Mode & Beauty alle pijlers

Te donker haar lichter maken?

26-03-2010 12:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Nou, de titel zegt het al- ik heb laatst mijn haar geverfd (zelf) en de kleur is iets te donker naar mijn smaak. Het is geen lelijke kleur maar ik heb een hele lichte huid en mijn haar is op het moment erg donkerbruin, bijna zwart en het maakt me aan de bleke kant. In een tijdschrift las ik laatst een tip voor haar dat te donker is uitgevallen- blijkbaar moet je je haar met blonde kleur verven, dat zou het 2 tinten lichter maken. Weet iemand of het klopt? Durf het niet zo goed, ben bang dat het groen wordt of zo en droog. Hopelijk heeft iemand tips?

Ik kan het natuurlijk bij de kapper proberen, maar als het thuis makkelijk kan, scheelt het een heleboel centjes.
Ik zou het zeker niet zelf nog een keer gaan verven! Helaas spreek ik uit eigen ervaring, het wordt toch echt niet wat je wilt en dan kun je met je mislukte hoofd alsnog naar de kapper. Hooguit zou ik proberen het een flink aantal keren met antiroos shampoo te wassen, dat zou de kleur er wat uit moeten halen.

Succes!
Oh, dat is balen. Zal dus toch geduld moeten hebben totdat de kleur er een beetje uit is. Het is trouwens die L'Oreal casting creme gloss geweest, die gaat er sowieso wat sneller uit dacht ik. Dank voor je reactie!
Met antiroos shampoo word het heel snel lichter .Misschien tot die tijd je huidskleur een beetje aanpassen met make-up of een zelfbruiner ?Staat minder hard
Hihi, moet er stiekem wel een beetje m lachen...mij ook wel eens gebeurd en om de haverklap wordt er hier een topic over geopend

Bij mij wordt het vaak al na een week (2 of 3 keer wassen) een stuk lichter...
Ik weet dat er veel topics over zijn, ben alleen niet zo goed in zoeken:-)

Ik heb het inmiddels al een stuk of 6 keer gewassen, en nog steeds krijg ik de vraag "goh, je haar geverfd? Het is zwart!" En het moest verdorie bruin worden...

GRRRR
Absoluut niet nog een keer met een blonde tint gaan verven, dat pakt zeker weten niet goed uit. De anti-roos tip is een goeie. Dat wordt komend weekend veel wassen!

Die Casting Creme Gloss gebruik ik ook, en ook bij mij valt-ie standaard te donker uit. Even geduld hebben, want de kleur loopt erg snel terug.
.
Ohja, de tip die ik kreeg (en waarna het eigenlijk nooit meer mis is gegaan). Kies de kleur die je wilt in de winkel en koop dan 1 tint lichter.
Geverfd haar kan je niet lichter verven. Dus een blonde tint erover zal zeker niet werken.

Head & shoulders is een goede tip, of anders coupe soleil met blondering..
kzou highlights zetten anders zonnebankie
Mij ook gebeurd alle tips en trucs van het forum gebruikt maar helaas is het niet lichter geworden.

Heb nog gebeld met L'oreal en die gaven aan dat antiroosshampoo tegenwoordig lang niet meer zo agressief is en daarom niet meer hetzelfde effect heeft als vroeger. Zij gaven de tip om een multivitaminishampoo (de groene variant van Lóreal) in droog haar te doen, dit te bedekken met folie en 30 minuten laten intrekken. Daarna behandelen met cremespoeling. Dit een aantal dagen herhalen tot dat de juiste kleur is bereikt.

Helaas heeft dit bij mij niet echt gewerkt maar ik heb ook erg raar haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven