Mode & Beauty alle pijlers

Verschillende shampoos proberen

30-07-2015 21:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, Ik gebruik al een lange tijd shampoo van schwarzkopf voor elke dag en anti klit conditioner. Het helpt wel maar ik ben opzoek gegaan naar voedende shampoos voor droog haar omdat ik namelijk lang haar heb en van nature is mijn haar droog dus kwam ik de Nutrition lijn tegen van Yves Rocher tegen. Ik heb het uitgeprobeerd en mn haar ziet er goed uit maar t lijkt of de haarstructuur droger wordt, en ik heb geen idee waar het aan ligt, heb alleen de shampoo en haarmasker gebruikt ipv conditioner erbij dus weet niet of het er iets mee te maken heeft? en of mijn haar er aan moet wennen of ik beter terug kan gaan naar mn oude vertrouwde shampoo? Trouwens ik kon een paar korte losse haartjes zien vallen op mn trui, dus vraag me af of dit een teken is van haarbreuk? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ben een beetje ontmoedigd naar een lange zoektocht naar goede producten.
Ga even naar een kapper die L'anza producten gebruikt en verkoopt. Die kan een test met je haar doen (gratis) om te zien waar jouw haar nou daadwerkelijk een tekort aan heeft (vocht, proteïnen etc) en naar aanleiding daarvan een juiste shampoo, conditioner en haarserum aanraden. Je haar zal zienderogen opknappen.
De shampoo van Yves rocher zijn zonder siliconen. Het is beter voor je haar, maar je haar wordt er inderdaad stugger van. Ik heb hetzelfde. Wat goed helpt is kokos olie. Kan je tegenwoordig overal krijgen en ik heb het standaard in de koelkast omdat je er veel meer mee kan doen. Maar een klein beetje laten smelten inje handen en in je haar verdelen. Je kan het ook als masker gebruiken. Een uur voor het wassen van je haar lekker wat kokos olie in je haar smeren, in laten trekken en dan gewoon je haar wassen. Voor een nacht kan het ook, maar dan adviseer ik je om een handdoek op je kussen te doen. Succes!
De shampoo en conditioner van schwarzkopf zitten vol met siliconen. Siliconen leggen een laagje om je haar zodat je haar gladder aanvoelt en al het vocht ingesloten blijft. De nutrition lijn van yves rocher bevat geen siliconen. Je haar word niet droger het effect van droog haar word gewoon minder verbloemd.

Als je haar zo droog is zou je misschien ook om de zoveel tijd een maskertje van bijvoorbeeld kokosolie in je haar kunnen doen.
quote:blije-bij schreef op 30 juli 2015 @ 23:03:

De shampoo en conditioner van schwarzkopf zitten vol met siliconen. Siliconen leggen een laagje om je haar zodat je haar gladder aanvoelt en al het vocht ingesloten blijft. De nutrition lijn van yves rocher bevat geen siliconen. Je haar word niet droger het effect van droog haar word gewoon minder verbloemd.

Als je haar zo droog is zou je misschien ook om de zoveel tijd een maskertje van bijvoorbeeld kokosolie in je haar kunnen doen.De Schwarzkopf die ik heb staat dat er geen siliconen inzitten bij de gele en witte fles, en bij Yves rocher staat dat t ook vrij is van siliconen maar ook van kleurstoffen, maar toch merk k wel degelijk een verschil. Ik denk dat k de kokosolie uit ga proberen en heb er veel goeie verhalen over gehoord maar er is wel een nadeel ben dan heel lang bezig met wassen omdat k echt heel dik en lang haar heb maarja het resultaat mag er zijn haha
quote:duncha schreef op 30 juli 2015 @ 23:02:

De shampoo van Yves rocher zijn zonder siliconen. Het is beter voor je haar, maar je haar wordt er inderdaad stugger van. Ik heb hetzelfde. Wat goed helpt is kokos olie. Kan je tegenwoordig overal krijgen en ik heb het standaard in de koelkast omdat je er veel meer mee kan doen. Maar een klein beetje laten smelten inje handen en in je haar verdelen. Je kan het ook als masker gebruiken. Een uur voor het wassen van je haar lekker wat kokos olie in je haar smeren, in laten trekken en dan gewoon je haar wassen. Voor een nacht kan het ook, maar dan adviseer ik je om een handdoek op je kussen te doen. Succes!Bedankt voor de tip! Ik zal het zeker gaan uitproberen! Ik had hiervoor ook shampoo gebruikt wat vrij was van siliconen maar niet zo puur en biologisch als die van Yves Rocher, dus at verschil merk je zeker! En dit is ook meer voedend en zitten pure ingredienten in ipv schwarzkopf. Alle tips zijn welkom
Schwarzkopf vond ik vroeger de verschrikkelijkste shampoo. Je kon evengoed je haar met toiletzeep wassen voor hetzelfde stugge resultaat.

Tegenwoordig kom ik altijd weer terug bij Andrélon, waar ik me nog nooit een buil aan heb gevallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 30 juli 2015 @ 23:48:

Schwarzkopf vond ik vroeger de verschrikkelijkste shampoo. Je kon evengoed je haar met toiletzeep wassen voor hetzelfde stugge resultaat.

Tegenwoordig kom ik altijd weer terug bij Andrélon, waar ik me nog nooit een buil aan heb gevallen. Gebruik dit merk al heel lang dus vond t tijd om een nieuwe merk te proberen wat meer bij mn haartype past. Heb een tijdje terug Andrelon gebruikt maar daar krijg ik verschrikkelijke jeuk van dus is geen optie voor mij, maargoed dat wil niet zeggen dat t niet goed is want dat is per persoon verschillend :p
Een haarmasker van amandel of kokosolie werkt perfect. Je kan je haar niet voeden want het is gewoon dood dus laat je niet gek maken. Wat je haar droog maakt zijn dode punten en de schubben die open staan. Dat is ook wat conditioners doen, ze sluiten de schubben. Een andere tip is om eerst conditioner te gebruiken en dan pas je haren te wassen. Zo zitten de schubben al dicht voor je gaat wassen. De shampoo gebruik je maar heel even om je haat schoon te maken en de resten conditioner er uit te wassen. Je zal merken dat je haar minder zwaar valt en minder snelt vet is. Als je conditioner er namelijk alleen met water echt goed uit wil wassen moet je haar heel lang uitgespoeld worden waardoor het weer uitdroogt.
Wij wassen onze haren met de shamboo bars van lush. Ruikt heerlijk en doet wat het moet doen... haren verzorgen,laten glanzen en geen klitten
De productlijn Frizz Ease van John Frieda is heel fijn voor droog haar. Wel wat duurder, maar vaak in de aanbieding.
De beste shampoos en conditioners zijn van Philip B. Niet goedkoop maar gewoon de allerbeste. Vraag het aan een onafhankelijke kapper of parfummerie voor wie het niet uitmaakt welk merk je koopt en ze zullen allemaal hetzelfde zeggen.
qua shampoo maakt het mij niet zoveel uit welke ik gebruik. Shampoo is bedoelt om je haar schoon te maken en dat doen ze allemaal. Maar ik moet wel altijd conditioner of haarmasker gebruiken, en een flinke dot anders heb ik ook een droge bos stro op mijn hoofd.

Ik heb van kappersmerk tot goedkoop geprobeerd en ik vind Andrelon qua conditioner prima en van haarmasker Dove.
De Shampoo's van Chi zijn Sulfaat en Parabenen vrij en ruiken heerlijk, ik heb de Argan Oil versie gebruikt en wil nu de Keratin lijn proberen.

Verder als het gaat om Drogist Shampoo's dan zijn de OGX (Organix) en L'oreal EverPure goede shampoo's ook Sulfaat vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven