Mode & Beauty alle pijlers

Terugkeer van size zero?

20-03-2023 21:39 82 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las net dit artikel:

https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifes ... ns-opinie/
En ik vind het nogal zorgelijk. Alweer zo'n trend die via TikTok de jongere meiden bereikt.

Tja waarom deel ik dit, ik vind het jammer. En ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk zo is onder de jeugd. Herkennen jullie dit bij jullie dochters of in de omgeving?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, wat ik hier toch weer allemaal lees ... Kleine maten zijn volgens sommigen hier raar, sneu, niet-vrouwelijk, niet normaal... De mensen die dit zeggen zijn deel van het probleem hoor!

Oók size zero is normaal en vrouwelijk. Het zijn namelijk vrouwen, met lichamen, dus het is normaal. Laten we inderdaad in godsnaam gaan voor acceptatie van alle lichamen, en dan met bodyneutrality in plaats van het net zo toxic 'bodypositivity'.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 07:57
Ik vind het lichaam van Paris Hilton op de foto hierboven anders supervrouwelijk. Een lichaam met smallere heupen en kleine borsten kan ook typisch vrouwelijk zijn.

Fijn trouwens dat alle lichamen er van jou mogen zijn, zolang ze maar gezond zijn! :roll:
Wat een sarcasme. Wat een vrouwenlichaam stereotype vrouwenlichaam maakt, zijn onder andere de bredere heupen dan die van een man. Een stereotype mannenlichaam heeft weer bredere schouders dan een vrouwenlichaam. Dat zegt toch niets hoe mensen lichamen ervaren, dat is ook gewoon cultureel bepaald. Echt, je kan ook doorslaan hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
21-03-2023 09:15
Nou, wat ik hier toch weer allemaal lees ... Kleine maten zijn volgens sommigen hier raar, sneu, niet-vrouwelijk, niet normaal... De mensen die dit zeggen zijn deel van het probleem hoor!

Oók size zero is normaal en vrouwelijk. Het zijn namelijk vrouwen, met lichamen, dus het is normaal. Laten we inderdaad in godsnaam gaan voor acceptatie van alle lichamen, en dan met bodyneutrality in plaats van het net zo toxic 'bodypositivity'.
Ja precies, het gaat 2 kanten op. Fat shaming is niet oké EN het is ook niet oké om vrouwen zonder rondingen magere latten/niet vrouwelijk te noemen. Want in beide gevallen is het je bouw waar je weinig aan kan doen. Ik heb nu in deze tijd wel het idee dat jongeren meer diversiteit zien in de modewereld dan in de jaren 90. Alleen de catwalk modellen blijven veel te mager, helaas.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
20-03-2023 21:54
Nee, maar mijn kinderen en de puberkinderen die ik ken laten zich sowieso niet beïnvloeden door social media.
Nou, goed van hen.

Voor veel jonge meiden werkt dat helaas niet zo. Vroeger niet bij de blaadjes en nu met meer en dichterbij qua telefoon en sociale media al helemaal niet.
Jaja.
Maleficent schreef:
21-03-2023 09:21
Alleen de catwalk modellen blijven veel te mager, helaas.
Dat is de bedoeling ook. Ik las ooit dat die zo slank mogelijk moeten zijn, om als een soort "kleerhanger" (heel oneerbiedige en niet door mij bedachte term) te fungeren voor de kleding die geshowd wordt. En ik snap dat ergens ook wel. Een enorme boezem of kont zouden afleiden van het ontwerp lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de jaren 90 vond ik de modellen dus helemaal niet zo mager. De supermodellen althans.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
21-03-2023 09:21
Alleen de catwalk modellen blijven veel te mager, helaas.

Nou kijk ik niet heel veel catwalkshows, maar van wat ik zie valt dat toch ook wel mee? Vooral héél fitte en atletische, langgerekte mensen. Ik zie nooit echt die extreem magere modellen meer van rond de naughties.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Sjulia schreef:
21-03-2023 09:25
In de jaren 90 vond ik de modellen dus helemaal niet zo mager. De supermodellen althans.
Je bedoelt Claudia Shiffer, Linda Evangelista etc.? Nee, die waren gewoon slank. Maar de high fashion catwalkmodellen waren best superslank, hoor. Niet dat daar iets mis mee is.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 06:17
Ik had het er laatst met mijn zus en nichtjes over. Zij hebben allemaal maat 34 en zien er superslank uit, en werden juist onzeker van het voor veel mensen onhaalbare ideaalbeeld dat tegenwoordig heerste. Mijn jongste nichtje is ook echt gepest met haar "platte kont" en "geen tieten" (lees: gewoon een nette cup B ) en wordt op school standaard "plank" genoemd. Echt heel verdrietig.

Ik denk dan ook dat het ideaalbeeld dat nu heerst (cup D, smalle taille en platte buik en enorme heupen en billen) meer onhaalbaar is dan size zero. Als mensen aankomen, krijgen ze nu eenmaal ook dikkere armen, benen en een buikje.
Dit is toch ook echt van alle tijden hoor. Zoals jij jouw nichtjes omschrijft, zo was ik ook op de middelbare school. Ook daar werd ontzettend vaak een opmerking gemaakt over hoe plat ik wel niet was, het vaakst door meisjes die dikker waren dan ik en wel grote borsten hadden. Maar in andere klassen waren het weer de meisjes met mijn figuur die onaardig deden tegen de wat dikkere meisjes, Er zullen altijd pesters zijn, en dan worden kinderen gepakt op wat 'anders' is. Opmerking die me altijd bij zal blijven was tijdens de gym. Ik was toen 12. Een jongen die op dat moment al 16 was vroeg: 'Zou je ook sokken dragen als je geen voeten had?' Ik, naïef als ik was, had niet eens door wat hij bedoelde. Blijkbaar had hij door m'n t-shirt heen gezien dat ik een topje droeg. Niet eens een BH, maar gewoon zo'n kort hempje. Zelfs dat was al reden om vervelend te doen. Wat het ideaalbeeld ook is, sommige kinderen zijn eikels en vinden het nodig om onaardig te doen over het uiterlijk van anderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 09:31
Je bedoelt Claudia Shiffer, Linda Evangelista etc.? Nee, die waren gewoon slank. Maar de high fashion catwalkmodellen waren best superslank, hoor. Niet dat daar iets mis mee is.
Ik keek laatst een fashion show van Prada uit 1992 en toen viel me op dat ze allemaal helemaal niet zo mager waren. Zaten veel supermodellen tussen.

Afbeelding
Sjulia schreef:
21-03-2023 09:36
Ik keek laatst een fashion show van Prada uit 1992 en toen viel me op dat ze allemaal helemaal niet zo mager waren. Zaten veel supermodellen tussen.

Afbeelding
Oh, prachtig dit :heart: En inderdaad niet superslank.
Ik vind deze look trouwens ook prachtig, al is dit weer een stuk slanker.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
21-03-2023 09:36
Ik keek laatst een fashion show van Prada uit 1992 en toen viel me op dat ze allemaal helemaal niet zo mager waren. Zaten veel supermodellen tussen.

Afbeelding
Sommige merken willen nog steeds de uitgehongerde, ongezonde look, wat dus een deprimerende zoektocht wordt als ik iets aanvullends voor mijn garderobe nodig heb. :) Er is groot verschil tussen tenger en uitgehongerd.
Dan moet het maar zoals het kan
vaniteifear schreef:
21-03-2023 09:31
Je bedoelt Claudia Shiffer, Linda Evangelista etc.? Nee, die waren gewoon slank. Maar de high fashion catwalkmodellen waren best superslank, hoor. Niet dat daar iets mis mee is.
Er was zeker niks mis met die vrouwen maar wél met hoe er met hun lichaam omgegaan werd. Jezelf verplicht uithongeren voor een show is gewoon niet okee.
SimpeleZiel schreef:
21-03-2023 09:46
Er was zeker niks mis met die vrouwen maar wél met hoe er met hun lichaam omgegaan werd. Jezelf verplicht uithongeren voor een show is gewoon niet okee.
Ik heb daarmee eigenlijk niet zoveel moeite, tenzij het minderjarige meisjes waren. Maar de modellenwereld is hard en voor velen is het een bewuste keuze. Ik ga niet over hoe een ander met zijn lijf omgaat (helaas andersom wel continu). Als iemand zich wil uithongeren voor een show, dan heeft dat geen enkel effect op mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 09:42
Ik vind deze look trouwens ook prachtig, al is dit weer een stuk slanker.

Afbeelding

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-03-2023 22:27
Reden: Bodyshamen
10.03% gewijzigd
Metallover schreef:
21-03-2023 09:52
Dit vind ik er heel eng uitzien. Lijkt wel anorexia. Die beentjes :O
Anorexia zie je niet altijd aan de buitenkant. Er zijn superslanke mensen zonder anorexia, en mensen met een gezond gewicht en anorexia.

Ik vind die benen best mooi stiekem.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 09:42
Ik vind deze look trouwens ook prachtig, al is dit weer een stuk slanker.

Afbeelding
Dit is een beetje hoe ik van nature gebouwd ben. En daar krijg ik speciale drink voeding om voorgeschreven :-D
Daar kom je van aan.

De 1992 fashionshow van Prada is echt heel erg mooi. De modellen zagen er ook minder streng uit, dat spreekt me veel meer aan.
Sjulia schreef:
21-03-2023 09:58
Dit is een beetje hoe ik van nature gebouwd ben. En daar krijg ik speciale drink voeding om voorgeschreven :-D
Daar kom je van aan.

De 1992 fashionshow van Prada is echt heel erg mooi. De modellen zagen er ook minder streng uit, dat spreekt me veel meer aan.
Mijn zus en haar dochters ook. Ik vind het mooi. Ze moeten wel moeite doen om in maat 34 te blijven passen, komen niet snel aan. Dus dat is wel vervelend kan ik me zo voorstellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Metallover schreef:
21-03-2023 09:52
Dit vind ik er heel eng uitzien. Lijkt wel anorexia. Die beentjes :O
Ik vind het altijd apart dat je niks mag zeggen over dikke mensen maar dunne mensen wel eng mag noemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Metallover schreef:
21-03-2023 09:52
Dit vind ik er heel eng uitzien. Lijkt wel anorexia. Die beentjes :O
Zulke benen had ik ook (totdat ik tegen de 30 liep). En dat soort dingen kreeg ik ook heel vaak te horen, terwijl ik juist enorm veel at.
Tegelijkertijd werd door het modellenbureau dat mij zelf gevraagd had verteld dat ik met m'n BMI van 17 te dikke dijen had.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vaniteifear schreef:
21-03-2023 09:54
Anorexia zie je niet altijd aan de buitenkant. Er zijn superslanke mensen zonder anorexia, en mensen met een gezond gewicht en anorexia.

Ik vind die benen best mooi stiekem.
Ik heb zulke benen (nu na mijn 40ste ietsje voller maar nog steeds skinny) en daar ben ik heel blij mee. :)
En als puber was ik zo'n size zero meisje zonder eetprobleem. Veel afkeuring gekregen gedurende mijn hele leven, maar ik vond en vind superslank nog steeds het mooiste lijf dat een vrouwmens kan hebben. Sue me. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
21-03-2023 10:40
Ik heb zulke benen (nu na mijn 40ste ietsje voller maar nog steeds skinny) en daar ben ik heel blij mee. :)
En als puber was ik zo'n size zero meisje zonder eetprobleem. Veel afkeuring gekregen gedurende mijn hele leven, maar ik vond en vind superslank nog steeds het mooiste lijf dat een vrouwmens kan hebben. Sue me. :biggrin:
Nee hoor, dat mag toch.
Je smaak is je smaak. Zolang je lijven die buiten jouw smaak vallen niet veroordeelt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
21-03-2023 10:20
Ik vind het altijd apart dat je niks mag zeggen over dikke mensen maar dunne mensen wel eng mag noemen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-03-2023 22:26
Reden: Bodyshamen
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 07:13
Afbeelding

Ik vind dit trouwens prachtig, kan me Paris nog helemaal herinneren zo :heart:
Als tiener was ik megafan. Paris was (samen met Ivanka Trump) mijn stijlicoon. En ondanks dat ik niet het lijf van Paris had, liet ik me zeker inspireren door haar.

Zelf heb ik dan ook geen moeite met de size zero trend, maar ik kan me voorstellen dat het voor gevoelige tieners heel anders is.
Van wanneer is die foto?
Je pense donc je suis

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven