Mode & Beauty alle pijlers

Stinkende pumps!

24-09-2010 22:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar fijne zwarte pumps die ik draag zonder kousjes/panty's. Met blote voeten er in dus. Na een paar maanden kom ik er achter dat dit niet zo handig was, want ze stinken echt verschrikkelijk! Is hier nog iets aan te doen? Ik las ergens de tip om ze in de vriezer te doen (om de bacteriën te doden), is dat wat? Ik ga binnenkort 2 weken op vakantie en wou ze dan in de vriezer doen, of kan ik ze bij thuiskomt weggooien?

Hopelijk hebben jullie tips!
Ik weet niet of 2 weken in de vriezer okay is voor het leer maar je kunt ze reinigen met een beetje soda (niet soppen) en daarna voetendeo erin sprayen?
quote:Doperwt schreef op 24 september 2010 @ 22:09:

Ik weet niet of 2 weken in de vriezer okay is voor het leer maar je kunt ze reinigen met een beetje soda (niet soppen) en daarna voetendeo erin sprayen?

Ze zijn trouwens niet van leer hoor... dus misschien daardoor minder kwetsbaar voor de vrieskou.

Soda ga ik proberen!
Oh dan kun je na de soda altijd dat nog proberen inderdaad! Succes
kun je niet van die spray die ze op de bowlingbaan in de schoenen spuiten gebruiken?
Boorzuur schijnt ook te werken. Kun je bij de apotheek bestellen als het goed is. Kennis van mij gebruikte dat, schijnt de bacteriën ook te doden.

Ik gebruik overigens syneo5 tegen zweetoksels en voeten.. 1x in de 4 a 5 dagen opspuiten en je stinkt niet meer.

Zelf vind ik stinkende schoenen in de vriezer niet zo'n fris idee eigenlijk.
quote:Nachtspook schreef op 24 september 2010 @ 22:19:

kun je niet van die spray die ze op de bowlingbaan in de schoenen spuiten gebruiken?

Wat een idee! Maar wat is dat precies voor spray?

(En dat rijmt )
quote:stukje_cake schreef op 24 september 2010 @ 22:23:

Boorzuur schijnt ook te werken. Kun je bij de apotheek bestellen als het goed is. Kennis van mij gebruikte dat, schijnt de bacteriën ook te doden.

Ik gebruik overigens syneo5 tegen zweetoksels en voeten.. 1x in de 4 a 5 dagen opspuiten en je stinkt niet meer.

Zelf vind ik stinkende schoenen in de vriezer niet zo'n fris idee eigenlijk.

Kan je Syneo5 bij de drogist oid kopen?

Als ik ze in de vriezer doe gaat er een plastic zak omheen
Ik heb het ook bij een drogisterij gehaald.. Je doet er overigens behoorlijk lang mee.

klik voor wat meer info

Voor je naar bed gaat opspuiten, wel goed op laten drogen (als je een hemdje oid aan hebt), anders kan het vlekken in je kleding veroorzaken.
Thanks voor de tip en link!
Bacterien gaan niet dood in de vriezer. Ze gaan gewoon op stand-by en ontwaken weer zodra je ze uit de vriezer haalt.
Daarom snap ik dus niet dat vrouwen op blote voeten in schoenen gaan. Het loopt ook niet lekker vind ik.
Schoenen een tijdje in het felle zonlicht zetten helpt ook. Al wordt dat nu misschien wat moeilijk in Nederland.
quote:Ruza schreef op 26 september 2010 @ 01:22:

Daarom snap ik dus niet dat vrouwen op blote voeten in schoenen gaan. Het loopt ook niet lekker vind ik.Omdat ik van die sokjes/pantykousjes die er zo half bovenuitpiepen echt geen gezicht vind.
quote:Ruza schreef op 26 september 2010 @ 01:22:

Daarom snap ik dus niet dat vrouwen op blote voeten in schoenen gaan. Het loopt ook niet lekker vind ik.Omdat ik bij sommige pumps eruit glij als ik een panty of id draag..
De schoenmaker verkoopt dunne badstoffen inlegzooltjes. Helpt tegen stank én glijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven