Mode & Beauty alle pijlers

Te oud voor korte rokken?

11-05-2019 13:59 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik met een vriendin van mij een discussie. Zij vond dat wij op onze leeftijd geen korte rokken (=boven de knie) meer kunnen dragen. We zijn beiden 37.
Op mijn werk maar ook in mijn vrije tijd draag ik echter vaak korte rokken, zo’n 10cm boven de knie). In de winter met een maillot en laarsjes en in de zomer zorg ik wel dat ze iets langer vallen, maar dan nog steeds kniehoogte.
Ik ben echter na dit gesprek wel gaan nadenken. Ook over mijn strakke broeken met sneakers. Qua figuur kan ik het prima aan (maat 38-40), maar nu vraag ik me geregeld af of ik niet te jong gekleed ga. Wat vinden jullie over strakke broeken en korte rokken?
meyaandra wijzigde dit bericht op 11-05-2019 14:04
Reden: Kromme zin
2.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-05-2019 15:12
Wat melden trouwens veel mensen prima figuur/slank/mooie benen etc.

Vinden jullie het anders als je een lelijk stel benen en armen hebt om die dan te bedekken?
Ik heb helemaal niet van die slanke benen, maar korter dan de knie staat mij wel beter.

En als iemand lelijke benen of armen heeft? Kan me niet zo veel schelen eigenlijk. Ikzelf houd er wel rekening mee hoe ik me evt flatterend kan kleden, maar ken ook wel iemand die gewoon haar armen vol littekens open en bloot houdt in de zomer. Ik weet dus niet of ikzelf dat ook zou doen, maar ik vind er bij haar niet zo heel veel van eigenlijk.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 15:17
35.36% gewijzigd
En Minkedewit: ?????met maat 38 geen strakke broeken meer? Kom nou toch!
Ik heb maat 38 en ik ben 61 en draag regelmatig strakke broeken. Weinig anders eigenlijk. Staat prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 14:01
Net boven de knie kan wel, maar echt kort moet je aan jonge meiden overlaten. Het staat ook niet echt professioneel.
Maat 38/40 vind ik ook niet meer heel flatterend voor strakke broeken.
Ik heb maat 38 en 50 plus, ik zou nu geen strakke broek meer mogen dragen?
Alle reacties Link kopieren
Per werkplek verschillen de fatsoensnormen qua kleding. Vaak zijn die ook wel vastgelegd. Verder vind ik alles compleet figuurafhankelijk. Mensen hier die zeggen dat bepaalde kleding na je 35e niet meer kan vind ik een beetje eng.
Murrmurr schreef:
11-05-2019 14:49
Ik ben 34 en draag in de zomer wel eens shorts of hotpants. Vriendin van 36 zei laatst ook dat ze dat totaal niet vindt kunnen. :)

Doe toch normaal! 34 jaar, dan ben je nog zoooo jong.
Strakke broeken vind ik ook niet kunnen bij maat 34 of 36. Eigenlijk ook niet bij kinderen.

Deze pyjama dan. Zou die nog kunnen voor een volwassen man?

Afbeelding
Ik heb maat 38, ben 61 jaar en draag zelf zelden rokken/jurken maar als ik ze draag absoluut niet langer dan op de knie. Ik ben maar 1.66 m. en met een langere rok lijk ik een kabouter of orthodox christelijk.
Blote benen vind ik lastig dus in de zomer beperk ik me tot een capribroek of lange dunne linnen broek.
Wat een vertrutting zeg.
Ik ben 33 en draag nog steeds hotpants. Ben niet van plan daarmee te stoppen als ik 35+ ben. Als het mensen niet bevalt dan kijken ze maar de andere kant op.
NYC schreef:
11-05-2019 15:07
Er zijn genoeg leuke korte jurken n rokken waarbij de knie bedekt is. Of enkellange jurken. En ook bij voorkeur schouders/oksels bedekt.
Woon jij in de bible belt?
NYC schreef:
11-05-2019 15:18
Strakke broeken vind ik ook niet kunnen bij maat 34 of 36. Eigenlijk ook niet bij kinderen.

Deze pyjama dan. Zou die nog kunnen voor een volwassen man?

Afbeelding

Tuurlijk! :mrgreen:
NYC schreef:
11-05-2019 15:18
Strakke broeken vind ik ook niet kunnen bij maat 34 of 36. Eigenlijk ook niet bij kinderen.

Wat is er mis met strakke broeken?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-05-2019 15:12
Wat melden trouwens veel mensen prima figuur/slank/mooie benen etc.

Vinden jullie het anders als je een lelijk stel benen en armen hebt om die dan te bedekken?
ik vind mijn benen/ knieën inderdaad niet zo mooi en houd daar rekening mee als ik een rok of jurk uitzoek.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-05-2019 15:18
Strakke broeken vind ik ook niet kunnen bij maat 34 of 36. Eigenlijk ook niet bij kinderen.

Deze pyjama dan. Zou die nog kunnen voor een volwassen man?

Afbeelding
Een pyjama draag je in bed. Het zou m’n smaak niet zijn, maar als mijn vriend dat zou dragen vind ik t prima.
Cum non tum age
NYC schreef:
11-05-2019 15:18
Strakke broeken vind ik ook niet kunnen bij maat 34 of 36. Eigenlijk ook niet bij kinderen.
Wat is er mis met een strakke broek volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
11-05-2019 15:03
Ik val van de ene verbazing in de andere. Wat een gereformeerde kijk op kleding, joh!

Geen korte broeken na je 12e, really?
Geen kortere rokken na je 23e, eh...hallo? Dan ben je toch nog een kind?


En deze fatsoensregels gelden zeker alleen voor vrouwen volgens jullie? Of kan een korte broek bij een 28 jarige man ook écht niet?

Kies gewoon kleding die bij je figuur past en waar je je fijn in voelt,dat heeft toch geen bal met leeftijd te maken? Een korte rok of broek kan hardstikke stijlvol zijn met een mooie panty en pumps of 'herenschoentjes'. Dat kun je tot in den eeuwigheid aan joh.
Ik vind korte rokjes voor volwassen dames echt niet stijlvol en dat heeft misschien met smaak te maken. Bij mannen vind ik ook dat ze zich naar hun leeftijd moeten kleden.

Als je zegt kies kleding die bij je figuur past en waar je je fijn in voelt kan dat alsnog tot “hotter than my daughter” outfits leiden. Iemand met een maatje 36 kan volgens jou gewoon een strak leren rokje aandoen als ze zich daar lekker in voelt? Ik zie dat dus liever niet.
NYC schreef:
11-05-2019 15:18
Strakke broeken vind ik ook niet kunnen bij maat 34 of 36. Eigenlijk ook niet bij kinderen.

Deze pyjama dan. Zou die nog kunnen voor een volwassen man?

Afbeelding
:rofl:
Wat maakt het uit wat voor pyjama je draagt? Of in mijn geval, een oud verwassen shirtje. Ik zou het wel heel grappig vinden, zo’n vrolijke pyjama.
pamelacourson schreef:
11-05-2019 15:03
Een paar weken geleden las ik in een tijdschrift het advies van (volgens mij) een modeontwerper voor vrouwen van in de 40: als je staat met je armen langs je lichaam, kijk je tot waar je vingertoppen komen en tot daar “mag” je rok komen. Korter niet. Klopt bij mij wel aardig.

Dat advies zal ik (begin 40) maar niet opvolgen. De rok zou dan net tot aan de onderkant van mijn billen vallen.
Maya85 schreef:
11-05-2019 15:20
Woon jij in de bible belt?
Totaal niet. Ook geen religieuze opvattingen.

En laat ik even duidelijk zijn, dat ik het niet vind kunnen wil niet zeggen dat ik me eraan stoor dat anderen daarin ándere keuzes maken hoor. Ik begrijp ze alleen niet, dat is alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte ooit met een collega die werkelijk overal mee weg kwam. Ze had eens een minirok aan in panterprint met daarboven een felrood strak truitje, en zelfs dat stond haar heel charmant en netjes.

Als ik zoiets aan trek, dan zou ik zelfs op de Wallen nog uit de toon vallen wegens te ordinair.

Wat wel of niet staat heeft weinig met de lengte van een broek of rok te maken, en alles met de situatie, de manier waarop je iets draagt, en - het allerbelangrijkst - jouw persoonlijke uitstraling,
_Branwen_ schreef:
11-05-2019 15:23
Dat advies zal ik (begin 40) maar niet opvolgen. De rok zou dan net tot aan de onderkant van mijn billen vallen.
Whut, dan heb je t-rex pootjes!
NYC schreef:
11-05-2019 15:18
Strakke broeken vind ik ook niet kunnen bij maat 34 of 36. Eigenlijk ook niet bij kinderen.

Deze pyjama dan. Zou die nog kunnen voor een volwassen man?

Afbeelding

Je slaat een beetje door.
Nummer*Zoveel schreef:
11-05-2019 15:24
Ik werkte ooit met een collega die werkelijk overal mee weg kwam. Ze had eens een minirok aan in panterprint met daarboven een felrood strak truitje, en zelfs dat stond haar heel charmant en netjes.

Als ik zoiets aan trek, dan zou ik zelfs op de Wallen nog uit de toon vallen wegens te ordinair.

Wat wel of niet staat heeft weinig met de lengte van een broek of rok te maken, en alles met de situatie, de manier waarop je iets draagt, en - het allerbelangrijkst - jouw persoonlijke uitstraling,
Ik heb een collega van 30 die net als ik vaak strakke jurkjes aan heeft, die van haar wel wat korter dan mijne. Bij mij staat het gemoedelijk, netjes, maar niet te. Zij heeft het figuur van Venus Williams en de billen van Kim Kardashian, alles strak in model, maar toch zou ik in haar geval toch voor iets conservatievers gaan.
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 15:22
:rofl:
Wat maakt het uit wat voor pyjama je draagt? Of in mijn geval, een oud verwassen shirtje. Ik zou het wel heel grappig vinden, zo’n vrolijke pyjama.
Ja pyjama is misschien geen goed voorbeeld. Maar gewoon een trui met een dino of Mickey of eenhoorn dan. Doe je na een bepaalde leeftijd toch ook niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
11-05-2019 15:27
Whut, dan heb je t-rex pootjes!
Die heb ik dan ook! :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 15:28
Ik heb een collega van 30 die net als ik vaak strakke jurkjes aan heeft, die van haar wel wat korter dan mijne. Bij mij staat het gemoedelijk, netjes, maar niet te. Zij heeft het figuur van Venus Williams en de billen van Kim Kardashian, alles strak in model, maar toch zou ik in haar geval toch voor iets conservatievers gaan.
Want? Haar lichaam mag niet gezien worden, omdat ze rondingen heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven