Mode & Beauty alle pijlers

Wanneer te oud voor lang haar

09-12-2008 08:50 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het...iedereen moet het zelf weten.

Je bent zo oud als je je voelt etc.

Maar goed...als ik oudere dames zie met lang (los) haar dan gaat het bij ook wel kriebelen (denk heks van stiefmoeder, haha). Ook het staartje in de nek is zo fantasieloos en vaak makkelijk/slordig.

Bij hele oude klassieke dames met grijs haar en mooi opgestoken vind ik het wel weer kunnen.



Ik ben aan het kijken wat ik nu ga doen. Heb lang zwart recht haar tot halverwege mijn rug. Ben 32 en mijn man vindt lang haar niet mooi. Helaas maar al te vaak in staart. Maar ik ben ook niet zo'n föhn- en stylingtype....

Wanneer vinden jullie lang haar echt niet meer kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben dan ook zo'n muts die twee vlechtjes draagt en de 25 al ruim gepasseerd is...
Alle reacties Link kopieren
ik vind écht lang haar geen gezicht boven de 30. Tot net iets over de schouders, wat maxima heeft, vind ik de max.
Alle reacties Link kopieren
quote:caramella2 schreef op 09 december 2008 @ 17:14:

Maar ik ben dan ook zo'n muts die twee vlechtjes draagt en de 25 al ruim gepasseerd is... dat vind ik dus echt er niet uit zien als je geen 12 meer bent.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Madiken schreef op 09 december 2008 @ 12:17:

[...]





Maxima is ook een goed voorbeeld van lang haar dat mooi is als je allang 30 geweest bent. Staat haar goed.



Als het zo los in het gezicht hangt vind ik niet mooi is haar haar te dun en slierterig voor.en dan vind ik dan weer armoedig lijken.En altijd zo'n donkere scheiding vind ik ook niet fraai..
Ik vind kort haar ook vrijwel iedereen ouder maken (maar dan bedoel ik ook echt kórt, niet half lang.

Lang, niet geblondeerd, haar kan volgens mij tot op hoge leeftijd.

Overigens zie ik zelden "permanentjes", wist niet dat kappers dat nog deden. Wel vraag ik me af waarom vrouwen van rond de 50 hun haar grijs laten worden. Dat maakt, vind ik, altíjd veel ouder!

En ik vind het zeker als het niet egaal grijs is meestal wat armoedig staan. Goed gekleurd haar staat veel jonger.
Alle reacties Link kopieren
MIjn haar gaat er echt niet af! Dan word ik echt zo'n moedertje! Ik draag mijn haar vaak in een staart maar sinds ik de steiltang heb ontdekt draag ik het heel graag los, en het ziet er dan lekker verzorgd uit. Ook regelmatig naar de kapper voor wat highlights, een aanrader!! Niet meer zelf thuis knoeien (hoewel ik morgen wel zelf even ga knutselen, een paar strengetjes blond).



Ik vind het van veel vrouwen jammer dat ze dan kort haar nemen (echt zo'n moeke-kapsel) en een bril op, liefst met donkkerrood montuur. Zo onaantrekkelijk! Sommige vrouwen staat het erg goed.
Alle reacties Link kopieren




Mooi toch??
Alle reacties Link kopieren
Nee niet mooi.
quote:Vicky schreef op 09 december 2008 @ 18:44:

[afbeelding]



Mooi toch??Zeker niet! Wel gezicht mooi gefotoshopt en mooie makeup. Maar verschrikkelijk burgelijk saai haar!
Alle reacties Link kopieren
Tis ook al een wat oudere foto. Ik vind haar er wel heel zelfbewust uitzien. Eens zien of ik het specsaver/Miss Etam type kan vinden, dat is pas vreselijk.
Alle reacties Link kopieren




Niet om iemand in de zeik te zetten hoor, maar deze vrouw voldoet aan het type.
Alle reacties Link kopieren
Exit mevrouw Doekel...
Alle reacties Link kopieren
Nou...daar zal mevr doekel weblog blij mee zijn.

mag dat wel eigenlijk?
Ik vind kort haar juist vaak zo tuttig staan. Moet denken aan Catharine Keyl in haar talkshow dagen. Hoewel ik haar er nu een stuk leuker uit vind zien.



Maar goed van mij mag iedereen het zelf weten
Mijn Indische oma liet haar haar pas in een boblijn knippen toen ze bedlegerig werd, en het voor de thuiszorg écht geen doen meer was om haar dikke zwarte haar dat tot het middel kwam te wassen.

Ze droeg dat altijd in een wrong, met een mooie speld, en het was nog pikzwart (ze verfde het niet). Op haar 84ste !!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook moppeoma genen, ik ben 27 en werd op mijn 16e al grijs. Ouders waren ook beide rond de 40 al stevig seniorenblond.
quote:Vicky schreef op 09 december 2008 @ 19:47:

[afbeelding]



Niet om iemand in de zeik te zetten hoor, Waarom dan wel? Om te vertellen dat je haar zo leuk / lief / intelligent / stralend etc. vindt?
quote:vikki schreef op 09 december 2008 @ 18:23:

Wel vraag ik me af waarom vrouwen van rond de 50 hun haar grijs laten worden. Dat maakt, vind ik, altíjd veel ouder!

En ik vind het zeker als het niet egaal grijs is meestal wat armoedig staan. Goed gekleurd haar staat veel jonger.

Is 'jonger' gelijk aan 'mooier''?

Ik laat het grijs rustig in mijn haar zitten, omdat ik grijs ben. Dan zie ik er uit als een veertiger, en dat ben ik ook.
quote:korenwolf schreef op 09 december 2008 @ 20:31:

[...]



Is 'jonger' gelijk aan 'mooier''?

Ik laat het grijs rustig in mijn haar zitten, omdat ik grijs ben. Dan zie ik er uit als een veertiger, en dat ben ik ook.



Ik vind een veertiger met grijs haar eruit zien als een zestiger!



En jónger eruit zien hoeft natuurlijk niet maar veel ouder dan je bent..... dat lijkt mij in ieder geval niets!
Alle reacties Link kopieren
quote:vikki schreef op 09 december 2008 @ 18:23: Wel vraag ik me af waarom vrouwen van rond de 50 hun haar grijs laten worden. Dat maakt, vind ik, altíjd veel ouder! En ik vind het zeker als het niet egaal grijs is meestal wat armoedig staan. Goed gekleurd haar staat veel jonger.



Ik vind juist al dat geverfde haar vaak erg lelijk en ook nogal onnatuurlijk. Dat laatste komt misschien ook omdat je vaak naast zo'n geverfde bos haar een man ziet lopen die wel gewoon grijs is.



Wat is er mis met grijs?

Als je al erg jong veel grijze haren hebt, kan ik me er nog wat bij voorstellen dat je het gaat verven. Het kan vervelend zijn als je daardoor voortdurend ouder wordt geschat. Maar verder is het toch volkomen normaal? Wat is dat voor iets achterlijks dat je moet gaan verbergen dat je ouder wordt? Ik vind het maar 10x niks: grijze haren verven, antirimpel creme of botoxen. Mij niet gezien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 09 december 2008 @ 20:31:

[...]



Is 'jonger' gelijk aan 'mooier''?

Ik laat het grijs rustig in mijn haar zitten, omdat ik grijs ben. Dan zie ik er uit als een veertiger, en dat ben ik ook.Dat heet toch "wildkleur"?
nou, ik ben wel een beetje opgelucht...

ik ben 37 en heb pas sinds een jaar of twee langer haar.

was al bang dat het op straat door de haarpolitie afgeknipt zou worden....

nog wel enige zorgjes over het verven, sinds de laatste reacties.

ik verf het stiekem wel omdat ik toch al wel een ietsiepietsie grijs wordt, hoop dat de haarpolitie dit door de vingers kan zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:return_of_kreng schreef op 09 december 2008 @ 21:59:

[...]





Dat heet toch "wildkleur"?Hoe grijzer hoe wilder?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Natuurlijk moet haar wel goéd geverfd worden. Maar dan is het zeker niet onnatuurlijk.

Grijs haar onder de 70, of ok 65, vind ik er altijd wat slonzig uitzien. Het mag dan "natuurlijk" zijn maar dat is haar onder de oksels ook. En bij sommige vrouwen een snor of een wrat in het gezicht ook. Daar zou ik ook altijd wat aan doen. En niet omdat ik zo nodig veel jonger wil lijken maar ook liever niet óuder!
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf 37, en beschik over een dikke bos lang krullend donker haar, krijg daar nog steeds heel veel complimenten over, en de mannen in mijn omgeving zeggen altijd, als ik zeg dat ik naar de kapper ga, je knipt het toch niet af he, dat zou zonde zijn!! dus de komende jaren blijft mijn haar gewoon nog lekker lang, ga wel regelmatig naar de kapper voor een kleurspoeling en de puntjes te knippen, heb het vaak los, in een staart en soms steek ik het op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven