Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor dikker haar?

15-02-2016 20:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd dik haar. Na een ontkleuring van mijn haar (jaja, was niet handig, ik weet, maar daar gaat het niet om ;) is mijn haar heel dun - vooral de tweede dag na het wassen.

Hoe krijg ik 'de dikte' weer terug in mijn haar? Is dit überhaupt mogelijk?

Iemand tips?
It's not always easy, but it's worth it.
Ik lees mee. Heb hetzelfde probleem met mijn haar
haar is haar, dun haar kan niet dik worden zou ik denken
Het was eerst dik, als het van dik naar dun kan, dan moet dat toch andersom ook mogelijk zijn?
Batiste xxl droogshampoo. Daar wordt je haar heel stevig van. (Totdat je het weer gaat wassen)
quote:J1107 schreef op 15 februari 2016 @ 20:54:

Het was eerst dik, als het van dik naar dun kan, dan moet dat toch andersom ook mogelijk zijn?Haar is dood, hoe zou dat moeten dan?
Mijn haar lijkt steviger als ik het niet was met shampoo maar met conditioner, liefst zonder siliconen. Na een paar keer wassen voelt het dikker aan. Het is natuurlijk niet dikker maar zo ziet het er wel uit, ook meer krul maar weet niet of je daar op zit te wachten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Van die huid haar en nagel-vitamines gaan slikken wil wel eens helpen! Is wel een kwestie van geduld, het duurt wel een paar maanden voor je daar effect van ziet.

Als je meteen dikker haar wilt, misschien weer donkerder kleuren? Dan lijkt het vaak wat dikker. Ook als je het korter en op 1 lengte laat knippen. Of je kunt van die matten inklikken op belangrijke momenten. Of extensions natuurlijk.
Heb je haaruitval gehad d.m.v. die spoelingen?
quote:louise1 schreef op 15 februari 2016 @ 20:57:

Mijn haar lijkt steviger als ik het niet was met shampoo maar met conditioner, liefst zonder siliconen. Na een paar keer wassen voelt het dikker aan. Het is natuurlijk niet dikker maar zo ziet het er wel uit, ook meer krul maar weet niet of je daar op zit te wachten.

Oh,ik wilde net neerzetten,wassen met shampoo met siliconen .

Daar gaat je haar van "uitzetten."😜
@louise1: Daar gaat het mij ook om inderdaad, ik ga het eens proberen

@Velma: Niet dat mij is opgevallen haha
Droogshampoo zou ik niet doen, alleen voor speciale gelegenheden. Iedere dag is op den duur echt niet goed voor je haren volgensmij. Verder kun je beschadigde haren niet meer helemaal gezond maken. Haar wat uit je hoofd komt is al dood namelijk.

Het enige wat in de haarcellen door kan drinken is pure kokosolie, iets met die specifieke eiwitten of zo. Op internet kun je veel vinden over kokosolie haarbehandelingen die je thuis kunt doen, pure kokosolie kun je kopen bij een toko of via internet.

Verder zijn er wel allerlei shampoos en conditioners die je haren dikker laten líjken. Als je haren beschadigd en dof zijn betekent dat dat je haarschubben open staan. Die shampoos leggen er dan een laagje overheen zodat het weer glanst, maar het maakt je haren dus niet permanent beter. Het is slechts illusie.
quote:J1107 schreef op 15 februari 2016 @ 21:09:

@louise1: Daar gaat het mij ook om inderdaad, ik ga het eens proberen

@Velma: Niet dat mij is opgevallen haha

In dat geval zou je je eens moeten verdiepen in co washing, google maar eens op krullenwijzer.blogspot.com. Ik heb sinds kort vele mooiere dikkere krullen. Geen wonderen verwachten en het duurt ook even voor je de juiste structuur krijgt maar hou het een paar weken vol!

Ik heb vrijdag mijn haren geverfd en helaas is de krul en structuur er weer uit. Nu dus weer opbouwen.

Ik gebruik inecto kokosconditioner.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ojee, ik zeg laat het eruit groeien.

Been there, done that

Daarom heb ik nu een bob a la Rihanna laten knippen, omdat ik eerst ook voor een langere tijd mijn haren

geblondeerd had. Ondanks goede verzorging, is het op den duur niet mooi meer.

Vooral de puntjes zien er op een gegeven moment niet meer uit.

Gelukkig vind iedereen het leuk en kan ik het nu weer dik en gezond laten groeien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven