Mode & Beauty alle pijlers

Te oud voor korte rokken?

11-05-2019 13:59 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik met een vriendin van mij een discussie. Zij vond dat wij op onze leeftijd geen korte rokken (=boven de knie) meer kunnen dragen. We zijn beiden 37.
Op mijn werk maar ook in mijn vrije tijd draag ik echter vaak korte rokken, zo’n 10cm boven de knie). In de winter met een maillot en laarsjes en in de zomer zorg ik wel dat ze iets langer vallen, maar dan nog steeds kniehoogte.
Ik ben echter na dit gesprek wel gaan nadenken. Ook over mijn strakke broeken met sneakers. Qua figuur kan ik het prima aan (maat 38-40), maar nu vraag ik me geregeld af of ik niet te jong gekleed ga. Wat vinden jullie over strakke broeken en korte rokken?
meyaandra wijzigde dit bericht op 11-05-2019 14:04
Reden: Kromme zin
2.20% gewijzigd
Sooofff schreef:
11-05-2019 14:15
Ik vind korte rokjes meer voor tieners, of in ieder geval tot onder de ongeveer 23 jaar. Als een rok of jurk je knie aantikt kan het wel maar 10cm boven de knie vind ik vrij kort. Een wat langere of lossere rok staat dan stijlvoller, helemaal voor kantoor.


Wat noem jij korte rokjes? Kun je voorbeelden laten zien?
Alle reacties Link kopieren
Korenkaf schreef:
11-05-2019 14:10
I Maar twee benen vol cellulitus en spataders showen, tsja. Ieder is er vrij in maar neem het een ander niet kwalijk dan als ze het een vreselijk gezicht vinden.
Ik ben de 60 gepasseerd en heb nog steeds geen spataders of cellulitis op mijn benen.
Mooie benen blijven lang mooi hoor!
Marana schreef:
11-05-2019 14:15
Met 1m82 lengte is maat 38/40 gewoon mooi slank, dus strakke broeken kunnen ook prima.
Dat is wel zo.
Jullie zijn nog niet eens 40 en dan al dit soort oma- uitspraken. Wat eeuwig zonde! Geniet van je mooie figuur en laat je vriendin lekker haar ding doen, maar ze hoeft niks aan jou op te leggen.
Ik vind van wel. Hoewel ik het heel soms ook nog wel doe.
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 14:26
4.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me persoonlijk niet prettig in een korte rok (en ben nog maar 29, dat wordt wat ;-D ), maar zou niet weten waarom het niet zou kunnen om een korte rok te dragen.

Tenzij je dit bedoelt: https://www.ebay.com/itm/Just-Short-Min ... 2981257080

Dat kan nooit :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Maya85 schreef:
11-05-2019 14:23
Jullie zijn nog niet eens 40 en dan al dit soort oma- uitspraken. Wat eeuwig zonde! Geniet van je mooie figuur en laat je vriendin lekker haar ding doen, maar ze hoeft niks aan jou op te leggen.
+10000000000
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 14:05
10 cm boven mijn knie is halverwege mijn bovenbeen. Dan kan ik niet meer voorover buigen of hurken zonder dat je mijn ondergoed ziet.
Ik draag tot ca 5 cm onder de knie, maar dat is al korter dan wat ik zie bij leeftijdsgenoten (45-50).
Maar dan zijn jouw bovenbenen dus 20 cm?
...
Wat een melig voorbeeld van de algehele vertrutting die gaande is weer.

Ik ben 57 en draag nog steeds rokken boven de knie en aangezien ik een paar prachtige benen heb is daar niets mis mee, integendeel.
Als ik een rok aan trek die tot op of onder de knie komt, ben ik gelijk 15 jaar ouder.

TO, draag toch wat je fijn vindt en laat je omgeving lekker denken wat ze willen.
37, tjongejonge, je bent nog een puppy.
lux- schreef:
11-05-2019 14:26
Ik voel me persoonlijk niet prettig in een korte rok (en ben nog maar 29, dat wordt wat ;-D ), maar zou niet weten waarom het niet zou kunnen om een korte rok te dragen.

Tenzij je dit bedoelt: https://www.ebay.com/itm/Just-Short-Min ... 2981257080

Dat kan nooit :)
:rofl:

Ik ben 38, 1.76 cm en maat 36. Rokjes 10 cm boven de knie kunnen prima.

Doe vooral was jij je lekker bij voelt. Degelijk gekleed kan altijd nog!
Stom dat je vriendin zo via een omweg commentaar geeft op je kledingstijl TO
Cateautje schreef:
11-05-2019 14:28
Wat een melig voorbeeld van de algehele vertrutting die gaande is weer.

Ik ben 57 en draag nog steeds rokken boven de knie en aangezien ik een paar prachtige benen heb is daar niets mis mee, integendeel.
Als ik een rok aan trek die tot op of onder de knie komt, ben ik gelijk 15 jaar ouder.

TO, draag toch wat je fijn vindt en laat je omgeving lekker denken wat ze willen.
37, tjongejonge, je bent nog een puppy.
Maar was het anders geweest als je een paar lelijke benen had gehad vind je?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
11-05-2019 14:15
Wat noem jij korte rokjes? Kun je voorbeelden laten zien?
Deze lengte https://www.zalando.nl/vila-violivana-s ... 9-b11.html

Dit vind ik dan een stijlvollere lengte https://www.zalando.nl/4th-and-reckless ... e-q11.html
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-05-2019 14:28
Wat een melig voorbeeld van de algehele vertrutting die gaande is weer.

Ik ben 57 en draag nog steeds rokken boven de knie en aangezien ik een paar prachtige benen heb is daar niets mis mee, integendeel.
Als ik een rok aan trek die tot op of onder de knie komt, ben ik gelijk 15 jaar ouder.

TO, draag toch wat je fijn vindt en laat je omgeving lekker denken wat ze willen.
37, tjongejonge, je bent nog een puppy.
+1

Ik maak zelf rokken en jurken en vind nét boven de knie bij mij leuker staan. Ik heb mooie benen en kuiten hoor ik veel. Iets meer boven de knie staat ook prima, zolang het maar niet halverwege mijn dijen komt. Ik ben 50+ en klein en draag maat 42. Dus of het kan of niet ligt meer aan wat je zelf mooi vindt en wat bij je past, dan sec aan je leeftijd.

Of je wel of niet met blote benen naar het werk kan, ligt heel erg aan het werk. Bij ons kan dat prima. En dat doe ik dus ook in de zomer. Net als blote armen😉
En voor degenen die korte rokken wel vinden kunnen, kunnen korte broeken dan ook voor m/v? Dat zier er voor boven de 12 toch ook niet meer uit?
Djessy schreef:
11-05-2019 14:27
Maar dan zijn jouw bovenbenen dus 20 cm?
28 cm van kruis tot knieholte.
NYC schreef:
11-05-2019 14:37
En voor degenen die korte rokken wel vinden kunnen, kunnen korte broeken dan ook voor m/v? Dat zier er voor boven de 12 toch ook niet meer uit?
Wat moet je volgens jou dan aan als het boven de 25 graden komt? Mag je nooit je blote benen tonen?
NYC schreef:
11-05-2019 14:37
En voor degenen die korte rokken wel vinden kunnen, kunnen korte broeken dan ook voor m/v? Dat zier er voor boven de 12 toch ook niet meer uit?
Die van mijn dochters draag ik niet, maar korte broeken die ca 5 cm onder mijn billen komen kunnen best in vrije tijd. Mijn langste korte broeken zitten 10 cm boven de knie.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-05-2019 14:37
En voor degenen die korte rokken wel vinden kunnen, kunnen korte broeken dan ook voor m/v? Dat zier er voor boven de 12 toch ook niet meer uit?
Ik heb één korte broek. Die gaat mee op vakantie en draag ik als een rok of jurk echt niet praktisch is. Ik wil er in mijn eigen habitat niet mee gezien worden ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gerust een kort broek aan, maar dat is meer model bermuda. Dat staat mij het mooiste. Ik trek ze niet aan naar het werk😉
NYC schreef:
11-05-2019 14:37
En voor degenen die korte rokken wel vinden kunnen, kunnen korte broeken dan ook voor m/v? Dat zier er voor boven de 12 toch ook niet meer uit?

Wat bedoel je met kort? Bruce Jenner kort?
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
11-05-2019 14:36
Deze lengte https://www.zalando.nl/vila-violivana-s ... 9-b11.html

Dit vind ik dan een stijlvollere lengte https://www.zalando.nl/4th-and-reckless ... e-q11.html
Oh, kom op. Ik geloof niet dat ik iemand van 35+ ken die die bovenste niet draagt omdat ze te kort zijn voor 35+. Wel omdat ze bv gewoon niet staan ofzo. Die laatste dragen alleen jonge hippe slanke meiden omdat het bij hun in ieder geval niet tuttig is en opeens wel hip.
lux- schreef:
11-05-2019 14:26

Tenzij je dit bedoelt: https://www.ebay.com/itm/Just-Short-Min ... 2981257080


Zo zonde dat vrouwen van mijn leeftijd vinden dat ze dit niet meer kunnen dragen!
Ik ben 34 en draag in de zomer wel eens shorts of hotpants. Vriendin van 36 zei laatst ook dat ze dat totaal niet vindt kunnen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook korte rokken/jurken en broeken. Veel mensen in mijn omgeving ook.
Ik heb het niet over naar het werk.
Zolang het niet ordinair is en je je er lekker in voelt moet het kunnen.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven