Mode & Beauty alle pijlers

Verbergt foundation rimpels?

26-10-2019 10:08 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste jaren geen foundation of bb creme meer gebruikt omdat het me bleker maakt. Weet dan ook niet of het je rimpeltjes een beetje verdoezelt.
Heeft iemand een tip voor een iets donkerder huidje voor een veertiger? Liefst niet te prijzig.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Iets kan het wat helpen, teveel zal het juist meer accentueren.
Ik vind dat het rimpels accentueert. Ooit had nivea een niet dekkende creme die licht terug kaatste daar knapte ik wel van op. Volgens mij is het cellular radiance dagcreme van nivea.
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-10-2019 10:15
0.27% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wil je een bb of gewoon een foundation? De bb is meestal maar 1 tint, in foundation is het even zoeken maar als je de juiste kleur te pakken hebt zie je niet dat je het ophebt.

Goede ervaringen hier met de tube Fit Me van Maybelline. Is ook niet zo duur. Maar je rimpels verdwijnen er niet mee.
ceylon wijzigde dit bericht op 26-10-2019 10:20
6.28% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Nee het gaat erin zitten en dan zie je ze nog meer.
beetjegek schreef:
26-10-2019 10:14
Nee het gaat erin zitten en dan zie je ze nog meer.
Dan heb je geen goede foundation, of moet je een primer gebruiken.
Ceylon schreef:
26-10-2019 10:13
Wil je een bb of gewoon een foundation? De bb is meestal maar 1 tint, in foundation is het even zoeken maar als je de juiste kleur te pakken hebt zie je niet dat je het ophebt.

Goede ervaringen hier met de tube Fit Me van Maybelline. Is ook niet zo duur. Maar je krijgt hier genoeg reacties.
Bb zou misschien handiger zijn maar voor mij te bleek.
Nitflex schreef:
26-10-2019 10:17
Dan heb je geen goede foundation, of moet je een primer gebruiken.
Estee Lauder Double Wear is een uitstekende foundation..
beetjegek schreef:
26-10-2019 10:18
Estee Lauder Double Wear is een uitstekende foundation..
Nou, dat is dan ook meteen de zwaarste plamuur die je kunt bedenken en inderdaad niet zo geschikt voor de oudere huid.
annie123 schreef:
26-10-2019 10:18
Bb zou misschien handiger zijn maar voor mij te bleek.
Dan neem je een foundation die je mengt met je eigen dagcreme. Of je kijkt even naar die van Garnier, die heeft er eentje in 2 tinten.
Andere optie is een cc, die van l'oreal is voor mij te donker, maar zou bij jou dan misschien wel passen, ik weet niet hoe getint jij precies bent.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Nitflex schreef:
26-10-2019 10:20
Nou, dat is dan ook meteen de zwaarste plamuur die je kunt bedenken en inderdaad niet zo geschikt voor de oudere huid.
Vind ik echt een misser. De jeugd heeft het spul eigenlijk niet nodig (al denken zij daar vaak heel anders over) en als je wat ouder bent krijg je er zo'n raar gezicht van. Vind ik trouwens van veel van die duurdere foundations.

BB en CC zouden in iets meer tinten moeten zijn.
Een foundation kan zeker helpen, maar je moet wel een geschikte hebben. Dus geen droge matte foundation, die zal inderdaad in je rimpels gaan zitten. Maar een lichte, of juist een heel rijke foundation die je huid wat oplicht, kan heel mooi zijn.
Ik gebruik Foundation puur om te camoufleren van oneffenheden en is daarmee bijna dezelfde kleur als mijn eigen huidskleur. Ik ben erg tevreden met rituals, gebruik hiervan een heel dun laagje. Je betaalt misschien iets meer maar ik doe er echt lang mee. Ik ben fijn geholpen in de winkel voor de juiste tint.

Daar bovenop doe ik voor de kleur een poeder+blush.

De kunst is wel om alles subtiel aan te brengen.
Ceylon schreef:
26-10-2019 10:23
Dan neem je een foundation die je mengt met je eigen dagcreme. Of je kijkt even naar die van Garnier, die heeft er eentje in 2 tinten.
Andere optie is een cc, die van l'oreal is voor mij te donker, maar zou bij jou dan misschien wel passen, ik weet niet hoe getint jij precies bent.
L'Oréal heeft ook 3 tinten BB.
Ik gebruik zelf medium, maar er is nog een donkerder, alleen hebben ze die geloof ik niet altijd overal.
Ceylon schreef:
26-10-2019 10:29
Vind ik echt een misser. De jeugd heeft het spul eigenlijk niet nodig (al denken zij daar vaak heel anders over) en als je wat ouder bent krijg je er zo'n raar gezicht van. Vind ik trouwens van veel van die duurdere foundations.

Bb en cc is bij mij juist helemaal niet mooi.
Ceylon schreef:
26-10-2019 10:29

Het gaat niet om duur of goedkoop, het gaat om het type foundation.

Ik heb hele fijne van Charlotte Tilbury en NARS, maar da’s voor iedereen anders. EL Doublewear is wel heel mat en da’s vaak geen combi met rimpels. Verder gebruik ik ook vaak tinted moisturizers van bijvoorbeeld Bobbi Brown, Laura Mercier en Make-up Forever.
Vichy BB Idealia is heel mooi. En is er in verschillende tinten.. Ik heb medium en die maakt echt niet bleek. Er zit ook een klein glansje yin.

Minerale poeder is nog mooier. In precies je huidskleur.

Voor extra kleur gebruik ik een poederbronzer. Een beetje met een grote kwast langs je haarlijn naar je jukbeenderen en dan naar je kaaklijn doet wonderen. Probeer maar.
Ik zou het helemaal niet gebruiken, en meer gewoon je huid verzorgen goede voeding water en microdermabrasie kan wat helpen bij fijne rimpels. Foundation maakt het vaak erger de jongeren hebben het niet nodig en bij oudere is het ook niet mooi.

Ik gebruik het helemaal niet.
viva-amber schreef:
26-10-2019 10:13
Ik vind dat het rimpels accentueert. Ooit had nivea een niet dekkende creme die licht terug kaatste daar knapte ik wel van op. Volgens mij is het cellular radiance dagcreme van nivea.
Dit. Geen matterende.
Ik knap enorm op van the ordinary serum foundation, te verkrijgen in Amsterdam en online bij de deciem.
Ik heb in de winter ook glam nude van L'Oréal, de medium/dark.
Om mijn kleur te bepalen ben ik ooit bij de Mac geweest, die hebben nu een foundation stick die ook erg goed schijnt te zijn.
Verder heeft de HEMA illuminating foundation, die is ook fijn.
Maar the ordinary vind ik het fijnst.
Nitflex schreef:
26-10-2019 10:50

Ik heb hele fijne van Charlotte Tilbury en NARS, maar da’s voor iedereen anders. EL Doublewear is wel heel mat en da’s vaak geen combi met rimpels. Verder gebruik ik ook vaak tinted moisturizers van bijvoorbeeld Bobbi Brown, Laura Mercier en Make-up Forever.
Ja, en ook om hoe je het opbrengt en hoeveel, of je er een goede dagcreme onder gebruikt, of je poedert etc.
Lavendel2 schreef:
26-10-2019 10:53
Ik zou het helemaal niet gebruiken, en meer gewoon je huid verzorgen goede voeding water en microdermabrasie kan wat helpen bij fijne rimpels. Foundation maakt het vaak erger de jongeren hebben het niet nodig en bij oudere is het ook niet mooi.

Ik gebruik het helemaal niet.
Ik ben het juist meer gaan gebruiken toen ik 45+ werd, ik ben anders 60 tinten bruin en het egaliseert qua kleur en dat ziet er frisser uit. Helemaal met een blush.
Ik gebruik wel medium dekkend, ik heb een heel dekkende maar dat ziet er inderdaad niet echt charmant uit.
Poeder etc gebruik ik bijna nooit.
Ik merk dat nu ik wat meer rimpels heb, ik een minder dekkende foundation moet gebruiken en niet te droog/mat. Eerst had ik een hele matte van Chanel, maar tegenwoordig niet meer, want je zag de rimpels juist beter. Nu gebruik ik een natuurlijke van Zuii Organic die minder dekt, maar mijn huid ziet er juist mooier van uit. Tegen het glimmen gebruik ik een kleurloos poeder dat je verder niet ziet.
Nitflex schreef:
26-10-2019 10:50

Bevalt die van CT goed en welke heb je ? Ik wil binnenkort naar de Bijenkorf me laten adviseren bij CT
pamelacourson schreef:
26-10-2019 10:59
Ik merk dat nu ik wat meer rimpels heb, ik een minder dekkende foundation moet gebruiken en niet te droog/mat. Eerst had ik een hele matte van Chanel, maar tegenwoordig niet meer, want je zag de rimpels juist beter. Nu gebruik ik een natuurlijke van Zuii Organic die minder dekt, maar mijn huid ziet er juist mooier van uit. Tegen het glimmen gebruik ik een kleurloos poeder dat je verder niet ziet.
Precies dit, ik gebruik al jaren estee lauder en waar ik voorheen de light matte versie gebruikte kan ik die nu niet meer hebben, vooral rond de droge huid van mijn ogen met fijne rimpels ziet dat er niet uit. Ik gebruik nu de nude water fresh van EL, die geeft meer glow en ziet er natuurlijker uit.
pamelacourson schreef:
26-10-2019 10:59
Jep hier ook. Ik zweer bij kleurloos poeder.
Vroeger altijd matter dan mat, nu juist iets met wat meer ‘glow’. Huid knapt er echt van op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven