Mode & Beauty alle pijlers

Tussenlengte haar: tips gevraagd

21-12-2019 11:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha forum,

Ik heb een poos geleden mijn haar kort geknipt. Ik heb bijna mijn hele leven al lang haar en wilde het zo lang al eens proberen. Ging van lang haar (halverwege rug) naar een pixie cut. Voelde ontzettend gaaf om te doen en gaf echt een kick. Stond me wel leuk, maar ik merk dat het toch niet bij mijn persoonlijkheid past. Ik ben het nu aan het uitgroeien.

Hoewel ik geen spijt heb van deze radicale move, merk ik wel dat het uitgroeien een beetje een pijnlijk proces is. Het ziet er namelijk niet uit. Mijn haar is te kort om achter mijn oren te doen, maar piekt wel alle kanten op. Ik krijg een matje, waarvan ik twijfel of ik het moet afknippen. Ik draag nu maar een haarband op kantoor en buitenshuis een hoed, zodat het niet echt opvalt. Maar echt mooi is het allemaal niet.

Heeft iemand van jullie ervaring met het uitgroeien van een kort kapsel? Ik heb nu echt de neiging om weer naar de kapper te gaan, maar dadelijk haalt die er weer te veel vanaf, waardoor ik weer van 0 moet beginnen. Tips om te stylen zijn heel erg welkom!
Wel naar de kapper gaan, matje eraf laten knippen en rest een beetje in model (duidelijk zeggen dat het langer moet groeien).
Ja eens met Marana: matje eraf (ervaringsdeskundige)
Ik ben inderdaad ook ervaringsdeskundige, en in die fase ging ik om de 3 maanden naar de kapper denk ik. De kapper knipt er dan echt wel minder dan een cm vanaf (muv het matje dan), en het groeit dan nog steeds wel een paar centimeter per keer.
Is het lang genoeg voor krullen? In maart had ik nog 3 millimeter, inmiddels hangt het (met krullen) halverwege mijn nek.

Maar die tussenlengte (en stomme haarbanden)... In juli had ik me wel kaal willen scheren. Eind augustus kon er een permanent in, helemaal happy nu.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier nog een ervaringsdeskundige. Ga naar een goede kapper en vertel dat je het weer lang wilt hebben, zonder tussendoor voor lul te lopen. Zij maakt dan samen met jou een plan.

Ik heb goede ervaringen met Kinki Kappers. Die zijn in mijn ervaring en stuk beter in het mee denken en creatieve kapsels verzinnen. Waarschijnlijk omdat een deel van hun klandizie wel van wat experimenteren houdt :)
Tussen kapsel nemen en dat op een ronde borstel föhnen. Bijv:

https://i.pinimg.com/originals/7e/3c/25 ... c25dc3.jpg

dat dan richting een bob laten groeien.
Vooral eerst de voorkant laten groeien, zoveel makkelijker leuke tussenlengte kapsels te maken dan.

Zo'n soort progressie, daarna kun je het waarschijnlijk 'gewoon' laten groeien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Thanks allemaal! Ik heb de mat eraf laten halen en het ziet er in ieder geval een stuk netter uit weer :) De bovenkant lekker door laten groeien en dan heb ik tegen de zomer hopelijk weer een boblijntje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven