Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
Ik draag nooit make-up, alleen met een feestje ofzo. Voel me dan juist opgedirkt, terwijl ik me normaal gewoon normaal voel voel me dus nooit kaal ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet het zelf weten of ze wel of geen make -up willen dragen. Meesten knappen wel op van wat blush , oogschaduw en mascara. En s'avonds moet je zowiezo je gezicht reinigen of je wel of geen foundation gebruikt. Vroeger waren foundations pancakes foundations zijn tegenwoordig zo goed dat ze allang niet meer zo slecht voor je huid zijn. Te dikke laag en teveel afgepoederd is nooit mooi. Maar dikke lagen mascara is ook lelijk.

De huid wordt net even wat egaler van een beetje foundation , en dat vind ik mooier en een beetje blush geeft net wat kleur zo dat je er niet ziekelijk en bleek uitziet Ik houd van make up
Alle reacties Link kopieren
Nope.. Ik ben best knap (al zeg ik het zelf) maar alleen Met make up.. Zonder zie ik er ziek zwak en misselijk uit haha
Iemand raad MAC aan?! Ik heb me samen met een vriendin bescheurd in die tent: de dames zaten stuk voor stuk helemaal dichtgesmeerd en hadden allemaal dezelfde wenkbrauwen. Het was echt niet om aan te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 06 januari 2014 @ 22:42:

Nope.. Ik ben best knap (al zeg ik het zelf) maar alleen Met make up.. Zonder zie ik er ziek zwak en misselijk uit haha



Hier net zo.

Ik gebruik overigens geen foundation. Wel eyeliner, mascara, oogpotloodje, lipstick en soms beetje rouge.
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 06 januari 2014 @ 21:57:



Gelukkig krijg ik altijd regelmatig complimenten over hoe natuurlijk mijn make up zit.

Als het echt zo natuurlijk zat zou het minder opvallen en zou je er helemaal geen opmerkingen over krijgen.



Ik word gewoon boos van dit topic. Jaja, dan moet ik er niet meer lezen enzo.

Maar geen make-up dragen wordt hier wel heel negatief afgeschilderd en dat de meeste mensen dat helemaal niet kunnen hebben, omdat ze er dan ziekig uitzien.



Ik vind het echt absurd, dat make-up zo normaal gevonden wordt, dat we niet eens meer weten hoe een mens er normaal uitziet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
@solomio, nou nou wat is dat dan 'normaal'.

Ik droeg in het oude egypte 3000jr geleden al make-up;)



Maar serieus ik zie er juist normaal uit met;) Ben echt een spook zonder..
Ik heb periodes..nu een week make-uploos. Met make-up doe ik mijn ogen en een kleurtje uit een potje. Ik vind lippenstift/gloss wel mooi maar eet altijd de helft op - althans dat denk ik dan- en mijn haar plakt dan aan mijn lippen. Man vindt al snel dat ik te veel op heb..alsof hij er iets over te zeggen heeft..maar goed, ben dus redelijk naturel. Overigens heb ik altijd lange nagels en nagellak op, lakken is voor mij ontspanning & verplicht 15min. stilzitten
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 08:26:

@solomio, nou nou wat is dat dan 'normaal'.

Ik droeg in het oude egypte 3000jr geleden al make-up;)



Maar serieus ik zie er juist normaal uit met;) Ben echt een spook zonder..

De meeste vrouwen vind ik juist een spook mét make-up, in mijn ogen is make-up nooit naturel namelijk.

Maar alleen al het feit dat je dus zo over jezelf denkt vind ik schokkend. Vrouwen die niet over straat kunnen zonder make-up, want dan zien ze er niet uit, of ze voelen zich naakt. WTF????



En dat ze het in het oude Egypte al deden is toch geen reden om het nu nog steeds te doen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Snap niet zo waarom je uit je vel springt Solomio.

Niemand zegt hier wat over andere vrouwen of heeft daar een oordeel over. Tenminste, niet de dames die wel make-up gebruiken.



Zelf draag ik tegenwoordig zelden make-up als ik thuis ben, of boodschappen doe, of naar familie/vrienden feestjes ga. Als ik naar kantoor moet, dan kalk ik mezelf helemaal onder.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom je er zo boos van wordt.



Ik heb een hele tijd nauwelijks make up gedragen, ik ging dan ook gewoon de deur uit zonder make up, maar inmiddels vind ik het mooier om me wel op te maken. Ik vind mezelf geen spook zonder, ik vind het wel net iets mooier mét.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik zonder make-up naar m'n werk zou durven. Een maand geleden ben ik ermee gestopt. Ik was beetje ziek en had geen zin om me op te maken. Het was zo chill, ik kon gewoon in m'n ogen wrijven, je kan evt. janken zonder dat het uitloopt en 's avonds eraf halen (los van sowieso huid reinigen) hoefde ook niet meer.

Sindsdien ben ik om, ik heb maar één iemand erover gehoord (dat ik er ziek uitzag die eerte dag, maar dat was ik toen ook een beetje). Ik drieg sowieso alleen maar eyeliner en mascara, ben te lui voor de rest.

Voor een feestje daarentegen pak ik graag uit, maar dat vind ik toch anders.
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 09:19:

[...]



De meeste vrouwen vind ik juist een spook mét make-up, in mijn ogen is make-up nooit naturel namelijk. Nou dat vind ik dan weer echt onzin. Toon me 1 vrouw die lelijker is met een vleug mascara + ligloss, dan zonder.
Alle reacties Link kopieren
Zonder make up lijk ik net een biggetje. Kleine oogjes met van die blonde wimpertjes, geen wenkbrauwen.



Nee zonder wenkbrauw- , oogpotlood en mascara ga ik de deur echt niet uit.



Ik heb collega's die nooit make up dragen, ik vind het zonde.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb echt een blotenbillen gezicht zonder hoor. In de winter heb ik een getinte dagcreme op (anders ben ik een spook) een klein lijntje op mn ogen en een beetje mascara. Vind het echt mooier zo dan zonder
Alle reacties Link kopieren
En ik heb witte wimpers van mezelf en vind t mooier als ik mascara op doe,dan zie je ze tenminste haha
Het heeft toch ook te maken met gevoel voor decorum, met moeite doen, voor jezelf, en voor een ander. Daar is niks mis mee. Anders zou iedereen de hele dag in een huispak van Roy Donders over straat sjouwen, op slippers. Doen we toch ook niet? Het heet niet voor niks een huispak.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik heel weinig make-up, maar ga toch echt niet de deur uit zonder mascara. Ik heb erg blonde wimpers en lijk ziek als ik geen mascara op heb (zonder mascara wordt me ook daadwerkelijk gevraagd of ik me wel lekker voel...)

Dus Solomio, niet iedereen ziet er beter uit zonder make-up! Al hou ik idd niet van die geplamuurde gezichten, maar mascara staat iedereen goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik word er uiteraard vooral zo boos om, omdat hierin voor vrouwen andere maatstaven gelden dan voor mannen.

Ik heb nog nooit een man horen zeggen dat ie niet zonder make-up de deur uit kan omdat ie er anders uitziet als een spook.

Of zijn mannen van nature zoveel knapper dan vrouwen, dat ze altijd zonder make-up kunnen?



Waarom moeten vrouwen er altijd beter uitzien dan ze eigenlijk zijn?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een klein beetje foundation, poeder dit af. En ik draag altijd mascara als ik de deur uitga. Dan zijn mijn wimpers nog langer . Ik voel me er goed bij als ik wat op heb. Het is wel kaal zonder make- up, maar ik durf dan wel de deur uit te gaan.
Never give up hope.
Alle reacties Link kopieren
Zien mannen er ook ziekelijk uit zonder mascara?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Solo! Twee zielen...
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 10:18:

Ik word er uiteraard vooral zo boos om, omdat hierin voor vrouwen andere maatstaven gelden dan voor mannen.

Ik heb nog nooit een man horen zeggen dat ie niet zonder make-up de deur uit kan omdat ie er anders uitziet als een spook.





Dat heeft niks met maatstaven te maken, maar met uiterlijke kenmerken. Mannen scheren hun gezicht bijvoorbeeld, hebben ze misschien ook niet altijd zin in, maar anders zouden ze allemaal met een (sommige vieze, puntige) baard rondlopen. Zou er ook naar uit zien.



Dus, mannen verzorgen hun gezicht ook, niet met mascara en lippenstift, maar met een scheermes.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik locaal wat bb-Cream en foundation voor mijn onrustige huid en wat lipgloss.

Ik heb altijd last van droge ogen, waardoor ik geen contactlenzen meer kan dragen, maar ook niet tegen oog make-up kan. Snel klaar dus en naturel.

Heb zwarte wimpers en wenkbrauwen van nature, iemand zei dat iedereen opknapt van mascara, ik vind t nooit zoveel verschil maken (behalve de geïrriteerde ogen die ik er van krijg).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen mascara en een klein lijntje eyeliner op. Zonder voel ik mij ook prima.



Kan me wel voorstellen dat het wat kaler voelt als iemand normaal foundation, rouge, lipstick, mascara, eyeliner etc op heeft en dan opeens niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven