Mode & Beauty alle pijlers

Somalische moslim bruiloft

22-12-2010 16:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar dagen gaat een vriendin van mij trouwen. Door omstandigheden was het voor mij eerst niet mogelijk om naar het huwelijk te gaan, nu zijn de omstandigheden veranderd en kan ik er wel naar toe. Heel fijn want ik wil graag mijn vriendin als bruid zien maar nu heb ik wel een kledingcrisis.

Wat is gepast op een moslim bruiloft en wat niet? De optie die ik nu heb is een zwart broekpak met gouden versieringen van kant. Het is een broekpak uit 1 geheel met zwierige pijpen waardoor het van veraf een jurk zou kunnen zijn en het bovenlijfje is strak en heeft 2 dunne bandjes. Ik dacht zwarte pumps eronder (goud heb i helaas niet), mooie sieraden en klaar (geen tijd om nog te winkelen anders had ik dat natuurlijk nog wel gedaan).

Kan dit? überhaupt zwart, op een nederlandse bruiloft zou ik al niet zo snel doen maar ik ben nog nooit op een somalisch huwelijk geweest is zwart daar misschien een rare kleur? Door de kanten afwerking in het goud ziet het geheel er wel chique uit. Blote schouders? Zou dat nog een probleem zijn? Er zijn alleen maar vrouwen maar ik weet niet zo goed wat wel en niet kan. Zou het vervelend vinden om onbedoeld "een flater" te slaan
Dankjulliewel!

Vandaag m'n jurk opgehaald. Ik ben zo blij.

We gaan eind januari bij wat zalen kijken. Echt spannend allemaal.

We houden het op rond de 100 mensen.

Sowieso is mijn kring klein en ik wil alleen mensen op het feest die wij ook daadwerkelijk kennen. Of het nou kennissen van ons of van m'n schoonouders zijn maakt daarin niet uit.

Zo kan je ook leuk met iedereen praten en heb je eind van de avond nog een beeld van de dag, in plaats van een dag die aan je voorbij is gegaan.

Fiefje waar komt je schoonfamilie vandaan?

Elizaar heb je al wat van je vriendin gehoord?
Spannend hoor Kuzu, je eigen jurk die nu ergens verstopt in huis hangt! Rond de 100 mensen, ik vind dat persoonlijk meer dan genoeg. Zou nooit een feest willen met mensen die ik amper ken, zoals jij het schetst, met iedereen een beetje kunnen praten, lijkt me fijn. Al ben ik niet zo van het trouwen maar als ik het wel zou doen dan gewoon kleinschalig

Ik heb nog niks gehoord van mijn vriendin, ze is nog op huwelijksreis maar ik weet niet wanneer ze terugkomt. Ga straks even andere vriendin bellen om te vragen of zij het weet. Als ik haar zie zal ik vragen hoe het met ze is en misschien ook wel zeggen dat ik een beetje ongerust was. Kan geen kwaad lijkt me en ik hoop maar dat ze een hele fijne vakantie hebben samen en niet meer als 2 vreemden met elkaar omgaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven