Mode & Beauty alle pijlers

Tweedehands kleding

15-10-2013 20:35 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of ik de enige ben die wel eens ooit tweedehands kleding koopt.



Ik heb net een mooie jas gekocht via marktplaats. Hij was nieuw te duur voor mij (400 euro) en nu heb ik hem voor minder dan de helft van marktplaats, nog zo goed als nieuw.



Ik koop eigenlijk liever iets wat goed is tweede hands, dan een nieuw lor dat na twee keer wassen weg kan.

tweedehands kleding

Totaal aantal stemmen: 58

nee, nooit (28%)
soms, omdat ik het nieuw niet kan betalen (16%)
vaak (50%)
(bijna) altijd, nieuw kan ik niet betalen (7%)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik.



Ik vind het een sport om echt goede koopjes te scoren.

Voor m'n eigen portemonnee, maar ook wel een beetje principieel, omdat ik vind dat er al zoveel zooi op de wereld is. Dat principe voer ik trouwens niet heel strak door in alles wat ik doe, dus het eerste punt weegt ook wel zwaar



Meestal via marktplaats of de kringloop.

Ik zoek eigenlijk ook nog andere goede online adresjes. Kennen jullie die?
Vind het ook beetje "viezig" idee, verkoop zelf wel veel en dan denk ik idd goh lekker goedkoop en bijna nieuw die kleding. Feit dat als het niet past niet terug kan vind ik ook minpunt van marktplaats dan... Nee ik shop lekker nieuw
Vies? Weet je wat vies is; die nieuwe kleding in de winkels die al door tig zwetende lijven zijn gepast! Marktplaats vind ik trouwens veel te duur, ik heb zo mijn "adresjes" waar ik meestal maar 1 euro per stuk betaal.
Hier kom ik eigenlijk nooit afgedragen kleding tegen. Maar ik let wel op de labels, ik vind het leuk om merkkleding te kopen voor weinig. Action / zeeman kleding is niets mis mee, maar bij de 2e hands zaken hier betaal je voor een action of merk kledingstuk net zo veel.



Ik merk zelf duidelijk verschil tussen een merk spijkerbroek of een Primark broek, eerst dacht ik dat ik voordeliger uit was met Primark broeken, maar 2e hands bevalt me veel beter (en ik ben voordeliger uit )
Ik koop soms tweedehands. Heb er geen problemen mee. Alleen schoenen koop ik niet tweedehands.

In de winkel is het inderdaad ook ranzig.
Alle reacties Link kopieren
Nee, eigenlijk niet. Omdat ik geen zin heb om door stapels kleding te worstelen op zoek naar misschien net dat leuke kledingstuk. En via marktplaats ben ik bang dat het niet past. Maar ik vind het niet vies ofzo.
Dat struinen vind ik juist leuk, maar het is inderdaad wel een kwestie van regelmatig kijken en geluk hebben.
quote:ldp schreef op 15 oktober 2013 @ 22:08:

Ja ik.



Ik vind het een sport om echt goede koopjes te scoren.

Voor m'n eigen portemonnee, maar ook wel een beetje principieel, omdat ik vind dat er al zoveel zooi op de wereld is. Dat principe voer ik trouwens niet heel strak door in alles wat ik doe, dus het eerste punt weegt ook wel zwaar



Meestal via marktplaats of de kringloop.

Ik zoek eigenlijk ook nog andere goede online adresjes. Kennen jullie die?



ben het helemaal met je eens!

Ik ben toevallig afgelopen weekend goed geslaagd op de ij-markt in amsterdam. Grote vlooienmarkt. Je betaald wel entregeld maar parkeren is gratis (pontje vanaf cs ook) Onder andere een leuk cobertje voor mijn werk voor 3 euro, jurkje voor 1 en een paar enorm leuke duidelijk niet gedragen ballerina's van een duur merk voor 3. Verder voor zoon voor 1 euro per stuk: 3 tshirts een zomerslaapzak voor komende zomer, setje van broek + gilletje (samen 2 euro) lange mouwen shirt en een zwembroek ( bij de hema deze zomer 10 euro, had hem nu voor 1!)

Ik koop kleding voor mijn zoon altijd 1-2 maten vooruit, zodat ik altijd genoeg heb liggen tegen de tijd dat ik het nodig heb. Verder hou ik een lijstje bij met wat ik al heb, zodat ik niets dubbel koop.
Alle reacties Link kopieren
Bijna al mijn kleding is tweedehands. Hier om de hoek zit een enorme kringloopwinkel waar alle kleding uitgezocht is en gewoon hangt. Geen stapels waar je in moet graaien. En ik loop in de stad ook vaak de tweedehandskledingzaak binnen. Het bespaart me erg veel geld. Nieuw kan ik me gewoon niet permitteren.

Altijd gedaan,ook toen ik nog meer te besteden had maar toen kocht ik meer dingen nieuw. Ook voor de kinderen altijd naar beurzen geweest. Nu hebben ze kleedgeld en is het niet meer nodig.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop heel veel tweedehands, en dan het liefst mooie vintage, dus geen goedkopere dingen. En wat ik dan koop, zou ik nieuw echt niet kunnen of willen betalen...
Alle reacties Link kopieren
Letten jullie echt zo op de merkjes? Het valt me op dat het hier zo vaak genoemd wordt.



Ik koop bijna nooit iets tweedehands, ben er beslist niet vies van maar vind het te veel gedoe om de goede maat te vinden. Precies wat Tomatensoep zegt eigenlijk.

Via Marktplaats koop ik ook geen kleding, omdat ik sowieso nooit online kleding koop. Ik wil kleding passen, voelen en vergelijken voor ik een keus maak.



Ik breng goede, nog mooie kleding altijd naar de kringloop, in de veronderstelling dat een ander blij zal zijn met zo'n koopje. Maar... ik knip altijd de merkjes er uit. Krijg namelijk enorme jeuk en uitslag van zo'n labeltje in mijn nek.



Is het dan echt zo dat bijvoorbeeld een mooi jurkje van Claudia Sträter (mijn favoriete winkel) bij de kringloop niet of nauwelijks verkocht zal worden omdat het merkje er niet meer in zit? Ook al is het misschien maar een jaar oud en amper gedragen en gewassen? Dat zou ik toch wel zonde vinden eigenlijk. Je ziet en voelt toch wel of een kledingstuk van goede kwaliteit is, los van het merk?
Alle reacties Link kopieren
Als student kocht ik trouwens wel vaak tweedehands kleding. Toen had ik meer tijd om alle leuke tweedehands winkeltjes af te lopen, op zoek naar dat ene mooie hebbeding. Tegenwoordig is het meer: ik moet weer iets nets hebben en dan hol ik tijdens koopavond even snel mijn favoriete winkels in. Ben wat efficiënter (en verkwistender) geworden in de loop der jaren.
Alle reacties Link kopieren
Niet, ik ben er ook vies van. En hoewel ik weleens wat kleding van mijn kind heb geprobeerd te verkopen ben ik daarmee gestopt omdat ik echt schijtziek werd van al die graaiende wijven die 1 euro boden maar wel precies alleen de merkkleding uit de bak visten en elkaar verlekkerd zaten aan te stoten en naar de labeltjes wezen. Toen dacht ik "rot op, als je zo graag merkkleding wil koop je het maar in de winkel" en sindsdien geef ik kleding alleen nog maar weg aan mensen die ik ken. Ik maak er nog liever een poetslap van dan dat ik dat gierige gegraai faciliteer.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:MirandaGoesViva schreef op 15 oktober 2013 @ 23:56:

Letten jullie echt zo op de merkjes? Het valt me op dat het hier zo vaak genoemd wordt.





Is het dan echt zo dat bijvoorbeeld een mooi jurkje van Claudia Sträter (mijn favoriete winkel) bij de kringloop niet of nauwelijks verkocht zal worden omdat het merkje er niet meer in zit? Ook al is het misschien maar een jaar oud en amper gedragen en gewassen? Dat zou ik toch wel zonde vinden eigenlijk. Je ziet en voelt toch wel of een kledingstuk van goede kwaliteit is, los van het merk?Ik heb dat wel zo meegemaakt. Had een ontzettend leuk setje van Tommy Hilfiger uit de VS voor mijn zoontje, maar uit de trui had ik het merkje geknipt ivm gevoelige huid. Stond op de vrijmarkt en iedereen viste die broek eruit en als ik dan zei dat er ook een hele leuke trui bijhoorde, keek iedereen eerst of er een label inzat, om vervolgens alleen de broek te willen. Was nota bene nog deels dezelfde stof ook. Heb uiteindelijk dat setje (en alle andere merkkleding) aan niemand verkocht omdat ik er helemaal agressief van werd, heb het aan een vriendin gegeven.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Haha, leuk omschreven Fashionvictim (bericht van 00:03).

Maar dat gedweep met die merkjes vind ik dus ook raar. Als mensen mijn kleding niet willen kopen omdat het labeltje er niet meer in zit, dan kijk ik liever eens in mijn omgeving rond of iemand het wil hebben. Kan vast wel wat nichtjes blij maken met zgan jurkjes en jasjes, maar tot nog toe gunde ik het altijd meer aan de kringloop. Omdat daar ook mensen komen die het zich anders niet kunnen veroorloven (in tegenstelling tot mijn nichtjes). Maar als die er hun neus voor ophalen omdat het labeltje ontbreekt... hmmm
mirandagoesviva wijzigde dit bericht op 16-10-2013 00:13
Reden: Ik zag dat er alweer iets nieuws gepost was terwijl ik mijn reactie typte
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 16 oktober 2013 @ 00:07:

[...]





Ik heb dat wel zo meegemaakt. Had een ontzettend leuk setje van Tommy Hilfiger uit de VS voor mijn zoontje, maar uit de trui had ik het merkje geknipt ivm gevoelige huid. Stond op de vrijmarkt en iedereen viste die broek eruit en als ik dan zei dat er ook een hele leuke trui bijhoorde, keek iedereen eerst of er een label inzat, om vervolgens alleen de broek te willen. Was nota bene nog deels dezelfde stof ook. Heb uiteindelijk dat setje (en alle andere merkkleding) aan niemand verkocht omdat ik er helemaal agressief van werd, heb het aan een vriendin gegeven.Dat kan ik me heel goed voorstellen!
En toch kun je in tweedehandswinkeltjes of sites kledingstukken vinden die erg leuk zijn, precies je smaak maar niet (meer) verkrijgbaar in de eerstehandswinkels.
Alle reacties Link kopieren
quote:MirandaGoesViva schreef op 16 oktober 2013 @ 00:11:

Haha, leuk omschreven Fashionvictim (bericht van 00:03).

Maar dat gedweep met die merkjes vind ik dus ook raar. Als mensen mijn kleding niet willen kopen omdat het labeltje er niet meer in zit, dan kijk ik liever eens in mijn omgeving rond of iemand het wil hebben. Kan vast wel wat nichtjes blij maken met zgan jurkjes en jasjes, maar tot nog toe gunde ik het altijd meer aan de kringloop. Omdat daar ook mensen komen die het zich anders niet kunnen veroorloven (in tegenstelling tot mijn nichtjes). Maar als die er hun neus voor ophalen omdat het labeltje ontbreekt... hmmm





Dat is dus ook waarom ik er klaar mee was. Zeker toen mijn zoon kleiner was had ik altijd ontzettend veel hele leuke kleding voor hem, veel uit het buitenland ook. Maar ja, dat zijn dus soms merken die men hier niet kent, of ook merkloze dingen van H&M of Zara bijvoorbeeld. En dan stonden er weer van die graaiers elkaar bijna de hersens in te slaan voor die ene Burberry trui (waar ze dan 2 euro voor boden terwijl het meer dan duidelijk was dat ze precies weten wat zo'n trui kost), en als ik dan zei oh, ik heb nog zo'n soort trui hoor, kijk hier eens naar (en dan was het bijvoorbeeld een Ben Sherman trui die net zo duur is, alleen is dat een merk wat bijna niemand hier kent) dan haalden ze er hun neus voor op.



Ik heb altijd duidelijk gemerkt dat mensen die tweedehands kleding kopen dat niet doen omdat de kleding mooi is, maar omdat het een merk is. Aangezien ik zelf kleding, zeker voor mijn zoon, koop omdat het mooi is ongeacht het merk, gunde ik dat soort mensen die kleding dan ook gelijk niet meer.
Am Yisrael Chai!
Waarom zou ik kleding kopen die ik niet mooi vind? Als ik een spijkerbroek koop en alle spijkerbroeken zijn 2 euro, is het dan raar dat ik kies voor Rock & Republic, Lee of Levi ipv een mindere kwaliteit spijkerbroek die ooit op de markt is gekocht?



Ja, ik kijk ook alleen naar de labels als ik door de rekken struin, maar dat ik voornamelijk om de juiste maat kleding te vinden. Daarna komt vind ik het mooi en kwaliteit en als het dan nog past en mooi zit, dan koop ik het pas. En vaak zie je dat goedkope kleding van mindere kwaliteit is (dunnere stof, minder mooi afgewerkt)

Ik kan mijn geld immers maar 1x uitgeven en het zou fijn zijn als ik voorlopig even kan doen met die kleding.



En ik vind het vervelend als het merkje er niet meer in zit omdat ik dan de maat en het was advies niet meer kan lezen, niet dat ik dan de merknaam niet meer kan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zodra ze niet-kriebelende en in de weg zittende merk-, maat- en wasetiketten gaan verzinnen, ben ik bereid om ze er in te laten zitten. Tot die tijd moet men maar een inschatting maken van de maat en het wasvoorschrift, want ik torn ze er direct na aanschaf uit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
De Kringloop is zonder meer mijn favoriete winkel. Kleding kopen bij de Kringloop vind ik fantastisch. Op merkjes let ik niet écht, maar ik ik kan wel erg genieten van bijv. een King Louie jurkje scoren voor maar 4 euro. Of een prachtige leren jas voor ¤10.

Ik overweeg om een challenge met mezelf aan te gaan in 2014, een jaar lang alleen maar kleding in kringloopwinkels kopen (behalve ondergoed en panty's enzo).

Kleding kopen in bij de Kringloop is niet alleen heel erg leuk omdat je bijzondere spullen kunt vinden, het is ook nog eens heel goedkoop, een leuke bijkomstigheid.

Kringloopwinkelkleding draag ik overigens ook gewoon naar mijn werk/een bruiloft enz. De mooiste stukken die ik in mijn kledingkast heb hangen heb ik allemaal bij de Kringloop gekocht.



Het moge duidelijk zijn: I loooooooove de Kringloop!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop voor mijn dochter wel eens via MP voor mij zelf niet want ik weet mijn maat nooit, bij het enne merk heb ik een maat groter dan bij de ander dat klinkt heel krom maar is echt zo.



Verder koop ik er wel eens proef monstertjes van luchtjes :-)
Iemand een plakje cake ? :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk nooit tweedehands kleding, maar ik doe wel eens een kledingruil met vriendinnen, soms best een grote groep. Je neemt dan ook geen kleding mee die helemaal versleten is o.i.d. dus de kwaliteit is vaak goed, en je weet wie je er blij mee maakt :-) Ook gelijk een mooie gelegenheid om eens je kast uit te mesten...
Alle reacties Link kopieren
Soms voor mezelf .

Maar meestal tweedehands voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 16 oktober 2013 @ 00:19:

Ik heb altijd duidelijk gemerkt dat mensen die tweedehands kleding kopen dat niet doen omdat de kleding mooi is, maar omdat het een merk is. Aangezien ik zelf kleding, zeker voor mijn zoon, koop omdat het mooi is ongeacht het merk, gunde ik dat soort mensen die kleding dan ook gelijk niet meer.



Lekker kort door de bocht weer. Mij interesseert mij weinig. Van sommige merken vind ik bepaalde dingen gewoon heel mooi - de wikkeljurkjes van DvF bijvoorbeeld, en ik ben weg van mijn Armani Privé jasje zoooo mooi gemaakt, mijn handgemaakte Lacroix-pakje: wat een vakmanschap, Zo mooi. Ik kan dat echt als versiering ophangen. Maar iets als mijn vintage kroko-tas, merkloos, is ook echt een van mijn favorieten. Ik hou sowieso niet van echt zichtbare merkjes, dus je ziet meestal het merk toch niet.



Laatste rommelmarkt allemaal merkloze dingen gekocht. Kan me niet boeien. Ik winkel ook geregeld bij Primark of Zeeman.



Dingen die ik zelf niet meer hoef geef ik gewoon weg. Heb geen zin in dat gesteggel via MP, en voor een kraam heb ik niet genoeg. En als ik er dan een paar euro voor krijg, doe ik er liever iemand anders een plezier mee of breng het gratis naar de kringloop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven