Mode & Beauty alle pijlers

Tips zakelijke outfits

11-03-2012 17:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar shoppen jullie voor zakelijke outfits?

Ben op zoek naar tips, niet tuttig maar wel zakelijk.

Ik ben 30, 1.70 en 55 kg, meestal maat 34/36
Vanilia, Mexx, Esprit
Mango.
Vanilia is mijn favoriet.
WE, C&A heeft ook nog wel s wat
Thanks allemaal!

WE en C&A kom ik eigenlijk niet meer, bij C&A vind ik de kleding er een beetje "cheap" uitzien, en de pasvorm van WE is het voor m'n gevoel nét niet.

Vanilia en Mango ga ik zeker eens kijken, Mexx en Esprit heb ik al wel wat van.

Wat dragen jullie graag? Jurkje, pantalon/jasje?
Meestal jurkjes. Is niet zo stijf vind ik als een broekpak.
Nette jurken en pakken scoor ik meestal bij H&M. Heb een lastige kleine maat, dus er is ook niet zoveel te krijgen voor mij.
Vanilia en Hugo Boss (vooral de laatste heeft top kwaliteit, erg duur maar blijft mooi). Hugo Boss heeft overigens een aantal keer per jaar sale en dan is het een stuk beter betaalbaar. Ook mooi vind ik jurkjes van ladress (maar eveneens duur).

Ik hoef meestal niet heel netjes, maar vind het zelf wel prettig om zakelijk gekleed te gaan. Ik draag veel rokjes met blouse of net shirt of een pantalon. Een enkele keer een nette spijkerbroek of zwarte skinny (maar dit kan niet als je echt netjes moet). Soms een jurkje met colbert erover. Verder altijd bedekte schouders, bovenarmen, buik, decolleté en bovenbenen, dichte schoenen (pumps of nette laarzen) en panty's bij een rokje of jurkje (ook in de zomer).
Promiss heeft ook wel leuke dingen hangen. Ook dingen die ik meer voor mijn oma vindt, maar daar moet je even langs kijken.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Zalando en dan zakelijke jurken. Shopse
Vanilia, alleen hebben ze daar de laatste tijd erg aparte details aan de kleding wat ik persoonlijk minder vind. Esprit & Mexx, maar wel erg 13 in een dozijn. De kans dat iemand op je werk dit ook aan heeft is erg groot.

Verder ook wel benetton, ze hebben er mooie jurkjes en colberts. Met name voor kleine maatjes dus ik denk dat je daar goed kan slagen. Ze verkopen met name bij de Bijenkorf veel dingen van de zakelijke lijn (bij de V&D een stuk minder).

Ik koop ook wel regelmatig iets bij Sissy-Boy (vestjes en shirtjes). Daarnaast ook bij America Today. Die laatste is heel betaalbaar en hebben af en toe erg leuke dingen ook al voel ik me wel altijd wat "oud" als ik de winkel instap.
Bij America Today heb ik pas geleden een leuk vestje gekocht, was meteen het enige in de winkel wat me aansprak.

Bij Zalando heb ik inderdaad al heel wat leuke jurkjes gezien, vind het wel jammer dat je daar niet kan zoeken op mouwlengte.
Ik was net even aan het kijken bij de zakelijke jurken van Zalando, maar de helft vind ik helemaal niet zakelijk. Tenminste ik durf er niet mee op mijn werk te komen.

Heb helaas geen tips, lees wel geinteresseerd mee.
Ik ga voor : Max Mara ,Trussardi en DNKNY. moet lukken!

Ik heb ook maatje 36 bij 1.76 en slaag er super. Het blijft mooi en je weet dat je veel niet spiegeltjes tegenkomt als bv H&M. Succes.
quote:wupje schreef op 11 maart 2012 @ 19:08:

Bij America Today heb ik pas geleden een leuk vestje gekocht, was meteen het enige in de winkel wat me aansprak.

Herkenbaar hoor, maar ik vind het wel de moeite waard meestal om te kijken daar. Want de kleding die ze daar verkopen kost niet veel en blijf wel erg mooi na vaak wassen (in tegenstelling tot kleding van de H&M).
Bij Steps!
@sophiax: je geeft aan dat je altijd panties draagt onder een rok of jurkje. Ik vraag me op dat gebied af: onder een zwart rokje, is een huidkleurige panty dan 'done'? Of moet het zwart zijn?
Ik doe gerust huidkleurige panty's aan, maar dan wel dunne (suntime van oriblu zijn favoriet) en van goede kwaliteit (oriblu, wolford of falke). Ik hoef mij niet perse heel zakelijk te kleden dus geen idee of dit ook toegestaan is in bv de advocatuur.
Ik vind merken als Fever London en Mödstrom ook vaak mooi, minder stijf en toch wel gekleed. Probeer de Zalando zakelijk sectie eens door te nemen
Gewoon een winkel zoeken waar ze een heleboel verschillende merken hebben voor verschillende doelgroepen. Ik vind bepaalde duurdere merken er nogal cheap uitzien. Dat is het dan niet, maar de kwaliteit is echt beroerd. Op de foto ziet het er dan leuk uit, maar in het echt is het dan hel anders.

Hier http://shop.bandolera.com/nl_NL hebben ze soms wel leuke outfits, maar is met die stijl wel heel erg afhankelijk van je eigen abilities om er iets leuks van te maken. Heb je die niet dan blijft het er toch cheap uitzien.
vanillia voor pakken af en toe koop ik er een jurkje en de zara standaard voor leuke jurkjes.

Ik heb overigens ook een broekpak van Mango, geen topkwaliteit maar staat op zich prima.

Ik draag overigens altijd een zwarte panty onder een jurk of rok , in de zomer 15 dernier.
Kunnen jullie eens iets posten van wat jullie een zakelijk jurkje vinden passen voor iemand van 30?

(situatie: sollicitatie bij overheid)
http://www.stepswebshop.nl/product/1180 ... dress.aspx

Met

http://www.stepswebshop.nl/product/1192 ... lbert.aspx
Wat ik zo jammer vind, is dat ik zó veel leuke/mooie/geschikte jurkjes tegenkom, met als enige probleem dat ze zonder mouwen zijn. Dan moet je dus iets vinden om erboven te dragen, en dat vind ik altijd lastig...

Bijv deze:

http://www.zalando.nl/fev ... -zwart-fe821c009-802.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven