Mode & Beauty alle pijlers

Tweedehands kleding Geen OP

24-10-2025 11:26 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nvt
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 10:28
Reden: OP gewist, maatregelen zijn genomen
96.52% gewijzigd
Ik heb ook wel wat dingen op Vinted gekocht. Maar het meeste is het net niet. Kleur valt tegen of model leek op de foto anders dan in het echt.

Of de maat klopt niet. Veel merken zijn slordig met maatvoering tegenwoordig.

En ik vind de prijzen op Vinted ook hoog. Zie vaak items van mijn favoriete merken voor meer dan de saleprijs in de winkel. Laat maar dan.

Bij de kringloop heb ik nog nooit wat leuks gezien, alleen maar fast fashionmerken voor te veel geld. Ik weet niet of er hier tassen rondgaan. Maar wat ik er op social media wel eens van zie word ik nooit enthousiast van.

Al met al blijf ik toch liever bij nieuw.
Loren schreef:
25-10-2025 07:53

Bij de kringloop heb ik nog nooit wat leuks gezien, alleen maar fast fashionmerken voor te veel geld. Ik weet niet of er hier tassen rondgaan. Maar wat ik er op social media wel eens van zie word ik nooit enthousiast van.

Al met al blijf ik toch liever bij nieuw.
Kringloop shoppen is iets wat wel tijd kost. Als je 2 jasjes uit je rek pakt heb je waarschijnlijk net die van de Action en Hema te pakken.
Terwijl verderop een jas van The North Face of Filippa K hangt. Ik heb laatst een prachtige wollen mantel van Filippa K gevonden, zaken en split waren nog niet eens open gemaakt, en dat voor 15 euro!

Ook laatst nieuwe laarzen van Verhulst gevonden. Maar het is inderdaad niet zoals online shoppen waarbij je met grote zekerheid kunt zeggen dat je weet wat je gaat vinden.
Ik ga morgen naar de rommelmarkt in Autotron Rosmalen. Eens kijken wat daar te scoren valt.
Lemon_Pledge schreef:
25-10-2025 08:27
Kringloop shoppen is iets wat wel tijd kost. Als je 2 jasjes uit je rek pakt heb je waarschijnlijk net die van de Action en Hema te pakken.
Terwijl verderop een jas van The North Face of Filippa K hangt. Ik heb laatst een prachtige wollen mantel van Filippa K gevonden, zaken en split waren nog niet eens open gemaakt, en dat voor 15 euro!

Ook laatst nieuwe laarzen van Verhulst gevonden. Maar het is inderdaad niet zoals online shoppen waarbij je met grote zekerheid kunt zeggen dat je weet wat je gaat vinden.
Dat zijn leuke vondsten ja, zo'n mantel , doe je goed!

Het zal ook wel nog uitmaken waar je shopt, Ik woon in een zeer doorsnee gemeente. Kan me voorstellen dat de kringloop in Blaricum meer te bieden heeft :).
Baggal schreef:
24-10-2025 16:21
Daar heb ik ook een hekel aan. Natuurlijk is de staat van een artikel altijd een beetje subjectief, maar kom op… Iets dat onder de pillen zit kun je niet meer omschrijven als zeer goede staat. Zou ik omgedraaid ook niet doen: ik verkoop ook alleen dingen die ik zelf graag zou willen ontvangen. Wanneer mensen mij zooi sturen dan stuur ik het ook terug, zelfs als de retourzending voor mijn rekening is. Gelukkig komt het niet vaak voor.
Ja precies, en op de site is ook niet terug te vinden wat die beschrijvingen dan betekenen. Zo zonde, want met al dat verzenden is de duurzaamheid er wel af.
Hier is vinted mijn nieuwe hobby, geloof ik :P
Maar voor mezelf heb ik er pas 2 jurkjes gekocht, waarvan eentje toch nog een scheur in de naad bleek te hebben nadat ik t al goedgekeurd had :facepalm:
Voor mijn kind slaag ik er wel heel goed met kleding en accessoires van het favoriete disney figuur, waar in NL relatief weinig van te vinden is, vaak nog met het prijskaartje eraan.
Verkopen vind ik eigenlijk ook wel leuk, maar inmiddels ben ik wel een beetje door mijn voorraad nog goede (te kleine) kinderkleding heen.
Bedankt voor jullie reacties! Leuk om jullie ervaringen allemaal te lezen. Ik had niet zoveel reacties verwacht haha
Het nadeel van verkopen op Vinted vind ik soms het gedoe en de onzin biedingen. Ik had er een tijd terug een nieuwe rok met kaartjes van Kate Spade op staan voor £32. Iemand biedt dan £18. Ontzettend irritant vind ik dat. Ik heb er zelfs een tijdloos en nieuw Wolford rokje vanaf gehaald dat ik wel voor mijn dochter bewaar.
Als iemand meent dat het passend is om £13 te bieden hou ik het liever in de kast.

Voor dingen die wel gedragen zijn ben ik makkelijker en is een bod sneller goed. Ik koop soms ook dingen die er leuk uitzien op foto’s, maar dan toch wat tegenvallen. Of dat ik teveel koop. Ach ja… uiteindelijk weegt het onder de streep echt op tegen alles gloednieuw kopen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Loren schreef:
25-10-2025 09:06
Dat zijn leuke vondsten ja, zo'n mantel , doe je goed!

Het zal ook wel nog uitmaken waar je shopt, Ik woon in een zeer doorsnee gemeente. Kan me voorstellen dat de kringloop in Blaricum meer te bieden heeft :).

Hier ook heel doorsnee qua gemeente. Voordeel daarvan is wel dat ze vaak de echt bekende merken wèl kennen, zoals GStar, Wrangler,Nike, en die prijs dan omhoog gooien, maar merken als Filippa K kennen ze dan weer niet. Dus die zijn dan weer een stuk lager geprijsd, niveau h&m en zeeman
Itsnojoke schreef:
25-10-2025 08:58
Ik ga morgen naar de rommelmarkt in Autotron Rosmalen. Eens kijken wat daar te scoren valt.
Leuke kramen gezien, maar qua kleding viel het erg tegen. Opbrengst: een mok met een foto van een hamster die lekker aan het chillen is.
Kon beter.
Bij Vinted gaat het meestal wel goed. Nog maar 1 koper gehad die ging zeiken over iets in al die jaren dat ik erop zit. Pas 2x iets gehad wat echt niet pastte en weer door verkocht, en 2x iets waarvan de staat toch niet was zoals beschreven. En oja een keer had iemand de verkeerde maat vermeld bij de advertentie, de jas bleek een L en geen M. Maar dat was maar goed ook want het merk viel kleiner en het is inmiddels mijn favoriete jas, probeer hem nu ook in een andere kleur te kopen op Vinted maar de verkoper reageert al ruim een week niet.

Ik ga eigenlijk nooit naar rommelmarkten enzo waar je entree moet betalen, heb dat volgens mij ooit wel eens gedaan voor een ander soort beurs en daar bleek voorval veel zooi te liggen wat ik niet zocht, versleten of juist duurder dat ik dacht dat haal ik wel ergens anders. Weg entree geld.
Itsnojoke schreef:
26-10-2025 15:34
Leuke kramen gezien, maar qua kleding viel het erg tegen. Opbrengst: een mok met een foto van een hamster die lekker aan het chillen is.
Kon beter.
Oh jammer dat je geen leuke kleding vond, zeg. Ik ga ook graag naar rommelmarkten, maar de rest van mijn gezin vindt er helaas niks aan en daarom kom ik er nu niet meer zo heel vaak.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven