tips tegen schrale lippen
zaterdag 7 november 2009 om 16:37
Zodra het kouder begint te worden krijg ik er weer last van;
droge, schrale gesprongen lippen.
Ik heb al diverse lippenbalsems geprobeerd, o.a. de labello classic + medcare; minimaal en kortdurend effect. de lippenbalsems van Blistex (die potjes) vind ik tot nu toe wel het
fijnst. Je voelt echt dat het wat doet, maar ook daarbij blijf ik de hele dag aan het smeren..
Iemand een tip?
Of moet ik me er maar bij neerleggen dat ik dagelijks royaal moet smeren in de hoop op mooie zachte lippen
droge, schrale gesprongen lippen.
Ik heb al diverse lippenbalsems geprobeerd, o.a. de labello classic + medcare; minimaal en kortdurend effect. de lippenbalsems van Blistex (die potjes) vind ik tot nu toe wel het
fijnst. Je voelt echt dat het wat doet, maar ook daarbij blijf ik de hele dag aan het smeren..
Iemand een tip?
Of moet ik me er maar bij neerleggen dat ik dagelijks royaal moet smeren in de hoop op mooie zachte lippen
zaterdag 7 november 2009 om 16:49
In de meeste lipproducten zit petrolatum. Dat vet de bovenste huidlaag, maar droogt de diepere huidlagen juist uit. Oneindig smeren dus.
Zoeken naar een lipverzorger o.b.v. bv. cocosvet, sheabutter, cocoabutter of iets dergelijks. Als je lippen echt stuk zijn kun je ze ook heel goed behandelen met een laagje honing dat je laat intrekken als een masker.
Zoeken naar een lipverzorger o.b.v. bv. cocosvet, sheabutter, cocoabutter of iets dergelijks. Als je lippen echt stuk zijn kun je ze ook heel goed behandelen met een laagje honing dat je laat intrekken als een masker.
zaterdag 7 november 2009 om 17:19
Het schijnt dat Blistex, zeker wanneer het een beetje ruikt en proeft naar mint, helemaal niet zo goed is voor je lippen. Genoemd ingredient droogt je lippen namelijk nog verder uit, terwijl voor je gevoel het juist werkt (want je voelt je lippen bijna letterlijk tintelen). Beetje olijfolie op je lippen smeren schijnt goed te zijn. Ik ben zelf helemaal fan van huismerk kruidvat (en dan vooral het kleine roze potje, spul wat erin zit lijkt net vaseline maar dan iets minder vettig).
zaterdag 7 november 2009 om 17:23
Labello maakt het alleen maar erger (door wat Sprankelend al zegt). Ik heb een keer een dagje schoonheidssalon kado gekregen en daar werd gewoon vaseline aangeraden. En inderdaad, het scheelt! Dus gewoon een grote pot kopen (je hebt ze ook al in van die kleine mini-blikjes voor in je tas) en smeren maar!
zaterdag 7 november 2009 om 17:27
quote:nukje schreef op 07 november 2009 @ 17:23:
Labello maakt het alleen maar erger (door wat Sprankelend al zegt). Ik heb een keer een dagje schoonheidssalon kado gekregen en daar werd gewoon vaseline aangeraden. En inderdaad, het scheelt! Dus gewoon een grote pot kopen (je hebt ze ook al in van die kleine mini-blikjes voor in je tas) en smeren maar!
Haha, als ik gelijk heb, dan zou dat blikje je ook geen soelaas moeten bieden.
Vaseline = petrolatum
Haha, als ik gelijk heb, dan zou dat blikje je ook geen soelaas moeten bieden.
Vaseline = petrolatum
zaterdag 7 november 2009 om 17:34
Hier hetzelfde probleem, kan het dan ook niet laten om niet aan die velletjes te zitten. Het SOS tubetje van labello is voor mij echt het enige wat werkt! super zacht, en verzacht meteen je gesprongen lippen, als je velletjes helemaal ruw zijn, goed insmeren met sos, daarna met een tandenborstel die velletjes eraf borstelen en ze zijn weer glad en zacht!
zaterdag 7 november 2009 om 18:38
Ben verslaafd aan Purol, al jaren. Kan niet meer zonder en smeer elke dag een stuk of 4 keer. Winter én zomer. Heerlijk.
En dat mijn lippen nu niet meer zonder kunnen, bla bla, dat het slecht is, yadieya. Dat maakt me niets uit
En dat mijn lippen nu niet meer zonder kunnen, bla bla, dat het slecht is, yadieya. Dat maakt me niets uit
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
zaterdag 7 november 2009 om 19:30
zaterdag 7 november 2009 om 19:54
Eigenlijk is er niks wat ECHT helpt, bij mij dan. Ik heb alles al geprobeerd, van goedkoop tot duur. Hoe meer je smeert hoe meer het nodig is.
Het enige wat bij mij redelijk werkt is Rosebud salve. En dan de gewone, niet brambleberry, strawberry, minted, menthol. Die laatste vind mijn dochter weer wel geweldig, maar vind ik goed voor schrale plekken op mijn bovenarmen.
Het enige wat bij mij redelijk werkt is Rosebud salve. En dan de gewone, niet brambleberry, strawberry, minted, menthol. Die laatste vind mijn dochter weer wel geweldig, maar vind ik goed voor schrale plekken op mijn bovenarmen.
zaterdag 7 november 2009 om 20:42
Ik heb ook elk jaar in de herfst last van schrale lippen. Werkelijk alles geprobeerd, ik bleef smeren met lippenbalsems maar het hielp geen zak. Tot ik Als nieuwbakken moeder bephanten zalf voor mijn dochters babybillen ontdekte. de luieruitslag was binnen no time weg en ik had zoiets van zou dit ook voor mijn lippen werken? Nou het werkt als een tierelier. Ik zeg proberen!