Mode & Beauty alle pijlers

tips bijpunten haar dochter

19-03-2011 13:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters haar moet hoognodig bijgepunt worden.

Maar het eind van de maand is nog niet in zicht, maar m'n geld wel al op(zucht..frustrerend)

Ik heb het meiske al 4 maanden beloofd dat ze binnenkort wel naar de kapper kan, maar elke maand moet ik haar weer teleurstellen.

Het wordt nu wel erg lang, en nog erger, het ziet er onverzorgd uit.

Nu vroeg ze net of ik haar haar niet wilde bijpunten...

Dat wil ik best proberen, ze heeft slagen in haar haar, dus mocht het een beetje scheef gaan, zie je dat niet zo snel

Toch hoop ik hier op wat praktische tips...

Moet je een ronde lijn aanhouden of juist recht? Knip je eerst een klein stukje en dan steeds verder, of meteen een hele hap waarna je het bijwerkt?

(mijn eigen haar en dat van m'n andere kinderen moeten trouwens ook hoognodig, maar dat lijkt mij een beetje lastig om zelf te doen)

Tips graag!?
quote:plops schreef op 19 maart 2011 @ 13:33:

Maar hoe doe je dat dan Mevrouw75? Je kan toch nooit een mooi recht net kapsel krijgen?

Jawel hoor.

Ik haal het in 2 delen naar voren en dan kan ik heel recht knippen.

En check het met de spiegel aan de achterkant en werkt het bij.

Ik heb weinig slag, dus het moet ook wel een beetje recht zijn.
quote:Mevrouw75 schreef op 19 maart 2011 @ 13:30:

[...]

Lang haar.

Ik zou trouwens niet weten hoe ik kort haar bij mezelf zou kunnen knippen. In spiegelbeeld knippen lukt me niet.

Ik heb in een gekke bui eens mijn lange haar in een halflange coupe geknipt. Geen rechte lijn, allemaal laagjes.

Ik kwam eigenlijk net bij de kapper vandaan maar vond het een beetje saai. Toen ik eenmaal met die laagjes bezig was, ging ik het steeds leuker vinden.

Heb die keer serieus veel complimenten gehad.

Heb wel slag, dat scheelt al.

(Andere keer had ik t ook zelf gedaan en toen ik paar maanden later bij de 'echte' kapper zat was die er niet enthousiast over. Ze heeft er ook heel veel af geknipt toen)
knip mn haar ook zelf, maar ik heb dan ook heel lang stijl haar.

ik heb het altijd wat rond van achter.

op youtube staan filmpjes genoeg met voorbeelden.
Jeetje, wat kunnen jullie zeuren zeg.

Lang haar voor een meisje is makkelijk zelf bij te knippen.

Verdeel het in drie horizontale delen.

Begin met de onderste pluk.

Draai het haar in een streng en knip af. Als je niet recht afknipt, maar de schaar er verticaal in zet, krijg je niet van die zelfgeknipte rechte randen.

Dan met de volgende plukken hetzelfde.
Zo, het is al gebeurt!

Op de manier zoals Almira die beschreef, en het ging eigenlijk prima.

Toevallig kwam er niet iemand binnen lopen (wat ik niet zo prettig vond voor mijn concentratie..)

En die vond het er prima uitzien.

Volgens mij was het aardig recht... (al zeg ik het zelf...)

M'n dochter vond het echter iets te kort (was eerst al klaar, toen wilde ze zelf dat ik er nog een stukje af zou halen)

Maar dat heb je bij de kapper ook weleens, toch, haha..

Bedankt voor de tips!
[quote]plukjepulk schreef op 19 maart 2011 @ 13:05:

Ik heb het meiske al 4 maanden beloofd dat ze binnenkort wel naar de kapper kan, maar elke maand moet ik haar weer teleurstellen.

quote]

Ik heb altijd geleerd wat je beloofd moet je nakomen. Ik vind het best erg dat je al 4 maanden lang beloofd dat kind binnenkort naar de kapper kan en nog steeds niet is geweest.

Ik heb ook een vriendin die het altijd door haar zus laat knippen want die zou het net zo goed kunnen als een echte kapster. Nou echt niet het is een bloempottenkapsel wat voor geen meter staat. Maar niemand die dit durft te zeggen mijzelf inclusief omdat ze het zelf zo handig vind dat zus het kan.

Als je het toch probeert zou ik het niet eerst natmaken en dan recht afknippen want slagen krullen op en dan is het juist niet recht meer.

Je kan het beter droog op het oog knippen. De tip die iemand anders gaf van bovengedeelte vastzetten met speldjes en dan laag voor laag knippen is wel een goed idee.

Er zijn kappers te vinden die al knippen voor ¤ 15,00 dat had je in die 4 maanden toch wel bij elkaar kunnen sparen.
quote:sugarmiss schreef op 19 maart 2011 @ 14:10:

[quote]plukjepulk schreef op 19 maart 2011 @ 13:05:

quote]

Ik heb altijd geleerd wat je beloofd moet je nakomen. Ik vind het best erg dat je al 4 maanden lang beloofd dat kind binnenkort naar de kapper kan en nog steeds niet is geweest.

Ik heb ook een vriendin die het altijd door haar zus laat knippen want die zou het net zo goed kunnen als een echte kapster. Nou echt niet het is een bloempottenkapsel wat voor geen meter staat. Maar niemand die dit durft te zeggen mijzelf inclusief omdat ze het zelf zo handig vind dat zus het kan.

Als je het toch probeert zou ik het niet eerst natmaken en dan recht afknippen want slagen krullen op en dan is het juist niet recht meer.

Je kan het beter droog op het oog knippen. De tip die iemand anders gaf van bovengedeelte vastzetten met speldjes en dan laag voor laag knippen is wel een goed idee.

Er zijn kappers te vinden die al knippen voor ¤ 15,00 dat had je in die 4 maanden toch wel bij elkaar kunnen sparen.

Als je het echt wilt weten.

Nee, dat kan ik niet.

Dat geef ik dan eerder uit aan 3 nieuwe broeken omdat ze met gaten in hun knieen liepen.
Gewoon vaker doen, gaat je ene hoop geld schelen voortaan. veel filmpjes kijken op internet en als je een keer wat geld hebt kan je misschien een klein cursusje doen.
quote:Troeta schreef op 19 maart 2011 @ 14:53:

Gewoon vaker doen, gaat je ene hoop geld schelen voortaan. veel filmpjes kijken op internet en als je een keer wat geld hebt kan je misschien een klein cursusje doen.Ga ik doen!
Goed gedaan! Mijn moeder heeft vroeger ook altijd onze lang steile haren geknipt en we zagen er altijd prima uit!
anoniem_115569 wijzigde dit bericht op 19-03-2011 15:15
Reden: spelfout
% gewijzigd
Het kan prima hoor.

Gewoon in lagen inderdaad en dan vergelijken of het een beetje recht is door aan de voorkant een pluk links en een pluk rechts te pakken en kijken of het dezelfde lengte heeft.
Ik wilde altijd kapster worden maar dat mocht niet van mijn ouders. Ik knip dus ook bijna altijd mijn haar zelf. En dat van mijn zoon, knip ik ook. Nu heb ik heel makkelijk haar met slagen en het is in lagen. Ik maak het nat en pak een pluk die draai ik rond en dan knip ik er een stukje af. Laatst nog zelf geknipt en toen zei mijn collegaatje, h'e wat zit je haar leuk naar de kapper geweest? Nee dus, zelf gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven