Mode & Beauty alle pijlers

Ugg's dieronvriendelijk?

18-11-2012 21:57 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
UGG's. Je hebt ze in alle kleuren en maten, nep en echt.

Persoonlijk gezien vind ik ze zeer onflatteus. Maar daar gaat deze discussie niet over. Ik vond op de website van Peta een filmpje over hoe dieren hiervoor in China levend gevild worden. Dit voor de "namaak" UGG. Ik plaats de link erbij.

Voor diegenen met een zwakke maag, niet kijken.

Ik vond vervolgens via Peta2 een soort actie tegen de UGG's. Maar in een ander topic word beweerd dat nergens te traceren is dat dit over de orginele UGG boots gaan. Nu is mijn vraag, zou het dan over andere Ugg's gaan? want worden orginele Ugg's dan "wel" diervriendelijk gemaakt?

Peta + filmpje

Peta actie
Hier waakt de enige echte Barones
Vel van een dood beest voor je leren schoen vind ik toch wel acceptabeler dan vel van een levend beest.

Maar iedere hype veroorzaakt zijn eigen productiepiek en de consument die alles maar koopt omdat het MODE is, heeft dus ook schuld. Veel te weinig consumenten maken zich druk over de herkomst van hun spulletjes.
de echte zijn toch van schapenleer? Daar hoef je de schapen niet levend voor de villen. Broodje shoarma of Uggs is dus hetzelfde vergrijp
Wel apart. Bij deze discussie zie ik deze ad:

Advertentie

Officiële UGG Outlet(Tip)

UGG Australia® Outlet Online! Gratis verzending én retour

www.noltenschoenen.nl/UGG-outlet

(Mobiel)
Ik geloof dat er zeeschepen met containers gevuld met Schaappakketten, levende schapen opeengepakt, van Nieuw Zeeland naar China worden verscheept om ze daar te laten slachten en te laten verwerken tot UGG.

Inderdaad niet leuk voor de schapen.

Ik hoef dan ook geen UGG's meer, en ik hoef al helemaal geen Snickelsonjas met zo'n debiele wasbeer om mijn nek. Echt, afschuwelijk.

PS; ik eet alleen biologisch en denk veelvuldig na bij aankopen over het dierenwelzijn alswel aan mijn ecologische voetafdruk.
quote:Nastik schreef op 18 november 2012 @ 22:50:

Ik geloof dat er zeeschepen met containers gevuld met Schaappakketten, levende schapen opeengepakt, van Nieuw Zeeland naar China worden verscheept om ze daar te laten slachten en te laten verwerken tot UGG.

Ik hoef dan ook geen UGG's meer, en ik hoef al helemaal geen Snickelsonjas met zo'n debiele wasbeer om mijn nek. Echt, afschuwelijk.

PS; ik eet alleen biologisch en denk veelvuldig na bij aankopen over het dierenwelzijn alswel aan mijn ecologische voetafdruk.+1
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 november 2012 @ 22:45:

de echte zijn toch van schapenleer? Daar hoef je de schapen niet levend voor de villen. Broodje shoarma of Uggs is dus hetzelfde vergrijpIn Australië schijnt 'mulesing' wel veel te worden gedaan bij schapen. Iedereen moet zelf weten of hij dat erg vindt, maar ik vind het toch wel goed als dat soort dingen bekend zijn zodat je zelf die beslissing kunt nemen.
quote:Nastik schreef op 18 november 2012 @ 22:50:

PS; ik eet alleen biologisch en denk veelvuldig na bij aankopen over het dierenwelzijn alswel aan mijn ecologische voetafdruk.Amen. + 1 dus.
Thanx voor je bijdrage met de link op de vorige pagina Molly.
Wat is daar gek aan Missy Acy?
Fijn Barones.

Kan er nog wel een paar geven die zinnig zijn. Ik zag bvb. Lebowski hierboven over 'mulesing' schrijven, en nog iemand over het vervoeren.

Er is echt heel veel 'normaal' (lees: wordt veel gedaan) wat de gemiddelde burger niet weet. Zodra er ook maar íemand hier of in het echte leven iets over dergelijke praktijken zegt, wordt er vaak ook meteen geroepen dat koeienleer ook slecht is, of dat er zoveel leed is, etc. etc.

M.i. is dat over het eigenlijke onderwerp heen walsen. Het niet willen of kunnen zien. Zo jammer altijd. Terwijl ik, en velen met mij, dan enkel een beetje bewustzijn willen creëren.
Het klopt wat je zegt Molly over wat wij, vaak als nitwit, niet weten wat er gebeurd met alles wat we om ons heen hebben/dragen. En er zit heel veel hypocrisie in dingen, maar als wij de keuze kunnen hebben hierin en dit soort informatie word transparanter, dan kunnen we meer bewustzijn toevoegen in ons leven. Tenminste, dat is wat mij dan beweegt. Ookal zijn we dan maar die paar druppels op een gloeiende plaat. En ik sluit me aan bij je laatste zin. Mooi gezegd. Als je wat meer info/linkjes hebt, wees vrij ze te plaatsen. Ik vind het namelijk wel belangrijk om te weten wat er allemaal gebeurd.
Is elk leerproduct trouwens dieronvriendelijk gemaakt? Uiteraard is er een dier voor geslacht, maar ik heb er eigenlijk geen idee van of mijn schoenen en kleding een beetje door de beugel kunnen. Laatst ook een hartverscheurend artikel gelezen over stonewashed spijkerbroeken... Toch wel belangrijk om hier beter bij stil te staan. Ben in elk geval wel duurzaam in de zin dat kleding en schoenen bij mij jaren meegaan...
Leer is meestal een bijproduct van vlees. Als het 'vlees' dus een goed leven gehad heeft zal het leer dat ook hebben, denk ik. Probleem is dat het je moeilijk wordt gemaakt erachter te komen wat er nou precies wordt gebruikt. Winkels weten zelf vaak niet of de bontkraag aan hun jassen echt is of niet. Schoenen zijn echt leer of nepleer, en daar houdt de info ook wel op.
quote:Frizzy, 10 uur geleden

Wat is daar gek aan Missy Acy?

Gek niets, zijn de cookies. Dus logisch.

Frappant omdat t topic anti is, en de reclame ervoor.

Eerder grappig.
Ze zijn sowieso lelijk, nog een reden om ze niet te dragen.
Ja hoor, Ugg's zijn heel erg onvriendelijk als je bovenop mieren gaat staan!

Wat en kwats, om je daar druk over te maken over die klompvoetlaarzen!
Je kunt een druppel op een gloeiende plaat zijn, of.... de druppel die de emmer doet overlopen. En opeens is ie dan wél van waarde.

Barones, voor wat andere linkjes moet ik even zoeken, want ik wil er dat meteen wat plaatsen waarbij je ook nog iets kunt bijdragen (petities). Enkel plaatjes kijken die je alleen maar een slecht gevoel geven, dient geen doel. Doe dat zelf ook niet, ik wil er namelijk iets mee kunnen.

NYC, erbij stil staan inderdaad, dat is al een hele vooruitgang voor veel mensen.

Lebowski, winkels weten dat wel over het algemeen, ze willen er alleen geen gehoor aan geven (geld hè). Nepbont is trouwens duurder om in te kopen, dus ze verkopen echt bont, met als label 'nep'. De trucjes om echt van nep te onderscheiden werken dan ook niet (vlammetje erbij bvb.).
Nee, dat geloof ik echt niet hoor, Molly. In het verleden vroeg ik nog wel eens zoiets, of over dierproeven op producten. Ze weten het niet, en ze willen het ook niet weten denk ik, want het zal ze niet interesseren en/of geld en klanten kosten.
http://www.thepetitionsit ... he-dog-and-cat-fur-trade/

http://www.thepetitionsit ... ling-cats-and-dogs-alive/

Zomaar wat linkjes, van de vele, vele, vele acties tegen het op gruwelijke manier verkrijgen van jouw leuke jasje.
quote:Lebowski schreef op 19 november 2012 @ 13:28:

Nee, dat geloof ik echt niet hoor, Molly. In het verleden vroeg ik nog wel eens zoiets, of over dierproeven op producten. Ze weten het niet, en ze willen het ook niet weten denk ik, want het zal ze niet interesseren en/of geld en klanten kosten.Je bedoelt dat het personeel het niet weet? Ja, dat denk ik ook inderdaad. Maar de winkel(keten) zelf weet het wel. Mango weet wat voor spul ze verkopen, Gaastra weet waar hun kleding van gemaakt wordt, etc. En zoals jij dus zegt: het interesseert ze niets, alles draait om geld.
quote:barones schreef op 18 november 2012 @ 23:10:

Het klopt wat je zegt Molly over wat wij, vaak als nitwit, niet weten wat er gebeurd met alles wat we om ons heen hebben/dragen. En er zit heel veel hypocrisie in dingen, maar als wij de keuze kunnen hebben hierin en dit soort informatie word transparanter, dan kunnen we meer bewustzijn toevoegen in ons leven. Tenminste, dat is wat mij dan beweegt. Ookal zijn we dan maar die paar druppels op een gloeiende plaat. En ik sluit me aan bij je laatste zin. Mooi gezegd. Als je wat meer info/linkjes hebt, wees vrij ze te plaatsen. Ik vind het namelijk wel belangrijk om te weten wat er allemaal gebeurd.Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk. Het begint met een zeker bewustzijn en als je (ik, in mijn geval) dan wel een keer zondig, dan voelt dat ook echt kut. Bewustzijn werkt voor mij wel, zeker op de lange termijn. Ik ben blij dat ik dit topic heb gelezen. (Ik bezit 1 paar tweedehandse Uggs van Marktplaats, echt voor de warmte, zijn nu bij de stomerij)
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 19 november 2012 @ 10:17:

Wat en kwats, om je daar druk over te maken over die klompvoetlaarzen!Jou bijdrage vind ik pas "kwats" en getuigd van weinig niveau. Er zouden meer mensen zich zorgen moeten maken om het feit hoe dieren worden behandeld in producties. Schijnbaar ben jij een goed slachtoffer voor deze industrie die steeds rijker word over de ruggen van kwetsbaren. Slaap lekker verder dan.
quote:molly74 schreef op 19 november 2012 @ 13:24:

Je kunt een druppel op een gloeiende plaat zijn, of.... de druppel die de emmer doet overlopen. En opeens is ie dan wél van waarde.

Barones, voor wat andere linkjes moet ik even zoeken, want ik wil er dat meteen wat plaatsen waarbij je ook nog iets kunt bijdragen (petities). Enkel plaatjes kijken die je alleen maar een slecht gevoel geven, dient geen doel. Doe dat zelf ook niet, ik wil er namelijk iets mee kunnen. Ook weer eens in dezen. Zelf help ik ook vaak mee met acties bij bepaalde onderwerpen, hoe meer mensen een steentje bijdragen, hoe meer invloed. Ik heb je links ondertekend, wat een verschrikking!
Vraagje: als jullie op die twee laatste linkjes klikken, kom je dan uit bij die betreffende petitie waarbij je nog moet inloggen? Of zie je er meteen al mijn inlognaam bij? Want als ik zelf die link volg, dan wordt ik 'verwelkomd'. Maar dat kan ook komen omdat ik steeds vanuit deze pc inlog. Vroeg me toch even af voor de zekerheid of jullie dan niet ook op mijn pagina komen.
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 19 november 2012 @ 10:17:

Wat en kwats, om je daar druk over te maken over die klompvoetlaarzen!?? Ik ben met je eens dat ze lelijk zijn, maar daar gaat deze discussie toch helemaal niet over?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven