Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
quote:clemance schreef op 07 januari 2014 @ 10:25:

[...]

Dat heeft niks met maatstaven te maken, maar met uiterlijke kenmerken. Mannen scheren hun gezicht bijvoorbeeld, hebben ze misschien ook niet altijd zin in, maar anders zouden ze allemaal met een (sommige vieze, puntige) baard rondlopen. Zou er ook naar uit zien.

Dus, mannen verzorgen hun gezicht ook, niet met mascara en lippenstift, maar met een scheermes.

Ik ken aardig wat mannen met een baard, ik geloof toch niet dat die er allemaal uitzien als een spook.

Mannen hebben iig de keus: wel of niet scheren.

Als ik dit topic zo lees is die keus voor vrouwen veel minder vrijblijvend.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 10:48:

[...]

Ik ken aardig wat mannen met een baard, ik geloof toch niet dat die er allemaal uitzien als een spook.

Mannen hebben iig de keus: wel of niet scheren.

Als ik dit topic zo lees is die keus voor vrouwen veel minder vrijblijvend.Daar ben ik het echt niet mee eens. Ook in dit topic blijkt maar weer dat vrouwen gewoon make-up dragen, omdat ze het prettig vinden, omdat ze zichzelf ermee mooier vinden, omdat ze zich beter voelen. En daar is helemaal niks mis mee.

Ik vind het zo'n zwaktebod als ''mannen hoeven het niet, dus ik ook niet!!'' er weer bij wordt gehaald, pfffff... Dan draag je toch lekker geen makeup en ga je pittig kortgeknipt en in een kekke fleecetrui door het leven, lekker doen.
quote:clemance schreef op 07 januari 2014 @ 10:54:

[...]

Daar ben ik het echt niet mee eens. Ook in dit topic blijkt maar weer dat vrouwen gewoon make-up dragen, omdat ze het prettig vinden, omdat ze zichzelf ermee mooier vinden, omdat ze zich beter voelen. En daar is helemaal niks mis mee.

Ik vind het zo'n zwaktebod als ''mannen hoeven het niet, dus ik ook niet!!'' er weer bij wordt gehaald, pfffff... Dan draag je toch lekker geen makeup en ga je pittig kortgeknipt en in een kekke fleecetrui door het leven, lekker doen.

Ik denk dat je onderschat hoe vrouwen al van jongs af aan de boodschap meekrijgen dat ze niet goed/mooi/aardig/leuk genoeg zijn.

En dat ze eenmaal volwassen echt denken dat ze er helemaal zelf voor kiezen om allerlei dingen aan zichzelf te veranderen.

Jij mag het een zwaktebod vinden, ik vind het feit dat jij blijkbaar denkt dat vrouwen er echt helemaal zelf, in alle vrijheid, voor kiezen op zijn minst naïef.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 10:58:

[...]

Ik denk dat je onderschat hoe vrouwen al van jongs af aan de boodschap meekrijgen dat ze niet goed/mooi/aardig/leuk genoeg zijn.

En dat ze eenmaal volwassen echt denken dat ze er helemaal zelf voor kiezen om allerlei dingen aan zichzelf te veranderen.

Jij mag het een zwaktebod vinden, ik vind het feit dat jij blijkbaar denkt dat vrouwen er echt helemaal zelf, in alle vrijheid, voor kiezen op zijn minst naïef.Dat mag.
Overigens gebruikten Neanderthalers en de oude Egyptenaren al make-up, en toen bestond Dove en Chanel en Maybelline en hun marketing-strategie nog niet. Mensen hebben het gewoon altijd gedaan, hun gezicht (en lijf) verfraaien, al sinds de mensheid bestaat. En dan zouden we dat nu niet meer moeten doen, vanwege 'maatstaven' en 'verkapte reclameboodschappen'?

[...]

Jij mag het een zwaktebod vinden, ik vind het feit dat jij blijkbaar denkt dat vrouwen er echt helemaal zelf, in alle vrijheid, voor kiezen op zijn minst naïef.

Ik denk dat jij meer zit met het feit dat je graag wil meedoen met de rest oid? Willen voldoen aan ideaal beeld oid? Maar dat je dat niet lukt? Ik kan mij vinger er niet goed opleggen maar dit draait niet alleen om een beetje make-up bij een ander.

Ik voel me namelijk nooit gedwongen voor andere (daar zou ik nooit in meegaan), en ik voel ook nooit die boodschap (als in dat is neit van toepassing op mij, ik kies om daarboven te staan).

En zoals iemand al eerder zijn: de mensen op dit topic die make-up dragen zijn niet veroordelend/negatief, jij bent dit overigens wel...
Ik heb nooit make-up gedragen eigenlijk. Schoot toch altijd uit, ben er onhandig mee en te lui voor.
Misschien kunnen de meeste dames hier zich beter zo druk maken om echte problemen. Joh laat iedereen lekker zelf weten of ze wel of geen mascara gebruiken, [...]! Brr...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-01-2014 11:28
Reden: Onnodig kwetsend
% gewijzigd
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 09:19:

[...]

De meeste vrouwen vind ik juist een spook mét make-up, in mijn ogen is make-up nooit naturel namelijk.

Maar alleen al het feit dat je dus zo over jezelf denkt vind ik schokkend. Vrouwen die niet over straat kunnen zonder make-up, want dan zien ze er niet uit, of ze voelen zich naakt. WTF????

En dat ze het in het oude Egypte al deden is toch geen reden om het nu nog steeds te doen?

Om maar even in jou rush mee te gaan: WTF??? Waar lees jij dat ik mijn make-up naturel wil opbrengen?? Misschien wil ik wel knallen en shinen... En dat jij dat niet mooi vindt: prima, maar wees dan niet negatief en veroordelend, iets met de pot verwijt de ketel enz..

En met jou instelling kunnen we ook wel stoppen met scheren, naar de kapper gaan en nagelverzorging. Want ja laten we eerlijk wezen dat is ook voor de 'looks' en niet naturel!! Whoeehoee lang leven de okselplukken en schaamhaarbossen...
quote:annapalona schreef op 07 januari 2014 @ 11:11:

Misschien kunnen de meeste dames hier zich beter zo druk maken om echte problemen. Joh laat iedereen lekker zelf weten of ze wel of geen mascara gebruiken, enge wijven! Brr...Ik vind jou en je reacties (in meerdere topics) echt een aanwinst voor het forum.. NOT..
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 11:06:

[...]

(...)En zoals iemand al eerder zijn: de mensen op dit topic die make-up dragen zijn niet veroordelend/negatief, jij bent dit overigens wel...

Ik heb toch echt wel dingen gelezen als 'gebrek aan decorum' en 'iedereen ziet er beter uit met mascara en lipgloss'.

Wel of geen make-up dragen, het is dezelfde discussie als wel of geen hoofddoek. Ik mag van jullie gelukkig zijn in een fleece, met kort haar en zonder make-up; maar ik wed dat jullie ook zeggen dat ik dan niet gek op moet kijken als ik dan word afgewezen bij een sollicitatie. Toch?

Kijk, en dan gaat het ineens wel degelijk ergens over.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 11:14:

[...]

Ik heb toch echt wel dingen gelezen als 'gebrek aan decorum' en 'iedereen ziet er beter uit met mascara en lipgloss'.

Ik zat even terug te zoeken, of ik me dan zo vergiste, maar idd wordt er behoorlijk negatief gedaan over vrouwen zonder make-up.

Ook over vrouwen met make-up trouwens, maar volgens mij is het aardig in evenwicht.

David Dunning
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 11:12:

[...]

En met jouw instelling kunnen we ook wel stoppen met scheren, naar de kapper gaan en nagelverzorging. Want ja laten we eerlijk wezen dat is ook voor de 'looks' en niet naturel!! Whoeehoee lang leven de okselplukken en schaamhaarbossen...Ik vind inderdaad dat het allemaal best een stuk minder zou mogen, qua uiterlijke 'verzorging'.

David Dunning
Ja, ik voel me lekkerder met een klein beetje make up. Mascara en heel naturelle foundation. Vroeger had ik een slechte huid en ik voel me nog steeds een beetje kaal zonder foundation. Ik heb hele goede (Clinique) en gebruik heel weinig, gewoon, voor mijn eigen gevoel, ik denk dat een ander het verschil niet ziet eigenlijk. Ik ben wel eens professioneel opgemaakt, en wow, wat zie ik er anders uit met echt goede oog make up! Maar dat lukt me dus echt niet bij mezelf, jammer vind ik dat, zou ik wel leuk vinden voor een avondje uit.

Vroeger droeg ik altijd felle lipstick, maar daar moet ik nu echt niet aan denken, ziet er niet uit bij mij. Ik vind het leuk als vrouwen een beetje werk maken van hun uiterlijk, maar als vrouwen geen make up willen dragen, prima toch? Leven en laten leven zou ik zeggen.
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 11:06:

[...]

Ik denk dat jij meer zit met het feit dat je graag wil meedoen met de rest oid? Willen voldoen aan ideaal beeld oid? Maar dat je dat niet lukt? Ik kan mij vinger er niet goed opleggen maar dit draait niet alleen om een beetje make-up bij een ander.

Ah, de psychologie van het Viva-forum de koude grond.

Het is blijkbaar onmogelijk dat ik erover denk zoals ik schrijf dat ik erover denk, dat moet wel een zwaar onderliggend probleem hebben.

Tja, ik ben het deels met je eens hoor, het feit dat in onze maatschappij hoge eisen worden gesteld aan uiterlijkheden vind ik een behoorlijk probleem, niet omdat ik er niet aan mee kan doen, maar omdat ik er niet aan mee wil doen.

David Dunning
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 11:14:

[...]

Wel of geen make-up dragen, het is dezelfde discussie als wel of geen hoofddoek. Ik mag van jullie gelukkig zijn in een fleece, met kort haar en zonder make-up; maar ik wed dat jullie ook zeggen dat ik dan niet gek op moet kijken als ik dan word afgewezen bij een sollicitatie. Toch?

Kijk, en dan gaat het ineens wel degelijk ergens over.

Die opmerkingen zijn beide van mij.

En het dragen van mascara vind ik niet te vergelijken met het dragen van iets waarmee je je geloof uit wil dragen.

Maar wat is nu je punt? Inderdaad, mooie mensen worden aardiger en betrouwbaarder gevonden, verdienen meer, vinden gemakkelijker een partner. Dus als je die mooiheid een handje kan helpen, let's do so!

So what? Zo werkt dat nou eenmaal. Jij kiest in de supermarkt ook de tomaten die er het sappigst uitzien, in plaats van de ingedeukte met een scheur. Jij wil ook de mooiste, volste, groenste kerstboom, in plaats van een muffe oude. Jij gaat ook op vakantie naar de Franse Riviera in plaats van naar Syrië.

Bij wijze van spreke.
Ik vind wel of geen hoofddoek of wel of geen make up dragen trouwens echt wel hele verschillende dingen hoor!

[...]

Dit denk ik eigenlijk ook.

Met een beetje mascara, uit je dak gaan voor een feestje of hier en daar een puistje wegwerken is helemaal niks mis, maar als je je altijd onder een masker van verf verstopt en een half uur kwijt bent voor je je durft te vertonen dan klopt er echt iets niet.

Ik vind het vaak ook nogal onzeker overkomen, zo'n volledig geplastificeerd smoelwerk.
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 10:21:

Zien mannen er ook ziekelijk uit zonder mascara?Ja, vind ik wel. Ik vind hele blonde wimpers bij mannen ook geen gezicht. Daarom ben ik blij dat ik een vrouw ben, dan gaan ze tenminste niet raar kijken als ik mijn witte wimpers zwart maak
Ik ken niet veel vrouwen met een 'volledig geplastificeerd smoelwerk' eigenlijk. Vind dat ook geen gezicht en lijkt me lastig als je echt de deur niet uit durft zonder lagen make up. Maar de meeste vrouwen die ik ken zien er volkomen normaal uit met een beetje make up, niets mis mee!
Ik ben ook blij dat ik een vrouw ben en soms lekker kan tutten met make up, m'n haar, jurkjes en rokjes, heerlijk!
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 11:30:

Ik ken niet veel vrouwen met een 'volledig geplastificeerd smoelwerk' eigenlijk. Vind dat ook geen gezicht en lijkt me lastig als je echt de deur niet uit durft zonder lagen make up. Maar de meeste vrouwen die ik ken zien er volkomen normaal uit met een beetje make up, niets mis mee!Ik ook niet. Die zijn er ook niet. Als ik nu de stad in zou gaan, dan zou van de 100 mensen die ik tegenkom, misschien 2 vrouwen zo'n make-up pannenkoek op hun gezicht dragen.
quote:clemance schreef op 07 januari 2014 @ 11:22:

[...]

So what? Zo werkt dat nou eenmaal. Jij kiest in de supermarkt ook de tomaten die er het sappigst uitzien, in plaats van de ingedeukte met een scheur. Jij wil ook de mooiste, volste, groenste kerstboom, in plaats van een muffe oude. Jij gaat ook op vakantie naar de Franse Riviera in plaats van naar Syrië.

Bij wijze van spreke.

Ik koop groente en fruit voornamelijk bij de natuurvoedingswinkel, daar ziet het er minder 'gelikt' uit ja, daar hou ik van.

En tussen de mooiste. volste, groenste kerstboom en een muffe oude zitten nog heeeeel veel schakeringen, maar ook die muffe oude heeft zo z'n charme.

Op vakantie ga ik helemaal niet, niet naar de Franse Riviera, niet naar Syrië. Maar dat is weer een ander topic.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:18:

[...]

Ik vind inderdaad dat het allemaal best een stuk minder zou mogen, qua uiterlijke 'verzorging'.

Oké ik wens je veel succes met niet meer scheren en verzorgen (voor uiterlijk). Je zou zo helaas niet meer in de maatschappij passen, niet omdat dat niet zou mogen oid, maar bijvoorbeeld omdat deodorant gebruiken tegen stinken nu eenmaal gebruikelijk is. Omdat niemand graag 'zaken' doet met iemand met ongekamde haren, stinkend ed.

Oeehh en na 2 mnd graag een foto in het fototopic ;) Doe ik er 1 van mij met en 1 van mij zonder make up
anoniem_185986 wijzigde dit bericht op 07-01-2014 11:33
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Solomio, ik snap jouw punt wel. Maar scheer jij jouw oksels en benen dan ook niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven