maken mijn huid juist erger ipv beter!

Kan je zichtbare poriën ook laten laseren/behandelen? Weet je dat?
Lotus90 schreef:
25-07-2020 10:10
La Roche Posay werkte voor mij helaas niet! Wie heeft er nog tips voor producten die een extreem droge & gevoelige huid echt kunnen herstellen?
Lastig! Misschien dat Hada Labo Premium werkt? Via yesstyle kan je die kopen. Die moet op een vochtige huid intrekken en daarna kan je een dikkere crème op doen. Ik deed toen ik hele droge lippen had de Hada Labo op m’n lippen met Aquaphor erboven. Aquaphor is een soort vaseline. Dat hielp in combinatie met meer water drinken.

Cetaphil crème doe ik in de winter op m’n gezicht en die is heel dik.

Dank jullie wel voor de tips wat betreft nachtcrème! Ik denk dat ik op zoek ben naar een nachtmasker :-)
Alle reacties Link kopieren
Bepanthen heeft ook een aantal cremes voor de droge huid en ook een huidherstellende creme.
@ Lotus en @ Elize:

Jacob Hooij vitamine E crème als nacht crème / masker. Voor de droge en gevoelige huid.

Werkt echt heel fijn en goed en is helemaal niet duur,€5,- ofzo voor een pot en er zit best veel in. Ik doe het altijd in een klein potje met een spatel wat ik dan dagelijks gebruik en regelmatig schoonmaak en weer vul, zodat de grote pot amper ooit open hoeft en frisser blijft.
Hopelijk hier iemand met meer verstand die mij kan helpen!
Omdat ik last heb van grove poriën en onzuiverheden op bepaalde plekken van revolution een serum gekocht met 10% niacinamide + 1% zink. Daarbij ook een flesje 5% caffeine + hyaluronic acid. Nu twijfel ik of ik de juiste volgorde toepas of stappen mis... Ik doe nu: gezicht reinigen met enkel water of een facial wash.. daarna serum op bepaalde plekken in m’n gezicht en daarna die voor onder m’n ogen. Even laten intrekken en daarna breng ik embryolisse aan of als ik naar buiten ga zonnebrandcreme. ‘s Avonds hetzelfde, maar eindig met een nachtcrème ipv embrolisse en dan sowieso de facial wash en niet alleen water. Is dit prima? Ik zie op internet mensen veel meer producten gebruiken icm het serum namelijk... mis ik iets essentieels?

Ik heb het vanochtend voor het eerst gebruikt, maar vind mijn huid plakkerig, heb ik te veel van gebruikt?

Tot slot, ik lees hier en daar verhalen over opbouwen van het serum. Doe ik daar goed aan?

Hopelijk kan iemand mij adviseren!
Alle reacties Link kopieren
Brooklyn30 schreef:
01-08-2020 16:28
Hopelijk hier iemand met meer verstand die mij kan helpen!
Omdat ik last heb van grove poriën en onzuiverheden op bepaalde plekken van revolution een serum gekocht met 10% niacinamide + 1% zink. Daarbij ook een flesje 5% caffeine + hyaluronic acid. Nu twijfel ik of ik de juiste volgorde toepas of stappen mis... Ik doe nu: gezicht reinigen met enkel water of een facial wash.. daarna serum op bepaalde plekken in m’n gezicht en daarna die voor onder m’n ogen. Even laten intrekken en daarna breng ik embryolisse aan of als ik naar buiten ga zonnebrandcreme. ‘s Avonds hetzelfde, maar eindig met een nachtcrème ipv embrolisse en dan sowieso de facial wash en niet alleen water. Is dit prima? Ik zie op internet mensen veel meer producten gebruiken icm het serum namelijk... mis ik iets essentieels?

Ik heb het vanochtend voor het eerst gebruikt, maar vind mijn huid plakkerig, heb ik te veel van gebruikt?

Tot slot, ik lees hier en daar verhalen over opbouwen van het serum. Doe ik daar goed aan?

Hopelijk kan iemand mij adviseren!
Hoi Brooklyn, een serum met niacinamide hoef je in principe niet op te bouwen. Dat geldt vooral voor retinol producten of exfolianten. Of het serum plakkerig is, weet ik niet. Ik gebruik zelf ook niacinamide 10% met zink, maar van the ordinary. Is beslist niet plakkerig, maar misschien is die van Revolution van zichzelf wat plakkerig, dat zou kunnen. Een paar druppels is genoeg.
Wat zou je toe kunnen voegen? Twee tips:

- een exfoliant met BHA 1 of 2% salicylzuur kan enorm helpen bij textuur, grove poriën en onzuiverheden. Beginnen met eens in de week, en deze dus wel rustig opbouwen naar drie tot vier keer per week. Bij voorkeur in de avond.

- wist je dat zonschade niet alleen voor rimpels kan zorgen maar ook voor grovere poriën? Elke ochtend spf 30 of 50 is écht noodzakelijk. Dat is de belangrijkste basis van je huidverzorging. Ik zou dus gaan zoeken naar een voor jou fijne spf. Zonnebrandcrème is niet alleen voor als je naar buiten gaat.
Jufjoke schreef:
01-08-2020 16:45
Hoi Brooklyn, een serum met niacinamide hoef je in principe niet op te bouwen. Dat geldt vooral voor retinol producten of exfolianten. Of het serum plakkerig is, weet ik niet. Ik gebruik zelf ook niacinamide 10% met zink, maar van the ordinary. Is beslist niet plakkerig, maar misschien is die van Revolution van zichzelf wat plakkerig, dat zou kunnen. Een paar druppels is genoeg.
Wat zou je toe kunnen voegen? Twee tips:

- een exfoliant met BHA 1 of 2% salicylzuur kan enorm helpen bij textuur, grove poriën en onzuiverheden. Beginnen met eens in de week, en deze dus wel rustig opbouwen naar drie tot vier keer per week. Bij voorkeur in de avond.

- wist je dat zonschade niet alleen voor rimpels kan zorgen maar ook voor grovere poriën? Elke ochtend spf 30 of 50 is écht noodzakelijk. Dat is de belangrijkste basis van je huidverzorging. Ik zou dus gaan zoeken naar een voor jou fijne spf. Zonnebrandcrème is niet alleen voor als je naar buiten gaat.
Dank je voor je uitgebreide antwoord! Alles duidelijk!
Alle reacties Link kopieren
Oh JufJoke...vraagje..:-)
ik gebruikte altijd tretoine en dat leek eindelijk wat te doe tegen mijn huid.
Helaas is die creme uit de handel en die creme die ik daarna van de apotheek kreeg zat echt vol met alcohol, smeerde heel naar.

nu ben ik onder behandeling bij huidtherapeut en die raadde 0,5% retinol aan, dat heeft dezelfde werking. Ik kreeg een proefje en het doet inderdaad wat, ik vervel zelf weer (voorzichtig aan dus maar weer)
de creme was van:ZO SKIN health en is 155 euro!! pfff! dat kan vast goedkoper. heb jij nog een goede tip en moet de creme op een bepaalde manier verpakt zijn?

alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
elize_ schreef:
05-08-2020 21:05
Oh JufJoke...vraagje..:-)
ik gebruikte altijd tretoine en dat leek eindelijk wat te doe tegen mijn huid.
Helaas is die creme uit de handel en die creme die ik daarna van de apotheek kreeg zat echt vol met alcohol, smeerde heel naar.

nu ben ik onder behandeling bij huidtherapeut en die raadde 0,5% retinol aan, dat heeft dezelfde werking. Ik kreeg een proefje en het doet inderdaad wat, ik vervel zelf weer (voorzichtig aan dus maar weer)
de creme was van:ZO SKIN health en is 155 euro!! pfff! dat kan vast goedkoper. heb jij nog een goede tip en moet de creme op een bepaalde manier verpakt zijn?

alvast bedankt!
Ik ken het merk, maar niet uit eigen ervaring. Het staat wel erg goed aangeschreven. Wat ik inmiddels weet, is dat het percentage retinol niet altijd iets zegt over de mate en heftigheid waarop je huid erop reageert. En dat het woord 'retinol' niet door elk merk letterlijk wordt genomen. Soms bedoelen ze derivaten, maar noemen ze het toch retinol. ZOskin doet dat overigens voor zover ik weet niet.
Ik vind de prijs ook te hoog. Van een bevriende huidspecalist die werkt met het merk, heb ik begrepen dat het pittig spul is. Hoewel ik al jaren 1% retinol gebruik, zou zij mij de 0,5% van ZOskin aanraden (als ik het zou willen gaan gebruiken, maar de prijs houdt me tegen)

Wat ik denk dat goede alternatieven zijn: Paula's Choice 1% retinol (mild, nooit een heftige reactie op gehad, maar het werkt heel goed) of de 1% retinol van Drunk Elephant (geen schilfering mee gehad, toch lijkt deze iets harder aan te pakken en hij voelt ook wat minder verzorgend. Moisturizer daarna is aan te raden).

Dit zijn twee producten die mij erg goed bevallen, maar een echte vergelijking met ZOskin is het niet, omdat ik dat product nooit gebruikt heb.

Ik zou qua verpakking altijd kiezen voor een luchtdichte pompverpakking of een tube. Gerenommeerde merken zoals die genoemd zijn, hebben gecoate tubes die het product goed luchtdicht houden. Transparante verpakkingen sowieso niet omdat licht net zo goed vermeden moet worden als lucht. Potjes zijn voor mij sowieso een no go.
The ordinary is dol op glazen potjes met pipetjes. Daar neem ik dan als ik voor zo'n product kies wel genoegen mee, maar ik heb veel liever een pompje. En dan het liefst een airless pompje, te herkennen aan twee piepkleine gaatjes aan de onderkant. Online is dat natuurlijk niet te zien, dan vermelden ze het erbij óf het blijkt opeens een meevaller dat het dat is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen huid doet nog steeds gek. Of nou ja, hij was best goed opgeknapt, maar nu niet meer.
Ik heb de Australian gold botanical spf 50 tinted een tijdje links laten liggen. Toen heb ik een mini besteld van de tinted spf van Paula's Choice. En jawel, die vind ik zelfs nóg fijner! Maar....al na een tijdje begon het weer, en nu is mijn huid er treurig aan toe. Grote onderhuidse puisten (gelukkig diep, dus het ziet er minder akelig uit als het klinkt) en ook een paar soort van blaasjes, dus het lijken puistjes, maar er zit geen pus in en komt ook geen kop op. Alleen bultjes dus, maar sommige zien er wel wat rood uit.

Ik ben dit niet meer gewend, mijn huid is alweer jaren rustig.
Het enige geluk is dat we nu op vakantie rottige verlichting in de badkamer hebben; ik blijf er dus vanaf want ik kan het niet goed genoeg zien om eraan te gaan pulken.

Ik denk dat het langzaamaan tijd wordt voor een conclusie waar ik niet blij van word: hoewel ik dus ontdekt heb dat ik dol ben op getinte spf, lijkt het erop dat mijn huid die liefde niet deelt. Voor zover ik heb kunnen ontdekken, is er één gemene deler in getinte spf, en dat is het ingrediënt dat voor het tintje zorgt: ijzeroxide. Misschien is het dat waar mijn huid op reageert?

Ik baal daar wel behoorlijk van, want ik was er heel blij mee, ze zien er echt mooi uit en houden mijn make up de hele dag mooi en mat. Maar ik ben bang dat het niet voorbestemd is tussen getinte spf en mij.
Iemand nog een fijne DIY gezichtsmasker-recept?

TO wat merk je concreet van alle smeerseltjes en gedoetjes wat je op dagelijkse basis gebruikt voor je gezicht? Ben heel benieuwd hoe jouw huid eruitziet.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
11-08-2020 11:58
Iemand nog een fijne DIY gezichtsmasker-recept?
Daar kan ik je niet aan helpen. Ik ben geen voorstander van DIY qua huidverzorging.
Jufjoke schreef:
11-08-2020 12:30
Daar kan ik je niet aan helpen. Ik ben geen voorstander van DIY qua huidverzorging.
Ah oké

Welk gezichtsmasker vind jij zelf het fijnst?
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
11-08-2020 13:17
Ah oké

Welk gezichtsmasker vind jij zelf het fijnst?
Ik gebruik niet vaak gezichtsmaskers omdat ik het zelden veel toe vind voegen. Ik heb er vier, waarvan ik er drie (kleine verpakkingen) gratis heb gekregen bij een bestelling. Die heb ik ook al tamelijk lang, dus zo weinig geef ik er om.

Ik heb er drie van Paula's Choice (ik ben een die hard fan van het merk)
- de radiance renewal. Voor een stralende huid, ook als nachtmasker te gebruiken. Mèh, ik zie geen verschil met gewoon wat royaler moisturizer opbrengen.
- PC masker voor de droge huid. Idem.
- PC masker voor de vette huid. Fijn, goed masker, maar ik heb de laatste paar jaar eigenlijk geen vette huid meer, dus voor mij nu niet nuttig.

Dan heb ik er nog één van the ordinary: de 30% aha en 2% bha peeling solution. Een vrij heftig exfoliërend masker. Maximaal tien minuten inwerktijd. Geweldig spul, maar voor mijn huid wat veel van het goede. Ik gebruik het dus graag en zie echt resultaat, maar mijn huid gaat eraan als ik dit wekelijks zou gebruiken. Sterker nog, elke twee weken is ook teveel. Voor mij dus een fantastisch masker voor af en toe.

Verder, in alle eerlijkheid, ik heb een tamelijk uitgebreide verzorgingsroutine, met alles wat mijn huid goed kan gebruiken. Een masker voegt daar niet zo veel aan toe, met uitzondering van het peeling masker dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven