Mode & Beauty alle pijlers

Vrouwelijk worden

14-06-2014 19:27 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

misschien een rare vraag, maar hoe word je vrouwelijk?

ik ben als meisje opgegroeit zonder moeder tussen mannen, heb later ook alleen jongens als vrienden gehad. werk gedaan ook alleen met mannen om me heen, mijn enige vrouwelijke voorbeeld was mijn oma, maar overleed al vroeg helaas

Als ik op straat loop zie ik vrouwen die tiptop eruit zien, netjes zijn en elegant. ze weten presies wat ze moeten zeggen tegen een man en tegen andere vrouwen. ik heb dit allemaal gemist, ik zou graag ook vrouwelijk willen zijn, het maakt mij erg onzeker, heeft iemand tips?
''Hij oordeelt niet, pas als je hart stopt met kloppen''
quote:meidmetmissie89 schreef op 14 juni 2014 @ 19:50:

Ja wat ik zelf ook al heb, ik heb 40 paar schoenen hele kast vol makeup en sierraden, veel kleren en ga ook naar nagelstudio en heb genoeg vorm en zo ik shop heel veel, ik heb echt genoeg maar ben gewoon lomp in vrouwen dingen, ben niet goed in zo leuk te zijn en te praten, gezellig te zijn, lief en belangstellend, ik word dan helemaal onzeker van mezelf en baal dan echt van mezelfBen ik ook niet. En moet je ook niet willen, dan komt het negen van de tien keer ontzettend gemaakt over. Blijf zoals je bent.
quote:poesiepoes schreef op 14 juni 2014 @ 19:32:

Persoonlijk ben ik een beetje allergisch voor de stereotype übervrouwelijke dames, die altijd helemaal opgetut, volgehangen met sieraden en volgens de laatste mode rondlopen en dan áltijd leuk doen, maar daar soms geen zak van menen...precies, die vrouwen die tiptop op een foto staan, altijd schaterlachend...
quote:meidmetmissie89 schreef op 14 juni 2014 @ 19:50:

Ja wat ik zelf ook al heb, ik heb 40 paar schoenen hele kast vol makeup en sierraden, veel kleren en ga ook naar nagelstudio en heb genoeg vorm en zo ik shop heel veel, ik heb echt genoeg maar ben gewoon lomp in vrouwen dingen, ben niet goed in zo leuk te zijn en te praten, gezellig te zijn, lief en belangstellend, ik word dan helemaal onzeker van mezelf en baal dan echt van mezelf

Je klinkt wel als een leuk mens hoor!

Ik ben zelf ook een beetje lomp, behept met weinig empathisch vermogen (kan wel faken), slecht over koetjes en kalfjes praten en als ik voetbal wil kijken moet je echt je mond houden. Ik ben niet zo gezellig, vind teveel vrouwen tegelijk vermoeiend en ik kan vaak goed opschieten met mannen.

Maar ik heb mezelf goedgekeurd als mens zou je ook eens moeten proberen!
This is not kosher!
Welhello jij klinkt ook vaak als een leuk mens als ik je hier lees.

Misschien moeten we een lompe-wijvengroepje oprichten hier. Denk dat het er nog eens aardig druk kan
...worden, grrr rot telefoon.
Ik ben in een vrouwengezin opgegroeid, maar ik ben alsnog niet vrouwelijk. Ik ben de enige van het stel die geen make-up gebruikt, geen oorbellen draagt, bijna nooit een jurk/rok, geen hakken draagt, en in de omgang nogal 'mannelijk' nuchter/bot/ongevoelig kan zijn. Ik kan niet goed tegen 'vrouwengedrag' zoals roddelen of emotioneel danwel hormonaal ingewikkeld doen.

Mijn gezicht, haar en lichaamsvormen zijn van nature wel vrouwelijk, dus ik heb toch een fantastische man kunnen vinden die mij hartstikke leuk vindt zoals ik ben.

Ook vriendinnen vinden mij leuk zoals ik ben.

Wat ik maar zeggen wil: Het hoeft helemaal niet door je opvoeding te komen dat je zo bent. Je mag blij zijn en tevreden over jezelf.
quote:dubiootje schreef op 14 juni 2014 @ 21:07:

Wat Meds zegt: wees jezelf. Dat is wat anderen het leukst en aantrekkelijkst vinden, en bovendien voel je je daar zelf het beste bij.

En Meds, ik vind je wel kittig OMG
Als ik op straat loop zie ik vrouwen die tiptop eruit zien, netjes zijn en elegant. ze weten presies wat ze moeten zeggen tegen een man en tegen andere vrouwen. ik heb dit allemaal gemist, ik zou graag ook vrouwelijk willen zijn, het maakt mij erg onzeker, heeft iemand tips?

Je hebt helemaal niks gemist hoor. Je bent jezelf wijs gaan maken dat die nette elegante dames meer in huis hebben dan jij. De reacties die ik hier lees, daar sluit ik me bij aan: blijf lekker jezelf. Niet meer jezelf vergelijken met anderen en lekker je eigen lijn blijven trekken. 40 schoenen heb ik niet eens en ik ben zogenaamd "vrouwelijk".
Beetje gek misscien, maar ik zou aanraden te gaan dansen.. door dansen wordt je bewust van je lichaam, de manier waarop het beweegt. Als je een dans doet waarbij je met een man danst, dan wordt je je bewust van wat er -naast hoe je je kleed- nog meer vrouwelijk aan je is, dat dat er mag zijn.
(inderdaad wat hierboven wordt gezegd, blijf jezelf, je klinkt fijn, dus je hoeft een ander niet na te doen, maar er zit vast nog wel meer vrouwelijks in jou verborgen )
Dansen is daarnaast

iets waar je energie van krijgt

goed voor jouw lijn

lekker om te doen

Kortom, doen!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik weet niet eens wat het verschil is, tussen je "vrouwelijk voelen" en "je mannelijk voelen".
Be yourself!

Ik kleed me vaak vrouwelijk, maar ik ben niet een typische vrouw. Ik heb meer manneneigenschappen dan vrouwen eigenschappen. Maar daar stoort niemand zich aan. Ik ben zoals ik ben.

In het dagelijks leven loop ik in shirt en spijkerbroek omdat ik voor de dieren moet zorgen. Als ik ergens heen ga, draag ik een getailleerd jasje of vestje. Ik draag ook sieraden want daar ben ik gek op.

Ik maak me heel licht op, alleen mascara. Dat doet al ontzettend veel namelijk. En wat lippenstift, geen geprononceerde kleuren, gewoon natuurlijke. Dat zou jij ook eens kunnen proberen.
Sjonge ik zie er supervrouwelijk uit. Pumps, tasjes, makeup en lang haar.

Maar als ik in mannelijk gezelschap ben, krijg ik altijd te horen dat ik zo'n stoer wijf ben met humor...

En zou niet weten hoe ik dat doe, ben gewoon mezelf, dus blijf jij ook maar jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven