Mode & Beauty alle pijlers

Tweedehands kleding

15-10-2013 20:35 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of ik de enige ben die wel eens ooit tweedehands kleding koopt.



Ik heb net een mooie jas gekocht via marktplaats. Hij was nieuw te duur voor mij (400 euro) en nu heb ik hem voor minder dan de helft van marktplaats, nog zo goed als nieuw.



Ik koop eigenlijk liever iets wat goed is tweede hands, dan een nieuw lor dat na twee keer wassen weg kan.

tweedehands kleding

Totaal aantal stemmen: 58

nee, nooit (28%)
soms, omdat ik het nieuw niet kan betalen (16%)
vaak (50%)
(bijna) altijd, nieuw kan ik niet betalen (7%)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees met interesse mee over de kringloop ik ben daarin een nitwit, scoor wel kinderkleding op marktplaats en de beurzen maar ik wil voor mijzelf ook wel eens neuzen. Hoe weet je waar de winkels zitten of is dat een kwestie van google..... Sommige van jullie noemen adresjes als parels waar selecteren jullie op bij de keuze voor een 2e hands winkel. Ps ik woon in de buurt van 010
Hier ook 010. Geef eens jullie leuke adressen voir tweedehands dameskleding?
Alle reacties Link kopieren
De Swan market in Rotterdam staat goed bekend, Ik ben er zelf nog niet geweest, ik ga zeker een keer: http://www.swanmarket.nl/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik koop tegenwoordig ook via mp kleding. Voor zoon die erg hard groeit en ik niet steeds nieuwe kleding voor hem kan kopen. En voor mezelf ook steeds vaker.



Alleen vindt ik het zo moeilijk qua maten, ik had een leuke poncho met kol gekocht, is die kol zo krap, en ik heb echt geen groot hoofd, dat heel mijn haar meteen gestraith is. Zo strak is dat ding, dus een miskoop. Ook een keer een overhemd voor zoon, die was zo verwassen dat ze het zelfs bij het leger des heils niet meer wilden.



M
Ik koop niets op marktplaats, ik wil de kleding graag passen en zien voor ik het koop.



Ik ga gewoon naar de locale kringloop winkel, ik woon niet in de buurt van 010 dus daar kan ik jullie niet mee helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 15 oktober 2013 @ 21:51:



En BGB, eczeem is niet besmettelijk.De builenpest dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op woensdag 16 oktober 2013 21:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Belle73 in "Tweedehands kleding"" class="messagelink">Belle73 schreef op 15 oktober 2013 @ 21:51</a>:</b>



En BGB, eczeem is niet besmettelijk.</div></blockquote>De builenpest dan. Gatver
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen heb ik over de 70 spijkerbroeken waarvan er misschien maar 10 goed passen.

Had ik misschien net zo goed alleen nieuwe in de winkel kunnen kopen voor de volle mep.

Maar veel broeken die ik mooi vind zie je amper meer in de winkel.





En die labeltjes, een geoefend oog heeft geen label nodig om te zien van welk merk iets is.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 16 oktober 2013 @ 00:03:

Niet, ik ben er ook vies van. En hoewel ik weleens wat kleding van mijn kind heb geprobeerd te verkopen ben ik daarmee gestopt omdat ik echt schijtziek werd van al die graaiende wijven die 1 euro boden maar wel precies alleen de merkkleding uit de bak visten en elkaar verlekkerd zaten aan te stoten en naar de labeltjes wezen. Toen dacht ik "rot op, als je zo graag merkkleding wil koop je het maar in de winkel" en sindsdien geef ik kleding alleen nog maar weg aan mensen die ik ken. Ik maak er nog liever een poetslap van dan dat ik dat gierige gegraai faciliteer.



Bovenstaande gaat ook op voor mij.

Enige wat ik graag tweedehands koop, zijn vintage handtassen. Echt een tic, maar het is niet duur dus dat scheelt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik me bij een vintage handtas voorstellen eigenlijk?

Koop je die van een bepaald ouder duur merk.



En wat is vintage kleding. Klassieke niet meer gemaakte chanel mantelpakjes?
Alle reacties Link kopieren
Vintage handtas:



Eigenlijk oude meuk met een 'twist'. Dat kan een bepaald merk zijn, maar het merendeel is merkloos (of niet meer te herleiden). Wel altijd kwaliteitsspul. Ik heb tassen uit de jaren '20 tot en met ongeveer de seventies.



Vintage kleding: ik denk zelf kleding van een bepaald tijdperk, merkkleding zal geliefder zijn dan non-merk (alhoewel het laatste dan weer aan de vrouw wordt gebracht als 'ambachtelijk', ook al is aan alles te zien dat het fabriekswerk is). Mijn oma liet vroeger de Jacky O pakjes namaken in een tijd dat ze toch echt niet meer hip waren. Dat was destijds ook al 'vintage remake'.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oooh dat zijn mooie pakjes om te hebben, of het nou de echte zijn of nagemaakt ja.



Verder heb ik ook wel het idee dat die oude meuk van degelijkere kwaliteit waren.
Alle reacties Link kopieren
Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen vintage en mode van drie jaar geleden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ook ik ben een 2dehands kleding shopper!



Vind het ook een uitdaging om voor weinig wat leuks te scoren, merken zijn voor mij niet belangrijk, het moet lekker zitten!



Ben wel gek op het merk ART, maar iets vergelijkbaars zonder dat merkje ook prima!

Heb er 2 jaar terug een geweldige jas van gescoord voor 2 tientjes, de zakken zaten zelfs nog dicht gestikt!

Ben er helemaal blij mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 16 oktober 2013 @ 23:23:

Wat moet ik me bij een vintage handtas voorstellen eigenlijk?

Koop je die van een bepaald ouder duur merk.



En wat is vintage kleding. Klassieke niet meer gemaakte chanel mantelpakjes?http://nl.wikipedia.org/wiki/Vintagekleding



Het hoeft niet altijd een bekend of duur merk te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zoveel met wiki. En als ik dat artikel vluchtig doorlees hebben ze het ook over (gewone) 2e hands kleding.

Noem dat vintage en het klinkt ineens een stuk chiquer.

Daarom lees ik liever wat de mensen hier eronder vinden vallen. Kan ik meer mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 17 oktober 2013 @ 09:58:

Ik heb niet zoveel met wiki. En als ik dat artikel vluchtig doorlees hebben ze het ook over (gewone) 2e hands kleding.

Noem dat vintage en het klinkt ineens een stuk chiquer.

Daarom lees ik liever wat de mensen hier eronder vinden vallen. Kan ik meer mee.



Dat lees ik daar echt niet in. Ik lees liever een (in dit geval best goed) Wiki-artikel,dan dat ik hier alle meningen moet lezen Leuk om te lezen, maar zoveel forummers, zoveel meningen.



Vooral verkopers van tweedehands ellende noemen die te pas en vooral (te onpas) 'vintage'. Daar heb ik dan weer niet veel mee, en ik kan er al helemaal niets mee.
Alle reacties Link kopieren
Spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2013 21:29
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik koop best wel vaak tweedehands. Zowel online via marktplaats als in vintage winkels, zo heb je originele spullen maar voor vaak veel goedkoper dan in de winkel!
Alle reacties Link kopieren
Daarom, Melponene, was ik benieuwd wat men hier onder vintage verstaat. Niet een wiki waar ook iedereen wat kan aanvullen.

Als ik vintage tas google zie ik zoveel soorten tassen voorbij komen, maar dan lees ik hier wat iemand er voor beschrijving aangeeft en denk ik ooh dat is dus zo'n soort tas als dat ik zag tussen de 100en plaatjes. Maakt het voor mij duidelijker, en leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alleen tweedehands als ik een outfit nodig heb voor een themafeestje. Maar verder ben ik er een beetje vies van.

Als kind heb ik wel vaak tweedehandse kleding gedragen omdat er niet zo veel geld was thuis. Misschien dat ik er daarom nu wel een beetje een afkeer van heb. En ik koop ook liever af en toe dure kleding die jaren mee gaat, dan een heleboel goedkope troep.
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 17 oktober 2013 @ 16:55:

Daarom, Melponene, was ik benieuwd wat men hier onder vintage verstaat. Niet een wiki waar ook iedereen wat kan aanvullen.

Als ik vintage tas google zie ik zoveel soorten tassen voorbij komen, maar dan lees ik hier wat iemand er voor beschrijving aangeeft en denk ik ooh dat is dus zo'n soort tas als dat ik zag tussen de 100en plaatjes. Maakt het voor mij duidelijker, en leuker.



Ik begrijp het nog steeds niet. Ik ben een vintageliefhebber enn ik vind de definitie op Wiki goed. Maar jij gaat eerder uit van een forum waar iedereen wat kan posten dan een wikipagina waar iedereen iets kan aanvullen?

Ik ben op zich geen superfan van Wiki overigens,maar soms staat er goede info op.



Maar ik doe verder niet lullig: ik heb nog een ouwe spijkerbroek van Mexx. Die noem ik dan 'vintage', en dan kan jij weer lekker googelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er warm bij dit winter anders. Nieuwe Hilfiger jas, 3 tientjes, Spoom jas, 20 euro. Even wassen en aan.
Alle reacties Link kopieren
Echt niet dat ik geloof dat jij een vintage mexxie hebt.



Nee, maar komt mede omdat ik een hekel heb aan wiki. En daarom dus, wat ik al schreef, het vluchtig doorlas.



Het was geen aanval ofzo naar jou, ik wilde gewoon reacties van mensen hier lezen. Anders had ik het net zo goed wel kunnen laten bij mijn eerdere googlezoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op tweedehands kleding, maar ik koop het vooral bij de kringloop, wil het graag even passen. Vroeger was ik er ook 'vies' van, en ik koop nog steeds geen dingen die er gedragen uit zien. Ik heb inmiddels een paar pakken en colberts van de kringloop. Oh, en een kalfsleren rokje van, jawel, 3 euro. Awe-some.



En het ruikt wel altijd apart, maar niets wat een wasmachine/kledingspray/weekje op het balkon, niet kan verhelpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven