Trouwpak
zaterdag 23 januari 2010 om 15:58
Misschien een hele domme vraag. Wij gaan eind mei trouwen en nu moet mijn vriend dus een pak kopen. Maar, wat is er nou eigenlijk zo bijzonder aan een trouwpak?
Hij draag naar zijn werk ook wel pakken (niet iedere dag maar wel regelmatig. Die haalt hij bij een heren-mode-zaak hier in de stad. Gewoon jasje, broek, overhemd en stropdas. Vaak van Hugo Boss omdat die hem erg mooi zitten.
Dus wat ik me eigenlijk afvraag is: wat er zo bijzonder is aan een trouwpak of dat de kans groot is dat hij bij zijn 'eigen' pakkenzaak ook prima kan slagen voor een 'trouw-pak'?
Hij draag naar zijn werk ook wel pakken (niet iedere dag maar wel regelmatig. Die haalt hij bij een heren-mode-zaak hier in de stad. Gewoon jasje, broek, overhemd en stropdas. Vaak van Hugo Boss omdat die hem erg mooi zitten.
Dus wat ik me eigenlijk afvraag is: wat er zo bijzonder is aan een trouwpak of dat de kans groot is dat hij bij zijn 'eigen' pakkenzaak ook prima kan slagen voor een 'trouw-pak'?
zaterdag 23 januari 2010 om 16:12
zaterdag 23 januari 2010 om 16:15
Tja, ik denk dat je het beste gewoon een mooi pak kunt kopen waar je én die dag helemaal happy bent, maar die je ook daarna nog prima kunt dragen. Maar dat ik mijn mening, en die is nogal praktisch zeg maar. Ik heb een peperdure trouwjurk gehad, maar die ligt nu gewoon op zolder in een doos. Mijn man had een prachtig pak, waar hij nog een paar jaar veel plezier van heeft gehad. Leuk dat je gaat trouwen, gefeliciteerd!
zaterdag 23 januari 2010 om 16:16
Misschien dè gelegenheid voor je vriend om eens een heel ander pak dan normaal aan te schaffen? Als hij normaal bv altijd donkerblauw draagt, misschien eens voor chocoladebruin gaan, of voor een echte smoking.
Verde maakt het toch niks uit waar het pak vandaan komt? Ik ben ook niet in een 'echte' trouwjurk getrouwd en mijn man had zijn pak gewoon bij de WE gekocht.
Verde maakt het toch niks uit waar het pak vandaan komt? Ik ben ook niet in een 'echte' trouwjurk getrouwd en mijn man had zijn pak gewoon bij de WE gekocht.
zaterdag 23 januari 2010 om 17:05
Zelf had ik het makkelijker dan m'n man. Zus trok een jurk uit het rek en dat was gelijke DE jurk. Man heeft zich weken sufgezocht. Juist omdat hij alle dagen pakken draagt en hij eens een keer iets anders dan aders wilde.
Toen we mijn jurk gingen doorpassen is hij bij een herenzaak ernaast binnen gelopen en daar direct geslaagt.
Hij was wel 3x zoveel kwijt dan ik!
En ik heb later juist accesoires op zijn kleuren aangepast. In mijn boeket zat een stuk van m'n stola verwerkt (die ik niet zou gebruiken, want die zou ik na 2 min kwijt zijn) en een brandweerrood lint in de kleur van zijn stropdas.
Zijn pak is anders dan anders maar hij draagt het regelmatig. Het heeft z'n geld wel opgebracht ondertussen.
Toch zou hij het niet gekocht hebben in deze samenstelling als het niet voor onze bruiloft was geweest.
Toen we mijn jurk gingen doorpassen is hij bij een herenzaak ernaast binnen gelopen en daar direct geslaagt.
Hij was wel 3x zoveel kwijt dan ik!
En ik heb later juist accesoires op zijn kleuren aangepast. In mijn boeket zat een stuk van m'n stola verwerkt (die ik niet zou gebruiken, want die zou ik na 2 min kwijt zijn) en een brandweerrood lint in de kleur van zijn stropdas.
Zijn pak is anders dan anders maar hij draagt het regelmatig. Het heeft z'n geld wel opgebracht ondertussen.
Toch zou hij het niet gekocht hebben in deze samenstelling als het niet voor onze bruiloft was geweest.
zaterdag 23 januari 2010 om 19:17
quote:Chaootje2 schreef op 23 januari 2010 @ 17:40:
Van een "echt" trouwpak is het colbert iets langer.
Dat is het verschil wat ze mij verteld hebben.
Maar volgens mij kan een zakelijk pak prima voor die dag.
Veel succes!
Ergens is dat vreemd: trouwen = feest en dan trek je als man een zakelijk pak aan.
Terwijl de bruid doorgaans een jurk aanheeft die volstrekt niet bij zakelijke aangelegenheden aangetrokken kan worden.
Van een "echt" trouwpak is het colbert iets langer.
Dat is het verschil wat ze mij verteld hebben.
Maar volgens mij kan een zakelijk pak prima voor die dag.
Veel succes!
Ergens is dat vreemd: trouwen = feest en dan trek je als man een zakelijk pak aan.
Terwijl de bruid doorgaans een jurk aanheeft die volstrekt niet bij zakelijke aangelegenheden aangetrokken kan worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 24 januari 2010 om 20:28
Zelf ben ik getrouwd in een jacquet met handschoenen en hoge hoed. Voor het diner heb ik mij gekleed in een smoking (black tie). Tja, ik ben een sucker voor etiquette.
Het jacquet is de meest formele dracht voor plechtigheden overdag (promotie, huwelijk, officieel bezoek, jubileum, ontvangst). Het wordt nooit na zonsondergang gedragen.
Trouwkleding Tips voor hem
* Informeel overdag: net shirt en nette broek, bij voorkeur een sportief colbertje.
* Informele s’avonds: Pak
* Semi-formeel overdag: Pak
* Semi-Formeel s’avonds: Donker Pak
* Formeel overdag: Donker Pak met das
* Formeel s’avonds of Black-Tie dresscode: Smoking
* Ultra Formeel of White Tie dresscode: Rok Kostuum met witte das en shirt
Do’s en Don’ts voor Hem
* Draag altijd een donker pak met das na 18:00.
* Draag nooit een smoking overdag. Maakt niet uit hoe formeel de bruiloft is.
* Schat goed in hoe formeel de bruiloft is als het niet op de uitnodiging staat. Met een donker pak en een conservatieve das kan je niet missen.
http://www.trouwjurkgids.nl/trouwkleding
Maar goed ik heb ook een vriend die heeft een donker formeel pak gekocht die hij na de bruiloft ook naar zijn werk aan kon. Is ook wat voor te zeggen.
Het jacquet is de meest formele dracht voor plechtigheden overdag (promotie, huwelijk, officieel bezoek, jubileum, ontvangst). Het wordt nooit na zonsondergang gedragen.
Trouwkleding Tips voor hem
* Informeel overdag: net shirt en nette broek, bij voorkeur een sportief colbertje.
* Informele s’avonds: Pak
* Semi-formeel overdag: Pak
* Semi-Formeel s’avonds: Donker Pak
* Formeel overdag: Donker Pak met das
* Formeel s’avonds of Black-Tie dresscode: Smoking
* Ultra Formeel of White Tie dresscode: Rok Kostuum met witte das en shirt
Do’s en Don’ts voor Hem
* Draag altijd een donker pak met das na 18:00.
* Draag nooit een smoking overdag. Maakt niet uit hoe formeel de bruiloft is.
* Schat goed in hoe formeel de bruiloft is als het niet op de uitnodiging staat. Met een donker pak en een conservatieve das kan je niet missen.
http://www.trouwjurkgids.nl/trouwkleding
Maar goed ik heb ook een vriend die heeft een donker formeel pak gekocht die hij na de bruiloft ook naar zijn werk aan kon. Is ook wat voor te zeggen.
woensdag 27 januari 2010 om 22:01
quote:sue2 schreef op 27 januari 2010 @ 16:55:
Ik ben dan wel al getrouwd maar als ik het nog eens zou doen dan zou ik heel blij zijn als ik mijn aanstaande hierin zou zien
[afbeelding]
Echt? Dat doet me een beetje denken aan een pak van een chauffeur van een enorm luxe auto...
Ik ben ook voor de traditionele "regels" die hiervoor gepost zijn. Heb je daar zelf al een idee over TO, of je een dresscode gaat hebben op je bruiloft (en nu please niet weer een hele discussie van het nut/onzin van zo'n dresscode, daar denken we anders over hier! )
Edit: Ik vind een Hugo Boss pak sowieso al wel vrij luxe/chique hoor! Hebben zij geen trouwlijn? Volgens mij wel!
Ik ben dan wel al getrouwd maar als ik het nog eens zou doen dan zou ik heel blij zijn als ik mijn aanstaande hierin zou zien
[afbeelding]
Echt? Dat doet me een beetje denken aan een pak van een chauffeur van een enorm luxe auto...
Ik ben ook voor de traditionele "regels" die hiervoor gepost zijn. Heb je daar zelf al een idee over TO, of je een dresscode gaat hebben op je bruiloft (en nu please niet weer een hele discussie van het nut/onzin van zo'n dresscode, daar denken we anders over hier! )
Edit: Ik vind een Hugo Boss pak sowieso al wel vrij luxe/chique hoor! Hebben zij geen trouwlijn? Volgens mij wel!
donderdag 28 januari 2010 om 11:30
Een trouwpak is een heel lelijk, heel duur pak waar je door bruidsmodezaken ingehangen wordt.
Een mooi pak kun je ook kopen. Gewoon bij een herenmodezaak. Voor je trouwen zou je een maatpak kunnen laten maken. Met de datum aan de binnenkant geborduurd bijvoorbeeld. Ben je net zo veel kwijt als aan zo'n bruidswinkelgedrocht, maar je ziet er beter uit en je kan het nog eens aan.
Een mooi pak kun je ook kopen. Gewoon bij een herenmodezaak. Voor je trouwen zou je een maatpak kunnen laten maken. Met de datum aan de binnenkant geborduurd bijvoorbeeld. Ben je net zo veel kwijt als aan zo'n bruidswinkelgedrocht, maar je ziet er beter uit en je kan het nog eens aan.
donderdag 28 januari 2010 om 11:36
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar je kan wel een heel mooi pak kopen voor de bruiloft. Mijn vriend man nu dus heeft zijn pak laten maken bij een winkel in Zwolle, naam ben ik even kwijt. In die winkel kon je alles zelf kiezen, van stoffen tot gulp, van voering tot model. Ook initialen kun je in de manchetten laten zetten of een tekst in de binnenkant van het jasje.
Zo kun je van het pak wel iets bijzonders maken die helemaal bij je figuur en smaak past.
Zo kun je van het pak wel iets bijzonders maken die helemaal bij je figuur en smaak past.
donderdag 28 januari 2010 om 11:40
Wat AE zegt. Of, nog erger, je man heeft twee prachtige pakken, die hij weliswaar bij het solliciteren naar zijn baan nodig had, maar in totaal misschien 5 keer aangehad heeft. Dan gaat hij met een van die pakken naar de kleermaker in het durp, laat pak in kwestie voor een paar tientjes vermaken zodat het helemaal op zijn maat is en trouwt daar in.
Maar misschien mag dat alleen van bruiden die zelf ook niet in zo'n gedrocht uit de bruidsmodewinkel wilden trouwen.
Maar misschien mag dat alleen van bruiden die zelf ook niet in zo'n gedrocht uit de bruidsmodewinkel wilden trouwen.