Mode & Beauty alle pijlers

Smokey eyes

10-12-2013 18:53 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

hebben jullie tips voor oogschaduw om smokey eyes te maken?

Groet,

Ksen.
quote:Ksenija schreef op dinsdag 10 december 2013 18:53 Dames,

hebben jullie tips voor oogschaduw om smokey eyes te maken?

Groet,

Ksen. Op pinterest kan je hele mooie en makkelijke samenvattende plaatjes vinden (foto tutorial zg maar) ik breng altijd op het binnenste deel van mijn ooglid een lichte kleur aan, en op de andere helft een donkere en met deze kleur omlijn ik ook het lichte. Onder mijn oog dezelfde kleuren in een dun streepje, mooie eyeliner en klaar:) soms nog een Vtje goud of glitters tegen mijn neus aan zeg maar..
Heel Youtube staat vol met tutorials!

Kijk daar eens tussen.
... high heels and a bad attitude
Google het! Duizenden pagina's
Het gaat mij niet om HOE je het maakt, maar met welke oogschaduw. Welk merk je dus gebruikt en welke kleur.
Bourjois is hier favoriet, bevat geen parabenen. Ik gebruik wel een primer van de hema, maar dan blijft het de hele avond zitten. En een goed kwastje, goed gereedschap is het halve werk
Kleuren: bruin en heel donker antraciet (sorry, kan namen niet meer lezen, etiketje is beetje verweerd)
Een smokey eye palletje van maybeline
Ah zo... Ik gebruik pigments van mac.. Mochten wel beter blijven zitten maar ik vind de paintpots niet fijn (er is nog een type, maar die ken ik niet). Verder gebruik ik allerhande soorten, duur en goedkoop, net welke kleuren:) eronder gebruik ik de eyeshadow base van de hema..
Ik heb een doosje van de Action.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Van Chanel Les 4 Ombres, en dan de versie 'Smokey eyes'. Heeft een mooie glans. Ik heb donker haar, ik weet niet of het ook bij iemand met blond haar mooi zou staan (als jij blond haar hebt).
Een palletje is misschien wel handig ja, zoals dat van Chanel.

Ik heb bruin haar, hoor. Glans vind ik ook mooier dan mat.

Maar is de kwaliteit wat, Medina? Volgens mij staat Chanel er niet om bekend, met oogschaduw.
Oogschaduw van Carice/Catrice (?) is in elk geval NIET aan te raden. Die heb ik gehad en met tien keer knipperen glittert je hele gezicht. En die van Mylene kruipt in je oogplooitjes.

Goede ervaringen wel met Hema, Maybelline en Essence.

Maar volgens mij kun je bij Douglas of Ici Paris best een tester vinden waarmee je even uitprobeert welke je fijn vindt.
Ik ben er wel tevreden over. Bij een avondje uitgaan houdt het bij mij de hele avond en halve nacht en het vervaagt amper. Maar het verschilt misschien per persoon en het is misschien ook afhankelijk van je huidtype en hoe je het aanbrengt. Ik doe altijd meerdere laagjes oogschaduw en dan vervaag ik het een beetje en laat ik het in elkaar overlopen.
Gebruik je alle kleurtjes, Medina?

En voor de andere meiden, blijft het bij 2 kleurtjes of meer?

Zal ook eens naar Maybelline kijken.

Ik heb wel een vrij lichte huid, dus misschien is een smokey eye dan wat "hard"'.
Ik houd het bij twee goed gemixte kleuren anders wordt het zo'n kermis. Die paletjes daar geloof ik nooit zo in, die kleuren zijn het nooit echt helemaal vind ik.

Welke kleur ogen heb je? Bij blauwe ogen staat donkerbruin mooi, bij groene ogen kun je mixen met paars.
youtube kijken )
quote:Ksenija schreef op 10 december 2013 @ 20:24:

En voor de andere meiden, blijft het bij 2 kleurtjes of meer?

Ik heb wel een vrij lichte huid, dus misschien is een smokey eye dan wat "hard"'.

Nee ik gebruik soms 4 kleuren (heel licht binnenin, dan iets donkerder, donker voor omlijning en glitter achtigiets onder mijn werkbrauw. De kleuren liggen wel dicht bij elkaar (als in zelfde kleurschakeling, anders wordt het zo'n circus).

Voor een lichte huid kun je heel goed bronstinten met donker bruin combineren (zoals op deze site http://www.thebestmakeupp ... sentials-for-this-summer/ bij shades of..)

Ik ben nu even fan van dit met de kerst: http://www.weddingplannerq8.com/2013/04/08/eyes-makeup/ en dan plaatje 7 (alleen zwart en huidskleur gebruiken voor de smokey eye en dan rode lipstick:) )
die van maybelline is supergoed!!
In principe kun je smokey eyes met elke kleur maken, maar ik vind bruinig het mooist. Niet te veel glans voor mij.

Ik ben een groot fan van Wayne Goss:

http://www.youtube.com/watch?v=wpIRqEmy8IQ

Lisa Eldridge is ook heel goed.

http://www.youtube.com/watch?v=fLnKtPVpofM
Ik heb een doosje met 4 grijstinten van Chanel, maar die oogschaduw haalt het niet bij de magneetblokjes van John van G. (Etos)

Ook handiger want je kunt precies de kleuren uitzoeken die je wilt.

Ik maak smokey eyes ook vaak met heel donkerpaars en zachtrose. Of met anthraciet, grijs en parelmoerwit.
@alysha00: ik heb donkerbruine ogen.

@foxtrot454: welk nummer is dat?

@emma95, welke heb je van Chanel en John van G?
Ksenija, deze

http://pleasureflush.blog ... -went-shopping-today.html

Even naar beneden scrollen, dan zie je em, 4 kleuren in een doosje.

Zal de nummers van John van G straks even opzoeken.
Ik heb de gouden tip voor ,kijk op youtube onder Camila Coelho super vaidosa ,die is echt kei in alle soort make up en opmaken
ik heb een aantal quads van chanel, maar de beste producten om smokey eyes te maken (met de beste prijs-kwaliteit verhouding) vind ik deze van bourjois: (even een linkje)

http://www.bourjois.nl/va ... -fre-FR/gris_dandy_01.jpg

het zijn die doosjes met drie kleurtjes erin! gebruik ze al jaren, heb ze in verschillende kleuren.

pixiwoo heeft ook een aantal fijne videos voor smokey eyes op pixiwoo.com of hun youtubekanaal. succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven