Mode & Beauty alle pijlers

tips tegen schrale lippen

07-11-2009 16:37 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zodra het kouder begint te worden krijg ik er weer last van;

droge, schrale gesprongen lippen.

Ik heb al diverse lippenbalsems geprobeerd, o.a. de labello classic + medcare; minimaal en kortdurend effect. de lippenbalsems van Blistex (die potjes) vind ik tot nu toe wel het

fijnst. Je voelt echt dat het wat doet, maar ook daarbij blijf ik de hele dag aan het smeren..

Iemand een tip?

Of moet ik me er maar bij neerleggen dat ik dagelijks royaal moet smeren in de hoop op mooie zachte lippen
die blikjes van Lush zijn errug goed!
Ik heb nu een potje van Martina Gebhart, werkt erg goed! Nog geen schrale lippen gehad sinds ik het potje, nu zeker negen maanden. Daarbij krijgen je lippen een mooie glans dus een gloss is overbodig! Puur natuur ook dus niet erg om binnen te krijgen bij eten bijvoorbeeld. Ik heb gekocht bij Lavendula, de webshop.
Ik gebruik al jaren purol zalf onguent. Smeer het ook op wondjes..
quote:laalana67 schreef op 07 november 2009 @ 19:54:

Eigenlijk is er niks wat ECHT helpt, bij mij dan. Ik heb alles al geprobeerd, van goedkoop tot duur. Hoe meer je smeert hoe meer het nodig is.

Het enige wat bij mij redelijk werkt is Rosebud salve. En dan de gewone, niet brambleberry, strawberry, minted, menthol. Die laatste vind mijn dochter weer wel geweldig, maar vind ik goed voor schrale plekken op mijn bovenarmen.Rosebud Salve van Smith's vind ik heerlijk! Smeer het 3x per dag en geen velletjes in tegenstelling tot andere goedjes. gebruik het nu ruim 4 jaar. Van Labello krijg je zo'n vies laagje, anderen zijn verslavend (Purol, Blistex), Eight hour creme te duur en ook niet echt denderend. Vaseline creme is het ook niet (vaak smeren).
wat bij mij echt fantastisch helpt is de Calendula balsem van het merk Sano. Dat hoef je alleen maar 's avonds voordat je naar bed gaat op je lippen te smeren, en de volgende dag(en) heb je nergens last meer van.
Rosebud ja of Eight hour cream van Elisabeth Arden.
Ik heb hem, de enige zonder petrolatum... bij de Etos dan want heb het hele filiaal binnenstebuiten gekeerd met de aardige mevrouw. Het kostte wel 4 euro nog wat maar daar krijg je dan ook een verschrikkelijk natuurlijke lippenbalsem voor. Hij is ook echt zee-algengroen dus niet erg sexy maar hopelijk krijg ik er op de lange termijn sexy lippen van. We hebben zelfs gebeld met A.Vogel om er zeker van te zijn dat er geen petrolatum tussen de ingrediënten zat.... wel kamille en natuurlijke zonnefilters uit mineralen.....

en nu maar op zoek naar een creme zonder parabenen, zo mogelijk nog moeilijker hihi
ohja, sufferd die ik ben. een blauwe stick van Echinaforce dus
Blistex heeft ook een wit tubetje: Lip relief cream. Dat werkt wel goed vind ik.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:hmmmm schreef op 09 november 2009 @ 15:42:

Ik heb hem, de enige zonder petrolatum... bij de Etos dan want heb het hele filiaal binnenstebuiten gekeerd met de aardige mevrouw. Het kostte wel 4 euro nog wat maar daar krijg je dan ook een verschrikkelijk natuurlijke lippenbalsem voor. Hij is ook echt zee-algengroen dus niet erg sexy maar hopelijk krijg ik er op de lange termijn sexy lippen van. We hebben zelfs gebeld met A.Vogel om er zeker van te zijn dat er geen petrolatum tussen de ingrediënten zat.... wel kamille en natuurlijke zonnefilters uit mineralen.....

en nu maar op zoek naar een creme zonder parabenen, zo mogelijk nog moeilijker hihiBedoel je een dagcreme? Yes to Carrots heeft er 1. Te koop bij de Etos.
Ik smeer elke avond voor het slapen vaseline op mijn lippen en overdag blistex of een lippenstift. Bevalt me prima.
Vroegâh gebruikte ik altijd een tubetje van Biotherm, heette geloof ik Soin des levres...

Schandalig dat ze dit uit de handel hebben gehaald, dit hielp echt als een tiet! Zelfs als mijn lippen zo kapot waren dat het leek alsof ik een dubbele bovenlip had , beetje biotherm erop en ik vóelde het wegtrekken.

Ik heb nooit meer iets kunnen vinden wat hier een beetje bij in de buurt komt.

Nu gebruik ik Rosebud Salve. (de gewone is inderdaad het lekkerst)
Elisabeth Arden 8 hour creme doet wonderen! Kan geen lippenbalsem, scrub of andere creme tegenop. Ben er echt dol op!
Wat voor mij echt goed werkt tegen schrale lippen is Lipfusion Collagen XL. Is nooit bedoelt om je lippen zacht te maken (maar om ze voller te maken) en toch werkt het voor mij erg goed. Beter dan alle zalfjes en sticks die ik geprobeerd heb. Ik smeer het 's avonds op en 's ochtends zijn mijn lippen zacht.

(Natuurlijk niet voor 50 euro bij Douglas kopen, is voor 30 euro op internet te vinden maar dan wel uit Amerika.)
KY jelly.. ;)
Ik gebruik ook de vogel stick maar dan alleen in de avond, dat leuke zee/alg kleurtje van de stick geeft ook een beetje groen mondje daarbij hij ruikt naar zwitserse kaas, maak oke hij bevalt wel. Voor overdag gewoon cocos olie of jojoba olie, ik smeer op mijn gezicht ook alleen pure jojoba of cocos olie en die cocos olie gebruik ik ook voor mijn lijf one in all product en geen parabenen of whatever.
hihi... carrots klinken ook al zo niet-sexy, maar goeie tip hoor ik wist het nog niet. thanks! en pure olie is inderdaad ook goed, alleen zo lastig op zijn plek te houden af en toe lijkt me....
quote:Vivaasje schreef op 07 november 2009 @ 19:27:

Ik heb m'n lippen gescrubt met de tandenborstel. Daarna heb ik ze ingesmeerd met aloe vera creme, dat schijnt zo'n beetje overal goed voor te zijn dus wie weet...het voelt iig wel goed. En, baadt het niet dan schaad het niet Gewoon met scrubcreme doen.
shea lipbutter van de bodyshop! hoef ik maar 4a5 keer te smeren tov ieder uur met labello.
Ik denk dat je het beste sensilube kan gebruiken.....
IK HEB DE BESTE TIP:

KAMILLOSANZALF.

Op aanraden van de kraamverzorgster tegen tepelkloven, fantatsich spul.Ik dacht als het voor tepelkloven werkt, werkt het ook voor droge lippen, en inderdaad.

Het is eigenlijk ook bedoeld voor tepelkloven en kapotte babybilletjes, het verzorgt en verzacht heel erg goed. Ik gebruik het nu alweer 12jaar. Bij vaseline en labello etc had ik inderdaad dat smeren smeren smeren effect en gaf juist een vervelend gevoel, maar dit is perfect.

Let op: je moet de zalf hebben, niet de creme.
Ik zou zeggen purol vaseline... Maar gebruik het inderdaad niet te vaak, ik doe tegenwoordig maar zo'n twee keer per dag op en dat is eigenlijk al voldoende...
De beste tip die ik ooit kreeg was: meer drinken. Sindsdien zelden meer last van droge lippen.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
Heb een groen met wit blikje van vasaline speciaal voor de lippen. Zit ook aloe vera in, echt superlekker spul!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven