Stylish de borstvoeding door!
dinsdag 9 augustus 2016 om 21:00
Een paar weken geleden ben ik bevallen en nu de borstvoeding goed loopt en zoon en ik steeds vaker buitenshuis zijn, blijkt veel van mijn kleding niet zo handig als ik hem even snel ergens wil voeden. Thuis is het geen probleem om mijn shirt dan even uit te doen, maar in het openbaar vind ik dat niet echt handig. Ik ben dus op zoek naar leuke shirts, blouses of tops waarmee het makkelijk is om borstvoeding te geven, maar het lijkt wel of het enige is dat ik kan vinden die verschrikkelijke v-hals shirtjes met een 'ingebouwd' hemdje zijn , afgezien van een shirt in een boetiekje dat ik 'wel leuk' vond en 65 euro kostte..
Ik zoek gewoon leuke tops waar ik makkelijk mee kan voeden en die ook nog een beetje betaalbaar zijn. Dat hoeven geen specifieke voedingsshirts te zijn, maar wel iets waar ik handig en bij voorkeur discreet m'n borst uit kan hangen .
Wie helpt me zoeken? Tips qua webshops of merken zijn natuurlijk ook van harte welkom. Misschien kunnen we dit topic gebruiken om inspiratie van elkaar op te doen, tips uit te wisselen en elkaar op de hoogte te houden van nieuwe ontdekkingen, net als het topic Stylish de zwangerschap door
Ik zoek gewoon leuke tops waar ik makkelijk mee kan voeden en die ook nog een beetje betaalbaar zijn. Dat hoeven geen specifieke voedingsshirts te zijn, maar wel iets waar ik handig en bij voorkeur discreet m'n borst uit kan hangen .
Wie helpt me zoeken? Tips qua webshops of merken zijn natuurlijk ook van harte welkom. Misschien kunnen we dit topic gebruiken om inspiratie van elkaar op te doen, tips uit te wisselen en elkaar op de hoogte te houden van nieuwe ontdekkingen, net als het topic Stylish de zwangerschap door
dinsdag 9 augustus 2016 om 21:05
De H&M heeft een voedingslijn, misschien zit daar wat voor je bij
http://www.hm.com/nl/products/ladies/ma ... ar/nursing
http://www.hm.com/nl/products/ladies/ma ... ar/nursing
dinsdag 9 augustus 2016 om 21:20
dinsdag 9 augustus 2016 om 21:27
Voedingshemdjes, kun je makkelijk onder een blouse of vestje dragen.
Zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.prettymum.nl/baby-aan-je-borst/voedingshemd/
Zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.prettymum.nl/baby-aan-je-borst/voedingshemd/
dinsdag 9 augustus 2016 om 21:58
Ik weet niet of dit je smaak is naar ik had er zo 1:
https://www.itzyritzy.com ... nity-breast-feeding-scarf
Te gebruiken als sjaal en zeer bruikbaar voor voedingen buitenshuis! Heb er echt overal mee gevoed en kreeg vaak te horen dat mensen het zo'n mooie oplossing vonden.
Voordeel vond ik dat de rug ook bedelt is (lekker warm in januari) en daardoor qua shirtjes ook iets bruikbaarder (schietje omhoog gaat vaan de rug ook mee als je geen echt voedingsshirtje hebt)
https://www.itzyritzy.com ... nity-breast-feeding-scarf
Te gebruiken als sjaal en zeer bruikbaar voor voedingen buitenshuis! Heb er echt overal mee gevoed en kreeg vaak te horen dat mensen het zo'n mooie oplossing vonden.
Voordeel vond ik dat de rug ook bedelt is (lekker warm in januari) en daardoor qua shirtjes ook iets bruikbaarder (schietje omhoog gaat vaan de rug ook mee als je geen echt voedingsshirtje hebt)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
dinsdag 9 augustus 2016 om 22:18
Voedingshempjes, vond ik het fijnst. Mijn eigen hemdjes kreeg ik toch niet echt lekker omlaag getrokken. Daarover een vestje of bloes.
Bij H&M een aantal mouwloze bloesjes gekocht, die draag ik zo (met voedingshempje) of met een vestje of blazer erover.
Tops met watervalhals of diepe v-hals (en voldoende stretch in de stof)
Wikkeljurk, bloesjurk of met v-hals of watervalhals.
Een grote sjaal heb ik ook geprobeerd maar daar ben ik toch te onhandig voor. Zit me in de weg, baby greep 'm steeds vast
Bij H&M een aantal mouwloze bloesjes gekocht, die draag ik zo (met voedingshempje) of met een vestje of blazer erover.
Tops met watervalhals of diepe v-hals (en voldoende stretch in de stof)
Wikkeljurk, bloesjurk of met v-hals of watervalhals.
Een grote sjaal heb ik ook geprobeerd maar daar ben ik toch te onhandig voor. Zit me in de weg, baby greep 'm steeds vast
dinsdag 9 augustus 2016 om 22:28
quote:korfje13 schreef op 09 augustus 2016 @ 21:48:
Het was zo warm dat ik geen hemdjes gedragen heb en dan vond ik shirt omhoog zo bloot, maar met een hemd eronder lijkt me wel handig inderdaad - niet aan gedacht, daar heb ik er nog heel veel van van de HEMA. En dan gewoon je eigen shirt omhoog en hemd omlaag?
Yep, zo deed ik het ook. Kon ik eindelijk mijn eigen shirts weer aan!
Wel met elastische spaghettibandjes doen: rekt wat beter. Ik vond het ideaal!
Het was zo warm dat ik geen hemdjes gedragen heb en dan vond ik shirt omhoog zo bloot, maar met een hemd eronder lijkt me wel handig inderdaad - niet aan gedacht, daar heb ik er nog heel veel van van de HEMA. En dan gewoon je eigen shirt omhoog en hemd omlaag?
Yep, zo deed ik het ook. Kon ik eindelijk mijn eigen shirts weer aan!
Wel met elastische spaghettibandjes doen: rekt wat beter. Ik vond het ideaal!
dinsdag 9 augustus 2016 om 22:46
quote:alfalfalfa schreef op 09 augustus 2016 @ 21:23:
Spaghettihemdje aan en wat je maar wil erover. Tijdens het voeden blouse of tshirt of trui omhoog en hemdje wat omlaag. Kan zo eigenlijk alles dragen (behalve jurken dan)
Dit. Samen met bv-beha's met tiet-uitklap-luik.
Ik had zulke jetsers bij niet zo'n grote omvang (75G) dat de naadjes bij de buste van speciale voedingsshirts precies midden over mijn borsten liepen, zag er niet uit.
Ik nam buitenshuis ook vaak een luchtige sjaal ofzo mee, die kon ik dan zo'n beetje over het gebeuren heen draperen. Dacht dat een hamamdoek handig zou zijn maar bleek veel te benauwd. Zo'n voile of superdun katoenen of zijde modisch ding bleek prettiger en mooier
Topjes waren wel van zo'n zwangerschapsmerk. Die van HEMA er moest ik anders in maten kopen die voor de rest van mijn lijf niet voegden.
Mijn borsten werden telkens met een week of 7 al gigantisch, was telkens weer heel blij als de bijbehorende buik zich ook liet zien.
Spaghettihemdje aan en wat je maar wil erover. Tijdens het voeden blouse of tshirt of trui omhoog en hemdje wat omlaag. Kan zo eigenlijk alles dragen (behalve jurken dan)
Dit. Samen met bv-beha's met tiet-uitklap-luik.
Ik had zulke jetsers bij niet zo'n grote omvang (75G) dat de naadjes bij de buste van speciale voedingsshirts precies midden over mijn borsten liepen, zag er niet uit.
Ik nam buitenshuis ook vaak een luchtige sjaal ofzo mee, die kon ik dan zo'n beetje over het gebeuren heen draperen. Dacht dat een hamamdoek handig zou zijn maar bleek veel te benauwd. Zo'n voile of superdun katoenen of zijde modisch ding bleek prettiger en mooier
Topjes waren wel van zo'n zwangerschapsmerk. Die van HEMA er moest ik anders in maten kopen die voor de rest van mijn lijf niet voegden.
Mijn borsten werden telkens met een week of 7 al gigantisch, was telkens weer heel blij als de bijbehorende buik zich ook liet zien.