Mode & Beauty alle pijlers

Straf van de Wehkamp

28-10-2017 11:37 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wehkamp adverteert groots met het 'gemak van achteraf betalen'. Wat ze er niet bij zeggen is dat je niet teveel terug mag sturen. Want dan mag je ineens niet meer achteraf betalen.

Die voorwaarde maken ze niet duidelijk vooraf. Vreemd toch?! Heeft iemand dat nog meer gemerkt?
Anoniem123456123456 schreef:
28-10-2017 19:21
Dat kan, maar ik vind het niet fijn om (vaak grote) bestellingen voor te schieten.
Grappig dat je het voorschieten noemt, terwijl het Wehkamp is die voorschiet! Je kunt toch een kleiner aantal kopen en het dan ruilen voor een andere maat.

Ik lees hier in de comments dat mensen voor honderden euro’s bestellen en daar 60-100 euro van houden. Dat lijkt me nauwelijks rendabel voor wehkamp. In de zomer was nog in het nieuws dat wehkamp verlies lijdt. Als ik dit allemaal zo lees, begrijp ik wel waarom!
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:55
99.74% gewijzigd
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:56
0.00% gewijzigd
Klopt helemaal, als je teveel terug stuurt mag je niet meer achteraf betalen!
Ik kreeg de melding laatst ook toen ik een bestelling wilde afronden.
Wegens teveel retour was de optie achteraf betalen niet meer mogelijk.

Vooraf betalen vind ik normaal geen probleem, echter voordat je bij Wehkamp je geld terug hebt......
Kan echt tijden duren, zoooo irritant!
Dat vind ik bijzonder slecht, dat ze dat niet sneller kunnen snap ik echt niks van.
Ik sla Wehkamp vanaf nu dus even over.
summer is a state of mind
Anoniem123456123456 schreef:
28-10-2017 19:35
Dat is dan ook niet wat wij doen. Wij bestellen voor het hele gezin en dat zijn toch veel kledingstukken per persoon die we houden. Maar met zo'n bedrag vind ik het link om voor te schieten, ik betaal liever als alles goed is gegaan en ik de artikelen in m'n handen heb.
Oh ja, dat is wel een flink bedrag waarschijnlijk.

Ik ben een fervent online shopper en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Ik koop niet hele bergen per keer, maar ik besteed vrij veel per kledingstuk, dus zit je toch zo aan € 200-400. Gaat bij mij altijd goed, maar ik doe veel research voor ik iets koop, zodat ik weet hoe dingen vallen. En alles op mijn creditcard, dus dan is het niet echt voorschieten. Heb m’n geld bij retour altijd binnen 2-3 dagen terug.
retouren is echt een flink probleem voor ecommerce bedrijven. Gemiddeld wordt 25% van de items terug gestuurd. De bedrijven moeten enorm veel mensen in dienst nemen om deze producten na te kijken, evt. strijken, opnieuw in zakjes te doen en te labelen, en dan terug te leggen in het warehouse als het nog te verkopen is. Een deel van de artikelen is dan al niet meer verkoopbaar.

er zijn mensen die misbruik maken van het achteraf betalen. Bijvoorbeeld, in sommige groepen mensen (bv studenten) is het populair om een kledingfeestje te geven: ze bestellen enorm veel (bijzondere, aparte) kledingstukken met betaling achteraf, laten vrienden komen en passen alles aan. Er wordt bijna niets gekocht en de boel wordt daarna weer terug gestuurd. Dat kost enorm veel geld!

ik kan me daarom goed voorstellen dat bedrijven een limiet stellen als er elke keer veel terug komt en er nauwelijks gekocht wordt. Je kunt nog altijd bestellen maar door van te voren te betalen worden klanten gedwongen om echt goed na te denken over wat ze bestellen.

ik vind wel dat bedrijven snel het geld terug moeten betalen, als dat weken duurt dan is het voor sommige mensen die wel goede bedoelingen hebben, niet meer te doen om daar te bestellen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
mimarr schreef:
28-10-2017 11:59
Tja, ik mag om dezelfde reden bij Zalando niet meer achteraf betalen en ook niet meer met creditcard. Alleen nog vooraf per bankoverschrijving (want ideal hebben ze dan weer niet). Heb het weleens nagevraagd bij de klantenservice, en die gaven aan niet te snappen waarom dat niet kon. Betaalde altijd keurig op tijd, nooit te laat. Kleding werd altijd ruim binnen de termijn weer terug gestuurd.. Het enige wat ze daar konden bedenken was dat ik te vaak iets had terug gestuurd inderdaad.
Voor mij geldt dit ook, baal ervan want overmaken is zo omslachtig.
Dan heb je ook echt wel heel veel geretourneerd als achteraf betalen om die reden niet meer mogelijk is.

Ik snap alleen niet wat het voor wehkamp uitmaakt of je achteraf betaalt of via iDEAL, Bij retourneren verdienen ze er in beide gevallen niets aan.
In het tweede geval moeten ze ook nog een extra handeling doen om het geld terug te storen.
sushilala schreef:
29-10-2017 22:11
Dan heb je ook echt wel heel veel geretourneerd als achteraf betalen om die reden niet meer mogelijk is.

Ik snap alleen niet wat het voor wehkamp uitmaakt of je achteraf betaalt of via iDEAL, Bij retourneren verdienen ze er in beide gevallen niets aan.
In het tweede geval moeten ze ook nog een extra handeling doen om het geld terug te storen.

Maar dan hebben ze hun geld in eerste instantie vast. Nu hebben ze 1) geen geld bij de bestelling, 2) een periode waarbij de producten bij de klant zijn en niet verkocht kunnen worden en 3) een risico of er überhaupt betaald gaat worden, 4) mensen lijken aanzienlijk meer te bestellen ala ze toch pas achteraf hoeven te betalen. Dat is voor wehkamp dus het verschil.
Chandelier schreef:
29-10-2017 19:33
Voor mij geldt dit ook, baal ervan want overmaken is zo omslachtig.
Ik betaal wel gewoon met iDeal bij Zalando?
Ik bestel bijna alles via Wehkamp en betaal altijd achteraf met Ideal. Nooit problemen gehad. Ik stuur ook best veel terug, maar ik bestel wel echt altijd met de intentie om het te houden.

Maar als een stof tegenvalt, een broek geen goede pasvorm heeft, een kleur niet blijkt te zijn wat het leek, schoenen een verkeerde pasvorm hebben voor mij....tja dan gaat het terug.
Laatst 3 jeans voor mijn man besteld (a 100 euro per stuk) en alledrie gehouden en betaald.
Voor mij een doos met 2 paar enkellaarsjes en wat truitjes, de laarsjes allebei terug, de truitjes gehouden.ik heb W
Wehkamp nooit horen mopperen.
Overigens is achteraf betalen een service, geen recht.
sushilala schreef:
29-10-2017 22:11
Ik mag ook niet meer achteraf betalen bij Wehkamp. Ze houden aan dat als je meer dan 80% retourneert, dat dat niet meer kan.
Ik vind dat best een hoog percentage om te houden.

Ik bestel vaak meerdere maten, omdat ik niet altijd dezelfde maat heb. Dat verschilt soms per artikel. En ik vind het ook fijner om even te kunnen vergelijken.
Soms is een artikel heel anders dan het op de foto leek.
En dan nog voor mijn man en kinderen. Dan loopt het wel op. Zulke bedragen ga ik niet vooruit betalen. Altijd afwachten wanneer je dit weer terugkrijgt.

Vlg. Wehkamp retourneer ik meer dan de gemiddelde klant. Maar ik denk dat er heel veel mensen zijn die veel bestellen en veel retourneren.
Ik zeg niet dat ik daar nooit meer bestel, maar het wordt/is in ieder geval veel minder.

Wat ik wel raar/jammer vind, is dat dit zo plotseling kwam. Ik wilde een bestelling afronden en toen kreeg ik die melding.
Later las ik op Facebook meer klachten van klanten hierover.
LizBakker schreef:
29-10-2017 22:16
Maar dan hebben ze hun geld in eerste instantie vast. Nu hebben ze 1) geen geld bij de bestelling, 2) een periode waarbij de producten bij de klant zijn en niet verkocht kunnen worden en 3) een risico of er überhaupt betaald gaat worden, 4) mensen lijken aanzienlijk meer te bestellen ala ze toch pas achteraf hoeven te betalen. Dat is voor wehkamp dus het verschil.
Ze moeten het geld gewoon terug storten hoor, en in beide gevallen kunnen ze het artikel niet verkopen.
stempelinkt schreef:
31-10-2017 19:02
Ik mag ook niet meer achteraf betalen bij Wehkamp. Ze houden aan dat als je meer dan 80% retourneert, dat dat niet meer kan.
Ik vind dat best een hoog percentage om te houden.

Ik bestel vaak meerdere maten, omdat ik niet altijd dezelfde maat heb. Dat verschilt soms per artikel. En ik vind het ook fijner om even te kunnen vergelijken.
Soms is een artikel heel anders dan het op de foto leek.
En dan nog voor mijn man en kinderen. Dan loopt het wel op. Zulke bedragen ga ik niet vooruit betalen. Altijd afwachten wanneer je dit weer terugkrijgt.

Vlg. Wehkamp retourneer ik meer dan de gemiddelde klant. Maar ik denk dat er heel veel mensen zijn die veel bestellen en veel retourneren.
Ik zeg niet dat ik daar nooit meer bestel, maar het wordt/is in ieder geval veel minder.

Wat ik wel raar/jammer vind, is dat dit zo plotseling kwam. Ik wilde een bestelling afronden en toen kreeg ik die melding.
Later las ik op Facebook meer klachten van klanten hierover.
Dus als je minder dan 20% houdt dan mag je niet meer gebruik maken van achteraf betalen.
Ik vind het heel coulant.
Ik stuur zeker 80-90% terug. Al jaren en mag altijd achteraf betalen. Ik denk eerder dat ze denken dat je gedragen kleding hebt terug gestuurd of te laat betaald.
Ik bestel ook veel en stuur ook veel terug: dat ligt niet aan het feit dat ik ‘zomaar’ wat bestel, maar aan het feit dat maten en maattabellen vaak niet kloppen. Of door misleidende foto’s. Ik stuur helaas regelmatig 90-100% terug om deze redenen, ondanks dat ik de intentie heb om alles ook daadwerkelijk aan te schaffen.
plek schreef:
01-11-2017 10:46
Ik bestel ook veel en stuur ook veel terug: dat ligt niet aan het feit dat ik ‘zomaar’ wat bestel, maar aan het feit dat maten en maattabellen vaak niet kloppen. Of door misleidende foto’s. Ik stuur helaas regelmatig 90-100% terug om deze redenen, ondanks dat ik de intentie heb om alles ook daadwerkelijk aan te schaffen.

Dit geldt ook voor mij. Ik had laatst een leuk truitje gekocht, goed model, fijne stof dus ik wilde daar meer kleuren van hebben. De ene kleur bleek heel anders van maat dan de andere (allemaal M). Zelfs 2 zwarte M's waren anders van maat. Dan bestel ik er dus meerdere van en houd degene die het beste valt.
c_est_moi schreef:
28-10-2017 20:09

Vooraf betalen vind ik normaal geen probleem, echter voordat je bij Wehkamp je geld terug hebt......
Kan echt tijden duren, zoooo irritant!
Dat vind ik bijzonder slecht, dat ze dat niet sneller kunnen snap ik echt niks van.
Ik sla Wehkamp vanaf nu dus even over.
Donderdagavond retour gestuurd, gisteren op mijn rekening. Dat is toch niet zo langzaam, of ligt de lat niet zo hoog bij mij? Of ben ik een uitzondering en duurt het bij anderen weken?
Klopt TO ! Dit had ik vorige week ook. Nieuwe voorwaarden van Wehkamp blijkbaar. Ik kan niet meer achteraf betalen omdat ik 80% heb geretourneerd. 80% van wat ? Van 1 zending ? Of van het afgelopen half jaar ? Jaar ? Decennium ? Niemand die het weet. Maar als ik onder die 80% kom ( nogmaals ... van wát ? ) dan mag ik gewoon weer achteraf betalen hoor. Aldus Wehkamp. Ben er nogal nijdig over. Al jaren ben ik trouwe, op tijd betalende maar wel veel retournerende klant. Maar dat is ook het hele idee van Wehkamp niet ? Lekker thuis passen !
En weer moet ik iets retourneren,....Ik had een leuk geel vest besteld dacht ik, blijkt dat er glitterdraad doorheen zit. Ja, dat stond dus niet in de beschrijving :wtf:
Door zit soort dingen is het retourpercentage ook hoog.
tarataz schreef:
01-11-2017 18:12
Klopt TO ! Dit had ik vorige week ook. Nieuwe voorwaarden van Wehkamp blijkbaar. Ik kan niet meer achteraf betalen omdat ik 80% heb geretourneerd. 80% van wat ? Van 1 zending ? Of van het afgelopen half jaar ? Jaar ? Decennium ? Niemand die het weet. Maar als ik onder die 80% kom ( nogmaals ... van wát ? ) dan mag ik gewoon weer achteraf betalen hoor. Aldus Wehkamp. Ben er nogal nijdig over. Al jaren ben ik trouwe, op tijd betalende maar wel veel retournerende klant. Maar dat is ook het hele idee van Wehkamp niet ? Lekker thuis passen !
Ik begreep dat het over een periode van een jaar gaat.

Daarom bestelde ik inderdaad bij Wehkamp. Veel keuze en lekker thuis passen.
In een winkel ga ik ook vaak veel passen en als ik geluk heb, koop ik 1 ding.
Fee-de-Goede schreef:
01-11-2017 10:46
Ik stuur zeker 80-90% terug. Al jaren en mag altijd achteraf betalen. Ik denk eerder dat ze denken dat je gedragen kleding hebt terug gestuurd of te laat betaald.
Dat is het zeker niet!
Ik betaal het meestal op dezelfde dag dat ik het naar DHL breng.

Het is sinds een paar weken een nieuwe voorwaarde van Wehkamp.
Hmmm... Ik lees hier dat de retourbetalingen van Wehkamp verschrikkelijk zijn?
Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee. Binnen een paar dagen later staat het geld op de rekening.
Ik betaal trouwens altijd vooraf.

Kan het me trouwens wel voorstellen dat je niet meer achteraf mag betalen als je veel retourneert.
Ja, Wehkamp heeft te maken met strengere voorschriften op het gebied van kredietverstrekking en registratie. Zoals @smart79 al stelt. Dat is de oplossing.
sushilala schreef:
01-11-2017 10:38
Ze moeten het geld gewoon terug storten hoor, en in beide gevallen kunnen ze het artikel niet verkopen.
Nee, maar er is geen risico van niet betalen én een product voor weken uit de running. Het geld is er vast, dus het hoeft alleen teruggestort als het product retour komt. Dat is anders als je de betaling nog maar af moet wachten. Daarna kan het natuurlijk wel weer verkocht worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven