Stradivarius geld terug
zondag 14 maart 2021 om 13:15
Een paar weken geleden was er een topic over retouren bij Stradivarius. Toen had ik daar nog nooit van gehoord, maar het schijnt een populaire webwinkel te zijn onder jonge meiden. Mijn dochter heeft er kleding besteld en drie weken geleden hebben we iets retour gezonden. Inmiddels hebben we nog geen geld terug. Ik heb een week geleden gemaild over de status, maar daarop nog geen reactie ontvangen.
Hoe zijn jullie ervaringen bij dit bedrijf? Gelukkig had ik wel met Visa betaald, dus ik kan evt een formulier mbt betwiste betaling invullen.
Hoe zijn jullie ervaringen bij dit bedrijf? Gelukkig had ik wel met Visa betaald, dus ik kan evt een formulier mbt betwiste betaling invullen.
zondag 14 maart 2021 om 13:27
Als we je retourpakket ontvangen hebben, controleren we de geretourneerde items en bevestigen de retour. De betaalmethode is dezelfde als bij je aankoop en je krijgt de terugbetaling binnen circa 7-14 dagen, afhankelijk van je bank.
Check even of het al retour is ontvangen. En je kan er natuurlijk donder op zeggen dat er vertragingen zijn, zoals al maanden overal.
Check even of het al retour is ontvangen. En je kan er natuurlijk donder op zeggen dat er vertragingen zijn, zoals al maanden overal.
zondag 14 maart 2021 om 13:30
Jazeker. Het is 25/2 door hen ontvangen.
zondag 14 maart 2021 om 13:32
Mooi, dan zou nog een mailtje sturen en vragen naar de creditering.
Er is overal vertraging door corona, meer bestellingen en vaak minder mensen door testen en corona zelf.
Als dan nog lang duurt kan je inderdaad de creditcardmaatschappij even vragen om het op te lossen.
zondag 14 maart 2021 om 13:42
Ik heb in januari een aantal items geretourneerd uit verschillende orders. Ik heb ze allemaal in 1 doos gestopt en daar schijnen ze niet mee om te kunnen gaan by stradivarius.
Je moet eerst een retouraanvraag doen via de app en daar geef je aan welke artikelen je wil retourneren. Vervolgens krijg je een bon met een barcode en die plak je op de doos.
Als je artikelen uit meerdere orders wil retourneren moet je dus echt voor alles een retour aanvragen en per order 1 doos gebruiken met bijbehorende bon. Ook al gaat het om 1 los artikel uit 5 order, dan behoor je 5 bonnen uit te printen en in 5 pakketjes te retourneren.
Lekker milieu vriendelijk....
Ik heb uit onwetendheid een retour aangevraagd voor 1 order, vervolgens besloot ik om andere artikelen uit verschillende orders ook in dezelfde doos te stoppen zonder ze eerst aan te melden. Het gevolg is dat ze alleen de artikelen hebben gecrediteerd die op de aanvraag stond en de rest niet.
Ik moest twee keer een klacht indienen via hun site en op Twitter. Ik kreeg een maand later 2 artikelen gecrediteerd maar ik mis nog het bedrag van het derde artikel. Ik heb ze vanochtend een mail gestuurd maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin meer in. Die 16€ is het me allemaal niet waard.
Je moet eerst een retouraanvraag doen via de app en daar geef je aan welke artikelen je wil retourneren. Vervolgens krijg je een bon met een barcode en die plak je op de doos.
Als je artikelen uit meerdere orders wil retourneren moet je dus echt voor alles een retour aanvragen en per order 1 doos gebruiken met bijbehorende bon. Ook al gaat het om 1 los artikel uit 5 order, dan behoor je 5 bonnen uit te printen en in 5 pakketjes te retourneren.
Ik heb uit onwetendheid een retour aangevraagd voor 1 order, vervolgens besloot ik om andere artikelen uit verschillende orders ook in dezelfde doos te stoppen zonder ze eerst aan te melden. Het gevolg is dat ze alleen de artikelen hebben gecrediteerd die op de aanvraag stond en de rest niet.
Ik moest twee keer een klacht indienen via hun site en op Twitter. Ik kreeg een maand later 2 artikelen gecrediteerd maar ik mis nog het bedrag van het derde artikel. Ik heb ze vanochtend een mail gestuurd maar eerlijk gezegd heb ik er geen zin meer in. Die 16€ is het me allemaal niet waard.
zondag 14 maart 2021 om 14:12
Ik had 1 artikel uit 1 bestelling. Het retour inderdaad aangemeld. Helaas konden ze bij het postloket het label niet printen, maar ze hebben handmatig een label gemaakt met het antwoordnummer.LilyOfTheVally schreef: ↑14-03-2021 13:42Ik heb in januari een aantal items geretourneerd uit verschillende orders. Ik heb ze allemaal in 1 doos gestopt en daar schijnen ze niet mee om te kunnen gaan by stradivarius.
zondag 14 maart 2021 om 14:16
Hierbij snap ik heel goed dat het mis gaat. Je meld het niet als retour aan, stopt het bij een heel ander ordernummer in de doos en hoopt maar dat ze dat daar allemaal gaan uitzoeken voor je? Je hebt blijkbaar geen idee hoe zoiets gaat qua retouren enz. Jouw pakje is natuurlijk niet de enige die terug komt. Het op deze manier terug sturen kost echt veel uitzoekwerk voor ze. En dat er dan wat mis gaat met je retouren en het terugbetalen snap ik heel goed. Vind het niet netjes om daarover een klacht op Twitter te mikken als je het zelf niet netjes retour stuurt.LilyOfTheVally schreef: ↑14-03-2021 13:42Ik heb in januari een aantal items geretourneerd uit verschillende orders. Ik heb ze allemaal in 1 doos gestopt en daar schijnen ze niet mee om te kunnen gaan by stradivarius.
zondag 14 maart 2021 om 14:40
LilyOfTheVally schreef: ↑14-03-2021 13:42Ik heb in januari een aantal items geretourneerd uit verschillende orders. Ik heb ze allemaal in 1 doos gestopt en daar schijnen ze niet mee om te kunnen gaan by stradivarius.
Uhh jij doet toch precies hetzelfde? Je had ook alles in 1 keer kunnen bestellen ipv meerdere bestellingen kort op elkaar te doen.
zondag 14 maart 2021 om 14:41
Ik snap helemaal dat dit mis gaat bij de webwinkel. De spullen waren niet eens retour gemeld.LilyOfTheVally schreef: ↑14-03-2021 13:42Ik heb in januari een aantal items geretourneerd uit verschillende orders. Ik heb ze allemaal in 1 doos gestopt en daar schijnen ze niet mee om te kunnen gaan by stradivarius.
zondag 14 maart 2021 om 16:52
Irregular_Choice schreef: ↑14-03-2021 14:16Hierbij snap ik heel goed dat het mis gaat. Je meld het niet als retour aan, stopt het bij een heel ander ordernummer in de doos en hoopt maar dat ze dat daar allemaal gaan uitzoeken voor je? Je hebt blijkbaar geen idee hoe zoiets gaat qua retouren enz. Jouw pakje is natuurlijk niet de enige die terug komt. Het op deze manier terug sturen kost echt veel uitzoekwerk voor ze. En dat er dan wat mis gaat met je retouren en het terugbetalen snap ik heel goed. Vind het niet netjes om daarover een klacht op Twitter te mikken als je het zelf niet netjes retour stuurt.
Excuse me, het kan zijn dat ik het allemaal niet zo goed begrijp hoor maar ik heb een account bij die webwinkel.
Ik neem aan dat ze al mijn bestellingen en bijbehorende artikelen gemakkelijk kunnen inzien? Bij andere webwinkels hoef je geen eens artikelen retour te melden. Je stuurt ze retour en aan de hand van jouw klantnummer kunnen ze alles inscannen.
Wist niet dat het niet aanmelden van artikelen voor zoveeeelll uitzoekwerk zou zorgen. Maar goed, voor de volgende keer zal ik het wel op de goede manier doen.
zondag 14 maart 2021 om 16:54
Als dat mogelijk was geweest zou ik het hebben gedaan hoor. Ik heb er zelf ook niets aan om meerdere bestellingen te plaatsen als het ik 1x kan, maar helaas is niet alles beschikbaar in de juiste maat op het moment dat ik ze wil bestellen.
zondag 14 maart 2021 om 16:59
Ik bestel best vaak online, maar moet volgens altijd een retour eerst melden. En als dat niet zo is, dan zitten er al retour stickers bij de spullen. Zodat je ook kunt aangeven waarom retour. Ze willen mi weten of het kapot is, ofLilyOfTheVally schreef: ↑14-03-2021 16:52Excuse me, het kan zijn dat ik het allemaal niet zo goed begrijp hoor maar ik heb een account bij die webwinkel.
Ik neem aan dat ze al mijn bestellingen en bijbehorende artikelen gemakkelijk kunnen inzien? Bij andere webwinkels hoef je geen eens artikelen retour te melden. Je stuurt ze retour en aan de hand van jouw klantnummer kunnen ze alles inscannen.
Niet past.
zondag 14 maart 2021 om 17:12
Ik bestel met regelmaat bij Stradivarius ,
ook wel eens wat teruggestuurd en nooit problemen gehad gelukkig met de terugbetaling. Meestal wordt het een week na verzending verwerkt. Maar ik heb dan wel altijd het label volledig geprint en gebruikt, wellicht dat het dan vlotter gaat dan alleen antwoordnummer.
ook wel eens wat teruggestuurd en nooit problemen gehad gelukkig met de terugbetaling. Meestal wordt het een week na verzending verwerkt. Maar ik heb dan wel altijd het label volledig geprint en gebruikt, wellicht dat het dan vlotter gaat dan alleen antwoordnummer.
zondag 14 maart 2021 om 17:16
Ik bestel jaarlijks voor duizenden euro’s spullen bij diverse webwinkels.
Dit is mij alleen overkomen bij de stradivarius.
Bij andere webwinkels kun je aangeven wat je retour stuurt maar het is geen voorwaarde om je retour te verwerken.
Ik bestel bij mango, zalando, zara, ASOS etc. Bij al deze webwinkels mag je je retouren aanmelden dan wel aangeven middels het meegegeven formulier, maar het is echt niet zo dat als je dat niet doet dat je retouren niet worden verwerkt.
Voor de goede orde, ik probeer het wel altijd netjes aan te melden (ook voor eigen administratie) maar ik bestel echt super veel en soms ontgaat het mij om alles aan te melden.
zondag 14 maart 2021 om 17:42
LilyOfTheVally schreef: ↑14-03-2021 17:16Ik bestel jaarlijks voor duizenden euro’s spullen bij diverse webwinkels.
Ik bestel bij mango, zalando, zara, ASOS etc.
En dan ga je lopen mekkeren dat 2 extra dozen milieuonvriendelijk is
Ja het is inderdaad niet milieuvriendelijk, maar dat ben jij zelf toch ook niet?
maandag 22 maart 2021 om 21:10
Ik heb vandaag een ontvangstbevestiging van mijn bericht ontvangen met de mededeling dat mijn verzoek is doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Het gaat niet heel vlot (understatement), maar er zit in ieder geval wat beweging in.
woensdag 24 maart 2021 om 13:29
Dan zal het goed komen. En dat ze het momenteel wat drukker hebben, geloof ik graag.