Straf van de Wehkamp
zaterdag 28 oktober 2017 om 11:37
zaterdag 28 oktober 2017 om 11:46
Huh, ik snap het niet.
Je bestelt bij de wehkamp.
Selecteerd bij betaalwijze “achteraf betalen”.
Stuurt een aantal spullen terug.
Mag dan niet meer achteraf betalen.
Hoe kan dat chronologisch? Want de spullen heb je toch al ontvangen, dus je betaalt ze dan toch sowieso achteraf of je een gedeelte nou terugstuurt of niet?
Ooh, wacht nou snap ik het. Je denkt dat omdat je in het verleden teveel teruggestuurd hebt je nu niet meer achteraf mag betalen.
Lijkt me heel onwaarschijnlijk, weet je zeker dat er geen andere reden is?
Je bestelt bij de wehkamp.
Selecteerd bij betaalwijze “achteraf betalen”.
Stuurt een aantal spullen terug.
Mag dan niet meer achteraf betalen.
Hoe kan dat chronologisch? Want de spullen heb je toch al ontvangen, dus je betaalt ze dan toch sowieso achteraf of je een gedeelte nou terugstuurt of niet?
Ooh, wacht nou snap ik het. Je denkt dat omdat je in het verleden teveel teruggestuurd hebt je nu niet meer achteraf mag betalen.
Lijkt me heel onwaarschijnlijk, weet je zeker dat er geen andere reden is?
anoniem_272813 wijzigde dit bericht op 28-10-2017 11:55
24.29% gewijzigd
zaterdag 28 oktober 2017 om 11:47
Nee, nog nooit gemerkt. En ik vind een wehkamp tof. Bestellen, laten bezorgen en wat niet past gaat terug. En dat is soms echt veel. Heerlijk. Ik hoef de stad niet in. En betaal wat ik uiteindelijk houd. Nooit iets van sancties ofzo gemerkt.grnnmm schreef: ↑28-10-2017 11:37Wehkamp adverteert groots met het 'gemak van achteraf betalen'. Wat ze er niet bij zeggen is dat je niet teveel terug mag sturen. Want dan mag je ineens niet meer achteraf betalen.
Die voorwaarde maken ze niet duidelijk vooraf. Vreemd toch?! Heeft iemand dat nog meer gemerkt?
zaterdag 28 oktober 2017 om 11:51
zaterdag 28 oktober 2017 om 11:59
Tja, ik mag om dezelfde reden bij Zalando niet meer achteraf betalen en ook niet meer met creditcard. Alleen nog vooraf per bankoverschrijving (want ideal hebben ze dan weer niet). Heb het weleens nagevraagd bij de klantenservice, en die gaven aan niet te snappen waarom dat niet kon. Betaalde altijd keurig op tijd, nooit te laat. Kleding werd altijd ruim binnen de termijn weer terug gestuurd.. Het enige wat ze daar konden bedenken was dat ik te vaak iets had terug gestuurd inderdaad.
zaterdag 28 oktober 2017 om 12:02
Dit dus.piera12345 schreef: ↑28-10-2017 11:47Nee, nog nooit gemerkt. En ik vind een wehkamp tof. Bestellen, laten bezorgen en wat niet past gaat terug. En dat is soms echt veel. Heerlijk. Ik hoef de stad niet in. En betaal wat ik uiteindelijk houd. Nooit iets van sancties ofzo gemerkt.
Nooit problemen gehad met Wehkamp.
zaterdag 28 oktober 2017 om 12:10
Ik stuur wel veel terug maar hou ook kleding.
Ik kan mij wel voorstellen dat als je regelmatig hele zendingen terugstuurt zonder wat te houden dat Wehkamp dan denkt denk ik eerst maar wat beter na of je echt wat wil kopen voordat je besteld.
Als veel klanten die niet alleen terugsturen maar ook daadwerkelijk spullen houden niet meer achteraf mogen betalen, dan denk ik dat ze veel klanten gaan verliezen.
Dan ga i in ieder geval toch liever naar een stenen winkel in plaats van maar achteraf moeten gaan zitten afwachten of je je geld wel terugkrijgt.
Ik kan mij wel voorstellen dat als je regelmatig hele zendingen terugstuurt zonder wat te houden dat Wehkamp dan denkt denk ik eerst maar wat beter na of je echt wat wil kopen voordat je besteld.
Als veel klanten die niet alleen terugsturen maar ook daadwerkelijk spullen houden niet meer achteraf mogen betalen, dan denk ik dat ze veel klanten gaan verliezen.
Dan ga i in ieder geval toch liever naar een stenen winkel in plaats van maar achteraf moeten gaan zitten afwachten of je je geld wel terugkrijgt.
zaterdag 28 oktober 2017 om 12:11
zaterdag 28 oktober 2017 om 12:27
Klopt. In mijn vorige huis mocht ik bijna nergens achteraf betalen, na verhuizing nergens meer last van en overal achteraf betalen mogelijk.Captain_Obvious schreef: ↑28-10-2017 12:16Je bent niet verhuisd?
In sommige wijken mag je volgens mij niet achteraf betalen, iets met de creditrating van die wijk of zo.
zaterdag 28 oktober 2017 om 12:35
ik bestel iedere 2/3 maanden, meestal heel veel ineens ook vanwege de maat. nog nooit iets gemerkt. soms hou ik maar 1 ding van bijvoorbeeld 20 stuks. of alles terug gebeurt ook. Geen problemen. ik betaal altijd achteraf. weet je zeker dat je niet te laat bent geweest met betalen?piera12345 schreef: ↑28-10-2017 11:47Nee, nog nooit gemerkt. En ik vind een wehkamp tof. Bestellen, laten bezorgen en wat niet past gaat terug. En dat is soms echt veel. Heerlijk. Ik hoef de stad niet in. En betaal wat ik uiteindelijk houd. Nooit iets van sancties ofzo gemerkt.
Don't cry, buy a bag and move on.
zaterdag 28 oktober 2017 om 12:50
zaterdag 28 oktober 2017 om 12:54
Dan betaal je toch gewoon vooraf? Het geld staat er bij dat soort winkels altijd supersnel weer op.
Winkels die achteraf betalen aanbieden mogen daarvoor hun eigen criteria hanteren. Het is geen consumentenrecht. In principe moet je gewoon vooraf betalen. Maar na een paar keer kom je waarschijnlijk gewoon weer in aanmerking.
Winkels die achteraf betalen aanbieden mogen daarvoor hun eigen criteria hanteren. Het is geen consumentenrecht. In principe moet je gewoon vooraf betalen. Maar na een paar keer kom je waarschijnlijk gewoon weer in aanmerking.
zaterdag 28 oktober 2017 om 12:59
Ik was altijd zo tevreden over Zalando tot ik inderdaad ook tegen dit probleem op liep. Ik ben veel aan t afvallen dus bestel alles in meerdere maten dus zo gaat er ook veel terug en nu kan ik dus niet meer achteraf betalen wat er voor zorgt dat ik nog zelden iets bij ze bestel. Krijg ook geen normaal antwoord van ze.