Te kort broekje?
woensdag 9 juni 2021 om 20:43
Ik heb een kort broekje maar ik twijfel echt heel erg of het niet net te kort is? Zit heerlijk, lekker luchtig, mijn kont komt er niet onderuit en ik vind het leuk staan maar ik weet het gewoon niet zo goed omdat ik jaren geen korte broeken van boven de knie heb durven dragen.
https://www.zalando.nl/object-petite-ob ... 8-b11.html
Het is niet mijn broekje, die kan ik niet vinden online, maar wel dezelfde lengte.
https://www.zalando.nl/object-petite-ob ... 8-b11.html
Het is niet mijn broekje, die kan ik niet vinden online, maar wel dezelfde lengte.
donderdag 10 juni 2021 om 22:07
Zo ben ik nu. Newsflash: als je ouder wordt gaat het alleen maar achteruit. Het leven is te kort om jezelf niet een plezier te doen bij snikheet weer. Een hotpants zou ik niet meer aandoen, maar dit is gewoon een net kort broekje. En boven een bepaalde leeftijd wordt er toch niet meer echt naar je gekeken, dus dan zien ze de toestand van je benen ook niet.
donderdag 10 juni 2021 om 22:16
Oh, opmerkingen genoeg gehad over mijn benen. Wel allemaal over de kleur. Fluoriserend wit. Daar maken mensen echt ongegeneerd opmerkingen over. Al vanaf mijn jeugd. Jammer, want nu, halverwege de veertig ben ik nu, laat ik nog altijd niet graag mijn benen zien. Ik draag dus voornamelijk van die lange, dunne wijde broeken in de zomer. Zit ook heerlijk hoor, daar niet van. Maar zo'n broekje als in de OP durf ik echt niet te dragen, maar ik vind het wel heel leuk.
Kortom, doe niet zoals ik. Ik weet dat het suf is, maar de boodschap die ik er door de jaren heen uit heb gefilterd is dat mijn benen maar beter bedekt kunnen blijven. Zonde dat dat nog steeds effect op me heeft.
donderdag 10 juni 2021 om 22:18
Haha, tsja, ik heb jaren kilometers per dag op hakken gelopen en daardoor ‘prachtige’ kuiten en enkels. Ik ben nu 40 en mijn benen zijn echt niet meer als een veulen. Alleen toen ik jong was, was ik nog best gevoelig voor de oordelen, nu niet meer. En die oordelen gingen best ver: vreemden op straat die me vroegen of ik ziek was, want zo wit kon toch niet gezond zijn en bij mijn nee wel duidelijk maakten dat zij ‘echt zo niet over straat zouden gaan’. Their loss.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 10 juni 2021 om 22:21
Wat dragen mensen dan, als de mussen van het dak vallen, maar ze hebben helaas niet het figuur voor een korte broek? Er zijn zo weinig alternatieven. Zoals iemand in dit topic al genoemde: iets langer en het is meteen een bermuda. Of een driekwart broek, daar moet je ook maar zin in hebben. Beide kledingstukken trek ik écht niet aan.
Maar uit angst voor de facepalmende mensen die korte broek dus óók niet. Wat wel?
donderdag 10 juni 2021 om 22:34
Maar is er dan zelfs geen uitzondering als eindelijk de zon schijnt in Nederland? Er is niets zo lekker als de warmte op je blote huid voelen maar dan alleen als je mooie benen en billen hebt? Ik vind het al zo sneu dat er nog steeds vrouwen zijn die niet naar het strand durven of dan alleen in badpak. Je lichaam is iets om van te genieten, eigenlijk is het belangrijker dat je lichaam alles kan dan hoe het eruit ziet.
donderdag 10 juni 2021 om 22:46
Melkflessen met glow in the dark effect: Check! En dan heb ik ook nog pigmentvlekjes en soms een dag geen zin om te scheren dus ook nog stoppels.
En ja die opmerkingen dat je meer in de zon moet gaan zitten of naar de zonnebank moet gaan. Naar de zonnebank ga ik niet en ik ben genoeg buiten. Ik smeer me alleen goed in omdat ik anders zo rood wordt als een kreeft i.p.v. bruin. Vind dat echt zo lelijk bij mensen, een verbrande huid, maar daar maak ik dan ook geen opmerking over tenzij er om gevraagd wordt. Zulke opmerkingen kunnen een mens zo onzeker maken en dat wil ik niet.
En ja die opmerkingen dat je meer in de zon moet gaan zitten of naar de zonnebank moet gaan. Naar de zonnebank ga ik niet en ik ben genoeg buiten. Ik smeer me alleen goed in omdat ik anders zo rood wordt als een kreeft i.p.v. bruin. Vind dat echt zo lelijk bij mensen, een verbrande huid, maar daar maak ik dan ook geen opmerking over tenzij er om gevraagd wordt. Zulke opmerkingen kunnen een mens zo onzeker maken en dat wil ik niet.
donderdag 10 juni 2021 om 22:51
Op zich denk ik dat bedekken nog geen eens zo slecht is. Als je zo wit bent is het risico op huidkanker ook groter.Jufjoke schreef: ↑10-06-2021 22:16Oh, opmerkingen genoeg gehad over mijn benen. Wel allemaal over de kleur. Fluoriserend wit. Daar maken mensen echt ongegeneerd opmerkingen over. Al vanaf mijn jeugd. Jammer, want nu, halverwege de veertig ben ik nu, laat ik nog altijd niet graag mijn benen zien. Ik draag dus voornamelijk van die lange, dunne wijde broeken in de zomer. Zit ook heerlijk hoor, daar niet van. Maar zo'n broekje als in de OP durf ik echt niet te dragen, maar ik vind het wel heel leuk.
Kortom, doe niet zoals ik. Ik weet dat het suf is, maar de boodschap die ik er door de jaren heen uit heb gefilterd is dat mijn benen maar beter bedekt kunnen blijven. Zonde dat dat nog steeds effect op me heeft.
Ik ben ook vrij wit en probeer mij altijd zo veel mogelijk te bedekken met luchtige kleding. Niet vanuit schaamte, maar meer omdat het een risico is met mijn huidskleur.
donderdag 10 juni 2021 om 22:56
Ik kijk meestal ook even in de UV-Index van het KNMI en als er waarschuwingen zijn dat de zonkracht echt heel hoog is zorg ik ook dat het wat meer bedekt is omdat daar gewoon amper tegenop te smeren valt. Draag ook graag mouwloos maar als de zonkracht heel hoog is dan doe ik dat niet.Arena89 schreef: ↑10-06-2021 22:51Op zich denk ik dat bedekken nog geen eens zo slecht is. Als je zo wit bent is het risico op huidkanker ook groter.
Ik ben ook vrij wit en probeer mij altijd zo veel mogelijk te bedekken met luchtige kleding. Niet vanuit schaamte, maar meer omdat het een risico is met mijn huidskleur.
donderdag 10 juni 2021 om 23:00
Dat snap ik! Als de zon schijnt om 8 uur s ochtends durf ik ook met een gerust hart met een kort broekje en topje te sporten buiten. Vaak is de UV index dan rond de 1.TsumTsum schreef: ↑10-06-2021 22:56Ik kijk meestal ook even in de UV-Index van het KNMI en als er waarschuwingen zijn dat de zonkracht echt heel hoog is zorg ik ook dat het wat meer bedekt is omdat daar gewoon amper tegenop te smeren valt. Draag ook graag mouwloos maar als de zonkracht heel hoog is dan doe ik dat niet.
Meestal zorg ik ook dat ik overdag in de schaduw blijf.
donderdag 10 juni 2021 om 23:06
Ja en nee. Ik werd dus als kind al in factor 50 en met t shirt aan onder een parasol gezet. Op net volwassen leeftijd kon ik bij 20+ graden hooguit 10 minuten op een terras zitten mét factor 30 én zonnebril/hoed zonder te verbranden. Ik bleef dus maar liever binnen. Daarna ben ik gaan opbouwen: wel beschermen, niet meteen uren lang én in beweging. Nu ben ik bijna nog net zo wit, maar ik kan me wel vrijer en makkelijker buiten bewegen zonder te verbranden. Dus een beetje ‘opbouwen’ is denk ik wel beter dan blijven verbergen.Arena89 schreef: ↑10-06-2021 22:51Op zich denk ik dat bedekken nog geen eens zo slecht is. Als je zo wit bent is het risico op huidkanker ook groter.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 10 juni 2021 om 23:11
Ik heb het puur over het risico op huidkanker. Niet perse of je verbrand.Chienandalou schreef: ↑10-06-2021 23:06Ja en nee. Ik werd dus als kind al in factor 50 en met t shirt aan onder een parasol gezet. Op net volwassen leeftijd kon ik bij 20+ graden hooguit 10 minuten op een terras zitten mét factor 30 én zonnebril/hoed zonder te verbranden. Ik bleef dus maar liever binnen. Daarna ben ik gaan opbouwen: wel beschermen, niet meteen uren lang én in beweging. Nu ben ik bijna nog net zo wit, maar ik kan me wel vrijer en makkelijker buiten bewegen zonder te verbranden. Dus een beetje ‘opbouwen’ is denk ik wel beter dan blijven verbergen.
Een hele blanke huid loopt nou eenmaal sneller schade op.
Ik ben zelf nog geen eens wit wit, maar in mijn familie zitten meerdere mensen die huidkanker hebben. Ik probeer het liever te voorkomen.