Mode & Beauty alle pijlers

Vrouwelijk worden

14-06-2014 19:27 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

misschien een rare vraag, maar hoe word je vrouwelijk?

ik ben als meisje opgegroeit zonder moeder tussen mannen, heb later ook alleen jongens als vrienden gehad. werk gedaan ook alleen met mannen om me heen, mijn enige vrouwelijke voorbeeld was mijn oma, maar overleed al vroeg helaas

Als ik op straat loop zie ik vrouwen die tiptop eruit zien, netjes zijn en elegant. ze weten presies wat ze moeten zeggen tegen een man en tegen andere vrouwen. ik heb dit allemaal gemist, ik zou graag ook vrouwelijk willen zijn, het maakt mij erg onzeker, heeft iemand tips?
''Hij oordeelt niet, pas als je hart stopt met kloppen''
Ik voel me het vrouwelijkst als ik naakt ben. Dat ik dan wijdbeens bier drink en luide boeren laat maakt me in mijn ogen niet minder vrouwelijk.
quote:viva-amber schreef op 14 juni 2014 @ 20:07:

Ha ha ha...ik denk ook de hele dag aan eten. Sinds ik IF doe is het wat minder.IF? Invitro Fertilisatie?
quote:viva-amber schreef op 14 juni 2014 @ 20:09:

Misschien is het heel miepig maar ik heb veel gehad aan dansen o.a. ballet, stijldansen en salsa en de etiquette die bij sommige dansen hoort.Ja heel miepig.
Kunnen jullie ook staand plassen?
Hoe kun jij nou, als je uit een mannenhuishouding komt, niet weten wat je tegen een man moet zeggen? Je bent met ze opgegroeid, nota bene. Of denk je dat vrouwen een andere taal spreken ofzo?

Echt.. wees gewoon jezelf. Als je jezelf te 'mannelijk' vindt, trek eens een jurk aan. Laat je haar groeien, whatever..

Ik gebruik geen make up, loop meestal in een spijkerbroek (zomers in jurkjes met - oh horror - legging, omdat dat gewoon veel lekkerder zit, dus alles stretch) en zéker geen hakken.

Van make-up krijg ik eczeem

Van hakken krijg ik pijn

Mijn haar zit hoe het wil zitten, want van stylingsproducten krijg ik weer eczeem

Mensen vragen zich bij mij echt nooit af of ik een vrouw ben, want dat ben ik gewoon.
Later is nu
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 juni 2014 @ 20:12:

Kunnen jullie ook staand plassen?Ja, tuurlijk. Doe dat alleen liefst in de douche, want ik kan niet mikken, het loopt meestal zo bij de benen omlaag.
Later is nu
Ik kan niet staand plassen. Ik heb ooit tien min met zo plastuit tegen een muur gestaan...no way. Ik ben hurkepisser.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:meidmetmissie89 schreef op 14 juni 2014 @ 19:50:

Ja wat ik zelf ook al heb, ik heb 40 paar schoenen hele kast vol makeup en sierraden, veel kleren en ga ook naar nagelstudio en heb genoeg vorm en zo ik shop heel veel, ik heb echt genoeg maar ben gewoon lomp in vrouwen dingen, ben niet goed in zo leuk te zijn en te praten, gezellig te zijn, lief en belangstellend, ik word dan helemaal onzeker van mezelf en baal dan echt van mezelfMisschien heb jij een wat vertekend beeld van 'de vrouw' en hoe zij behoort te zijn. Een beeld, dat misschien 60 jaar terug nog 'klopte', maar tegenwoordig allang niet meer.
Later is nu
Intermittent Fasting.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Dreamer schreef op 14 juni 2014 @ 20:13:

[...]

Ja, tuurlijk. Doe dat alleen liefst in de douche, want ik kan niet mikken, het loopt meestal zo bij de benen omlaag.Je moet er kracht achter zetten
quote:viva-amber schreef op 14 juni 2014 @ 20:15:

Intermittent Fasting.nee toch? ambertje, niet teveel onzin lezen.
Ik zie er qua uiterlijk heel vrouwelijk uit, maar qua gedrag totaal niet. Dat doet nogal vaak wenkbrauwen rijzen.
TO ik vind dat je een leuke nick hebt.

Gouden tip is al gegeven; ga op (stijl-/salsa) dansles. Leer je het elegante maar ook sociale aspect. Heb al heel wat mensen sociaalgezien zien opbloeien na de eerste onwennige maanden dansen. Even volhouden en door de zure appel heen dus, mocht je besluiten te gaan.

Ik ben trouwens ook geen typische vrouw qua denken en praten. Flap er van alles uit, wat vaak voor verwarring zorgt als mensen me nog niet goed kennen want mijn houding en uiterlijk zijn heel vrouwelijk en elegant. Lomp (maar lief en goudeerlijk) karakter ket een flinke laag elegantie-vernis. Niks mis mee; is zo gegroeid en nu pluk ik er zelfs de vruchten van (als in: mensen vergeten je niet snel) dus maak gewoon eigen wat jou eigen voelt en doe dienonzekerheid de deur uit!
Die salsa tip is wel een goeie. Tenminste, ik voel me best vrouwelijk tijdens het dansen. Meestal loop ik in een jeans met t-shirt (wel getailleerd) en eventueel een vest. Zo'n dansavond is een mooi excuus om eens een leuk rokje en topje aan te trekken
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 juni 2014 @ 20:16:

[...]

nee toch? ambertje, niet teveel onzin lezen.Leangains is geen onzin....gewoon voeding 2.0.

Kunnen jullie ook staand plassen?

Ja, ik kan dat!!

En ook nog eens behoorlijk ver!
quote:poesiepoes schreef op 14 juni 2014 @ 20:24:

Die salsa tip is wel een goeie. Tenminste, ik voel me best vrouwelijk tijdens het dansen. Meestal loop ik in een jeans met t-shirt (wel getailleerd) en eventueel een vest. Zo'n dansavond is een mooi excuus om eens een leuk rokje en topje aan te trekken

Jammer dat je de leuke rokjes en topjes niet vaker draagt. Ik heb kantoor aan huis maar ook op dagen dat ik weinig of niet de deur uit hoef draag ik gewoon de mooiste kleren waar ik die dag zin in heb hoor. De hakken houd ik dan meestal maar een paar uur aan, en dan komen de slofjes tevoorschijn. Kan best toch, thuis?

Ik word depri als ik te vaak 'saaie' kleding en geen make up draag.

Kunnen jullie ook staand plassen?Ja! Ik kan zelfs mikken!
quote:annelaure schreef op 14 juni 2014 @ 20:33:

[...]

Ja! Ik kan zelfs mikken!Ik ook!
Dit is ook wel een interessante discussie: http://malefemininitygenderrolereversal.blogspot.nl
beetje bi is niet bah
quote:viva-amber schreef op 14 juni 2014 @ 20:26:

[...]

Leangains is geen onzin....gewoon voeding 2.0.Ik vind laag-calorisch eten in combinatie met sport, totaal zinloos. Zeker als je KT doet
quote:dubbeltje4 schreef op 14 juni 2014 @ 20:38:

[...]

Ik ook!Ik niet, maar ik kan daarentegen wel weer figuurpoepen
Ik eet niet weinig calorieën. Ik eet juist veel calorieën. Op dat punt bent ik het met je eens. Alleen in 24 uur maakt het niet zo veel uit of je 6 kleine maaltijden eet of 2 of 3 grote maaltijden en ik eet liever veel in 1x. Niet eten op bepaalde tijden en veel eten wanneer het uitkomt geeft mij veel vrijheid maar het is idd niet voor iedereen.
Wat Meds zegt: wees jezelf. Dat is wat anderen het leukst en aantrekkelijkst vinden, en bovendien voel je je daar zelf het beste bij.

En Meds, ik vind je wel kittig
Ga in therapie!
quote:meidmetmissie89 schreef op 14 juni 2014 @ 19:50: ben niet goed in zo leuk te zijn en te praten, gezellig te zijn, lief en belangstellend, ik word dan helemaal onzeker van mezelf en baal dan echt van mezelf Nergens voor nodig.

Wees blij dat jij niet meedoet aan het sociaal wenselijke gedoe en wel zegt wat jij denkt.
volg je verstand, gebruik je gevoel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven