Tips tegen vette huid?
maandag 28 januari 2019 om 23:15
Waar ik voorheen nog een extreem droge huid had, heb ik nu last van een vette huid. Ik maak elke dag mijn gezicht schoon met miccelair water, maar het lijkt niet te helpen. Een uur nadat ik de deur uit ben ligt er alweer een vette laag op m’n voorhoofd. Mega vervelend (+ ik vind het er onverzorgd uitzien). Iemand tips of ideeën? Thanks
maandag 28 januari 2019 om 23:29
maandag 28 januari 2019 om 23:43
Las laatst dat je dat kunt krijgen van shampoo. Voorkomen dat die op je voorhoofd komt, of je voorhoofd insmeren/beschermen met creme als je je haar gaat wassen.
Ik heb het heel soms, krijg dan ook vettige bultjes bij mijn haargrens. Dan smeer ik er wat kleimasker op, dat zuigt alle vet weg.
.
dinsdag 29 januari 2019 om 10:22
dinsdag 29 januari 2019 om 11:51
Dat klopt inderdaad.
Ook als je geen tekort hebt, maar wel overmatig reinigt (of met een te agressief middel) gaat je huid juist meer talg aanmaken wat resulteert in een vette huid. Je kunt het beste met een zachte reiniging werken en daarna goed verzorgen met een lichte crème die snel intrekt
dinsdag 29 januari 2019 om 21:56
Ik heb ook last van een vettige huid maar ik gebruik wel dag- en nachtcréme voor een normale tot gemengde huid. Ik heb nu die van L'oreal triple active en vind die enorm fijn (daarvoor veel merken en soorten uitgeprobeerd maar bracht meestal een averechts effect).
Verder: gebruik zo min mogelijk make-up met name foundation, probeer zo gezond mogelijk te eten en zit niet teveel met je handen aan je gezicht te aaien/voelen.
Verder: gebruik zo min mogelijk make-up met name foundation, probeer zo gezond mogelijk te eten en zit niet teveel met je handen aan je gezicht te aaien/voelen.