Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor haarmaskers...

20-01-2009 12:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al een tijdje de shampoo van Inecto.

Op aanraden van wat medeforummers om siliconen-vrije-shampoo te gebruiken. Ik ben hier erg tevreden over.

Eens in de 6-8 weken wordt mijn haar door de kapper geverfd en 2 keer per week gebruik ik een fohn en een stijl/krultang. Nu wil ik graag "iets extra's" doen om mijn haar te verzorgen en het mooi glanzend te krijgen.

Hebben jullie tips voor een goed haarmasker? Inecto heeft ook een haarserum. Heeft iemand hier ervaring mee? Of helpt het ook als ik gewoon pure olijfolie in m'n haar smeer? Kortom alle tips en ervaringen zijn welkom! Ik ben reuze benieuwd! Bedankt alvast!
Haarlak maakt glanzend. Inderdaad maakt vet sterker, maak ook vet en slap.
alles over haar!
Ja, olijfolie een beetje verwarmen en dan in je haar doen, warme handdoek erover en intrekken maar. Ik laat het soms wel een dag zitten. Je kan ook andere olie gebruiken, bijvoorbeeld wonderolie (die meng ik dan altijd met olijfolie) of jojobaolie. Je kan ook mayonaise gebruiken maar dat stinkt wel haha. Kokosnootolie is ook goed, maar dat zit al in je shampoo.

Kant en klaar gebruik ik het masker Brazil Nut van de bodyshop waar ik erg over te spreken ben.

Hebben jullie tips voor een goed haarmasker? Inecto heeft ook een haarserum. Heeft iemand hier ervaring mee? Of helpt het ook als ik gewoon pure olijfolie in m'n haar smeer?

het hangt ook erg van je haar af.

inecto conditioner is echt een wondermiddel, maar voor mij doet het helemaal niks.

mijn haar wordt er zwaar en slierterig van.

net zoals olie en kokosvet.

ik wil ook vaak mijn haar extra verzorgen, maar dat loopt altijd op een ramp uit...

zondag een (2 e.l.olie-1 ei-2 th.l. azijn) masker geprobeerd, mijn haar werd net een bos touw!

het enige wat bij mij goed werkt is palmolive basics shampoo en en anti-klit (oh wat vervelend, de goedkoopste die er zijn.... )
Hey, ik heb het serum van Inecto! Alleen dit bevat wel degelijk siliconen! Weet je zeker dat de shampoo dit niet bevat?

Weet dat ze van Santé haarproducten (misschien ook maskers) hebben maar de stylingproducten ruiken in ieder geval niet bepaald lekker vind ik. Heb nu een hele leuke site ontdekt met veilige haarproducten die hopelijk beter ruiken. Ga binnenkort wat spullen bestellen, zitten ook maskers bij:

http://www.naturalhaircare.nl/producten.html

Niet duur trouwens, misschien ook wat voor jou?
De shampoo en conditioner bevatten geen siliconen, de rest van de Inecto produkten wel.

De conditioner vind ik super. Die kan je ook als haarmasker gebruiken hoor.. Gewoon lekker lang laten inwerken (uurtje of zo).
Iedereen heel hartelijk bedankt voor het reageren! Ik ga even uitgebreid het haar-forum lezen en dan het één en ander uitproberen.
.
Misschien heb ik onder een steen gezeten hoor, maar wat is er mis met siliconen in de shampoo? Is dat slecht voor je haar of zo?
quote:missrabbit schreef op 16 november 2011 @ 12:03:

Ik ben al een tijd op zoek naar een haarmasker zonder silicone en parabenen. De enige die ik tot nu toe ben tegengekomen is die van de bodyshop (Rainforest Moisture haire butter) maar die moet weer 10 minuten inwerken. Weet iemand een masker zonder zooi wat niet zo lang hoeft in te werken.

Ik ben al allerlei maskers gaan bekijken die ik op internet vond oa Elvive nutriglos, Elvie total Repair enz maar (tegenwoordig) zitten hier weer ingrediënten in die eindigen op -cone of -conol of -xane in.Ik ben ook helemaal fan van de Rain Forrest Hair Butter van The Body Shop. Ruikt zalig maar het belangrijkste is natuurlijk dat mijn haar daarna zacht aanvoelt en veel minder pluist. En er zitten geen parabenen in (ook niet in hun shampoo en conditioneer van Rain Forrest). Het lijkt erop dat het echt voedt! Ik gebruik hem in de zomer 2x per week en nu 1x per week. Je moet hem inderdaad wel een minuut of 10 laten inwerken maar dat vind ik niet erg. Bij de kapper neem ik ook wel eens een masker en dat moet nog langer inwerken.
Ik gebruik sinds kort Organic Root Stimulator Hair Mayonnaise.

Zelf ben ik er super blij mee. Mijn haar voelt echt veel gezonder, dikker en omdat ik het elke dag was, heb ik geen cremespoeling meer nodig, want mijn haar blijft een aantal dagen klitvrij.
Voor het slapengaan je haar insmeren met de conditioner die je nu gebruikt. De volgende ochtend onder de douche uitspoelen.

Wel je kussen in de was gooien. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven