Mode & Beauty alle pijlers

Te kort broekje?

09-06-2021 20:43 88 berichten
Ik heb een kort broekje maar ik twijfel echt heel erg of het niet net te kort is? Zit heerlijk, lekker luchtig, mijn kont komt er niet onderuit en ik vind het leuk staan maar ik weet het gewoon niet zo goed omdat ik jaren geen korte broeken van boven de knie heb durven dragen.

Afbeelding
https://www.zalando.nl/object-petite-ob ... 8-b11.html

Het is niet mijn broekje, die kan ik niet vinden online, maar wel dezelfde lengte.

Te kort?

Totaal aantal stemmen: 201

Ja (18%)
Nee (76%)
Anders... (6%)
LoveMalta schreef:
10-06-2021 07:29
Oh jeetje ik twijfel nu ineens enorm aan mezelf.
IK draag dit als het warm is altijd naar werk, met sneakers, sandalen of teenslippers. Ik zit achter de receptie in een zwembad, we hebben een polo van werk. IK heb er nooit opmerkingen over gehad. Ik heb echt goede benen al zeg ik het zelf haha, dus ik voel me er juist heel prettig in.
Je hebt geen opmerkingen gehad dus dan zal het wel goed zijn. Gewoon lekker aan blijven doen dus.
Ik denk dat als vrienden en familie het ziet ze wel even opkijken want sommigen hebben mij dus nooit in een kortere broek dan net over de knie gezien. Ben zowiezo mijn kledingstijl een beetje aan het aanpassen nu omdat ik me nu beter in mijn lichaam voel en ik het voor mezelf niet meer hoef te verstoppen. Niet dat ik er meteen halfnaakt bij ga lopen, maar dus meer in de zin van korte broekjes en iets kortere jurkjes ( iets korter dan midi dus).
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden mensen überhaupt een opmerking maken? ik heb nog nooit iets zoals dat gezegd. Niet aan familie, niet aan voorbijgangers, lekker boeiend wat anderen dragen!
Mijn benen kunnen dit niet hebben (vind ik) dus ik ben jaloers dat je het durft.
Gewoon doen dus!
Huts!
LoveMalta schreef:
10-06-2021 09:43
Waarom zouden mensen überhaupt een opmerking maken? ik heb nog nooit iets zoals dat gezegd. Niet aan familie, niet aan voorbijgangers, lekker boeiend wat anderen dragen!
Hebben vrienden en familie nog nooit gezegd dat je er goed uit ziet in je nieuwe jurk of dat je een leuk shirtje aan hebt?

En ik heb werk gehad waar collega's wel eens een heel kort broekje aan hadden en een basic topje met spaghettibandjes, zelfs een keer een collega die in een bikini topje kwam met een broekje waar de billen half uit hingen. Toen werd er van hogere hand wel eens gezegd dat dat niet gepast was en het verzoek om dat niet meer aan te trekken omdat dat niet gepast was en te bloot. Kort broekje en mouwloos mocht best als het niet te was en broekjes minimaal tot halverwege het bovenbeen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 10-06-2021 10:24
39.71% gewijzigd
TsumTsum, ohja, dat wel, maar nooit negatief, of bijv van vreemden een opmerking op straat over dat iets echt niet kan ofzo, ik weet dat dat bijv wel gebeurt, maar begrijp dat echt niet....ik dacht meer dat er negatieve opmerkingen bedoeld werden ;)
TsumTsum schreef:
10-06-2021 10:19
Hebben vrienden en familie nog nooit gezegd dat je er goed uit ziet in je nieuwe jurk of dat je een leuk shirtje aan hebt?
Ik weet dat je niet op mij reageert, maar ik moet altijd denken aan die keer dat mijn schoonouders onverwacht op bezoek kwamen. Het was buiten 33 graden en ik was vrij, dus droeg een kort broekje en een mouwloos topje. Mijn schoonmoeder zei: "Dit trek je toch niet aan naar je werk mag ik hopen?"
Ik vind lange maxi jurken beetje boho stijl leuk, maar mijn vriend gaat altijd op zoek naar kortere jurken :) hij is altijd aan het zoeken en wil vaak wat voor me kopen, en hij zegt dan standaard: maar je hebt zulke mooie benen, je hoeft niet lang te dragen hahaha
MissPiglet schreef:
10-06-2021 10:22
Ik weet dat je niet op mij reageert, maar ik moet altijd denken aan die keer dat mijn schoonouders onverwacht op bezoek kwamen. Het was buiten 33 graden en ik was vrij, dus droeg een kort broekje en een mouwloos topje. Mijn schoonmoeder zei: "Dit trek je toch niet aan naar je werk mag ik hopen?"
:O Ik zou denken en bedankt he schoonmoeder...
TsumTsum schreef:
10-06-2021 10:26
:O Ik zou denken en bedankt he schoonmoeder...
Dat was letterlijk wat ik tegen haar zei. "En bedankt he..."
Miss Piglet, dat bedoel ik dus.... waarom daar überhaupt wat van zeggen..
Ik werk thuis en heb een korte broek aan.
Ik ga daar ook mee naar de supermarkt en naar de huisarts of naar een vriendin. Naar kantoor of naar een klant zou ik nooit een korte broek aan doen maar toen ik nog op het kinderdagverblijf werkte deed ik dat wel. En daar droeg ik ook teenslippers.
Helemaal top! (hoewel ik jurkjes altijd mooier vind)
koekies zijn lekker
Zo'n kort broekje kan prima toch.
Broeken waar de billen half uitsteken vind ik gauw ordinair staan
Leuk broekie.
Als ik er de benen voor had zou ik zoiets ook graag dragen (privé) met dit mooie weer.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik heb er ook niet echt de benen voor met m'n spataderen en slappe huid maar ik heb geen zin om ze weer de hele zomer grotendeels te verbergen.
TsumTsum schreef:
10-06-2021 20:07
Ik heb er ook niet echt de benen voor met m'n spataderen en slappe huid maar ik heb geen zin om ze weer de hele zomer grotendeels te verbergen.
Zijn ook heerlijk luchtige jumpsuits en midi jurken te koop gelukkig :heart:
Sinds wanneer heet zoiets een kort broekje en niet meer gewoon een korte broek?
Ligt er toch helemaal aan waar je het wil dragen?
humanista schreef:
10-06-2021 20:14
Sinds wanneer heet zoiets een kort broekje en niet meer gewoon een korte broek?
Ja sorry je hebt gelijk
Korte broekies zijn voor kinders
Zolang je billen er niet uitvallen en het de juiste maat (niet te strak, niet te groot) is: lekker doen! Ziet er prima uit met dit weer.
Wanna grow up to be
Be a debaser
MissPiglet schreef:
09-06-2021 20:58
Waarom moet je figuur erbij passen? Als ik dikke benen heb en ik voel me fijn in dit broekje, trek ik het gewoon aan.
Dat moet iedereen zelf weten, maar niet ieder kledingstuk past bij leeftijd/bouw van lichaam. Als je dikke billen hebt met putjes waar je poffertjes in zou kunnen bakken zou ik het niet aantrekken. Iedereen moet het zelf weten maar af en toe zie ik mensen lopen :facepalm: .
EHV1981 schreef:
10-06-2021 21:10
Dat moet iedereen zelf weten, maar niet ieder kledingstuk past bij leeftijd/bouw van lichaam. Als je dikke billen hebt met putjes waar je poffertjes in zou kunnen bakken zou ik het niet aantrekken. Iedereen moet het zelf weten maar af en toe zie ik mensen lopen :facepalm: .
Godsamme zeg de jaren 50 roepen. Na je tigste mag je geen rok boven de knie meer, geen broek en liefst een schort over je bloemetjesjurk. Degelijk hoor! En zo heurt het.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
EHV1981 schreef:
10-06-2021 21:10
Als deze broek broek gewoon in de juiste maat is, zie je echt geen putjes. En als je die wel ziet: dan kijk je toch de andere kant op als dat je stoort? Ik vind zoveel lelijk. Mijn benen zijn zo wit dat ze licht kunnen geven in het donker, daar krijg ik ongevraagd van veel vreemden reacties op. Wat dan? Omdat zij daar aanstoot aan nemen geen korte broek meer aan? Dan krijgen mijn benen sowieso geen kleur.
Wanna grow up to be
Be a debaser
@Chien: ik ben ook houder van melkflesbenen. Maar ze zijn verdomd goed gebouwd. En die oneffenheden die o.a. met ouderdom komen. Tja.... gelukkig roept mijn man (ik ben 50 +) nog steeds dat ik de knieën van een 16-jarige heb :P
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven