Mode & Beauty alle pijlers

Trouwjurk verkopen

09-12-2015 13:16 16 berichten
Ik ben dit jaar getrouwd en heb een jurk in mijn kast hangen die ik het liefst zou verkopen. De winkel waar ik m vandaan heb heeft een dusdanige constructie om deze terug te nemen dat ik daar niet blij van wordt en dat het retourbedrag zeer treurig is. Voor minder dan 30% van de aankoopwaarde wil ik deze absoluut niet verkopen. Mocht dat echt niet lukken, dan hang ik m liever in mijn kast of doneer ik deze uit principe liever aan een tweedehandswinkel.

Ik word niet warm van Marktplaats en wil deze eigenlijk gewoon aan een winkel verkopen. Iemand ervaring met een winkel binnen 50 km van Amsterdam zonder gekke voorwaarden/constructies?

Alvast bedankt!
Je wil er niet minder dan 30% voor krijgen maar wel weggeven aan een kringloop?

Geen idee van winkels verder, die nog 30% vergoeden bij een tweedehands jurk.

Ik heb mijn jurk van 1750 euro voor 150 euro verkocht aan iemand met een smalle beurs. Zij blij, ik blij.
Ik heb bij mijn trouwjurk ook flink gezocht, maar het is inderdaad treurig wat je ervoor terug krijgt (30% is dan nog 'veel').

Ik heb hem uiteindelijk wel op MP gezet, maar ook niet met echt resultaat. Ik kreeg wel vragen van mensen of ze hem van me mochten huren voor bv. 200 euro, maar dat risico loop ik liever niet. Mensen hebben helaas over het algemeen niet veel geld meer over voor een tweedehands jurk. Begrijpelijk (want dan kan je net zo goed een nieuwe kopen), maar ik had stiekem wel verwacht dat 50% haalbaar zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het vervelende is dat het bij trouwjurk niet gaat om de "waarde" maar om de marktwaarde

En die is nogal laag voor 2e hands trouwjurk

30 % is al heel positief als je dat ervoor krijgt

Vaak als je er veel meer vol wil

Blijven ze in de kast hangen en vergelen en raken uit de tijd .uiteindelijk en zijn dan helemaal niks meer waard
Oei ik dacht nog wel dat ik redelijk realistisch was wat betreft de waarde, maar als ik jullie verhalen zo hoor en marktplaats met al die jurken afstruin, krijg ik daar toch een hard hoofd in.

Wat is dan wel realistisch? Hoeveel was jullie nieuw- en verkoopwaarde?
Ik zou m'n jurk nooit verkopen. De emotionele waarde is veel meer dan je er ooit voor terug krijgt. Er zijn gewoon te weinig mensen die een tweedehands jurk willen, dus de prijzen blijven laag. Je moet 'm ook nog stomen als het voor de tweede keer gedragen wordt. Daarnaast is zo'n jurk vaak helemaal op maar gemaakt voor jou, de kans is klein dat de koopster precies dezelfde maten heeft, dus daar komen ook nog verstelkosten bij voor de koper. Ik zou m inderdaad alleen uitlenen uit liefdadigheid...
quote:Flutterscotch schreef op 09 december 2015 @ 14:11:

Ik zou m'n jurk nooit verkopen. De emotionele waarde is veel meer dan je er ooit voor terug krijgt. Er zijn gewoon te weinig mensen die een tweedehands jurk willen, dus de prijzen blijven laag. Je moet 'm ook nog stomen als het voor de tweede keer gedragen wordt. Daarnaast is zo'n jurk vaak helemaal op maar gemaakt voor jou, de kans is klein dat de koopster precies dezelfde maten heeft, dus daar komen ook nog verstelkosten bij voor de koper. Ik zou m inderdaad alleen uitlenen uit liefdadigheid...Begrijpelijk. Alleen het punt is dat ik op een kleine flat woon. Met de zin 'dan hang ik m liever in mijn kast' in de OP bedoel ik eigenlijk 'dan hang ik m liever in mijn moeders kast' (als moeder het goed vindt) Ik heb er nu gewoonweg de ruimte niet voor en ik ben ook bang dat er nooit meer naar gekeken wordt. Daarbij dacht ik dat hij nu nog verkoopbaar is, omdat het nu nog een moderne jurk is.
Gooi je er nog wat flappen tegenaan en dan laat je hem inlijsten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb je een kinderwens?

Je kunt namelijk van een witte trouwjurk een heel mooi hemeltje of bekleding voor een wiegje laten maken.
Ik heb mijn jurk ook nog Maak ik straks hemel van voor wiegje.
Ik heb wel een kinderwens, maar dat willen we pas over enkele jaren in de praktijk gaan brengen.

Vind het inlijsten ook niet zo'n gek idee trouwens
Een hemeltje voor bij een wiegje? Not my style.

Kijk dat je die trouwjurk kwijtraakt. Neemt veel te veel plaats in beslag. Van de dag zelf heb je foto's en filmpjes. Dat moet voldoende zijn om de herinnering warm te houden.
Ieder zijn smaak troelala. Ik had ook een hemeltje van mijn moeders jurk. Echt heel mooi. Je gebruikt het maar kort. We hebben een familiewieg. Heeeel oud. Matrasje vernieuwden we.
Sinterklaas blij maken?

Ik geloof dat die nooit een cadeau krijgt.

Die mag ook wel eens aangepast worden aan de veranderde tijd.

Aaaah, altijd diezelfde jurk .....
Tuurlijk poldervrouw. Ieder zijn smaak en dat is maar goed ook. Lekker doen zoals je het zelf mooi vind.

Vind de optie van pumps wel geinig!
quote:Taxxi schreef op 09 december 2015 @ 16:38:

Ik heb wel een kinderwens, maar dat willen we pas over enkele jaren in de praktijk gaan brengen.

Vind het inlijsten ook niet zo'n gek idee trouwens Ken je het fenomeen 'Trash the dress' Google maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven