Van Blond naar donkerbruin!
maandag 27 oktober 2008 om 17:40
Mijn hele leven loop ik al rond met lichtblond stijl lang haar.. De laatste tijd denk ik erover om het eens helemaal anders te doen..
Mijn haren donkerbruin verven en dan met van die grove krullen.. zoiets als dit:
Ik denk wel dat veel mensen zullen schrikken Ben ook wel een beetje bang dat het me niet staat.. dat houd me dan weer tegen.... Ik ben wel benieuwd of er hier forummers zijn dit dit ook hebben gedaan (van licht blond naar donkerbruin)? En hoe waren de reacties?
Mijn haren donkerbruin verven en dan met van die grove krullen.. zoiets als dit:
Ik denk wel dat veel mensen zullen schrikken Ben ook wel een beetje bang dat het me niet staat.. dat houd me dan weer tegen.... Ik ben wel benieuwd of er hier forummers zijn dit dit ook hebben gedaan (van licht blond naar donkerbruin)? En hoe waren de reacties?
maandag 27 oktober 2008 om 17:45
maandag 27 oktober 2008 om 17:48
Dat is toch mandy moore of vergis ik me nou gruwelijk?
Mijn advies is; ga naar de kapper ( een goede) vraag die advies of de kleur staat bij je gezicht of het kapsel je staat wat je in je hoofd hebt. Laat die het ook verven, zij kunnen beter inschatten hoeveel verf er nodig is, kunnen er beter bij, de kwaliteit van de verf is beter en zo kan ik nog wel tig redenen bedenken. Enige nadeel is dat het duur is. Maar als je het nu laat doen, kan je de uitgroei daarna zelf wel bijwerken.
en verder gewoon doen ! er zullen altijd mensen zijn die het minder mooi vinden ( voornamelijk mannen) maar het is jouw haar en als jij er happy mee voelt is het toch goed
en ja ik ben weleens ( weleens vaak ) van lichtblond naar bruin of rood of paars of zwart gegaan. De reactie waren verschillend, ik voelde me er altijd heel goed bij.
Succes en geniet van je nieuwe haar !
Mijn advies is; ga naar de kapper ( een goede) vraag die advies of de kleur staat bij je gezicht of het kapsel je staat wat je in je hoofd hebt. Laat die het ook verven, zij kunnen beter inschatten hoeveel verf er nodig is, kunnen er beter bij, de kwaliteit van de verf is beter en zo kan ik nog wel tig redenen bedenken. Enige nadeel is dat het duur is. Maar als je het nu laat doen, kan je de uitgroei daarna zelf wel bijwerken.
en verder gewoon doen ! er zullen altijd mensen zijn die het minder mooi vinden ( voornamelijk mannen) maar het is jouw haar en als jij er happy mee voelt is het toch goed
en ja ik ben weleens ( weleens vaak ) van lichtblond naar bruin of rood of paars of zwart gegaan. De reactie waren verschillend, ik voelde me er altijd heel goed bij.
Succes en geniet van je nieuwe haar !
maandag 27 oktober 2008 om 17:50
maandag 27 oktober 2008 om 18:14
laat het bij de kapper doen!! en verven en permanent moet je niet doen hoor, heel slecht voor je haar.
ik heb van mezelf blond lang haar en verf het donkerbruin. ik doe het altijd zelf maar als je hier geen ervaring mee hebt.....
je kunt ook eerst spoeling doen, als je spijt krijgt was je het er gewoon weer uit.
ik heb van mezelf blond lang haar en verf het donkerbruin. ik doe het altijd zelf maar als je hier geen ervaring mee hebt.....
je kunt ook eerst spoeling doen, als je spijt krijgt was je het er gewoon weer uit.
maandag 27 oktober 2008 om 18:23
quote:Lunatik schreef op 27 oktober 2008 @ 17:48:
...
!Ja dat is inderdaad Mandy moore.. Heb haar foto gezocht omdat ik weet dat zij ook van lichtblond naar donkerbruin is gegaan.. En eigenlijk vind ik het bij haar veel mooier & exotischer staan.
...
!Ja dat is inderdaad Mandy moore.. Heb haar foto gezocht omdat ik weet dat zij ook van lichtblond naar donkerbruin is gegaan.. En eigenlijk vind ik het bij haar veel mooier & exotischer staan.
maandag 27 oktober 2008 om 18:30
Met dat verven hoef ik me trouwens geen zorgen te maken.. Mijn zus is kapster dus ik krijg de behandeling gratis
... Ik vind bruin haar zowiezo veel mooier, en eleganter, ook bij mannen. Maar ja.. ben nog steeds wel bang voor negatieve reacties, of dat ik bijvoorbeeld totaal geen sjans meer krijg dan moet natuurlijk ook niet he
maandag 27 oktober 2008 om 19:23
Hier ook regelmatig van blond naar donker gegaan -en andersom-. Dat is het voordeel van haar: je kan het altijd weer veranderen! Wat anderen er van vinden zou je worst moeten wezen, als jij je er maar happy bij voelt. Overigens is een donkere spoeling echt niet uit blond haar te wassen, hou daar dus rekening mee mocht je dat van plan zijn.
En antwoord op je laatste vraag nav mijn ervaring: als blondje heb je echt meer sjans. Ernstig maar waar... En nee ikzelf voel me echt niet minder sexy in mijn "donkere" periode dus aan mn uitstraling kan het niet liggen. Maar hey, oppervlakkige mannen zijn toch niet mijn type
En antwoord op je laatste vraag nav mijn ervaring: als blondje heb je echt meer sjans. Ernstig maar waar... En nee ikzelf voel me echt niet minder sexy in mijn "donkere" periode dus aan mn uitstraling kan het niet liggen. Maar hey, oppervlakkige mannen zijn toch niet mijn type
maandag 27 oktober 2008 om 19:50
Ik ben ook van blond naar donker gegaan. Ik vond het vréselijk. Ik zag eruit als iemand met een verwaarloosde griep. Ik werd er bleek van en kreeg een 'hard' gezicht. Het was geen smoel en vervolgens een bak ellende om het weer (gezond) blond te krijgen, er moest 15 cm vanaf omdat de punten het verven niet meer trokken. Dus: denk er heel goed overna en laat je adviseren door iemand die er kijk op heeft!
maandag 27 oktober 2008 om 21:11
Ik heb het vorige week gedaan Maar ik ben van mezelf middenbruin, en had m'n haar geblondeerd. Omdat ik gek werd van die uitgroei de hele tijd, weer eens fijn naar de kapper gegaan. En dan een stukje donkerder dan m'n eigen haarkleur. Mij staat het wel goed, omdat ik ook bruine wenkbrauwen heb. Als je hele blonde wenkbrauwen hebt, kan je ze misschien laten verven? Dan ziet het er natuurlijker uit. Ook moet je oppassen dat de haarkleur je niet te bleek maakt.
Maar ik vind het heel leuk, en het veranderd m'n uiterlijk ook best wel En dat is alleen maar leuk. Heb er ook leuke reacties op gehad, dat is ook wel fijn
Maar ik vind het heel leuk, en het veranderd m'n uiterlijk ook best wel En dat is alleen maar leuk. Heb er ook leuke reacties op gehad, dat is ook wel fijn
maandag 27 oktober 2008 om 21:28
Ben ook jaren blond geweest eigen kleur is ook blond en ik had het toen lichter gemaakt met vele highlights erdoor.Wou ook wat anders en heb het toen bruin laten verven met een klein vleugje rood erdoor.Van het verven werd men haar wel erg droog en ben nu op spoeling overgegaan.Maar voor mij voorlopig geen blond meer,dit is zo mooi heb er dan zoals plaatje er ook nog krullen in, alleen ik heb het wat korter.Ook een blonde tint kan flets maken in je gezicht, het ligt er maar net aan wat voor kleur bruin je erin gaat doen.Je wenkbrauwen moeten ook mooi zijn bij het gehele plaatje en make-up.
maandag 27 oktober 2008 om 21:29
maandag 27 oktober 2008 om 22:55
Ik ben van mezelf asblond met blond er door heen.
Ik ben één keer naar donker gegaan.
De precieze kleur was cappachino bruin met caramel plukjes er door heen.
Ik vond het de eerste 3 maanden heel mooi, maar toen het steeds meer ging vervagen en de uitgroei kwam had ik eigenlijk geen zin om het steeds weer bij te gaan houden.
Dat was ook vanwege de dure kapper bij wie ik het had laten doen.
Uiteindelijk toch weer terug blond.
Voel ik me toch meer mezelf bij.
En mijn huid leek nog bleker met het donkere haar.
Had meer make-up nodig.
Wel veel positieve reacties.
Mijn ervaring is dat je met blond haar meer sjans hebt.
Maar...
Je hebt ook idd meer oppervlakkige mannen achter je aan die alleen op sex uit zijn!
Succes!!!
Ik ben één keer naar donker gegaan.
De precieze kleur was cappachino bruin met caramel plukjes er door heen.
Ik vond het de eerste 3 maanden heel mooi, maar toen het steeds meer ging vervagen en de uitgroei kwam had ik eigenlijk geen zin om het steeds weer bij te gaan houden.
Dat was ook vanwege de dure kapper bij wie ik het had laten doen.
Uiteindelijk toch weer terug blond.
Voel ik me toch meer mezelf bij.
En mijn huid leek nog bleker met het donkere haar.
Had meer make-up nodig.
Wel veel positieve reacties.
Mijn ervaring is dat je met blond haar meer sjans hebt.
Maar...
Je hebt ook idd meer oppervlakkige mannen achter je aan die alleen op sex uit zijn!
Succes!!!
dinsdag 28 oktober 2008 om 00:20
Als je een echte blondine bent ... is het misschien 2 shocking en kan het inderdaad ziekelijk overkomen.
Ik ben vrij donker, ben altijd maar lichter en lichter gaan uitproberen en ben nu sinds kort terug heel donker, maar dat is mijn natuur en dan nog is het ff wennen als je 's morgens honingblond de deur uitgaat en 's middags koffiebruin gaat lunchen
Voor de blondjes zou ik aanraden, probeer eerst een lichte mahonie-kleur ... en bedenk ... de meeste haarkleuren vallen net altijd wat donker uit dan het staaltje vertelt ...
(En absolute not done wanneer je witte wimpers hebt !)
Ik ben vrij donker, ben altijd maar lichter en lichter gaan uitproberen en ben nu sinds kort terug heel donker, maar dat is mijn natuur en dan nog is het ff wennen als je 's morgens honingblond de deur uitgaat en 's middags koffiebruin gaat lunchen
Voor de blondjes zou ik aanraden, probeer eerst een lichte mahonie-kleur ... en bedenk ... de meeste haarkleuren vallen net altijd wat donker uit dan het staaltje vertelt ...
(En absolute not done wanneer je witte wimpers hebt !)
dinsdag 28 oktober 2008 om 01:58
Kapperadviezen zijn ook niet altijd "je van het..."
Als je blond bent, kun je beter stukje bij beetje naar bruin gaan via "rode/warme" tinten, aubergine bijv. dat klinkt heftig, maar het is echt beter.
Echte diepbruine kleuren (huistuinenkeukenpakjes) zitten zwart en blauw pigmenten in, die willen echt niet samen met blond. maakt een groene gloed!
Als je blond bent, kun je beter stukje bij beetje naar bruin gaan via "rode/warme" tinten, aubergine bijv. dat klinkt heftig, maar het is echt beter.
Echte diepbruine kleuren (huistuinenkeukenpakjes) zitten zwart en blauw pigmenten in, die willen echt niet samen met blond. maakt een groene gloed!
dinsdag 28 oktober 2008 om 08:11
Ik ben van mezelf donkerblond, ondefinieerbare peper en zoutkleur. jarenlang blonder gemaakt en toen ik richting de 30 ging wilde ik ook wat anders. kreeg alleen maar complimenten, mijn man zei laatst nog heel tactvol...Jee wat had je een ouwe kop eigenlijk met dat blonde haar....
Gewoon doen. De avatar dat ben ik, dat is nu mijn haarkleur. Zomers wat lichter bruin met highlights en s winters wat donkerder.
Gewoon doen. De avatar dat ben ik, dat is nu mijn haarkleur. Zomers wat lichter bruin met highlights en s winters wat donkerder.
dinsdag 28 oktober 2008 om 15:37
Ik zou het gewoon proberen, wie weet staat het zelfs beter.
Ik zou niet gelijk naar donker bruin gaan. Op blond wordt dat bijna zwart. Ik heb het pas zelf gedaan en mn blonde haren werden idd te donker. Lichtbruin is beter en dan is de shock niet te groot.
Bij mij staat donker echt niet. Maakt mij een heel ander type en die aandacht vd mannen...miste ik wel. Heel oppervlakkig!
Ik zou niet gelijk naar donker bruin gaan. Op blond wordt dat bijna zwart. Ik heb het pas zelf gedaan en mn blonde haren werden idd te donker. Lichtbruin is beter en dan is de shock niet te groot.
Bij mij staat donker echt niet. Maakt mij een heel ander type en die aandacht vd mannen...miste ik wel. Heel oppervlakkig!
dinsdag 28 oktober 2008 om 17:54
Doen!
wat voor kleur ogen heb je?
Ik heb van mezelf blond haar en blauwe ogen, en sinds ik het donkerbruin heb laten verfen bij de kapper knallen mijn ogen er enorm uit! Supermooi....
qwa aandacht vind ik het juist heerlijk dat ik minder wordt nagefloten en dat er minder sisgeluiden worden gemaakt!
Daarentegen heb ik meer aanspraak van echt leuke kerels!
Ik heb van mezelf blond haar en blauwe ogen, en sinds ik het donkerbruin heb laten verfen bij de kapper knallen mijn ogen er enorm uit! Supermooi....
qwa aandacht vind ik het juist heerlijk dat ik minder wordt nagefloten en dat er minder sisgeluiden worden gemaakt!
maandag 10 november 2008 om 00:45
quote:Suy schreef op 28 oktober 2008 @ 17:54:
Doen!
Van mezelf heb ik groen-grijze ogen.. ja.. ik heb ooit eens een licht bruine spoeling in mijn haren gedaan (lang geleden).. Toen had kort haar..voor een week was dat maar. Mijn ogen knalde er ook uit
..
Maar goh wat leuk dat je nu echt leuke kerels tegenkomt.. !
Doen!
Van mezelf heb ik groen-grijze ogen.. ja.. ik heb ooit eens een licht bruine spoeling in mijn haren gedaan (lang geleden).. Toen had kort haar..voor een week was dat maar. Mijn ogen knalde er ook uit
Maar goh wat leuk dat je nu echt leuke kerels tegenkomt.. !
maandag 10 november 2008 om 00:51
quote:littlefaith schreef op 09 november 2008 @ 00:47:
Wilde zelf een topic gaan openen toen ik dit topic vond.
Ik zit dus met dit probleem.. Ik hád blond haar (verschillende tinten, wel van mezelf). En heb dit vrijdag laten verven in een warme hazelnootkleur.. en ik baal als een stekker. Ik voel me er onzeker bij en mis m'n 'eigen' haar. Hoe krijg ik gezond en geleidelijk aan m'n haar weer terug?
.....
Sowieso was ik m'n haar ontzettend vaak waardoor het snel(ler) zal vervagen. Alleen m'n haar groeit niet zo snel. Ik wil m'n haar ook niet gaan verpesten door weer te gaan verven of wat dan ook. !
Oh wel jammer dat het tegenvalt.. Waarom vind je het niet mooi? Meestal vind ik bruin haar wel mooier bij vrouwen, maar ook niet bij iedereen.... dat van jou is ook waar ik bang voor ben.. dat ik spijt krijg.. Ik heb een vrij fijn gezicht met een lichte kijk zeg maar.. dus ben ook bang dat het me niet staat..dat ik er uitzie als één of andere gothicfreak.. niet wat ik wil .. Maar daarentegen je kan het toch altijd terugverven? ..
Voor mezelf heb ik besloten om het lichtbruin te doen, met blonde plukken.. dan is het niet meteen zo'n drastische verandering zeg maar.. en kan ik er langzaam aan wennen..
Wilde zelf een topic gaan openen toen ik dit topic vond.
Ik zit dus met dit probleem.. Ik hád blond haar (verschillende tinten, wel van mezelf). En heb dit vrijdag laten verven in een warme hazelnootkleur.. en ik baal als een stekker. Ik voel me er onzeker bij en mis m'n 'eigen' haar. Hoe krijg ik gezond en geleidelijk aan m'n haar weer terug?
.....
Sowieso was ik m'n haar ontzettend vaak waardoor het snel(ler) zal vervagen. Alleen m'n haar groeit niet zo snel. Ik wil m'n haar ook niet gaan verpesten door weer te gaan verven of wat dan ook. !
Oh wel jammer dat het tegenvalt.. Waarom vind je het niet mooi? Meestal vind ik bruin haar wel mooier bij vrouwen, maar ook niet bij iedereen.... dat van jou is ook waar ik bang voor ben.. dat ik spijt krijg.. Ik heb een vrij fijn gezicht met een lichte kijk zeg maar.. dus ben ook bang dat het me niet staat..dat ik er uitzie als één of andere gothicfreak.. niet wat ik wil .. Maar daarentegen je kan het toch altijd terugverven? ..
Voor mezelf heb ik besloten om het lichtbruin te doen, met blonde plukken.. dan is het niet meteen zo'n drastische verandering zeg maar.. en kan ik er langzaam aan wennen..
zondag 27 mei 2012 om 14:35
hallo wie kan mij helpen???
ik ben namelijk nu caramel bruin.
en wil overstappen na lichtere haarkleur maar welke weet ik niet en welke kan ook niet had in gedachten na lichtere haarkleur zoals blond donderblond ieder geval lichter dan dat ik nu heb ben vrij donder nu .
wie een idee ... en haal zelf kleur op bij de winkel ofsoo doe het niet door een kapper ( vaker problemen me gehad.) en heb eerder meb haar knal blond geverft terwijl ik zwart haar had en het was gelukt ook noch ,
graag reactie terugg.9
ik ben namelijk nu caramel bruin.
en wil overstappen na lichtere haarkleur maar welke weet ik niet en welke kan ook niet had in gedachten na lichtere haarkleur zoals blond donderblond ieder geval lichter dan dat ik nu heb ben vrij donder nu .
wie een idee ... en haal zelf kleur op bij de winkel ofsoo doe het niet door een kapper ( vaker problemen me gehad.) en heb eerder meb haar knal blond geverft terwijl ik zwart haar had en het was gelukt ook noch ,
graag reactie terugg.9