Te warm voor BH
maandag 16 juli 2018 om 19:07
Ondanks dat ik afgelopen week mijn ultiem goedzittende bh heb gevonden (zie ook een vorig topic over dit onderwerp) zet ik momenteel aan alle kanten uit door de hitte. Ik was vanmorgen vol goede moed begonnen maar tegen een uur of 2 had ik zo heet dat ik dacht...de tyfus...ik trek hem uit en ga gewon boodschappen doen.
Uiteraard wel mijn kleding aangepast op het behaloze avontuur en een corrigerende body aangetrokken. maar man...had ik 10 jaar eerder moeten doen met dit weer hahaha. Ze hingen ietwat lager maar dat moet dan maar.
Ik draag 80E bij de weg...maar met hetgeen ik aanhad (een corrigerende body en een min of meer hooggesloten jumpuit in het zwart en stevige stof) voelde ik mij bevrijd.
Naar het werk zou ik het niet doen uiteraard maar morgen nog een dagje vrij en weg met man en weliswaar een jurkje in de kast gevonden wat met corrigerend hemdje ook bh loos kan....
Hoe staan jullie hier in?
Uiteraard wel mijn kleding aangepast op het behaloze avontuur en een corrigerende body aangetrokken. maar man...had ik 10 jaar eerder moeten doen met dit weer hahaha. Ze hingen ietwat lager maar dat moet dan maar.
Ik draag 80E bij de weg...maar met hetgeen ik aanhad (een corrigerende body en een min of meer hooggesloten jumpuit in het zwart en stevige stof) voelde ik mij bevrijd.
Naar het werk zou ik het niet doen uiteraard maar morgen nog een dagje vrij en weg met man en weliswaar een jurkje in de kast gevonden wat met corrigerend hemdje ook bh loos kan....
Hoe staan jullie hier in?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 16 juli 2018 om 19:27
Ik draag met dit weer helemaal geen bh, tenzij ik moet werken. Gewoon zomerjurkje aan en gaan. Wel beetje letten op de stof uiteraard, moet niet doorkijken. Heb een 75 D denk ik. En zonder hemdjes of iets, lijkt me godgruwelijk warm nu, dan liever een bh!
koettie wijzigde dit bericht op 16-07-2018 19:29
17.78% gewijzigd
maandag 16 juli 2018 om 19:28
Nee niet als ik rustig op de bank hang/lig /zit. Ga ik poetsen oid heb ik hem wel aan.RégineFilange schreef: ↑16-07-2018 19:26Maar leg eens uit... want dit snap ik dus nooit.... als het hangt en zwabbert, dan is het toch heel erg onprettig om geen beha te dragen? Ik vind dat een enorm vervelend gevoel. Ik heb dan telkens de neiging om ze vast te houden met mijn handen.
maandag 16 juli 2018 om 19:29
sprokkelientje schreef: ↑16-07-2018 19:26Ik zet gewoon enorm uit met de warmte...
Polsen, tieten, buik...zeker als ik net als nu ongesteld moet worden en liters vocht vasthoudt.....![]()
Heb je niet een oudere beha die minder strak en harnas-achtig zit?
Ik draag overigens nooit van die padded dingen, maar altijd van die gewone stof. Scheelt misschien ook al.
maandag 16 juli 2018 om 19:31
maandag 16 juli 2018 om 19:32
Ja, heerlijk! Lekker luchtig, een stuk koeler, sneller aangekleed, minder was... Ideaal.
maandag 16 juli 2018 om 19:34
Ja hoor....met 7 graden koeler en niet ongesteld wordende wel.....laat ik het erop houden dat het een uitzonderlijke situatie is hahaha en misschien ook wel het ouder worden...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 16 juli 2018 om 19:35
Uit je OP begrijp ik dat je veel vocht vast houdt met deze warme dagen? Logisch dat je bh dan gaat knellen.
Heerlijk dat je jouw manier gevonden hebt om de warme dagen door te komen.
Zelf heb ik gelukkig geen last van uitzetten of een knellende bh. Nog een laag (body) extra onder mijn jurkje zou mij doen smelten.
Via google zijn trouwens veel tips te vinden om vocht vasthouden te voorkomen.
maandag 16 juli 2018 om 19:46
Ik heb hier geen last van. Ik heb een vrij grote cup, 75E/F(laatst zelfs een G gekocht
). Gelukkig heb ik pronte borsten die niet hangen en daardoor geen last van tietzweet denk ik. Bh’s knellen nooit, maar als ik vrij ben draag ik liever geen bh. Als ik niet werk eigenlijk nooit. Met deze hitte is elk minder kledingstuk wenselijk. Op werk draag ik een pak en is de hitte sowieso ondraaglijk, maar vind het toch ongepast om dan geen bh te dragen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
maandag 16 juli 2018 om 19:53
redbulletje schreef: ↑16-07-2018 19:35Ik las laatst dat we onze borsten zelf verpesten met bh's. Dat onze borsten veel minder zouden gaan hangen als we ze zelf het werk hadden laten doen.
Als borsten spieren zouden hebben, dan zou die stelling kunnen kloppen.
Maar het lijkt me dat je bindweefsel etc. weinig kunt laten werken.
Imo heeft alles te maken met de conditie van je huid: kan me voorstellen dat een kettingroker die elke dag onder de zonnebank ligt sneller hangtieten krijgt dan iemand die dat niet doet.
En verder zal er ook nog wel iets als aanleg/genen spelen.
Hier overigens ook van zodra ik thuis kom en niet meer buiten moet bh uit (B-cup), dat is voor mij signaal 'mijn actieve dag is voorbij' net zoals ik ook mijn hakken pas uitgooi als ik de rest van de dag/avond thuis blijf.
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 19:54
0.24% gewijzigd
maandag 16 juli 2018 om 19:54
Ik ben 56, draag 85E en bij mij kan het wel, een kanten bh met zomerjurkje, dus ik snap eventjes niet waar je op doelt wat dat betreft.sprokkelientje schreef: ↑16-07-2018 19:15Dat snap ik....
Maar een bh zonder beugels is echt geen optie voor mij.
Dan liever goed verpakt en stijlvol zonder het gevoel te hebben dat ik openbarst...dat is op zich al een hele bevrijding.
Een dunne bh en zomerjurkje werken niet met mijn cupmaat en leeftijd hahaha.
maandag 16 juli 2018 om 20:01
maandag 16 juli 2018 om 20:03
Dit.
Ik heb 2 jurken die ik het liefst aandoe met dit weer, zonder bh en zeker zonder corrigerende zooi. Dit die ik niet aan naar het werk, maar in die vakantieregio waar ik woon draag ik ze gerust op de fiets en naar de supermarkt, speeltuin of terras.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 20:05
40.45% gewijzigd
maandag 16 juli 2018 om 20:03
maandag 16 juli 2018 om 20:04
Ja, kanten BH's zijn heel moeilijk te krijgen, ik moet er ook altijd naar op zoek en als ik ze dan vind, dan neem ik er gelijk een stuk of 4.
Misschien moet je toch eens in Duitsland kijken of in België, daar houden ze er heel andere ideeën op na dan hier.
Succes met je zoektocht.
maandag 16 juli 2018 om 20:07
ThanksCateautje schreef: ↑16-07-2018 20:04Ja, kanten BH's zijn heel moeilijk te krijgen, ik moet er ook altijd naar op zoek en als ik ze dan vind, dan neem ik er gelijk een stuk of 4.
Misschien moet je toch eens in Duitsland kijken of in België, daar houden ze er heel andere ideeën op na dan hier.
Succes met je zoektocht.
maandag 16 juli 2018 om 20:08
Dit! Liever een goede bh en een dun zomerjurkje of shirt.RégineFilange schreef: ↑16-07-2018 19:19Ik blijf me verbazen over alle vrouwen die hun beha thuis het liefst meteen uitdoen.
Dat is echt iets dat ik hier op Viva heb geleerd dat dat bestaat. Ik voel mijn beha zelden tot nooit irritant zitten. En ik heb echt geen kleine cup. Moet er niet aan denken om er heel de dag los mee te zwabberen (júist niet met dit weer, denk eens aan al dat tietzweet wat zich eronder vormt!)
maandag 16 juli 2018 om 20:09
maandag 16 juli 2018 om 20:12
RégineFilange schreef: ↑16-07-2018 19:19Ik blijf me verbazen over alle vrouwen die hun beha thuis het liefst meteen uitdoen.
Dat is echt iets dat ik hier op Viva heb geleerd dat dat bestaat. Ik voel mijn beha zelden tot nooit irritant zitten. En ik heb echt geen kleine cup. Moet er niet aan denken om er heel de dag los mee te zwabberen (júist niet met dit weer, denk eens aan al dat tietzweet wat zich eronder vormt!)
Inderdaad.
Als je een goede BH in de juiste maat koopt dan heb je dat probleem ook niet.