Mode & Beauty alle pijlers

Ugg's dieronvriendelijk?

18-11-2012 21:57 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
UGG's. Je hebt ze in alle kleuren en maten, nep en echt.

Persoonlijk gezien vind ik ze zeer onflatteus. Maar daar gaat deze discussie niet over. Ik vond op de website van Peta een filmpje over hoe dieren hiervoor in China levend gevild worden. Dit voor de "namaak" UGG. Ik plaats de link erbij.

Voor diegenen met een zwakke maag, niet kijken.

Ik vond vervolgens via Peta2 een soort actie tegen de UGG's. Maar in een ander topic word beweerd dat nergens te traceren is dat dit over de orginele UGG boots gaan. Nu is mijn vraag, zou het dan over andere Ugg's gaan? want worden orginele Ugg's dan "wel" diervriendelijk gemaakt?

Peta + filmpje

Peta actie
Hier waakt de enige echte Barones
Nee, de echte worden ook niet diervriendelijk gemaakt.
Ze zijn van leer, dus nee dat is niet diervriendelijk.
Zeg maar Spijker.
Geloof dat dit eerder iets specifiek met schapen te maken heeft.
omfg dat filmpje, ik ben in tijden niet zo boos geweest!!!!!
quote:oogappeltje schreef op 18 november 2012 @ 22:09:

omfg dat filmpje, ik ben in tijden niet zo boos geweest!!!!! Dat had ik dus ook. En tegelijkertijd een bedroefd gevoel..dat zo'n hype, zoiets teweeg moet brengen. Afschuwelijk!
quote:Spijk-er schreef op 18 november 2012 @ 22:02:

Ze zijn van leer, dus nee dat is niet diervriendelijk.

Nou ja, dat is net hoe je het bekijkt. Als het dier 'vriendelijk' gedood wordt is dat heel wat diervriendelijker dan levend gevild.

Maar ik durf het filmpje niet te kijken.
Oké bij deze , ik draag mijn Uggs niet meer , tot ik zeker weet dat er voor echte Uggs geen dieren levend voor worden gevilt.
quote:lloyd schreef op 18 november 2012 @ 22:14:

Oké bij deze , ik draag mijn Uggs niet meer , tot ik zeker weet dat er voor echte Uggs geen dieren levend voor worden gevilt.En wat lost dat nu op dan?
Ga geen schoenen dragen waar dieren voor hebben geleden.
Onzin! Uggs worden van 'restmateriaal' gemaakt (heb zelf de importeur ooit stage gelopen). En als je dat niet gelooft en die cowboyverhalen serieus neemt, dan koop je ze toch niet?!
Dat is dus de grote vraag Eddie. Valt dat ergens terug te vinden?
Dat er voor nep Uggs wasberen worden gevild, dat wist ik (ik koop dan ook geen nep Uggs) maar ik zie eerlijk gezegd weinig verschil tussen het dragen van Uggs en van leren schoenen. Leer wordt ook niet bepaald diervriendelijk gewonnen als je het zo bekijkt.
Grief is just love with nowhere to go
De echte UGGs worden alleen van schapenvel gemaakt. Ik neem toch aan dat dat ook zo is als ze dat claimen.
quote:Eddie83 schreef op 18 november 2012 @ 22:18:

Onzin! Uggs worden van 'restmateriaal' gemaakt (heb zelf de importeur ooit stage gelopen). En als je dat niet gelooft en die cowboyverhalen serieus neemt, dan koop je ze toch niet?!Wat een onzin. Ook restmateriaal is afkomstig van dieren, dus als die dieren geleden hebben, heeft ook het 'restmateriaal' geleden.
Superlelijke kinderen die op die sloffen lopen. De hele middelbare school loopt erop. 100 euro per slof?

Stapelgek volk, de ouders dus
Uggs worden gemaakt van schapenleer en wol.

Al de bontjes van de racoon dogs uit de filmpjes zitten aan de jacks en dure wintersportjasssen.
Toch vermoed ik dat die schapen niet over Australische weiden hebben gedarteld en onder minder leuke omstandigheden zijn gefokt in China.
En mét Uggs, zijn ook andere merken/winkels hier schuldig aan (evenals de kopers ervan). Denk aan Gaastra, Mango, Nickelson, Airforce, etc.

Kijk hier eens voor info (niet schokkende pagina):

http://www.stophondenenka ... e&id=28&Itemid=23&lang=nl
Ik vind Uggs lelijk dus draag ze sowieso niet, maar zal toch niet met teenslippers rond kunnen lopen deze winter. Natuurlijk moet iedereen uiteindelijk als ze iets van goed kwaliteit willen toch dierenleer moeten dragen, maar je hebt betere manieren dan de manier in het filmpje dus de mensen die zeuren over andere schoenen die niet beter zijn dan uggs, moeten misschien dat filmpjemaar even bekijken van al die levende velloze wasberen...
quote:Maleficent schreef op 18 november 2012 @ 22:22:

Dat er voor nep Uggs wasberen worden gevild, dat wist ik (ik koop dan ook geen nep Uggs) maar ik zie eerlijk gezegd weinig verschil tussen het dragen van Uggs en van leren schoenen. Leer wordt ook niet bepaald diervriendelijk gewonnen als je het zo bekijkt.Ik vind dat je als consument een keuze moet hebben. Ik ben ook heilige Bertha niet, maar probeer bewust te zijn met aankopen. Ik koop liever imitatiestoffen/materialen dan dat ik de wetenschap heb dat ik een gevild dier aan mijn voet heb hangen.
Uggs worden idd van leer en schapenwol gemaakt. En tja, ik vind het altijd een beetje hypocriet als mensen dat een big issue vinden. Want als dat zo is, eet je dan ook geen vlees, draag je dan ook geen leren schoenen, tassen of jassen?
Overigens voor neppe uggs ken ik het productieproces niet.
Om even een knuppel in dit hoenderhok te gooien:

Alles wat we doen / waarmee we betrokken zijn schaadt dieren (mens is ook een dier dus ook de mens), dit maakt dat de mens per definitie dieronvriendelijk is.

Het is jammer dat er pas bij pluizige beestjes, liefst nog met grote kop en ogen, moord en brand wordt geschreeuwd door de overgrote meerderheid (PETA en andere dierenactivisten NIET uitgezonderd) maar onderwijle wel meedoen aan vervuiling en complete vernieling van het ecosysteem. Vervoer, energie, voedsel, onderkomen, het gaat allemaal ten koste van levende wezens. Een leven voor een leven.

In dit opzicht zijn we allemaal zo hypocriet als de pest, we hebben pas recht van spreken als we met zjin allen in een hutje op de hei gaan zitten en leven van de zon. voor nu doen we gewoon wat ze in de Middeleeuwen al deden: aflaten kopen voor een schoon geweten maar ondertussen blijven "zondigen" maar het blijven druppels op een gloeihete plaat die eerlijk gezegd weinig veranderen want we vinden toch weer nieuwe perversiteiten van dood en verderf voor ons gemak.

Deze post heeft niet de intentie noch de pretentie om met een belerend vingertje te wijzen naar iemand, maar ik vind de globale hypocrisie waaraan we met zijn allen schuldig zijn (en ik dus ook) gewoon grappig en tragisch tegelijk.
Het gaat mij om het proces Eddie. Ik kan ook kiezen om opgefokt vlees uit de super te halen, maar haal soms wat bij een bio boerderij waarvan ik weet dat het dier iig een stuk meer ruimte heeft om zijn reet te keren. Zelfde met kleding/schoeisel, ik kies voor anders tot zover dat (nog) kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven