Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerbroek geeft af

23-07-2012 15:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mooie donkere spijkerbroek die al afgeeft als ik mijn handen in mijn zak doe... Heeft iemand een tip zodat deze minder afgeeft. Wil de broek wel wassen maar met iets zodat kleur behouden blijft.
Ik heb er een die al anderhalf jaar en na vele malen wassen blauw afgeeft... als ik hem uitdoe ben ik net een omgekeerde smurf.

Ik moet schubben om het van mijn benen te krijgen ook. En van mijn handen/nagels etc. Maar wat een gave broek!

Tips van harte welkom!
Ik heb ook zo'n broek. Eerst een nacht in de azijn gelegen, toen gewassen en toen gedragen. Ik krijg vooral blauwe handen, mijn benen valt dan wel weer mee.

Ik denk wel dat het door de azijn minder geworden is. De ultieme tip heb ik niet.
Een nachtje in een emmer water met azijn zou moeten zorgen voor zo veel mogelijk kleurbehoud, dus ook minder afgeven.
Van een ander forum geplukt

Even een update en FYI. Ik heb het eens nagevraagd toen ik van de week weer bij de kledingzaak was waar ik die broek heb gekocht. Volgens de verkoper is dit een bekend probleem en komt het omdat het leren plaatje aan de achterkant bij niet geimpregneerd is terwijl dat wel zo hoort te zijn.

Dus een tip voor mensen die pas zo'n broek hebben gekocht en dit ook hebben, want het valt onder garantie (had ik zelf alleen niks aan omdat ik die broek al langer dan een jaar heb en ook geen bon oid meer had).
Had er ook zo eentje, niks hielp.

Heb hem uiteindelijk maar loei heet en lang gewassen. Behoorlijk verblleekt, maar gaf niet meer af.
Even in azijn wassen en daarna gewoon met andere spijkerbroeken wassen dan houdt het wel op met afgeven
Na nog ff googelen.....

Vaak wassen, of een dagje in zout water leggen. Dit werkt top!

Soms heb je pech . dan hebben ze een verfstof gebruikt die blijft afgeven. als het met zout niet lukt dan gewoon naar de winkel terug gaan. je hebt er ook niks aan als de broek blijft afgeven.
Actueel probleem is het wel inderdaad.
quote:2Italy2 schreef op 23 juli 2012 @ 15:12:

Van een ander forum geplukt

Even een update en FYI. Ik heb het eens nagevraagd toen ik van de week weer bij de kledingzaak was waar ik die broek heb gekocht. Volgens de verkoper is dit een bekend probleem en komt het omdat het leren plaatje aan de achterkant bij niet geimpregneerd is terwijl dat wel zo hoort te zijn.

Dus een tip voor mensen die pas zo'n broek hebben gekocht en dit ook hebben, want het valt onder garantie (had ik zelf alleen niks aan omdat ik die broek al langer dan een jaar heb en ook geen bon oid meer had).Dit lijkt mij een geheel ander probleem.
quote:provinciaaltje schreef op 23 juli 2012 @ 15:00:

Ik heb een mooie donkere spijkerbroek die al afgeeft als ik mijn handen in mijn zak doe... Heeft iemand een tip zodat deze minder afgeeft. Wil de broek wel wassen maar met iets zodat kleur behouden blijft.Kan je de zakken niet dichtnaaien/stikken? Dan is het afgeefprobleem opgelost voor je handen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven