Mode & Beauty alle pijlers

tips tips

19-01-2012 17:54 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil verandering met make-up! Heb donker bruin haar en mijn wenkbrauwen maak ik altijd iets bruiner met potlood. Maar heb altijd een zwarte streep boven mijn oog en ook nog er onder. Daardoor heb ik denk ik een boze uitstraling. Weet iemand leuke kleurtjes en hoe ik het best mijn ogen kan opmaken zodat ik er niet zo streng uit zie?
Kijk 'ns rond op youtube. Barst van de leuke filmpjes daar, kan je ook goed zien hoe ze de make up aanbrengen.
Wat is de kleur van je ogen? Is namelijk het allerbelangrijkste bij oogmake-up.
Wat pimpelmeesje zegt! Je kunt ook een advies vragen bij een winkel als ICI Paris. Zij geven wel goede adviezen, ik voel me daarna altijd wel ook verplicht om dingen te kopen.

In plaats van zwart is antraciet of donkerbruin vaak net wat vriendelijker als eyeliner. Naturelle/lichte kleurtjes kunnen je een open oogopslag geven.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Mijn kleur ogen is groen. Daar zoek ik wel soms naar maar weet niet goed wat ik dan moet intypen bij youtube.
klik

klik
Misschien een keertje bij kruidvat wat goedkope kleurtjes van Essence halen, en gewoon eens proberen voor de spiegel?
Groen kun je heel mooi accentueren met een paars of groen oogpotlood! Ik heb ook groene ogen en krijg hier altijd veel complimenten over. Ik heb een groene van Essence (Kruidvat) en een paarse van Lancome (kun je vast wel ergens goedkoper krijgen...). Gewoon een klein lijntje boven je wimpers op je bovenste ooglid en tussen je wimpers op je onderste ooglid.

Lekker veel zwarte mascara en klaar!
De Hema heeft een soort mascara voor je wenkbrauwen, bruin en grijs, half transparant, dat geeft een beetje kleur maar het maakt niet streng. Probeer het eens met een bruine streep boven en onder je ogen in plaats van een zwarte, of trek alleen een streepje onder, ga er een uurtje voor zitten. Geen oogschaduw gebruiken in de kleur van je ogen, dat maakt ze flets. Goudbruin staat waarschijnlijk heel mooi.
verba volant, scripta manent.
Skip sowieso de zwartelijn onder je ogen. Alleen boven is genoeg.
Ik zou eerder kiezen voor een bruin lijntje boven je ogen, dat maakt ook al wat zachter. Heb je grote of kleine ogen? Want als je kleine ogen hebt, zou ik sowieso geen lijntje doen, dat maakt je ogen nog kleiner
quote:eleine schreef op 19 januari 2012 @ 18:08:

Skip sowieso de zwartelijn onder je ogen. Alleen boven is genoeg.Ik heb ook ooit eens ergens gelezen dat het mooier is om de onderkant van je ogen 'met rust te laten'. Was wel van toepassing bij iets specifieks (kleine ogen, moeie ogen, weet het niet meer), en sindsdien doe ik alleen nog de bovenkant. Dus ook onder geen mascara meer. Maar goed, ook dat is dus een kwestie van proberen en experimenteren...
quote:bizarre schreef op 19 januari 2012 @ 17:57:

Wat is de kleur van je ogen? Is namelijk het allerbelangrijkste bij oogmake-up.

Grote misvatting. Met name je tint huid is van groot belang.

Niet voor niets dat zoveel vrouwen met totaal onflatteuze oogmakeup rondwandelen.
quote:sunny_mar schreef op 19 januari 2012 @ 17:58:

Wat pimpelmeesje zegt! Je kunt ook een advies vragen bij een winkel als ICI Paris. Zij geven wel goede adviezen, ik voel me daarna altijd wel ook verplicht om dingen te kopen.

In plaats van zwart is antraciet of donkerbruin vaak net wat vriendelijker als eyeliner. Naturelle/lichte kleurtjes kunnen je een open oogopslag geven.Precies, jij voelt je verplicht en dat ben je niet!
quote:Ksenija schreef op 19 januari 2012 @ 18:45:

[...]

Precies, jij voelt je verplicht en dat ben je niet! Haha, ja dat weet ik! Maar vindt het dan niet fair om vervolgens die spulletjes bij de Kruidvat te kopen...
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Tips:

- Stoppen met het bijkleuren van je wenkbrauwen. In de meeste gevallen staat dit niet mooi en het geeft je gezicht een hele harde uitstraling.

- Kies voor een van beide lijntjes. Dus óf boven een lijntje óf onder een lijntje. Voor een minder ''boze'' uitstraling kies je het beste in dit geval voor een lijntje bovenop je ooglid.

- Als je toch voor een lijntje aan de onderkant gaat, doe het lijntje dan onder je wimperrand i.p.v. erboven. En breng het minder dik aan.

- Voor een open blik gebruik je mascara. Je kunt er voor kiezen om de mascara alleen op je bovenste wimpers aan te brengen. Dit zorgt voor een iets ''mildere'' uitstraling.

- Kies een wat lichtere kleur oogschaduw om je blik mooier uit te laten komen.

- Voor wat kleur in je gezicht kun je nog een blusher gaan gebruiken.

Succes!
quote:Cici25 schreef op 19 januari 2012 @ 19:11:

Tips:

- Stoppen met het bijkleuren van je wenkbrauwen. In de meeste gevallen staat dit niet mooi en het geeft je gezicht een hele harde uitstraling.

Onzin! Als je het goed doet, geef je je gezicht echt een lift!

- Kies voor een van beide lijntjes. Dus óf boven een lijntje óf onder een lijntje. Voor een minder ''boze'' uitstraling kies je het beste in dit geval voor een lijntje bovenop je ooglid.

- Als je toch voor een lijntje aan de onderkant gaat, doe het lijntje dan onder je wimperrand i.p.v. erboven. En breng het minder dik aan.

- Voor een open blik gebruik je mascara. Je kunt er voor kiezen om de mascara alleen op je bovenste wimpers aan te brengen. Dit zorgt voor een iets ''mildere'' uitstraling.

- Kies een wat lichtere kleur oogschaduw om je blik mooier uit te laten komen.

- Voor wat kleur in je gezicht kun je nog een blusher gaan gebruiken.

Succes!
@ Pimpelmeesje: ik ben het daar dus persoonlijk niet mee eens. Ik vind het erg lelijk staan en het geeft vaak een neppe/ordinaire en harde uitstraling. Met name ook omdat de meeste vrouwen een te donkere kleur kiezen of ze te dik aangezet hebben.
Ik doe mijn wenkbrauwen altijd met een 'oud' mascaraborsteltje waar nog een beetje in zit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Cici ik ben t niet met je eens. Als je wenkbrauwen goed gedaan zijn ziet het er zeker niet nep uit.

Wel als je een te donkere kleur kiest of anderszins oncharmante keuzes maakt.

Maar ik vind persoonlijk goed bijgehouden wenkbrauwen een enorm verschil maken! Je hele gezicht knapt ervan op.
quote:HelpBrand schreef op 19 januari 2012 @ 19:32:

Cici ik ben t niet met je eens. Als je wenkbrauwen goed gedaan zijn ziet het er zeker niet nep uit.

Wel als je een te donkere kleur kiest of anderszins oncharmante keuzes maakt.

Maar ik vind persoonlijk goed bijgehouden wenkbrauwen een enorm verschil maken! Je hele gezicht knapt ervan op.Hiermee ben ik het eens. Echter versta ik onder goed bijgehouden: netjes geëpileerd in een vorm die past bij jouw gezicht en netjes geborsteld. Je wenkbrauwen bijkleuren valt daar voor mij zeker niet onder.
quote:sunny_mar schreef op 19 januari 2012 @ 18:47:

[...]

Haha, ja dat weet ik! Maar vindt het dan niet fair om vervolgens die spulletjes bij de Kruidvat te kopen...

Kruidvat en ICI vallen onder hetzelfde bedrijf!!!!

En zij zijn wel fair met die prijzen?!
Ikzelf heb ook een boze uitstraling wanneer ik zwarte oog make up draag. Draag daarom donkerbruine eyeliner met licht bruine oogschaduw. Ga ik op sjiek, dan draag ik donkerdere kleuren met een glittertje erin, dat breekt een beetje.
quote:Cici25 schreef op 19 januari 2012 @ 19:36:

[...]

Hiermee ben ik het eens. Echter versta ik onder goed bijgehouden: netjes geëpileerd in een vorm die past bij jouw gezicht en netjes geborsteld. Je wenkbrauwen bijkleuren valt daar voor mij zeker niet onder.Ik heb heel weinig wenkbrauw van mezelf, zelfs een kaal plekje. En ja, ik kleur ze dus altijd bij. Met poeder, dat is zoveel mooier dan potlood.
Je kunt ook bij de haarverf-verpakkingen gaan kijken. Kleur haar, kleur ogen, teint (al klopt dat meestal niet helemaal want de dames zijn flink opgemaakt).

Dan afkijken.

Je zoekt dus een verpakking met een foto van een meisje met donkerbruin haar en groene ogen. De make-up die zij draagt zal bij jou hoogstwaarschijnlijk ook prima staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven